Auto

Test drive: Toyota C-HR 1.8, Unidentified Rolling Object

Έχουν περάσει ήδη σχεδόν οκτώ χρόνια από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς του Toyota C-HR, το 2016. Που το πρωτοείδαμε ως concept-car με το όνομα «Coupé High Rider» στο παρισινό Mondial de l’Automobile του 2014. Η δεύτερη γενιά παρουσιάζει μια εις βάθος και πολλά υποσχόμενη νέα εκδοχή του αυτοκινήτου.

Με γνώμονα την αναθεωρημένη σχεδίαση του «concept car on the road», το Toyota C-HR εξελίχτηκε σχεδόν παντού. Κι εμείς το δοκιμάζουμε στη βασική και πιο οικονομική 1.800άρα έκδοσή του. Αυτή που αναμένεται να είναι το best-seller στην Ευρώπη: Στο προηγούμενο μοντέλο, το 1.8 πέτυχε το 40% των πωλήσεων, έναντι 25% για το δίλιτρο υβριδικό, 10% για το 4×4 και 25% για το επαναφορτιζόμενο υβριδικό.

Το νέο Toyota C-HR σημειώνει πρόοδο σε όλα τα εκείνα τα στοιχεία που το έκαναν δημοφιλές: Σχεδιασμός, τεχνολογία και οικονομία

Το στιλ του Toyota C-HR είναι τα διαπιστευτήριά του. Με βάση την επιτυχία που κατήγαγε στη Γηραιά Ήπειρο (700 χιλιάδες αυτοκίνητα σε επτά χρόνια), το Toyota C-HR στοχεύει στην ευρωπαϊκή αγορά περισσότερο από ποτέ. Ως εκ τούτου, σχεδιάστηκε και εξελίχτηκε ειδικά για τους Ευρωπαίους καταναλωτές και γι’ αυτόν τον λόγο φιγουράρει ακόμη πιο τολμηρό. Διότι την παραπάνω επιτυχία την οφείλει πάνω από όλα στον ξεχωριστό σχεδιασμό που η αλήθεια είναι ότι απέκτησε φανατικούς φίλους και άσπονδους εχθρούς. Με τον γράφοντα, αν κάποιον ενδιαφέρει αυτό, να ανήκει στους πρώτους. Με την καλή έννοια…

Τι γίνεται λοιπόν με τον σχεδιασμό του νέου Toyota C-HR; Η πλατφόρμα παραμένει η GA-C από την προηγούμενη γενιά, αλλά βελτιστοποιημένη σε ακαμψία, αντιμετώπιση κραδασμών και με μικρότερη μάζα. Αν και ο πρόσθετος εξοπλισμός βάρυνε το αυτοκίνητο κατά 10 kg.

Test drive: Toyota C-HR 1.8 HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Παρόλο που το αυτοκίνητο υιοθετεί τη γενικότερη όψη του προκατόχου του, αυτή η δεύτερη γενιά έρχεται να αναμείξει ακόμα περισσότερο τις αιχμηρές άκρες με τις στρογγυλεμένες γραμμές. Για του λόγου το ασφαλές, το εμπρός μέρος εκφράζεται με τη σχεδιαστική γλώσσα του Toyota Prius PHEV και του Aygo X Prologue.

Ο προφυλακτήρας σε σχήμα «Χ» αποκτά μια φαινομενική προέκταση με τα φανάρια σχήματος «C», συμβάλλοντας έτσι στην τεράστια και εμπροσθοκλινή εικόνα της μουσούδας. Παρουσία που επαναλαμβάνεται με τα πλευρικά μαρσπιέ να έρχονται να τελειώσουν ψηλά μέσα στις πόρτες και το μοντέρνο προφίλ να ενισχύεται από τις χωνευτές λαβές των θυρών -πρεμιέρα για την Toyota και ιδιαίτερα θορυβώδεις (τρομάξαμε) στη λειτουργία τους. Αλλά και μικρά πίσω παράθυρα, εγγενώς επιβεβλημένη επιλογή από τη σχεδίαση του C-HR.

