Auto

Test Drive: Škoda Scala, 1,0 TSI 116 PS DSG, αγορά λογικής

Το Škoda Scala μετρά ήδη πέντε χρόνια στην αγορά, έχοντας καταγράψει πάνω από 200.000 πωλήσεις στην Ευρώπη. Η εμπορική πορεία του κρίνεται επιτυχημένη, ο ανταγωνισμός όμως εντείνεται και βελτιώνεται συνεχώς. Ορμώμενη από αυτό, η τσεχική φίρμα αποφάσισε να προχωρήσει σε ένα ήπιο φρεσκάρισμα.

Κι όταν λέμε ήπιο το εννοούμε! Όταν ένα μοντέλο πηγαίνει καλά άλλωστε, δεν υπάρχει λόγος για μεγάλες αλλαγές και άνευ ουσίας ρίσκα. Με μικρές, εύστοχες κινήσεις το επαναφέρεις στον αφρό. Στην Ελλάδα άλλωστε, από το 2019 όταν και λανσαρίστηκε, έχουν πουληθεί πάνω από 2.000 κομμάτια. Ναι, το αυτοκίνητο δεν τα βάζει με μοντέλα όπως το VW Golf, η Toyota Corolla ή το Hyundai i30. Κατέχει όμως ένα σεβαστό μερίδιο αγοράς, σε μια κατηγορία που πιέζεται όλο και περισσότερο από την άνθηση των B-SUV.

Παρατηρώντας εξωτερικά το ανανεωμένο Škoda Scala διαπιστώνεις εξαρχής πως έχει διατηρήσει τις γραμμές του προ facelift μοντέλου. Ακολουθώντας όμως μια πιο σύγχρονη αισθητική προσέγγιση. Η μάσκα έχει γίνει πιο μεγάλη κι επιθετική. Ο προφυλακτήρας, με ανοίγματα για την ομαλότερη ροή του αέρα, έχει αναθεωρηθεί, φιλοξενώντας τους προβολείς ομίχλης. Και οι εμπρός φωτιστικές μονάδες, τεχνολογίας LED (LED Matrix για πρώτη φορά στις πλουσιότερες εκδόσεις) έχουν λεπτύνει, κερδίζοντας σε κομψότητα.

Χωρίς τυμπανοκρουσίες, το ανανεωμένο Škoda Scala ακόμα και στην έκδοση με τους 116 ίππους θα καλύψει πειστικά και με το παραπάνω, τις ανάγκες μια οικογένειας

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: VW Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG, σαν το παλιό καλό κρασί

Τα πίσω φώτα έχουν τροποποιηθεί κι αυτά ελαφρώς, ενώ έχει μεγαλώσει και το μέγεθος της γραμματοσειράς που αναγράφει το όνομα «Škoda». Τέλος, η νέας σχεδίασης ζάντες που ξεκινούν από τις 16” και φτάνουν ως τις 18” συμβάλλουν κι αυτοί στην πιο φρέσκια εικόνα του τσεχικού χάτσμπακ.

Μπορεί το Scala να μην είναι από τα πιο φαντεζί ή όμορφα μοντέλα της κλάσης. Είναι όμως ένα αυτοκίνητο ευχάριστο στο μάτι, απαλλαγμένο από φιοριτούρες, που σε κερδίζει με την εύπεπτη, καθαρή και στιβαρή σχεδίαση.

Ανάλογη είναι και η εικόνα του εσωτερικού. Σαφώς και υπάρχουν μεγάλες οθόνες, όμως όλα στην καμπίνα είναι ζυγισμένα και προσανατολισμένα γύρω από την άνεση και την πρακτικότητα. Στοιχεία για τα οποία ανέκαθεν φημιζόταν η Škoda. Αλλά και στοιχεία που εξαρχής αποτέλεσαν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Scala. Πράγματι λοιπόν, το αυτοκίνητο ήταν και παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα μικρομεσαία χάτσμπακ της αγοράς.

