
Test drive: KGM Tivoli 1.5T 163 PS AWD, με όπλο την τιμή
H KGM, η φυσική συνέχεια της SsangYong, έφτασε στην ελληνική αγορά υπό την σκέπη της Νικ. Ι. Θεοχαράκης, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται στον τομέα της τεχνογνωσίας, της εγγύησης και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πελάτες. Και λανσάρεται με μια πλήρη γκάμα μοντέλων, από μικρά και μικρομεσαία SUV, όπως τα KGM Tivoli και Korrado, μεσαία θερμικά και ηλεκτρικά SUV όπως το Torres, έως σκληροτράχηλα pick-up όπως το Musso.
Τι είναι όμως η KGM; Πρόκειται για μία μάρκα εκ πρώτης όψεως άγνωστη, αλλά κατά βάθος… γνωστή! Καθώς αποτελεί τη φυσική συνέχεια της SsangYong που, ειρήσθω εν παρόδω, δραστηριοποιήθηκε στην ελληνική αγορά για περίπου δύο δεκαετίες. Λανσάροντας αυτοκίνητα που ξεχώριζαν για τις εκτός δρόμου δυνατότητες και τις προσιτές τιμές τους.
Το KGM Tivoli παραμένει πιστό στο DNA του, καθώς σε μια ανταγωνιστική τιμή αγοράζεις ένα ευρύχωρο B-SUV, με στιβαρό πάτημα, τετρακίνηση και 163 ίππους
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V AllGrip, παιδί για όλες τις δουλειές
Τα πράγματα για την SsangYong ωστόσο, σε διεθνές επίπεδο, δεν πήγαιναν ακριβώς πρίμα. Και κάπου εδώ, το 2022, εμφανίζεται ο κορεατικός κολοσσός KG Group. Όμιλος με ευρύ χαρτοφυλάκιο δραστηριοτήτων -από την παραγωγή χάλυβα και την ενέργεια έως τα μέσα μαζικής ενημέρωσης- για να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά, δημιουργώντας την KG Mobility, αλλιώς KGM. Η αλήθεια είναι ότι από πλευράς μάρκετινγκ, τα πρώτα βήματα που έχουν γίνει κι είναι σωστά μελετημένα. Κι αυτό διότι η KGM διατηρεί τα δυνατά στοιχεία της SsangYong, εκσυγχρονίζοντας την εμφάνιση των αυτοκινήτων της.
Ύστερα από αυτή τη σύντομη ιστορική αναδρομή, ήρθε η ώρα να μπούμε στο ψητό. H πρώτη μας γνωριμία με τα μοντέλα της KGM μας έφερε πίσω από το τιμόνι του Tivoli και μάλιστα, στην τετρακίνητη έκδοση. Χαρακτηριστικό που συναντάται πλέον σε ελάχιστα B-SUV της ελληνικής αγοράς. Οπότε και τοποθετεί το φιλόδοξο κορεατικό μοντέλο απέναντι σε λίγους μεν, αλλά καταξιωμένους ανταγωνιστές, όπως τα Suzuki Vitara και S-Cross, Dacia Duster και Toyota Yaris Cross.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid AllGrip, αναβάθμιση ασφαλείας
Μεγάλο πλεονέκτημα η προσιτή τιμή που ξεκινά για τη βασική τετρακίνητη έκδοση Smart από τις €23.490. Όταν τα ανταγωνιστικά με κίνηση σε όλους τους τροχούς Vitara, S-Cross, Duster και Yaris Cross ξεκινούν αντίστοιχα από τις €26.180, €27.180, €26.400 και €33.610.
Παρατηρώντας το Tivoli εξωτερικά, η αλήθεια είναι πως σου γεννιούνται κάπως αμφίθυμα συναισθήματα. Θαρρείς πως οι άνθρωποι της KGM διατήρησαν σχεδόν αναλλοίωτο το προφίλ και την πίσω όψη του παλιού Tivoli και άλλαξαν άρδην την εικόνα του εμπρός μέρους. Το οποίο κατά τη γνώμη μας αποτελεί το σχεδιαστικό highlight του αυτοκινήτου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, ιερό δισκοπότηρο;
Έχουμε λοιπόν μια αρκετά επιθετική μουσούδα, που πλαισιώνεται από τα μεγάλα φώτα (LED τα ημέρας) και τον λογότυπο «Tivoli» στα αριστερά. Η λεπτομέρεια που ξεχωρίζει όμως είναι οι τρεις κάθετες χρωματικές ενθέσεις στην αριστερή πλευρά. Με την τελευταία από αυτές, να ταιριάζει χρωματικά με τον κόκκινο γάντζο ρυμούλκησης. Μια αρκετά όμορφη στιλιστική λεπτομέρεια.