Test drive: Toyota C-HR 1.8 HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το πίσω μέρος από την άλλη συντίθεται από πιο γεωμετρικά σχήματα και πιο αυστηρές γραμμές. Με τον εξωτερικό όγκο του πορτμπαγκάζ να ενσωματώνει μια εξίσου πρωτότυπη με το αυτοκίνητο φωτεινή υπογραφή. Αυτή η τελευταία είναι μια φωτεινή ρίγα που χωρίζεται σε δύο μέρη από τον κεντρικά τοποθετημένο λογότυπο «Toyota C-HR» που επίσης φωτίζεται με οπίσθιο φωτισμό. Το σύνολο πίσω ολοκληρώνεται με την διπλή πτέρυγα οροφής, παρόμοια με αυτή του bZ4X.

Στην εικόνα του αυτοκινήτου έρχεται να συμβάλλει θετικά και η διχρωμία (από την έκδοση Bi-Tone και πάνω) με τις καθαρές κοπές. Που στο αυτοκίνητό μας είναι λιγότερο εμφανείς σε αυτόν το συνδυασμό μελιτζανί-μαύρου. Τέλος, λεία και στιλπνή βαφή μαζί με εκλεπτυσμένα φινιρίσματα, έρχονται να βάλουν τελικό βαθμό «λίαν καλώς» στη φροντισμένη παρουσίαση του Toyota C-HR.

Test drive: Toyota C-HR 1.8 HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Συνολικά λοιπόν, το μετά βίας από άποψη μεγέθους κόμπακτ SUV απέκτησε ακόμη ισχυρότερο χαρακτήρα, διατηρώντας τις αρχικές του αναλογίες: Μήκος 4,36 m (έχασε τρεις πόντους), πλάτος 1,83 και ύψος 1,57 m, Πατώντας σε ζάντες που ανάλογα με την έκδοση ξεκινούν από τις 17 και καταλήγουν στις 20 ίντσες -19άρες στην περίπτωσή μας για το Toyota C-HR HIC.

Η Toyota θεωρεί το C-HR ως C-SUV, με τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας όμως να ξεπερνούν τα 4,5 μέτρα και να φτάνουν μέχρι και 4,7 m. To C-HR λοιπόν έρχεται να τοποθετηθεί στην πραγματικότητα στην πάνω άκρη των B-SUV. Απέναντι σε αυτοκίνητα όπως το Hyundai Kona (4,35 m), το Kia Niro (4,42 m) και γιατί όχι το Jeep Compass (4,40 m), ομοίως διατιθέμενα και ως HEV.

Test drive: Toyota C-HR 1.8 HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

To Toyota C-HR σε υποδέχεται σε ένα οικείο εσωτερικό. Εμπρός, το ταμπλό εκτείνεται προς τα πάνελ των θυρών, αγκαλιάζοντας έτσι τον οδηγό και τον συνοδηγό. Μια καμπύλη που δεν δημιουργεί καταπιεστικό συναίσθημα, κάτι στο οποίο βοηθά και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός της καμπίνας. 

Ο τελευταίος μπορεί να εξατομικευθεί ή να προσαρμοστεί, με τα χρώματά του να αλλάζουν κάθε ώρα, κατά τη διάρκεια της ημέρας: Ψυχρές αποχρώσεις το πρωί, πιο θερμές το βράδυ. Με τον φωτισμό να αποκτά ενδιαφέρον καθώς συνδέεται με πολλά συστήματα ασφαλείας. Για παράδειγμα, ο φωτισμός της πόρτας γίνεται κόκκινος για να μην την ανοίξεις, καθώς ανίχνευσε διερχόμενο αυτοκίνητο, δίκυκλο ή πεζό!

Test drive: Toyota C-HR 1.8 HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στο τιμόνι, επωφελείσαι από μια θέση προσανατολισμένη προς τον οδηγό. Αρκετά για να διευκολύνει την αναγνωσιμότητα του πίνακα οργάνων και την πρόσβαση στην οθόνη αφής 12,3 ιντσών (8” στις βασικές εκδόσεις). 

Το ασύρματο CarPlay και το Android Auto είναι φυσικά στάνταρ εξοπλισμός του infotainment με το σύστημα Smart Connect της Toyota. Με επίσης δυνατή τη χρήση smartphone μέσω της εφαρμογής MyT για να ξεκλειδώσεις και να βάλεις εμπρός το αυτοκίνητο ή ακόμα και να το παρκάρεις από απόσταση.

