Auto

Volvo: Το EX60 και η μέθοδος του mega-casting

Όπως έχει γνωστοποιηθεί καιρό τώρα, η Volvo θα αξιοποιήσει επίσημα τη μέθοδο παραγωγής mega-casting στην επόμενη γενιά ηλεκτρικών της, δηλαδή από το 2026. Τα οποία, όπως ανακοινώνει, θα παράγονται στο εργοστάσιο της Τορσλάντα στη Σουηδία.

Σύμφωνα με λεγόμενα των ανθρώπων της εταιρείας, πρόκειται για μία σημαντική κίνηση που θα ανεβάσει την αποδοτικότητα της παραγωγής, αλλά και θα δώσει περισσότερη ελευθερία σε σχεδιαστές και μηχανικούς, μειώνοντας παράλληλα το κόστος.



Αυτή η κίνηση θα συμπέσει με την παρουσίαση και αξιοποίηση της πλατφόρμας SPA3, μίας νέας η οποία αποτελεί το αποτέλεσμα της εξέλιξης των ήδη υπάρχοντων και ουσιαστικά, θα σηματοδοτήσει την 3η γενιά ηλεκτρικών της Volvo.

Με το XC60 να είναι το best-seller της, η σουηδική μάρκα έχει επικεντρωθεί στο νέο της ηλεκτρικό SUV, EX60. Αναμένεται να παρουσιαστεί το 2025, πράγμα που σημαίνει ότι δεδομένα η παραγωγή του θα λαμβάνει χώρα στο εργοστάσιο της Τορσλάντα.



Τι είναι το mega-casting;

Για να δώσουμε μία εικόνα του mega-casting, πρόκειται για μία διαδικασία κατά την οποία παράγονται μεγάλα μέρη αυτοκινήτου μέσω μίας ειδικής (και τεράστιας) πρέσας. Η οποία έχει τη δυνατότητα να ενώνει μέταλλα και εξαρτήματα, σχηματίζοντας το πλαίσιο της μονάδας, ενώνοντάς το παράλληλα με την μπαταρία.

Η Volvo αναφέρει ότι μέσω της νέας, καινοτόμου μεθόδου, ένα μέρος του αυτοκινήτου θα αντικαθιστά εκατό μικρότερα. Επίσης, χάρη στην μικρότερη πολυπλοκότητα, το πίσω μέρος θα έχει κατά 84% λιγότερες συγκολλημένες αρθρώσεις και θα ζυγίζει 50% λιγότερο.



Επιπλέον, η Volvo αναμένει μέσω του mega-casting να μειωθεί σημαντικά και το κόστος παραγωγής. Διότι δε θα χρειάζεται να μετακινούνται συχνά-πυκνά εξαρτήματα από και προς τους προμηθευτές ή αντίστοιχα από και προς άλλα εργοστάσια της εταιρείας.

Συν τοις άλλοις, θα μπορεί να επαναχρησιμοποιήσει για το επόμενο αυτοκίνητο μέρη αλουμινίου που περισσεύουν. Γενικότερα, η Volvo εξετάζει πώς θα μπορέσει να αξιοποιήσει ανακυκλωμένο μέταλλο ή αλουμίνιο.

Επιστρέφοντας στην πρέσα και το mega-casting, θα μπορεί να ολοκληρώνει την κατασκευή ενός ενιαίου πίσω μέρους μέσα σε δύο λεπτά με το ρολόι, πράγμα που σημαίνει πως άμα αυτό γίνεται ταυτόχρονα και εις διπλούν, η Volvo θα μπορέσει να πετύχει τον στόχο της παραγωγής 60 μονάδων ανά ώρα.



Αξίζει να αναφέρουμε ότι το εργοστάσιο στην Τορσλάντα όπου θα διεκπεραιώνεται η διαδικασία του mega-casting προέρχεται από μία σημαντική επένδυση σχεδόν 930 εκατομμυρίων ευρώ. Σημαντική υπενθύμιση, πως η Volvo έχει από πίσω την κινεζική Geely.

Την ίδια ώρα, η σουηδική εταιρεία αναμένεται να ανοίξει και εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών, το οποίο θα λειτουργεί η συνεργαζόμενη εταιρεία Northvolt.

Τέλος, η Volvo σκοπεύει να αξιοποιήσει το mega-casting και σε ένα νέο της εργοστάσιο στη Σλοβακία, το οποίο τώρα είναι υπό κατασκευή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-05-09 15:45:23

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button