Test drive: Škoda Scala 1.0 TSI DSG7, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η καμπίνα του Scala ακολουθεί την γνωστή, σχεδόν αυστηρή συνταγή των Τσέχων και είναι ευχάριστη στο μάτι. Αποτελώντας ένα κράμα μαλακών και σκληρών πλαστικών με άψογη συναρμογή. Το virtual cockpit είναι πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις ενώ οι χώροι παραμένουν κορυφαίοι. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 PS

Οι πίσω επιβάτες, ακόμη κι αν είναι υψηλόσωμοι έχουν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια ή το κεφάλι, με το μεγάλο άνοιγμα των θυρών να διευκολύνει ακόμα περισσότερο το μπες βγες. Υπό προϋποθέσεις, στην πίσω σειρά καθισμάτων μπορούν να χωρέσουν χωρίς ζόρι ακόμα και τρεις ενήλικοι. Αναμενόμενη εξέλιξη, αν σκεφτούμε πως οι διαστάσεις του αυτοκινήτου παρέμειναν αμετάβλητες (μήκος 4,36 m, μεταξόνιο 2,64 m).

Test drive: Škoda Scala 1.0 TSI DSG7, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι οι καλύτεροι που θα συναντήσεις στην κατηγορία. Ο χώρος για τα πόδια είναι γενναιόδωρος, ο άερας για το κεφάλι επαρκέστατος και ως εκ τούτου, ακόμη κι ένα μεγάλο ταξίδι θα φύγει… νεράκι!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i30 1.5T 48V, καθιέρωση

Ανάλογα καλή είναι η χωρητικότητα αλλά και η χωροταξία του πορτμπαγκάζ. Τα 467 lt (1.410 lt με την πίσω σειρά αναδιπλωμένη), σε συνδυασμό με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, κατατάσσουν τον χώρο αποσκευών του Scala στους κορυφαίους της κατηγορίας! Και φυσικά, είναι σημαντικά μεγαλύτερος σε σύγκριση υπόλοιπα μικρομεσαία χάτσμπακ του VW Group: VW Golf 381 lt, CUPRA και SEAT Leon 380 lt, Audi A3 Sportback 380 lt.

Test drive: Škoda Scala 1.0 TSI DSG7, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Με χωρητικότητα στα 467 lt, εκμεταλλεύσιμο σχήμα και βολικούς γάντζους, το πορτμπαγάζ του Scala είναι από τα μεγαλύτερα της κλάσης και πρακτικά θα ικανοποιήσει τις ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: CUPRA Leon 1.5 eTSI DSG, τα χάτσμπακ τραγουδάνε ακόμα

Εκτός όμως από σφόδρα άνετο, το εσωτερικό του ανανεωμένου Scala ακολουθεί τις ψηφιακές επιταγές της εποχής. Έτσι λοιπόν, από τη βασική έκδοση Essence, εξοπλίζεται με δύο ψηφιακές οθόνες, μια για τα όργανα και τη δεύτερη για το infotainment. Με διαγώνιο 8” και 8,25” ως στάνταρ.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει καλά γραφικά και ενσωματώνει όλες τις πληροφορίες που θα χρειαστεί να γνωρίζει ο οδηγός κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Στο ίδιο επίπεδο κυμαίνονται και τα γραφικά της κεντρική οθόνης, που ξεχωρίζει για την πολύ καλή της απόκριση, το εύχρηστο και εύκολα κατανοητό μενού, καθώς επίσης και την ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto.

Test drive: Škoda Scala 1.0 TSI DSG7, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV

Αυτό που επίσης μας αρέσει πολύ είναι το γεγονός ότι η Škoda αντιστέκεται στη μόδα της εποχής που θέλει τους φυσικούς διακόπτες να εξαφανίζονται και όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου να ενσωματώνονται στην οθόνη. Υπάρχει λοιπόν ένα ξεχωριστό πάνελ για τον κλιματισμό, διατηρώντας την εργονομία στα γνώριμα, υψηλά στάνταρ του Mladá Boleslav.

H φιλοσοφία «Simple Clever» άλλωστε, δεν περιλαμβάνει μόνο την ομπρέλα στην πόρτα του οδηγού ή τις θήκες για smartphone στην πλάτη των πίσω καθισμάτων. Αλλά και οτιδήποτε μπορεί να κάνει τη ζωή του οδηγού και των επιβατών ευκολότερη!

