Volvo, θα αυξήσει την αυτονομία ζεσταίνοντας το παρμπρίζ
Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών μοντέλων έχουν δοκιμάσει τα πάντα για να αυξήσουν την αυτονομία. Αλλά τώρα η Volvo έρχεται να ταράξει τα EV ύδατα με μια ευφάνταστη ιδέα: Τη θέρμανση των γυάλινων επιφανειών.
Τη θέρμανση; Μα αυτή δεν είναι που ξελιγώνει την μπαταρία; Χμ, όχι πάντα. Αν χρησιμοποιείται για να ζεστάνει την καμπίνα, σίγουρα καταναλώνει πολλή ενέργεια. Αν όμως θερμαίνει την μπαταρία και τη διατηρεί σε θερμοκρασίες που είναι πιο αποδοτική, τότε το πρόσημο είναι αναντίρρητα θετικό και τελικά η κατανάλωση ενέργειας αυξάνει την αυτονομία.
Η θέρμανση στην υπηρεσία της ηλεκτρικής αυτονομίας; Κι όμως ναι, λέει η Volvo
Έτσι, η Volvo κατοχύρωσε μία πατέντα, σύμφωνα με την οποία θα θερμαίνει σκόπιμα το μπροστινό παρμπρίζ του αυτοκινήτου. Ο θερμότερος αέρας είναι λιγότερο πυκνός, πράγμα που σημαίνει ότι χρειάζεται λιγότερη ενέργεια για να μετακινηθεί από ένα αυτοκίνητο που κινείται με ταχύτητα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ To Volvo EX90 θα μας… ζυγίζει;
Είναι λογικό: Η πυκνότητα του αερίου σε εκείνο το σημείο μειώνεται. Εφόσον η οπισθέλκουσα είναι συνάρτηση της πυκνότητας, η θέρμανση της εξωτερικής επιφάνειας του τζαμιού μειώνει την οπισθέλκουσα. Συνολικά, η χρήση αυτής της μεθόδου προσφέρει έναν απλό κι αξιόπιστο τρόπο μείωσης της οπισθέλκουσας και κατά συνέπεια, μείωσης της κατανάλωσης κι αύξησης της αυτονομίας.
Βέβαια, από τη θεωρία στην πράξη υπάρχει κάποια απόσταση. Οι τεχνικοί της Volvo θα κάνουν πληθώρα δοκιμών και θα προσπαθήσουν να ελαχιστοποιήσουν την ενέργεια που καταναλώνει το σύστημα θέρμανσης του παρμπρίζ. Για να αποφανθούν αν τελικά τα κέρδη είναι μεγαλύτερα από τη χασούρα της ενέργειας για τη θέρμανση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πατέντα για μπαταρία στην οροφή από τη Ford
Το ότι μια εταιρεία κατοχυρώνει ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, δεν συνεπάγεται ότι πρόκειται για μια τεχνολογία που θα μπει με βεβαιότητα στην παραγωγή. Κατά καιρούς έχουμε δει πάρα πολλές πατέντες, που ήταν ηλίου φαεινότερο ότι δεν θα είχαν τύχη. Αλλά οι εταιρείες προτιμούν να καπαρώνουν κάθε διαθέσιμη ιδέα, παρά να ρισκάρουν να προχωρήσει κάτι που είχαν σκεφτεί πρώτες αλλά αμέλησαν να κατοχυρώσουν.
Η Toyota κατοχύρωσε ευρεσιτεχνία για ένα σύστημα αρωματισμού, το οποίο έχει τη δυνατότητα να ψεκάζει δακρυγόνο από τους αεραγωγούς του αυτοκινήτου σε επίδοξους κλέφτες.
H δε Ferrari ετοιμάσει τεχνολογία που θα μετρά τις διαστάσεις του οδηγού και θα ρυθμίζει αυτόματα τη θέση οδήγησης: Το κάθισμα, το τιμόνι και τους καθρέφτες.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-04 20:35:00