Auto

Test drive: MINI Cooper SE, ηλεκτρική γοητεία

Η νέα γενιά του χάτσμπακ MINI έφθασε στην ελληνική αγορά με πολλές αλλαγές συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Μια από τις λιγότερο σημαντικές είναι επιστροφή της λέξης «Cooper» στην επίσημη ονοματολογία του. Κίνηση απολύτως λογική καθώς, κακά τα ψέματα, όλοι MINI Cooper το αποκαλούσαμε μέχρι σήμερα. Ωστόσο, η μετατροπή του Cooper από επίπεδο εξοπλισμού σε πλήρες μοντέλο είναι η δεύτερη πιο ενδιαφέρουσα πτυχή του ονόματος του Cooper SE.

Η πρώτη είναι το επίθημα SE που υποδηλώνει ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό MINI, που ήρθε να διαδεχθεί ένα μοντέλο που υστερούσε σε χωρητικότητα μπαταρίας και αυτονομία. Στη νέα γενιά, η ηλεκτρική γκάμα του Cooper προσφέρει την επιλογή μεταξύ δύο διαφορετικών ηλεκτρικών κινητήρων. Και οι δύο έχουν μεγαλύτερες μπαταρίες από το παλιό ηλεκτρικό χάτσμπακ MINI. Το βασικό Cooper E διαθέτει μπαταρία 40,7 kWh που τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων, ενώ το ισχυρότερο Cooper SE που δοκιμάζουμε εδώ, αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 54,2 kWh και κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων.

Το νέο MINI Cooper SE συνδυάζει το εμβληματικό στιλ της MINI με σύγχρονες τεχνολογίες και αξιοσημείωτη απόδοση σε ανταγωνιστική τιμή

Πριν δούμε πώς μεταφράζονται τα παραπάνω στον δρόμο, οφείλουμε να κάνουμε μια στάση στο φαίνεσθαι του νέου MINI Cooper που επανεξετάστηκε σε μεγάλο βαθμό.

Το νέο μοντέλο ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, παραμένοντας πιστό στις γραμμές του παρελθόντος, ενώ παράλληλα προσθέτει σύγχρονα στοιχεία που τονίζουν τον premium χαρακτήρα του. Το μοντέλο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, με μήκος 3,86 m, πλάτος 1,76 και ύψος 1,46 m. Αν και η αύξηση των διαστάσεων είναι μικρή, προσδίδει στο MINI πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση, με τα εντονότερα φτερά και την αεροτομή οροφής να δίνουν μια νότα δυναμισμού.

Από εκεί και πέρα, το σχήμα είναι καθαρό με πολλές αδιάκοπες επιφάνειες και ορισμένα παραδοσιακά χαρακτηριστικά της MINI, όπως τα κυκλικά φώτα και την οροφή που μοιάζει να αιωρείται πάνω από το αμάξωμα. Στο πίσω μέρος, μια νέα εκδοχή των φώτων που απεικονίζουν τη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου, ολοκληρώνουν την οπτική ανανέωση. Παράλληλα, η μείωση των πλαστικών και νικελένιων στοιχείων στο αμάξωμα δίνει μια μοντέρνα, μινιμαλιστική εικόνα στο νέο Cooper, χωρίς όμως να χάνει την κλασική ταυτότητα.

Test drive: MINI Cooper SE, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Κι αν η εξωτερική εμφάνιση φαντάζει ως μια απλή ανανέωση, η αναβάθμιση του εσωτερικού είναι θεαματική. Όπως και στα Countryman που δοκιμάσαμε νωρίτερα εφέτος, το Cooper έχει μια καινούργια καμπίνα με λιτό, καθαρό σχεδιασμό και ταμπλό ντυμένο με ύφασμα. Υπάρχει επίσης ένα σπορ τιμόνι με ασυνήθιστα ογκώδη στεφάνη, που είναι μια ξεκάθαρη προσπάθεια να δοθεί στο αυτοκίνητο μια επιπλέον αίσθηση σπορ χαρακτήρα. Μια μικρή σειρά από διακόπτες στην κεντρική κονσόλα το συνδέουν με το παρελθόν, με ξεχωριστό χαρακτήρα νε δίνει ο διακόπτης-κλειδί αναμεσά τους που χρησιμοποιείται για να βάζεις εμπρός το αυτοκίνητο.

Η προσοχή όμως επικεντρώνεται στην κυκλική οθόνη του infotainment που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Το ίδιο σύστημα OLED που βρίσκεται στο Countryman, είναι μια πραγματική στρογγυλή οθόνη –όχι μια συμβατική ορθογώνια οθόνη μέσα σε ένα στρογγυλό δίσκο όπως στο παρελθόν– και φαίνεται καταπληκτική. Το λογισμικό είναι ουσιαστικά δανεισμένο από την BMW, με πιο «παιχνιδιάρικη» εμφάνιση όμως.

