Auto

Πώς να σχεδιάσετε μια BMW!

«Αυτό που μου αρέσει στην BMW είναι ότι υπάρχει συχνά μια ιστορία και λίγος ρομαντισμός, ακόμα και για την παραμικρή λεπτομέρεια», λέει ο Steve Saxty, μηχανικός σχεδιασμού αυτοκινήτων, που έγινε συγγραφέας.

«Απέχει πολύ από το να είναι η τυπικά ψυχρή γερμανική εταιρεία, που μπορεί κάποιοι να φαντάζονται ότι είναι». Μέσω μιας επιλογής σχεδιαστικών λεπτομερειών που σχετίζονται με τη μάρκα, ο Saxty αναλύει την επιχειρηματολογία του.

«Καταρχήν, πρέπει να ληφθούν υπόψη οι αναλογίες του αυτοκινήτου. Καθορίζονται από πολλά πράγματα, κυρίως από τον τύπο του οχήματος, αλλά και από παράγοντες όπως η εθνική κουλτούρα.

Τα ιταλικά αυτοκίνητα, για παράδειγμα, τείνουν να έχουν πιο αιχμηρό εμπρόσθιο μέρος, από το τετράγωνο σαγόνι των αντίστοιχων γερμανικών».

Ποια είναι τα βασικά σημεία, που κάνουν τη σχεδιαστική φιλοσοφία της BMW τόσο ιδιαίτερη; Σύμφωνα με τον Saxty, είναι τα εξής:



Οι διαχρονικά μεγάλες γρίλιες (σε «σχήμα νεφρού», όπως αναφέρονται) και η σύνδεσή τους, με τους προβολείς, μια τάση που χαρακτηρίζει την εταιρεία αποό τη δεκαετία του 1930.

Η φιλοσοφία Sicke Line είναι μια πτυχή στο μέταλλο που προσθέτει δύναμη , ειδικά σε μια καμπύλη επιφάνεια.



Hofmeister kink: Η ανάποδη κίνηση στις πίσω κολόνες ορισμένων BMW, ίσως η πιο γνωστή λεπτομέρεια της εταιρείας, πήρε το όνομά της από τον διευθυντή σχεδιασμού της BMW εκείνη την εποχή.

Πίσω φώτα σε σχήμα L: Η τάση αυτή προέκυψε στα μέσα της δεκαετίας του 1980, όταν ο Wolfgang Reitzle, τότε ανερχόμενος μηχανικός, είδε την E32 7 Series σε εξέλιξη και, τρομοκρατημένος από το στενό της σώμα, επέμεινε ότι έπρεπε να διευρυνθεί. Η τελική επιλογή ήταν… αναίμακτη και επετεύχθη με τη διεύρυνση των φωτιστικών σωμάτων.



Στα βασικά εταιρικά χαρακτηριστικά, ο Saxty αναφέρει τα χρώματα που προσδίδουν παλαιότητα, τα χειριστήρια του iDrive, τα διπλά θέματα στις επιλογές υλικών και φυσικά το έμβλημα της μάρκας.  

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-05-05 18:00:50

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button