Στο πλάι, οι έντονες γραμμές και οι φουσκωμένοι ώμοι παρέμειναν να θυμίζουν το παλιό μοντέλο. Πίσω οι αλλαγές περιορίζονται στα πιο σύγχρονα φώτα τεχνολογίας LED και στον αναθεωρημένο προφυλακτήρα με το γκρι ένθετο χαμηλά. Τι αθροίζει λοιπόν ο ισολογισμός; Μια αρμονική σιλουέτα, οικεία στο μάτι του ευρωπαίου καταναλωτή. Μιλώντας πιο απλά, είναι ένα αυτοκίνητο με τα χρειώδη. Που είτε αρέσει είτε όχι -η ομορφιά είναι υποκειμενική- έχει τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα και δεν μοιάζει με κανένα άλλο της κατηγορίας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCS6, ηλεκτρική (εκ)τόνωση
Ως προς τις διαστάσεις, το KGM Tivoli είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από το μοντέλο που είδαμε με τα σήματα της SsangYong. Κοινώς, έχουμε ένα τυπικό B-SUV. Το μήκος έχει ανέβει στα 4,22 m από τα 4,20 m, το πλάτος στα 1,81 m από τα 1,79 m και το ύψος στα 1,61 m από τα 1,59. To μεταξόνιο από την άλλη, έχει παραμείνει αμετάβλητο στα 2,6 m.
Ανοίγοντας την πόρτα, διαπιστώνεις πως η καμπίνα του εστιάζει στην ουσία και όχι στον εντυπωσιασμό, ακολουθώντας όμως πλήρως τις ψηφιακές επιταγές της εποχής. Πίσω από το τιμόνι παίρνει θέση ένας ευκρινής ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 10,25”. Τα γραφικά του είναι κομμάτι «βασικά», αλλά οι δυνατότητες παραμετροποίησης πολλές και οι απεικονίσεις απλές και ευανάγνωστες. Παρέχοντας όσες πληροφορίες θα χρειαστεί ο οδηγός.
Το αυτό ισχύει και για την κεντρική οθόνη των 9”. Τα γραφικά δεν κλέβουν την παράσταση σε σχέση με τον ανταγωνισμό αλλά έρχεται με εργοστασιακό navigation της Tom Tom και δυνατότητα ενσύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG ZS Max Hybrid+, πάρε κόσμε!
Η απόκριση της οθόνης αφής δεν είναι από τις ταχύτερες που έχουμε δει σε infotainment. Όχι όμως σε ενοχλητικό βαθμό. Σε επίπεδο πληροφορίας (και ουσίας) παρέχει τα βασικά και είναι εύκολη στον χειρισμό με απλό και κατανοητό μενού. Πιο κάτω, το ξεχωριστό πάνελ για τον κλιματισμό μπορεί να μην διαθέτει φυσικούς διακόπτες αλλά είναι αρκετά πιο εύχρηστο από το να είχε ενσωματωθεί στο infotainment.
Η ποιότητα κατασκευής κινείται στον μέσο όρο της κατηγορίας. Το ταμπλό, με εξαίρεση το πάνω μέρος είναι κατασκευασμένο από σκληρά πλαστικά. Όπως άλλωστε και στα περισσότερα SUV αυτής της κατηγορίας τιμής. Τα υλικά όμως έχουν καλό φινίρισμα, πειστικό μοντάρισμα και στιβαρή συναρμογή μεταξύ τους.
Το απερχόμενο Tivoli ξεχώριζε για τους χώρους που πρόσφερε και το νέο μοντέλο δεν απογοητεύει. Οι επιβάτες που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμά του έχουν στη διάθεσή τους αρκετό χώρο για να βολέψουν τα πόδια και μπόλικο ύψος για το κεφάλι ακόμη κι αν πρόκειται για κάποιον ψηλό επιβάτη. Επιβεβαιώνοντας έτσι τον οικογενειακό και ευρύχωρο χαρακτήρα του Tivoli.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS, το καλό καλύτερο
Μόνο μας παράπονο το πλάτος της πίσω σειράς που οριοθετεί την μεταφορά του πέμπτου επιβάτη κατά προτίμηση σε παιδί ή μικρόσωμο ενήλικο. Επίσης, υπάρχουν μπόλικες και βολικές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ η διχρωμία στα καθίσματα είναι πολύ ευπρόσδεκτη οπτικά μιας και δίνει μια ευχάριστη νότα στην καμπίνα.
Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών του Tivoli που φθάνει τα 427 lt. Κινείται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας και, σε συνδυασμό με το διπλό πάτωμα και το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας, αποδεικνύεται και πρακτικό. Επιπλέον, με την αναδίπλωση της διαιρούμενης (60:40) πλάτης η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ αυξάνεται στα 1.115 lt.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Jeep Avenger e-Hybrid, τετραγωνίζοντας τον κύκλο
Tο τετρακίνητο Tivoli διατίθεται αποκλειστικά με τον 4κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα τούρμπο με άμεσο ψεκασμό που εξελίχθηκε από την ίδια την KGM. Ο e-XGDi 150T, όπως είναι η κωδική ονομασία, αποδίδει 163 PS στις 5.500 rpm και 280 Nm από τις 1.500 έως τις 4.000 rpm, χωρίς την παραμικρή ηλεκτρική υποβοήθηση. Νούμερα που στη θεωρία τουλάχιστον μοιάζουν παραπάνω από ικανοποιητικά για ένα μικρό SUV με βάρος 1.390 kg.
Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν, η θεωρία συναντά την πράξη, καθώς το KGM Tivoli αποδεικνύεται πολύ πρόθυμο και ορεξάτο στον δρόμο, με θετικό τράβηγμα από χαμηλά έως τις 3.000 rpm (και λίγο παραπάνω). Από εκεί και ύστερα όμως, νιώθεις πως το αυτοκίνητο αρχίζει να ξεθυμαίνει.
Σε γενικές γραμμές, το Tivoli είναι ένα σβέλτο και μανιτζέβελο αυτοκίνητο που θα κινηθεί χωρίς δυσκολία, ακόμη κι αν είναι φορτωμένο με τέσσερις επιβάτες και αποσκευές. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 10,3”, με την τελική ταχύτητα να σταματά στα 183 km/h.
Η κίνηση περνά και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου σασμάν έξι σχέσεων -είναι διαθέσιμο και με αυτόματο. Που για να πούμε την αλήθεια χρειάζεται μια μικρή συνήθεια. Όχι τόσο λόγω των μακριών διαδρομών του λεβιέ, αλλά λόγω της πυκνής διάταξης των δύο πάνω σχέσεων, 1ης και 3ης. Πολλές φορές που αντί για 1η, κουμπώσαμε 3η, χωρίς από την άλλη να υπάρχει σαφής η αίσθηση πως ο λεβιές κούμπωσε… Το σασμάν λοιπόν, δεν είναι από τα ατού του Tivoli.
Αντίθετα, η ποιότητα κύλισης ξεχωρίζει, ξεπερνώντας τις προσδοκίες. Τις δικές μας, τουλάχιστον. Η ανάρτηση, με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου. Δεν πρόκειται βέβαια για μαγικό χαλί, αλλά το αυτοκίνητο δεν θα ταλαιπωρήσει επ’ ουδενί τους επιβάτες. Τα ψηλοπρόφιλα λάστιχα 205/60 R16 παίζουν καθοριστικό ρόλο στην άνεση, με τον πίσω άξονα να ακούγεται μόνο αν περάσεις με υψηλή ταχύτητα μέσα από μεγάλη λακκούβα.
Το τιμόνι έχει ικανοποιητικό βάρος, αλλά η αίσθηση είναι κάπως τεχνητή και η πληροφόρηση που προσφέρει περιορισμένη, ακόμη και με το πρόγραμμα Sport ενεργοποιημένο. Όταν πιέσεις το Tivoli σε δρόμους-κορδέλα στην περιφέρεια, θα παρατηρήσεις μεν ότι η συμπεριφορά δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις, με την υποστροφή όμως να μην αργεί να εμφανιστεί. Άλλωστε, σε ένα ψηλό αυτοκίνητο με άνετες αναρτήσεις, η κλίση στις στροφές είναι αναμενόμενη -και αναπόφευκτη- όταν πιέζεις. Αντίθετα, τα φρένα ξεχωρίζουν με τη δύναμη και τη γραμμική αίσθηση, δείχνοντας ακούραστα καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας.
Η αυτοκινητική ουσία του όμως KGM Tivoli βρίσκεται στην άνεση. Και με αυτό ως δεδομένο, το KGM Tivoli προτιμά να κινείται με εκδρομικό ρυθμό. Είναι ευθύβολο και σταθερό, με τους αεροδυναμικούς θορύβους (κυρίως από τους καθρέφτες) που τρυπούν την ηχομόνωση πάνω από τα 120 km/h.