Test drive: Škoda Scala 1.0 TSI DSG7, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ομπρέλα που υπάρχει στην πόρτα του οδηγού είναι μια από τις διαχρονικά «Simply Clever» της Škoda. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Audi A3 Sportback 30 TFSI

Δεν θα μπορούσαμε να μην σταθούμε και στην πολύ καλή ποιότητας κατασκευής της καμπίνας, που ακολουθεί το επίπεδο του προ facelift μοντέλου. Το επάνω μέρος της αποτελείται από ένα ωραίο, αφρώδες μαλακό πλαστικό. Πηγαίνοντας προς τα κάτω, η γκρι υφασμάτινη επένδυση αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο την αίσθηση ποιότητας. Στα χαμηλότερα στρώματα έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά πλαστικά, με πολύ καλό φινίρισμα και συναρμογή.

Η γκάμα των μοτέρ του ανανεωμένου Scala δεν θα λέγαμε πως διακρίνεται για την πληθώρα επιλογών. Κοινώς, έχεις στη διάθεσή σου δύο εκδόσεις βενζίνης, χωρίς ίχνος υβριδικής υποβοήθησης. Στη βάση τοποθετείται ο 1.000άρης με τους 95 ίππους και το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ένα σκαλί πιο πάνω συναντούμε τον επίσης 1.000άρη TSI Evo 2 με τους 116 ίππους, με 6άρι χειροκίνητο ή 7άρι αυτόματο κιβώτιο και στην κορυφή τον 1,5 με τους 150 ίππους και το αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής φορούσε τον 3κύλινδρο 1.000άρη των 116 ίππων που συνοδευόταν από το αυτόματο 7άρι κιβώτιο DSG. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα, καταλαβαίνεις την πολιτισμένη και ομαλή λειτουργία του μοτέρ που συνεργάζεται αρμονικότατα με το αυτόματο κιβώτιο. Μεταλλικός ήχος από τον κινητήρα θα φτάσει στα αυτιά σου μόνο στο ραλαντί, όπως άλλωστε συμβαίνει στο σύνολο των αυτοκινήτων με 3κύλινδρο μοτέρ.

Test drive: Škoda Scala 1.0 TSI DSG7, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το μοτέρ 1.0 TSI Evo 2 έχει κερδίσει έξι ίππους, χωρίς ίχνος ηλεκτρικής υποβοήθησης. Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά είναι επαρκές για τις ανάγκες ενός καθημερινού αυτοκινήτου.

Είναι πρόδηλο πως όλο το στήσιμο του αυτοκινήτου είναι προσανατολισμένο προς την άνεση. Οι κόμπακτ διαστάσεις θα το βοηθήσουν να κινηθεί με ευκολία στην πόλη, με την ανάρτηση να φιλτράρει πολύ αποτελεσματικά τις ανισομέρειες του οδικού μας δικτύου, ακόμα και με τις 17άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής μας (205/50 R17).

Ο οικογενειακός χαρακτήρας του τσεχικού μοντέλου είναι ευδιάκριτος και στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας. Φωτιά στην άσφαλτο μην περιμένετε να βάλει, δεν είναι αυτός ο προσανατολισμός του. Συν ότι το DSG στις χαμηλές στροφές παρουσιάζει τη γνωστή διστακτικότητα.

Test drive: Škoda Scala 1.0 TSI DSG7, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στις χαμηλές ταχύτητες, το DSG είναι διστακτικό, ενώ πέριξ των 1.500 rpm το μοτέρ φαίνεται κάπως απρόθυμο. Από τις 1.800 στροφές όμως το μοτέρ ξυπνά και σε συνδυασμό με τα 200 Nm επιτρέπουν στο βάρους 1.237 kg Scala να κινηθεί σβέλτα όταν απαιτηθεί.

Οι 116 ίπποι όμως, σε συνδυασμό με τα 200 Nm όμως, θα επιτρέψουν στο σχετικά ελαφρύ Scala (1.237 kg) να κινηθεί σβέλτα. Δεν θα νιώσεις ποτέ κρεμασμένος και η δύναμη στο δεξί πεντάλ είναι ικανοποιητική. Ως εκ τούτου δεν θα προβληματιστείς καθόλου όταν φορτωμένος θελήσεις να κάνεις ένα προσπέρασμα ή βρεθείς στα στηθώματα της εθνικής οδού.