Test drive: Toyota C-HR 1.8 HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια οθόνη με καλύτερη απόκριση και πιο γρήγορο σύστημα απ’ ό,τι παλιότερα, με το ιντερφέις να παραμένει λιτό. Δεν υπάρχει μενού με χρώματα ή τοίχος εφαρμογών, απλοποιώντας έτσι τον χειρισμό. Από την άλλη, το Toyota C-HR διατηρεί (πάρα) πολλά φυσικά κουμπιά, στο τιμόνι και στο σύστημα κλιματισμού.

Αυτή καθαυτή η θέση οδήγησης σε βάζει να κάθεσαι ψηλά στο πλαστικό κάθισμα από ανακυκλωμένα υλικά, κρατώντας το βίγκαν τιμόνι. Το νέο C-HR χρησιμοποιεί διπλάσια ποσότητα ανακυκλωμένου πλαστικού από τον προκάτοχό του. Όσον αφορά τα φινιρίσματα, τα ένθετα και τα αφρώδη πλαστικά στο επάνω μέρος είναι επιτυχημένα τόσο σε όψη όσο και σε υφή. 

Test drive: Toyota C-HR 1.8 HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Αναμενόμενα, τα κάτω τμήματα αρκούνται σε σκληρά πλαστικά, μίξη που αποτελεί κοινό τόπο για την κατηγορία. Παρά την παρουσία αυτών των τελευταίων και λαμβάνοντας υπόψη την τιμή, η συνολική ποιότητα είναι ικανοποιητική και η συναρμολόγηση του ταμπλό δείχνει ότι θα αντέξει στον χρόνο. Κρίμα μόνο που όλα τα υλικά είναι τόσο σκούρα, χωρίς ούτε μια ιδέα φωτεινού χρώματος.

Η χωροταξία στο πίσω μέρος δεν αλλάζει προς το καλύτερο σε αυτή τη δεύτερη γενιά του C-HR -απαράλλαχτο το μεταξόνιο. Με τους επιβάτες που είναι πάνω από 1,75-1,80 να έχουν περιορισμένο χώρο για τα γόνατά τους. Και σχετικά καλύτερο για το κεφάλι, καθώς το έδρανο του καθίσματος είναι τοποθετημένο χαμηλά. 

Test drive: Toyota C-HR 1.8 HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Εκείνη που επίσης παραμένει δύσκολη είναι η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα, λόγω του μικρού εύρους ανοίγματος των θυρών και της οπισθοκλινούς οροφής. Επιπλέον, η πολύ υψηλή βασική γραμμή και τα ογκώδη μονοκόμματα εμπρός καθίσματα δίνουν μια αίσθηση εγκλωβισμού στους πίσω επιβάτες.

Όσον αφορά το πορτμπαγκάζ, δεν έχουμε να παραθέσουμε εντυπωσιακά νούμερα ή προδιαγραφές. Η χωρητικότητα είναι σωστή, αποδεκτή. Αλλά πίσω από τον ανταγωνισμό, υποφέροντας από μεγάλο χείλος μεταξύ του κατωφλιού και του πατώματος. Στο 1.8 HEV που δοκιμάζουμε, η χωρητικότητα ανέρχεται στα 388 lt., η πλάτη του πίσω καθίσματος (μη συρόμενο) πέφτει κατά πώς διαιρείται (60:40), ερχόμενη πρόσωπο με το πάτωμα του πορτμπαγκάζ.

Test drive: Toyota C-HR 1.8 HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το νέο Toyota C-HR βασίζεται στην πέμπτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας του Ιάπωνα κατασκευαστή. Που σε αυτή τη βασική έκδοσή του συντίθεται από 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.8 με λειτουργία σε κύκλο Atkinson (98 PS/142 Nm), συνταιριασμένο με ηλεκτρομοτέρ 94 PS και 185 Nm, για συνδυασμένη ισχύ 140 ίππων. Και με τη διαχείριση της ροπής από αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.

Αυτό το υβριδικό σύνολο λοιπόν, το λιγότερο ισχυρό της γκάμας, κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητο είναι σε επιδόσεις: 9,9 δευτερόλεπτα για το σπριντ των 0-100 km/h και δυνατές ρεπρίζ. Με το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει για την ανεπαίσθητη μετάβαση από θερμική σε ηλεκτρική λειτουργία και την οδηγική ευχαρίστηση. Αλλά τα μειονεκτήματα που συνδέονταν με το κιβώτιο CVT εξακολουθούν να υπάρχουν.