Αρχικά, η διάταξη του μενού μοιάζει χαοτική και χρειάζεται χρόνος για να το συνηθίσεις. Υπάρχει όμως η δυνατότητα για εξατομίκευση των εφαρμογών της οθόνης που βοηθά να έχεις πρόσβαση ταχύτερα σε αυτές που χρησιμοποιείς συχνότερα. Οι επιλογές εξατομίκευσης συνεχίζονται με τα διάφορα modes, όπως τα Go-Kart, Timeless, Vivid, κ.ά. Όποιο κι αν επιλέξεις, θα επηρεάσει τον ήχο που παράγει το αυτοκίνητο, καθώς και τα χρώματα που εμφανίζονται στις οθόνες και στον ατμοσφαιρικό φωτισμό που είναι ενσωματωμένος και στο ταμπλό.

Test drive: MINI Cooper SE, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η οθόνη του infotainment είναι η μόνη οθόνη που υπάρχει στο εσωτερικό του νέου MINI Cooper by default. Δεν υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων και αν θες πληροφορίες, π.χ. για την ταχύτητα στο οπτικό σου πεδίο ενώ οδηγείς, θα πρέπει να επιλέξεις ένα από τα πακέτα εξοπλισμού που περιλαμβάνει το head-up display ως στάνταρ.

Η εργονομία της μινιμαλιστικής καμπίνας μπορεί να θέλει τον χρόνο της, αλλά το στιλ και η ποιότητά της είναι αδιαμφισβήτητη. Όλα δείχνουν καλά συναρμολογημένα και, παρόλο που υπάρχουν μερικά φθηνότερα πλαστικά χαμηλότερα ή στο πάνω μέρος του ταμπλό όπως συνηθίζεται σε ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, η ποιότητα των υλικών είναι γενικά αρκετά εντυπωσιακή.

Οι χώροι από την άλλη, δεν εξίσου εντυπωσιακοί στο 3θυρο Cooper. Η καμπίνα είναι κλειστοφοβική, λόγω της χαμηλής γραμμής οροφής και τα σχετικά μικρά παράθυρα, αλλά υπάρχει άφθονος χώρος για το κεφάλι και τους ώμους για τους εμπρός επιβάτες. Η είσοδος στο πίσω μέρος όμως είναι λίγο δύσκολη, ειδικά για τους υψηλοσώμους και ο χώρος για τα πόδια μόλις καθίσεις αρκετά περιορισμένος για οποιονδήποτε ενήλικο. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης περιορισμένος με χωρητικότητα μόλις 210 lt. Αν δεν χρησιμοποιείς τα πίσω καθίσματα ωστόσο, μπορείς να τα αναδιπλώσεις και να δημιουργηθεί ένας χώρος 800 lt.

Test drive: MINI Cooper SE, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Όπως προαναφέραμε, στα χέρια μας βρέθηκε η ισχυρότερη έκδοση του νέου ηλεκτρικού Cooper με τον ηλεκτροκινητήρα των 218 ίππων και τη μεγάλη μπαταρία, με ωφέλιμη χωρητικότητα 49,2 kWh. Όσον αφορά την φόρτισή της, με τον 11άρη εσωτερικό φορτιστή μια πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου 5,5 ώρες σε ένα απλό 11άρι wallbox. Ενώ με τη δυνατότητα ταχυφόρτισης έως 95 kW σε DC, θα χρειαστεί περίπου μισή ώρα για να φθάσει από το 0 στο 80% σε έναν 100άρη ταχυφορτιστή. Μέτρια ισχύς για όποιον θέλει να χρησιμοποιεί το Cooper SE συχνά και εκτός πόλης.

Από την άλλη βέβαια, η μεγαλύτερη μπαταρία και η καλύτερη διαχείριση της ενέργειας έχει αυξήσει σημαντικά την αυτονομία συγκριτικά με το παρελθόν. Με τη μέση κατανάλωση των 15,3 kWh/100 km που μετρήσαμε, το Cooper SE μπορεί να γράψει με άνεση περισσότερα από 300 km πριν χρειαστεί να συνδεθεί και πάλι στο ηλεκτρικό δίκτυο.

