Auto

Δοκιμή: Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC

Αυτοκίνητα όπως η A 45 S επαναφέρουν το κλασικό ζήτημα: αυτό του ήχου! Διότι όσα άλογα και αν έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όσο καταιγιστικές και αν είναι οι επιδόσεις του, ποτέ δεν θα καταφέρει να προσφέρει το ηχητικό κρεσέντο μιας μηχανής που η δύναμη της πηγάζει από καύσεις και εκρήξεις.

Και κάπως έτσι εύχεσαι να υπάρχουν και ένα, και δύο και όσα facelift χρειαστούν ώστε αυτοκίνητα σαν αυτή εδώ την AMG να παραμείνουν μαζί μας για πολύ καιρό ακόμη.

Αλλά, δυστυχώς, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί και επειδή όλα τα ωραία κάποτε τελειώνουν έτσι και τα hot-hatches από το συνάφι της A 45 πολύ δύσκολα θα έχουν διάδοχη κατάσταση.



Υπό αυτό το πρίσμα μπορείς να πεις ότι νιώθεις και τυχερός κάθε φορά που στρίβεις με μία A 45. Ένα αυτοκίνητο που σου υπενθυμίζει πως όλα δεν είναι ίδια και πως κανένα ηλεκτρικό δεν μπορεί να σου δώσει ότι και ένα hot-hatch.

Είναι από αυτά τα ωραία που το παίρνεις προσωπικά όταν οι γείτονες σε στραβοκοιτάζουν και εσύ να το χαίρεσαι σε κάθε σκάσιμο που βγαίνει από τις διπλές μπούκες.



Στην facelift εκδοχή δεν έχουν αλλάξει και πολλά (για αυτό και δεν θα κλέψω πολύ από το χρόνο σας). Σχεδόν τίποτε, πέρα από σημειακές αναβαθμίσεις και το νέας γενιάς MBUX.

Αυτό ίσως να είναι και καλό σε μία εποχή που τα συμβατικά αυτοκίνητα προσβάλλονται όλο και περισσότερο με… ιώσεις ηλεκτρονίων στο δόγμα του εξηλεκτρισμού.

Έτσι, η A 45 διατηρεί αναλλοίωτο το γενετικό της κώδικα που ορίζεται από συγκεκριμένα βασικά γονίδια. Ας τα θυμηθούμε, ξανά, σα να ΄ναι η τελευταία μας φορά…



Ο κινητήρας

Είναι ο ισχυρότερος δίλιτρος παραγωγής που αποδίδει 421 ίππους και δεν σηκώνει κουβέντα μήτε και για την δύναμη του, μήτε για τις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δλ., τελική στα 270 χλμ./ώρα) που προσφέρει.



Αλλά δεν είναι μόνο η απόδοση της ισχύος, είναι και ο τρόπος που παντρεύεται με το twin-scroll τούρμπισμα έως τα 2,1 bar και η συνολική του διαχείριση μέσα από πέντε συνολικά προφίλ με αποκορύφωμα το Race.

Και το καλό είναι ότι από προφίλ σε προφίλ η αλλαγή είναι αισθητή και παραμετροποιήσημη μέσα από το πλούσιο AMG μενού. Τόσο σε διαμορφώσεις, όσο και σε πληροφόρηση.



Το κιβώτιο

Όσο ισχυρό και αν είναι ένα μοτέρ, αν δεν πλαισιώνεται από ένα καλό κιβώτιο, με μελετημένη κλιμάκωση και γρήγορες αλλαγές, το όλο πακέτο πάει στράφι.

Και το αυτόματο διπλόδισκο 8άρι είναι πραγματικά ένα διαμάντι που κουμπώνει πάνω σε ένα άλλο. Η χαρτογράφησή του είναι ιδανική σε τέτοιο βαθμό που μαντεύει ακριβώς πότε να ανεβάσει και να κατεβάσει σχέσεις (σ.σ. δεν τις κρατάει στον κόφτη).