Test drive: Toyota C-HR 1.8 HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Τα πρώτα μέτρα γίνονται με 100% ηλεκτρική λειτουργία και σε γεμίζουν αισιοδοξία ότι, στο μέτρο που σου αναλογεί και οδηγώντας το C-HR, θα σώσεις τον πλανήτη. Βέβαια η απατηλή αυτή εντύπωση ανατρέπεται γρήγορα μιας και ο βενζινοκινητήρας παίρνει εμπρός μόλις υπερβείς τα 20 km/h. Ή τα 50-60 σε ελεύθερο τροχασμό. Εκτός βέβαια αν έχεις πατήσει το κουμπί «EV».

Ακόμη κι έτσι όμως δεν πρόκειται να ξεπεράσεις τα δύο χιλιόμετρα λόγω της μικρής χωρητικότητας της μπαταρίας (0,85 kWh). Πάντως η μπαταρία γεμίζει γρήγορα, δίνοντας σύντομες, 100% ηλεκτρικές φάσεις, που στο άθροισμά τους είναι αρκετές για να κρατήσουν την κατανάλωση κάτω από τα 5 lt/100 km στην πόλη. Η σούμα λοιπόν είναι ότι στην πόλη και στις περιαστικές διαδρομές το νέο C-HR είναι κάτι παραπάνω από πειστικό. Κι αν παραβλέψεις το φαινόμενο «μίξερ» ανεβάζοντας στροφές, το C-HR παραμένει ευχάριστο από όλες τις απόψεις.

Test drive: Toyota C-HR 1.8 HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Πιέζοντας έξω από την πόλη, θα ανακαλύψεις ότι σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο το τιμόνι έχει κερδίσει σε ακρίβεια, αλλά όχι και σε πληροφορία. Λίγο πιο «άκαμπτη», η ανάρτηση δεν αφήνει το αυτοκίνητο να γύρει ενοχλητικά. Ούτε να πλέει σε καμπές με υψηλή ταχύτητα, ακόμα και σε κυματοειδή άσφαλτο. 

Ταυτόχρονα τα καταφέρνει αναπάντεχα καλά και σε δρόμο-κορδέλα, διατηρώντας μια καθησυχαστική δυναμική ισορροπία. Με τις 19άρες ζάντες που φορούσε το C-HR να διεκδικούν αναμφισβήτητα μέρος αυτής της δυναμικής αριστείας, χωρίς από την άλλη να σου φεύγουν τα σφραγίσματα στις λακκούβες. Εκτιμούμε ότι με τις ακόμα μικρότερες ζάντες των 18” ή και των 17” τα πράγματα θα γίνονται ιδιαίτερα άνετα.

Test drive: Toyota C-HR 1.8 HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Επιπλέον, η ενισχυμένη ηχομόνωση φιλτράρει πολύ καλύτερα τον αχό του 4κύλινδρου μοτέρ κατά την επιτάχυνση. Και όσο συνηθίζεις το σασμάν με τη διαρκώς μεταβαλλόμενη σχέση, γίνεσαι πιο μάστορας στο γκάζι, εξαλείφοντας το φαινόμενο του πατιναρίσματος. Βέβαια, με το C-HR των 140 ίππων φορτωμένο και κινούμενος σε ορεινές διαδρομές, το φαινόμενο αυτό είναι αναπόφευκτο: Πατώντας το γκάζι, το επικυκλικό κιβώτιο έρχεται να μεστώσει τις ρεπρίζ, μειώνοντας ταυτόχρονα τις φάσεις υψηλής περιστροφής. Εξ ου και το «κάρφωμα» σε έναν ρυθμό περιστροφής και η αίσθηση «μίξερ».

Παρά τα θορυβώδη ξεσπάσματά του, οι επιταχύνσεις και οι ρεπρίζ του C-HR 1.8 με τα 140 άλογα και τα 142 Nm είναι καλές. Με τη γενικότερη επίδοση παραπάνω από ικανοποιητική για αστική χρήση. Οι απόψεις φυσικά πάντα να διίστανται για το αυτόματο κιβώτιο CVT (χωρίς τα κουμπιά στο τιμόνι στη συγκεκριμένη περίπτωση), διχάζοντας τους χρήστες.