Test drive: Škoda Scala 1.0 TSI DSG7, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Κι αν θέλετε να μιλήσουμε με νούμερα, το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 10,1”, με την τελική ταχύτητα να σταματά στα 202 km/h. Όταν ξεπεράσεις τα 130 km/h θα περάσουν -στην κατά τα άλλα καλά ηχομονωμένη καμπίνα -ορισμένοι αεροδυναμικοί θόρυβοι.

Όταν βρεθείς σε δρόμο με στροφές, το Škoda Scala είναι καλύτερο από αυτό που περιμένεις. Ή τουλάχιστον από αυτό που περιμέναμε εμείς. Το τιμόνι είναι καλοζυγισμένο με σωστό βάρος και τηρουμένων των αναλογίων και του χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ικανοποιητική πληροφόρηση. Η κλίση στις στροφές είναι υπαρκτή αλλά, παρά την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, οι αντιδράσεις δεν αιφνιδιάζουν ούτε παίρνουν ανησυχητικές διστάσεις.

Test drive: Škoda Scala 1.0 TSI DSG7, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στα της κατανάλωσης, τα 5,4 lt που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι νούμερο που όχι μόνο δεν είδαμε αλλά δεν πλησιάσαμε! Στην πράξη, το μοτέρ εμφανίζεται πιο λαίμαργο, με τα 7,6 lt/100 km να είναι ένα ρεαλιστικό νούμερο.

Το Škoda Scala με τον 1.0 TSI, τους 116 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ξεκινά από τις €21.900 στη βασική έκδοση Essence. Τιμή αποδεκτή για ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ. Η έκδοση Selection με το ίδιο μοτέρ κοστίζει ένα χιλιάρικο παραπάνω. Αν προσθέσεις και αυτόματο κιβώτιο, όπως στην περίπτωση της δοκιμής μας, η τιμή διαμορφώνεται στις €24.900.

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, περιλαμβάνοντας ουσιαστικά όλα όσα θέλεις από το καθημερινό σου αυτοκίνητο: Ζάντες αλουμινίου 17”, φώτα LED, εμπρός πλευρικοί αερόσακοι και αερόσακοι κεφαλής τύπου κουρτίνας, cruise control με speed limiter, Front Assist, Lane Assist, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, virtual cockpit με ψηφιακό πίνακα οργάνων 8”, ψηφιακή οθόνη αφής 8,25”, ασύρματη σύνδεση Android Auto και Apple CarPlay, εκκίνηση χωρίς κλειδί, αυτόματος κλιματισμός…

Test drive: Škoda Scala 1.0 TSI DSG7, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι γραμμές φαίνονται ίδιες, όμως το ανανεωμένο Scala είναι πιο επιθετικό, ακολουθώντας τους πρόσφατους σχεδιαστικούς κώδικες που είδαμε στα επίσης ανανεωμένα Kamiq και Kodiaq.

Εν κατακλείδι, το ανανεωμένο Škoda Scala δεν απεμπολεί τις αρχές του και παραμένει ένα πρακτικό, άνετο, ευρύχωρο και τεχνολογικά επίκαιρο μικρομεσαίο χάτσμπακ που προσφέρει πολλά σε λογική τιμή.

Škoda Scala 1.0 TSI DSG7

Τι λέει το DRIVE Το ανανεωμένο Škoda Scala με το αυτόματο σασμάν και τους 116 ίππους έχει όλα όσα χρειάζεσαι, χωρίς κορυφώσεις, χωρίς φιοριτούρες, χωρίς όμως και μεγάλα ελαττώματα. Ένα αυτοκίνητο που αγοράζεται με τη λογική και που αξίζει περισσότερη προσοχή.
Τιμή     Από €23.700 (1.0 TSI DSG7 Essence)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης, 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, κίνηση εμπρός
Απόδοση  116 PS/5.500 rpm, 200 Nm/2.000-3.500 rpm
Διαστάσεις 4.362 x 1.793 x 1.471 mm
Χώρος αποσκευών 467-1410 lt
Βάρος 1.237 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
0-100 km/h 10,1″ 
Τελική ταχύτητα 202 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 120-129 g/km
*Μετρήσεις DRIVE  
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

 




Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-19 14:58:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button