
Volkswagen ID. Every1, αποκάλυψη για το μίνι BEV των €20 χιλιάδων
Ύστερα από την αποκάλυψη μιας πλήρους γκάμας ηλεκτρικών SUV και δρόμου, η γερμανική φίρμα επανέρχεται με το Volkswagen ID. Every1 για να διορθώσει την «παραμέληση» της μικρής αστικής κατηγορίας.
Οι φιλοδοξίες της φίρμας παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά με το ID.2all, ένα σουπερμίνι που θα έρθει αντιμέτωπο με μοντέλα όπως το Peugeot Ε-208 και Renault 5 e-Tech. Μπορεί και το ID.2all να μην έχει ακόμη μετουσιωθεί σε μοντέλο παραγωγής, αλλά η πρόθεση της Volkswagen είναι σαφής. Δεν πρόκειται να αφήσει τον Όμιλο Stellantis, το Groupe Renault και τους εξ ανατολών ορμώμενους ανταγωνιστές να αλωνίζουν την αγορά της Γηραιάς Ηπείρου.
Το Volkswagen ID. Every1 θα αποδώσει στην Electric Urban Family το δεύτερο και μικρότερο μέλος της, το Volkswagen ID. 1
Το Volkswagen ID. Every1 μπορεί να είναι ακόμη πρωτότυπο, αλλά η παρουσίασή του μετά βαΐων και κλάδων στο Volkswagen Media Night στο Düsseldorf ουσιαστικά ανακοινώνει το επόμενο ηλεκτρικό μίνι της φίρμας. Και παίρνει έστω και καθυστερημένα τη σκυτάλη (και την παρακαταθήκη) των Lupo και up!
Με μήκος λοιπόν 3,88 m, δεν θα έρθει αντιμέτωπο μόνο με τα επερχόμενα μίνι, όπως το Twingo e-Tech. Θα μπει και σφήνα ανάμεσα σε μοντέλα όπως το Hyundai Inster που μόλις δοκιμάσαμε και, με το semi-premium κασέ του, το MINI Cooper Electric.
To Volkswagen ID. Every1 όμως είναι ένα φαρδύ αυτοκίνητο (1,82 m), χαμηλό (1,49 m) και με ψηλό ζωνάρι λαμαρίνας στα πλάγια, δίνοντας την αίσθηση πολύ μεγαλύτερου αυτοκινήτου απ’ ό,τι στην πραγματικότητα είναι. Με το e-up! των 3,6 μέτρων να έρχεται στο νου μας πολύ «μπασμένο» για πρόγονος.
Σε αντίθεση με τις συνήθειες του Wolfsburg και της κατηγορίας των μίνι που συνηθίζει τελευταίως να κάνει αναφορές στο παρελθόν, το ID. Every1 δεν υπέκυψε σε αυτή τη νέο-ρετρό τάση. Ή τουλάχιστον δεν παραδόθηκε ολοκληρωτικά. Διότι κοιτάζοντάς το πιο προσεκτικά, ίσως ανακαλύψεις μια αύρα από τον κλασικισμό του Polo 2F του 1990, αλλά με biodesign από το Polo III. Τέλος πάντων αυτές είναι αυθαίρετες προσεγγίσεις του γράφοντος, Διότι στην ουσία έχουμε να κάνουμε με ένα καθ’ όλα ορίτζιναλ αυτοκίνητο, το δίχως άλλο σφόδρα συμπαθητικό.
Το ίδιο ισχύει και για το πίσω μέρος, όπου κι εδώ η νηφαλιότητα είναι η ημερήσια διάταξη. Το ID. Every1 δεν έχει σχεδιαστικές εξάρσεις που συνηθίζονται στα κόνσεπτ. Σε σημείο που μας κάνει να πιστεύουμε ότι η Volkswagen πρώτα σχείασε το ID. 1 παραγωγής και στη συνέχεια το μακιγιάρισε στο πρωτότυπο ID. Every1 για να ενισχύσει την επικοινωνία του!
