Υγεία

Μπορούν οι μάσκες LED να μεταμορφώσουν το δέρμα; Τι λένε ειδικοί

Η τεχνολογία LED έχει χρησιμοποιηθεί για την αντιμετώπιση διαφόρων δερματικών προβλημάτων, όπως έκζεμα, ήπια έως μέτρια ακμή, ψωρίαση και βλάβες από τον ήλιο σε ιατρικό περιβάλλον.

Αλλά η αγορά των LED για το σπίτι είναι στα πρόθυρα να γίνει μια τεράστια βιομηχανία – με μάσκες και άλλες συσκευές που πωλούνται στη λιανική. Η τεχνολογία αξιοποιεί τη δύναμη των διόδων εκπομπής φωτός (LED), οι οποίες στη συνέχεια διεγείρουν τα κύτταρα του δέρματος όταν εκτίθενται επανειλημμένα στο δέρμα. Οι προγραμματιστές μάσκας διατυπώνουν σοβαρούς ισχυρισμούς ότι οι μάσκες LED για το σπίτι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη θεραπεία ουλών ακμής, ηλιακών βλαβών και λεπτών γραμμών – αλλά αντέχει αυτό στον έλεγχο;

Η αγορά LED πρόκειται να φτάσει σε αξία πολλών εκατομμυρίων παγκοσμίως μέχρι το 2032 – ενδεχομένως υπερβαίνοντας την τεχνολογία ροής αέρα, όπως το Dyson Airwrap, στο ίδιο σημείο.

Σύμφωνα με τον σύμβουλο δερματολόγο Dr Jonathan Kentley, η τεχνολογία LED λειτουργεί προκαλώντας το δέρμα να απορροφήσει φωτεινή ενέργεια, η οποία στη συνέχεια προκαλεί κυτταρικές αλλαγές σε μια διαδικασία γνωστή ως φωτοβιοδιαμόρφωση (PBM). «Αυτό επιτρέπει το σχηματισμό νέων αιμοφόρων αγγείων και δερματικών κυττάρων, μαζί με περισσότερο κολλαγόνο και ελαστίνη», λέει στο BBC. «Η PBM έχει επίσης χρησιμοποιηθεί για τη θεραπεία της ακμής, καθώς έχει αντιφλεγμονώδη δράση και μειώνει την ποσότητα του ελαίου στο δέρμα», προσθέτει.

Μια πρόσφατη ολοκληρωμένη μελέτη της PBM ανέφερε ότι πρέπει να γίνουν περισσότερες κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους για να κατανοηθεί πλήρως πώς πραγματικά λειτουργεί.

Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία Nasa άρχισε για πρώτη φορά να μελετά την επίδραση των LED τη δεκαετία του 1990 για να δει αν θα μπορούσε να βοηθήσει στην αναγέννηση των κυττάρων.

Έκτοτε, οι συσκευές ιατρικού τύπου χρησιμοποιούνται από τους δερματολόγους «εδώ και πολλά χρόνια», σύμφωνα με τον Δρ Κέντλεϊ. Αλλά οι μάσκες για το σπίτι κυκλοφορούν στη λιανική αγορά μόλις εδώ και περίπου πέντε χρόνια και κοστίζουν ελάχιστα σε σχέση με τις ιατρικές συσκευές.

Οι κύριες διαφορές μεταξύ των ιατρικών συσκευών και των μασκών High Street είναι η ισχύς των LED, ο αριθμός των λαμπτήρων στη συσκευή και το πόσο κοντά στην επιφάνεια του δέρματος βρίσκονται κατά τη χρήση.

Οι μάσκες θεραπείας LED είναι «οπτικά ενδιαφέρουσες»

Η δρ Justine Kluk, η οποία διατηρεί τη δική της δερματολογική κλινική και ειδικεύεται στη θεραπεία της ακμής, πιστεύει ότι ενώ οι μάσκες για το σπίτι «ακούγονται πολλά υποσχόμενες», οι κατασκευαστές μάσκας χονδρικής «εικάζουν» για τα οφέλη τους.

