Auto

Επίσημο: Αυτή είναι η ηλεκτρική Mercedes G-Class!

Το εμβληματικό Geländewagen, επί μακρόν συνώνυμο των κορυφαίων εκτός δρόμου δυνατοτήτων και ως ένα lifestyle σύμβολο, περνά σε μία εποχή που μπορεί να είναι αμιγώς ηλεκτρική αλλά δίχως κανένα συμβιβασμό στις δυνατότητες και στις επιδόσεις.

Εξωτερικά, η ηλεκτρική G-Class διατηρεί την διαχρονική boxy σιλουέτα της, αν και υπάρχουν πολλές διακριτικές αεροδυναμικές βελτιώσεις. Ο σχετικός συντελεστής είναι στο 0,48 και είναι καλύτερος από το 0,53 της συμβατικής G 450 d. Πάντως, η ρεζέρβα παραμένει στο πίσω μέρος ως ένδειξη ενός κορυφαίου 4×4.



Η κλειστή μάσκα με το φωτιζόμενο περίγραμμα σηματοδοτεί την ηλεκτρική καταγωγή της, ενώ το εσωτερικό αποπνέει πολυτέλεια και εκλέπτυνση, στολισμένο με διακοσμητικά από ανθρακονήματα και τεχνολογία αιχμής, στο πρότυπο του MBUX με τις οθόνες 12,3 ιντσών.



Από πλευράς διαστάσεων το μήκος του αμαξώματος είναι στα 4,624 μέτρα, το πλάτος στα 1,9131 και το ύψος στα 1,986. Το μεταξόνιο είναι στα 2.890 χιλιοστά. Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 555 λίτρα και φτάνει τα 1.990 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.



Πίσω από το εμβληματικό αμάξωμα υπάρχει μία τεράστια μπαταρία 116 kWh που τροφοδοτεί τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε τροχό, αποδίδοντας μια εντυπωσιακή συνδυαστική ιπποδύναμη 588 ίππων και μια εκπληκτική ροπή 1.154 Nm.



Αυτό το ηλεκτροκίνητο και τετρακίνητο μεγαθήριο επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Σημείωσε δε πως η AC ισχύς φόρτισης είναι στα 11 kW και η DC στα 200 kW με την μέση εργοστασιακή αυτονομία να βρίσκεται στα 434-473 χιλιόμετρα.



Πέρα από τις επιδόσεις στην άσφαλτο η ηλεκτρική G-Class είναι κορυφαία και εκτός δρόμου διαθέτοντας μέγιστο βάθος υδάτινου περάσματος στα 85 εκατοστά και δυνατότητα να περνά από πλευρικές κλίσεις έως και 35 μοίρες. Ταυτόχρονα, θα αντιμετωπίσει εύκολα ανώμαλα εδάφη με γωνία προσέγγισης 32,0 μοιρών, γωνία αναχώρησης 30,7 μοιρών και γωνία διαφυγής 20,3 μοιρών.



Με απόσταση από το έδαφος κοντά στα 25 εκατοστά και μια σειρά χαρακτηριστικών εκτός δρόμου, όπως λειτουργία «κοντού» δύο ταχυτήτων ή το G-Turn με λειτουργία torque vectoring και ψηφιακά «κλειδώματα» εικονικών διαφορικών προσομοιώνοντας τη λειτουργία των κλασικών 4×4. Και ακόμη καλύτερα…



Επιπλέον, η G 580 προσφέρει τρεις εξατομικευμένες λειτουργίες για να βοηθήσει την οδήγηση εκτός δρόμου: την G-Turn που είπαμε και που επιτρέπει να περιστρέφεται 720 μοίρες επί τόπου, την G-Steering που μειώνει τον κύκλο στροφής επιτρέποντάς του να περιστρέφεται γύρω από τον άξονα της και μια λειτουργία ανίχνευσης εκτός δρόμου σε ιδιαίτερα χαμηλές ταχύτητες. Υπάρχει επίσης μια νέα λειτουργία «διαφανούς καπό» που χρησιμοποιεί τις μπροστινές κάμερες για προβολή προς τα εμπρός στην οθόνη του infotainment για να διευκολύνει την αντιμετώπιση των εμποδίων.



Για όσους αναζητούν την αποκλειστικότητα, η Edition One της ηλεκτρικής G-Class προσφέρει μια σειρά από ειδικά κατασκευασμένα χαρακτηριστικά, όπως ειδικά χρώματα Manufaktur και περίπλοκες λεπτομέρειες που τονίζουν τo ηλεκτρικό DNA.

Αν και η τιμή παραμένει άγνωστη, αναμένεται ότι η ηλεκτρική G-Class θα έχει μία ανάλογα premium τιμή σε σχέση με τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες αλλά λογικά θα είναι χαμηλότερη λόγω των φορολογικών ελαφρύνσεων. Ωστόσο, με τις εξελίξεις στην τεχνολογία των μπαταριών να υπόσχονται αυξημένη αυτονομία και απόδοση, η επένδυση είναι μία ματιά στο μέλλον των κορυφαίων 4×4.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-04-24 08:51:44

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button