Test drive: Toyota C-HR 1.8 HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Πέρα από τις πολύ καλές αισθητικές και δυναμικές επιδόσεις, το καίριο δυνατό σημείο του νέου Toyota C-HR είναι η κατανάλωσή. Η Toyota το έχει υπογράψει εξάλλου ότι υβριδισμός και αυτονομία πάνε αντάμα. Η δεύτερη γενιά του υβριδικού SUV όχι μόνο διατηρεί την αποδοτικότητα του προκατόχου του αλλά τα καταφέρνει ακόμα καλύτερα. 

Ωστόσο, οφείλουμε να υπογραμμίσουμε ότι εκτός από τα οδηγικά προγράμματα τίποτα δεν σου επιτρέπει να επέμβεις στην ηλεκτρική ανταποδοτικότητα του C-HR -εκτός από τη λειτουργία Β. Κάτι που όμως δεν αποτελεί πρόβλημα καθώς η μπαταρία φορτίζεται με το που παίρνεις το πόδι από το γκάζι, στις κατηφόρες και χάρη στον βενζινοκινητήρα που επίσης συμβάλλει στην ανάκτηση ενέργειας. Στα χέρια μας, το Toyota C-HR έκαιγε 4,7 lt/100 km στην πόλη χωρίς αστικό αυτοκινητόδρομο και 5,1 με Αττική Οδό. Σε ανοιχτούς δρόμους και εθνική οδό, το αυτοκίνητο δεν ξεπέρασε τα 6,5 lt.

Test drive: Toyota C-HR 1.8 HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το πιο οικονομικό Toyota C-HR της έκδοσης 1.8 HEV που δοκιμάζουμε είναι το Enter που ξεκινά από τις 28.300 ευρώ, τιμή άκρως ικανοποιητική για τη συνολική επίδοση του αυτοκινήτου. Που το κατατάσσει μάλιστα στα μεγάλα B-SUV (4,30-4,45 m) ως το πιο οικονομικό, με τον HEV ανταγωνισμό να ξεπερνά τα 30 χιλιάρικα (Kona, Niro, 2008, HR-V, Compass, S-Cross…)

Χωρίς την αισθητικά αβανταδόρικη διχρωμία και τα μεταλλικά χρώματα να χρεώνονται έξτρα €550, το Toyota C-HR Enter πατά σε στάνταρ ζάντες αλουμινίου 17” και διαθέτει μεταξύ άλλων, τη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας T-Mate, ηχοσύστημα DAB με έξι ηχεία, σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect με οθόνη αφής 8”, Cloud πλοήγηση, συνδεδεμένες υπηρεσίες MyToyota, κλιματισμό, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα…

Test drive: Toyota C-HR 1.8 HEV, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η ετυμηγορία μας είναι ότι το νέο CH-R σημειώνει πρόοδο σε όλα τα εκείνα τα στοιχεία που το έκαναν δημοφιλές: Σχεδιασμός, τεχνολογία και οικονομία. Μπορεί να μην είναι το πιο φιλόξενο για μια τετραμελή οικογένεια, αλλά αντιμετωπίζει με σθένος και αξιώσεις τον ανταγωνισμό.

Toyota C-HR 1.8 HEV

Τι λέει το DRIVE Tο δικίνητο Toyota C-HR 1.8 HEV σε εισάγει στον ρηξικέλευθο αισθητικό κόσμο του ιαπωνικού crossover με πλήρη εξοπλισμό, σωστή απόδοση και πολύ καλή αποδοτικότητα, σε ασυναγώνιστη τιμή.
Τιμή     Από €28.300
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογία HEV, κινητήρας βενζίνης, 1.498 cc, i4, 16v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, διπλό vvt-i, 98 PS/5.200 rpm, 142 Nm/3.600 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 95 PS και 185 Nm, μπαταρία 1,1 kWh (ωφέλιμη 0,85 kWh), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT
Απόδοση  140 PS
Διαστάσεις 4.362 x 1.832 x 1.558 mm
Χώρος αποσκευών 388 lt
Βάρος 1.430-1.455 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9″ 
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση*   5,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2   105 g/km
*Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 




Δημοσιεύτηκε ! 2024-07-03 22:23:20

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button