«Δεν πιστεύω ότι κάποιος έχει κάνει κλινικές δοκιμές της μάσκας LED στο σπίτι για να δει αν είναι η ίδια δόση με μια συσκευή που θα χρησιμοποιούσατε σε κλινική ή νοσοκομείο», λέει στο BBC. «Κανείς δεν δοκιμάζει αυτές τις συσκευές σε αρκετά μεγάλα δείγματα για αρκετά μεγάλα χρονικά διαστήματα ώστε να μπορούμε να αισθανόμαστε πραγματικά σίγουροι. «Έτσι πιστεύω ότι τα οφέλη από τη χρήση μιας από αυτές τις μάσκες είναι μάλλον πολύ μέτρια», προσθέτει.

Η περιποίηση του δέρματος αποτελεί σχεδόν το ήμισυ όλων των παγκόσμιων πωλήσεων στη βιομηχανία ομορφιάς – και πρόκειται να συνεχίσει να αυξάνεται περισσότερο από ό,τι τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών, το μακιγιάζ και τα αρώματα το επόμενο έτος.

Αυτό ενισχύεται από τη γενιά Z (γεννημένοι μεταξύ 1995 και 2009) και ακόμη και από τη γενιά Alpha (γεννημένοι από το 2010 έως σήμερα), η γοητεία της οποίας για την περιποίηση του δέρματος λέγεται ότι τροφοδοτείται από τις τάσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Η Δρ Kluk λέει ότι έχει παρατηρήσει «ότι το ενδιαφέρον των ανθρώπων για την κατ’ οίκον φροντίδα του δέρματος και τις θεραπείες έχει αυξηθεί πάρα πολύ μετά το Covid» και πιστεύει ότι το «οπτικά ενδιαφέρον» στοιχείο της κατ’ οίκον μάσκας LED την καθιστά ένα τόσο εντυπωσιακό προϊόν για να πωλείται στο διαδίκτυο. «Οι άνθρωποι που κάθονται και παρακολουθούν τηλεόραση φορώντας μια κόκκινη μάσκα LED αυξάνουν την περιέργεια των ανθρώπων. «Σε κάθε δεύτερη διαβούλευση που είχα τους τελευταίους έξι μήνες, οι άνθρωποι με ρωτούσαν για τις μάσκες LED», προσθέτει.

Η «συνεισφορά» των social media

Όταν αναζητήσετε μάσκες LED σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok, θα συναντήσετε εκατοντάδες βίντεο με χρήστες που επιδεικνύουν τα αποτελέσματά τους μετά τη χρήση μιας από αυτές τις συσκευές για το σπίτι.

Η Natalie O’Neill, 29 ετών, λέει στο BBC ότι άρχισε να χρησιμοποιεί μια μάσκα «από περιέργεια για να δω αν θα παρατηρήσω κάποια διαφορά» και δεν τη χρησιμοποίησε για να αντιμετωπίσει μια υπάρχουσα κατάσταση του δέρματος, όπως η ακμή. Η δημιουργός περιεχομένου για την περιποίηση της επιδερμίδας λέει: «Παρατήρησα μια αλλαγή στο δέρμα μου μετά από μερικές εβδομάδες και ένιωσα ότι προλαμβάνει πολύ καλά τα σπυράκια». Προσθέτει ότι η μάσκα βοήθησε στο να «διατηρηθεί ο τόνος του δέρματός μου πιο ομοιόμορφος» και να ξεθωριάσουν τα σημάδια στο πρόσωπό της πιο γρήγορα. Η O’Neill δεν πληρώθηκε για να προωθήσει μια συγκεκριμένη μάσκα και προειδοποιεί όλο το περιεχόμενό της σχετικά με αυτή την τεχνολογία λέγοντας ότι τη χρησιμοποιεί παράλληλα με μια συνεπή ρουτίνα περιποίησης της επιδερμίδας. «Η λήψη θεραπείας με κόκκινο φως ή LED σε μια κλινική δεν είναι άμεσα μεταβιβάσιμη σε μια μάσκα, κάτι που πολλοί καταναλωτές δεν συνειδητοποιούν – είμαι εντάξει με αυτό, επειδή έχω τις σωστές προσδοκίες», προσθέτει.