Δεν θα πρέπει να αμελήσουμε επίσης και το γεγονός ότι το Tivoli είναι αρκούντως ευχάριστο και εύχρηστο στην πόλη. Κόμπακτ διαστάσεις, καλή περιμετρική ορατότητα και διάμετρος στροφής στα 10,6 m σου επιτρέπουν να ελίσσεσαι απροβλημάτιστα ακόμα και στους πιο στενούς δρόμους.
Τιμώντας την τετρακίνητη φύση του, θα πατήσει χώμα πιο πειστικά από τα περισσότερα ανταγωνιστικά B-SUV: Απόσταση από το έδαφος 17,8 cm και γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής στις 17,5, 17 και 27 μοίρες αντίστοιχα. Με την επιλογή κλειδώματος του διαφορικού να είναι ένας ευπρόσδεκτος σύμμαχος όταν έρθουν τα πολύ δύσκολα! Οδηγώντας το εκτός δρόμου, εκτιμήσαμε τον τρόπο με τον οποίο η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες, χωρίς να περνά κραδασμούς ή άλλους, ενοχλητικούς θορύβους στην καμπίνα.
Για το τέλος, αφήσαμε την κατανάλωση, η οποία εμφανίζεται λίγο πιο τσιμπημένη απ’ ό,τι μας έχουν συνηθίσει τα ανταγωνιστικά μοντέλα. Η μέση κατανάλωση έφτασε τα 9,6 lt/100 km στα χέρια μας. Εξειδεικεύοντας το τερέν, στην πόλη, ξεπερνάει χωρίς να το καταλάβεις τα 10,5 lt, ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει κάτω από τα 9 lt.
Το KGM Tivoli είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, Smart, Premium και Style. Όλες καλά εξοπλισμένες, περιλαμβάνοντας στον στάνταρ εξοπλισμό πίσω φώτα LED, φώτα ημέρας LED, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25”, κεντρική οθόνη αφής 9”, κάμερα οπισθοπορείας. Και φυσικά, μια πληρέστατη σουίτα συστημάτων ασφαλείας με σύστημα ειδοποίησης διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, ειδοποίηση εκκίνησης του μπροστά αυτοκινήτου, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα ελέγχου κατάβασης, αερόσακους τύπου κουρτίνας και πολλά ακόμη.
Η τιμή της βασικής, τετρακίνητης έκδοσης με τους 163 PS ξεκινά από τις €23.490. Με την πλουσιότερη, Style της δοκιμής μας να τιμάται από €25.490. Τιμή που το καθιστά φθηνότερο ακόμη και από τις βασικές εκδόσεις των άμεσων ανταγωνιστών του.
Καταληκτικά, το KGM Tivoli είναι μια διαφορετική και υπολογίσιμη πρόταση στην κατηγορία των Β-SUV. Δεν διεκδικεί τον τίτλο του πιο εντυπωσιακού ή τεχνολογικά προηγμένου B-SUV. Κερδίζει πόντους όμως εκεί που μετράει: Προσφέρει τετρακίνηση, μεγάλους χώρους για μια τετραμελή οικογένεια και πλούσιο εξοπλισμό σε τιμή που δύσκολα οι αντίπαλοι ανταγωνίζονται. Με άλλα λόγια πρόκειται για μια τίμια, σκληροτράχηλη και ως εκ τούτου διαφορετική πρόταση. Ένα 4×4 που συνδυάζει πρακτικότητα και χαρακτήρα, χωρίς περιττές φανφάρες. Για όσους ψάχνουν αξία και ουσία στην πόλη και στην εκδρομή.
KGM Tivoli 1.5T 163 PS AWD |
|||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το KGM Tivoli παραμένει πιστό στο DNA του, καθώς σε μια ανταγωνιστική τιμή αγοράζεις ένα ευρύχωρο B-SUV, με στιβαρό πάτημα, τετρακίνηση και 163 ίππους. | ||
Τιμή | Από €23.490 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | 1.497 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, τετρακίνηση | ||
Απόδοση | 163 PS/5.000-5.500 rpm, 280 Nm/1.500-4.000 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.225 x 1.810 x 1.621 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 425-1.115 lt | ||
Βάρος | 1.390 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 10,3″ | ||
Τελική ταχύτητα | 183 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 8,6 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 174 g/km | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-17 15:42:00