Στην καμπίνα, το Volkswagen ID. Every1 ακολουθεί την τάση των ηλεκτρικών με ένα εκλεπτυσμένο εσωτερικό απαλλαγμένο από κάθε ακαταστασία. Η κεντρική κονσόλα δαπέδου έχει δώσει τη θέση της σε υποβραχιόνιο που ολισθαίνει προς τα πίσω, κρύβοντας δύο αποθηκευτικούς χώρους επίσης τοποθετημένους σε ράγες.
Αυτό δε που αντικρίζει ο οδηγός εμπρός είναι επίσης καθαρό. Φυσικά τα απαραίτητα βρίσκονται εκεί, με ένα μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι. Με αυτό τελευταίο να ενσωματώνει φυσικά κουμπιά! Το θαυμαστικό, διότι όλα τα ηλεκτρικά VW έχουν στο τιμόνι απτικές επιφάνειες -που κάνουν άλλα αντ’ άλλων. Βέβαια, κι εδώ η πλειονότητα των χειριστηρίων έχει μεταφερθεί στην κεντρική οθόνη αφής.
Θέλοντας να προσελκύσει τους πάντες, κατά πώς λέει το όνομά του, το ID. Every1 εκμεταλλεύεται την ηλεκτρική πλατφόρμα του για να αποδώσει χώρο στην καμπίνα και να ενισχύσει την πολυχρηστικότητα. Έτσι, όπως θα έκανε κάθε έξυπνο μίνι, τα καθίσματα μπορούν να ανακλιθούν προς τα πίσω ή να αναδιπλωθούν προς τα εμπρός, προσφέροντας τη μέγιστη πρακτικότητα σε μικρό εμβαδό. Το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 305 lt που ανακοινώνει η Volkswagen, σαφώς το ξεκολλάει από τη μίνι κατηγορία, ανεβάζοντάς το σε επίπεδο σουπερμίνι και B-SUV. Αρκεί να μείνει έτσι στο ID.1…
Το Volkswagen ID. Every1 βασίζεται μεν στην πλατφόρμα MEB, αλλά πρόκειται για μια εξελιγμένη έκδοση αυτής της αρχιτεκτονικής. Σε αντίθεση με τη MEB λοιπόν, η έκδοση αυτή ευνοεί την τοποθέτηση του ηλεκτρομοτέρ κάτω από το καπό, δίνοντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Μια διάταξη με προφανέστερη συνέπεια στην κατηγορία του αυτοκινήτου. Βλέπετε, με τον κινητήρα πίσω δεν θα ελευθερωνόταν χώρος ούτε στην καμπίνα ούτε στο πορτμπαγκάζ.
Όσον αφορά το ηλεκτρομοτέρ, το Volkswagen ID. Every1 υιοθετεί μια νέα μονάδα που αποδίδει μέγιστη ισχύ 95 ίππων. Που φυσικά προσώρας δεν μπορούμε να πούμε κάτι για την επάρκειά του, καθώς δεν δημοσιοποιήθηκε το βάρος του αυτοκινήτου. Το ίδιο ισχύει και για τη χωρητικότητα της μπαταρίας, αν και ο κατασκευαστής ισχυρίζεται ελάχιστη αυτονομία 250 km, χωρίς να προσδιορίζει σε ποιο κύκλο μέτρησης.
Η Electric Urban Family της Volkswagen θα καρποφορήσει το 2026 με την κυκλοφορία του ID.2 παραγωγής, με τη βασική τιμή του να λέει η εταιρεία ότι θα κυμαίνεται στις €25 χιλιάδες. Για τον δεύτερο καρπό της ηλεκτρικής αστικής οικογένειας, το Volkswagen ID.1, θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι το 2027. Και να επαληθεύσουμε ότι θα ξεκινά πράγματι από τα 20 χιλιάρικα…
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-06 02:11:00