Όπως και οι προκάτοχοί του όμως, η νέα γενιά του MINI Cooper δεν εξελίχθηκε για να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις. Αλλά για να κάνει τις καθημερινές μετακινήσεις των κατόχων του πιο ευχάριστες και στιλάτες. Και σε αυτό το πεδίο εξακολουθεί να καταφέρνει περίφημα παρόλο που το νέο ηλεκτρικό hardware ανέβασε τα συνολικά κιλά στα 1.680. Παρά το αυξημένο βάρος, η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι αρκετή για να δικαιολογήσει τον λογότυπο «S» στη μάσκα. Με την απόκριση στο γκάζι να είναι άμεση και όσο δυνατή υπόσχονται τα μόλις 6,7” για το 0-100 km/h.

Test drive: MINI Cooper SE, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Τα παραπανήσια κιλά δεν έχουν επηρεάσει ούτε την οδική συμπεριφορά, που παραμένει «καρτίστικη» με άμεσες και κοφτές αντιδράσεις. H καλορρυθμισμένη ανάρτηση ελέγχει άψογα το βάρος και τις κινήσεις του αυτοκινήτου και εξασφαλίζει υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί σε πιο σβέλτο ρυθμό. Σύμμαχός του σε αυτές τις περιπτώσεις, το ακριβές μπροστινό σύστημα και το άμεσο τιμόνι που έχει σωστό βάρος και κάμποση πληροφορία.

Από την άλλη, η γενικά σφιχτή και με μικρές διαδρομές ανάρτηση έχει αντίκτυπο στην άνεση. Αλλά αυτός ήταν ένας συμβιβασμός που έπρεπε να κάνεις πάντοτε με κάθε MINI. Στις χαμηλές ταχύτητες δεν φιλτράρει ικανοποιητικά όλες τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Αλλά σε γενικές γραμμές το επίπεδο άνεσης που προσφέρει είναι καθόλα αποδεκτό. Και με την κύλιση αρκετά πιο αθόρυβη και ποιοτική από το παρελθόν, ειδικά στον αυτοκινητόδρομο. Ικανοποιητικά σε απόδοση και αίσθηση -παρά τη λειτουργία ανάκτησης- είναι και τα φρένα με το πεντάλ να έχει γραμμικό βύθισμα.

Test drive: MINI Cooper SE, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Αναντίλεκτα, το νέο MINI Cooper SE είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες επιλογές στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οδηγικά, είναι ευέλικτο και ευκολοδήγητο στην πόλη και ευχάριστο στις περιαστικές διαδρομές. Συνδυάζοντας όσον αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, το εμβληματικό στιλ της MINI με σύγχρονες τεχνολογίες και υψηλή απόδοση.

Κερασάκι στην τούρτα είναι η σχετικά προσιτή τιμή του, όταν αυτή συνδυαστεί με τα κίνητρα που παρέχονται στη χώρα μας για την απόκτηση ενός 100% ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα, η αρχική τιμή των €37.450 για το βασικό Cooper SE μπορεί να κατέβει έως τις €26.450 αν η κρατική επιδότηση των €9.000 συνδυαστεί παράλληλα με απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου. Κίνηση που επιφέρει επιπλέον μπόνους €2.000.

Η τιμή αυτή αφορά την βασική και καλά εξοπλισμένη έκδοση Essential. Το κόστος ανεβαίνει αν προσανατολιστείς σε ένα από τρία ακόμα διαθέσιμα πακέτα εξοπλισμού (Classic, Favoured και John Cooper Works) που, όπως σε κάθε MINI, δεν διαφοροποιούν μόνο τον εξοπλισμό αλλά και τον χαρακτήρα του μοντέλου.

MINI Cooper SE

Τι λέει το DRIVE Το νέο MINI Cooper SE είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες επιλογές στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Προσφέρει το εμβληματικό στιλ της MINI, σύγχρονες τεχνολογίες και αξιοσημείωτη απόδοση με ανταγωνιστική τιμή. Γεγονός που το καθιστά μια πολύ καλή επιλογή για αστική μετακίνηση.
Τιμή     Από €37.450 (€28.450 με επιδότηση)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογία EV, ηλεκτρικό σύγχρονο μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 218 PS και 330 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 54,2 kWh (49,2 kWh  ωφέλιμες), κίνηση στους εμπρός τροχούς, κιβώτιο μιας σχέσης
Απόδοση  218 PS, 330 Nm
Διαστάσεις 3.858 x 1.756 x 1.460 mm
Χώρος αποσκευών 210-800 lt
Βάρος 1.680 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,7″ 
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Μέση κατανάλωση* 15,3 kWh/100 km
Aυτονομία* 300+ km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 100 kW, 0-80% 30′
AC 11 kW, 0-100% 5,3 ώρες
*μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 




Δημοσιεύτηκε ! 2024-09-20 12:15:57

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button