Μέρος της γοητείας των μασκών LED είναι ότι είναι εύκολες στη χρήση και επομένως έχουν χαμηλό εμπόδιο εισόδου για τους δυνητικούς αγοραστές.

Ο Laurence Newman είναι ο διευθύνων σύμβουλος της CurrentBody, της οποίας η μάσκα LED για το σπίτι έχει γίνει μία από τις καλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως. Ξεκίνησε να πωλεί επαγγελματικό εξοπλισμό σε κλινικές πριν από περισσότερα από 25 χρόνια και άρχισε να αναπτύσσει μια μάσκα LED για το σπίτι το 2009, φέρνοντας την πρώτη συσκευή της εταιρείας λίγο λιγότερο από 10 χρόνια αργότερα. «Βλέπουμε ότι οι άνθρωποι τη χρησιμοποιούν για 10 λεπτά και αποκτούν μια άμεση λάμψη μετά», λέει στο BBC. Ο Newman λέει ότι ιδίως οι γυναίκες «κινούνται προς την εντελώς μη επεμβατική περιποίηση του δέρματος» και αναζητούν τρόπους για να βελτιώσουν το δέρμα τους χωρίς μπότοξ και fillers. Ο Νιούμαν λέει ότι οι μάσκες που πουλάει η εταιρεία του έχουν αναπτυχθεί με την ίδια τεχνολογία που χρησιμοποιούν οι ιατρικές συσκευές, οι οποίες έχουν μια ελάχιστη απαίτηση μήκους κύματος φωτός. Ο ίδιος τονίζει ότι η αγορά μάσκας LED για το σπίτι και μάλιστα η αγορά τεχνολογίας ομορφιάς για το σπίτι βρίσκονται στα σπάργανα, με «ένα πραγματικό κίνημα εκπαίδευσης» να αναπτύσσεται.

«Πρέπει να δαπανηθούν πολλά χρήματα»

Ο Δρ Kentley καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «το PBM θεωρείται ως επί το πλείστον ασφαλές, ακόμη και σε υψηλά επίπεδα», οπότε η χρήση οποιασδήποτε μορφής τεχνολογίας LED είναι απίθανο να «προκαλέσει βλάβη στα κύτταρα», ωστόσο χρειάζεται περισσότερη έρευνα για το πώς ακριβώς λειτουργεί το PBM για να κατανοήσουμε τι μπορεί να κάνει. «Έχουν γίνει πολλές πειραματικές και κλινικές μελέτες για τη χρήση του PBM για διάφορες δερματολογικές παθήσεις, ωστόσο έχουν διαφοροποιηθεί ως προς τις παραμέτρους της συσκευής και τα πρωτόκολλα θεραπείας», προσθέτει. «Πολλές από αυτές τις μελέτες ήταν μικρές και μη τυποποιημένες και συχνά πληρώθηκαν από τους κατασκευαστές, οπότε είναι δύσκολο να εξαχθούν συγκεκριμένα συμπεράσματα».

Λέει ότι αν κάποιος επιθυμεί να αγοράσει μια συσκευή θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι επιλέγει μια συσκευή που διαθέτει πιστοποιήσεις ασφαλείας της ΕΕ και υψηλή πυκνότητα λαμπτήρων LED στη μάσκα, ώστε να διασφαλίζεται ότι παρέχεται αρκετή ενέργεια στο δέρμα.

Η Δρ Kluk λέει επίσης ότι «δεν θέλει να αποθαρρύνει κανέναν» που ενδιαφέρεται για την τεχνολογία, αλλά θέλει «να καταλάβουν ότι πρόκειται για πολλά χρήματα που ξοδεύονται για μια συσκευή, η οποία θα μπορούσε ενδεχομένως να υποστηρίξει μια καλή ρουτίνα φροντίδας του δέρματος, ή αν πρόκειται για σοβαρό πρόβλημα όπως η ακμή, μια καλή συνταγογραφούμενη αγωγή και κάποια μέτρα για τον τρόπο ζωής – αλλά είναι απίθανο να κάνει αρκετά από μόνη της».

Πηγή: BBC


Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-08 19:01:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button