Ειδικότερα στα σπορ προγράμματα, τα ανεβοκατεβάσματα συνοδεύονται με σκασίματα τύπου ποπ-κορν συμπληρώνοντας το αγωνιστικό κρεσέντο του δίλιτρου μοτέρ.

Το οποίο υπολογίστε πως στην καθημερινότητα «καίει» περίπου 12-13 λίτρα/100 χιλιόμετρα, με το ζόρι το ρίχνεις κάτω από το 10άρικο στο ταξίδι, πολύ εύκολα μπορείς να ξεφύγεις από το 15άρι και πάνω…



Η τετρακίνηση

Με τόση δύναμη είναι λογικό η ροπή των 500 Nm να μοιράζεται στους τέσσερις τροχούς με λειτουργία AMG Torque Control χάρη στα δύο πολύδισκα συμπλεκτάκια για κάθε πίσω ημιαξόνιο.

Με τέτοιο τρόπο που να μην σου στερείται η οδηγική ευχαρίστηση, αν και αρκετοί θα προτιμούσαμε να υπάρχει και ένα πιο αλήτικο drift mode προσφέροντας την απόλαυση της πίσω κίνησης.



Ακόμη και έτσι όμως η A 45 S με το στήσιμο ενός track-car περνά σαν βέλος από τις στροφές και με τον κατάλληλο χειρισμό θα πλασαριστεί για να στρίψει με τα τέσσερα.

Πάντα με σεβασμό και εκτίμηση, όχι τόσο στο αυτοκίνητο, αλλά περισσότερο στις ικανότητες και στα όρια όποιου βρίσκεται πίσω από το υπέροχο στη λαβή του τιμόνι με τα δύο μαγικά μπουτόν.



Τα υπόλοιπα

Από την πρώτη της γενιά η A-Class ήταν το μοντέλο που έφερε το «σωστό» τιμόνι. Ήταν η εποχή που τα Mercedes αποκτούσαν μια πιο σπορ αύρα και γινόντουσαν περισσότερο BMW. Αντίθετα, η τελευταία γινόταν πιο Mercedes

Αποκορύφωμα του ξυραφένιου τιμονιού αποτελεί η A 45 S. Αλλά δεν είναι μόνο το τιμόνι. Είναι και το όλο σασί που πατά πάνω σε ένα γρανιτένιο πλαίσιο με μία ιδανικά σεταρισμένη ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Όσο για τα αεριζόμενα δισκόφρενα, τι να πει κανείς…



Στο δια ταύτα

Η A 45 S είναι η απόλυτη μηχανή για όποιον petrolhead θέλει να δώσει μάχη στους δρόμους (πάντα με ασφάλεια). Δεν υπάρχει τίποτε που να σε εμποδίζει να την αποκτήσεις, εκτός από τις 84.550 ευρώ που είναι η τιμή της. Με αρκετά λιγότερα (77.250 ευρώ) υπάρχει η απλή A 45 με τους 387 ίππους.

Και με ακόμη λιγότερα (61.700 ευρώ) υπάρχει και η πιο ταπεινή, οικονομική και 48βολτη ήπια υβριδική, A 35 με τους 306 ίππους. Η οποία ίσως να είναι και η πιο ισορροπημένη επιλογή για όποιον θέλει να χρησιμοποιεί σχεδόν κάθε μέρα ένα από τα καλύτερα hot-hatch που έχουν υπάρξει μέχρι σήμερα…



Τεχνικά χαρακτηριστικά – Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, turbo, 1.991 cc
Ισχύς: 421 PS/6.750 rpm
Ροπή: 500 Nm/5.000-5.250 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 3,9 sec
Τελική ταχύτητα: 270 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 9,0/ 12,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 205 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.453/1.850/1.414 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Βάρος: 1.680 kg
Χώρος αποσκευών: 370-1.210 lt
Τιμή: Από 84.550 ευρώ



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-04-18 08:00:52

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button