Γυναίκα

Γιατί οι διαφημίσεις στα social media μας κάνουν να αγοράζουμε περισσότερο;

Οι πλατφόρμες που βασίζονται σε βίντεο, όπως το TikTok και το Instagram, έχουν αλλάξει τρομερά τον τρόπο με τον οποίο εμείς οι καταναλωτές λαμβάνουμε τις αγοραστικές μας αποφάσεις.

Το κυριότερο θέμα είναι πως οι πλατφόρμες αυτές προσφέρουν στους χρήστες μια άνευ προηγουμένου έκθεση σε προϊόντα και υπηρεσίες, καθώς προβάλλουν πολύ περιεχόμενο σε μικρό χρονικό διάστημα.

Σημαντικό ρόλο παίζει και αυτό που ονομάζεται ως «αξιοπιστία της πηγής». Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως οι άνθρωποι είναι πιθανό να κινητοποιηθούν να αγοράσουν τα προϊόντα που εμφανίζονται στην οθόνη, αν θεωρούν έναν δημιουργό ως ικανό και αξιόπιστο.

Οι χρήστες είναι πιο πιθανό να αγοράσουν κάτι αν πιστεύουν πως οι δημιουργοί «ταιριάζουν με το προϊόν ή την υπηρεσία που διαφημίζουν».

Η αξιοπιστία της πηγής ενός δημιουργού εκτοξεύεται στα ύψη όταν δεν αφορά πληρωμένη προβολή, δηλαδή συνεργασία με εταιρεία. Οι δημιουργοί που έχουν ως κίνητρο απλώς να μοιραστούν κάτι που τους έκανε λίγο πιο εύκολη τη ζωή, τότε έχουν περισσότερες πιθανότητες να επηρεάσουν τον χρήστη ώστε να το αγοράσει.

Αυτή η αυθεντικότητα μπορεί να είναι ιδιαίτερα ισχυρή για να οδηγήσει σε αγορές σε πιο εξειδικευμένες αγορές, καθώς οι δημιουργοί είναι συχνά παθιασμένοι και προβάλλουν ειδική τεχνογνωσία σε τομείς που λίγοι έχουν διεκδικήσει.

Με αυτούς τους micro-influencers, ο καταναλωτής είναι σε θέση να αισθάνεται πιο σίγουρος ότι αγοράζει από κάποιον που χρησιμοποιεί αυτό το προϊόν και τους κάνει να πιστεύουν πως έχουν μία πιο συναισθηματική σχέση.

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι influencers του YouTube εμπλουτίζουν τις κριτικές τους με προσωπικές πληροφορίες για να φαίνονται περισσότερο προσιτοί, κάτι σαν στενός φίλος ή μέλος της οικογένειας – και όσο περισσότερο ο θεατής αισθάνεται ότι «γνωρίζει» τον δημιουργό, τόσο περισσότερο τον εμπιστεύεται.


Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-21 20:00:00

Back to top button