Test drive Hyundai i20 1.0T 7-DCT N Line MY2025, η εικόνα πάνω απ’ όλα
Το Hyundai i20 N μας αποχαιρέτησε, αλλά οι Κορεάτες δεν δείχνουν διατεθειμένη να εγκαταλείψει εντελώς το μαγικό «N» που τους έβαλε στον χάρτη των σπορ κατασκευών. Και μπορεί λόγω ρύπων να μην μπορεί να το υποστηρίξει σε ιπποδύναμη, αλλά με τις εκδόσεις N Line του i20 προσπαθεί εν μέρει να το συντηρήσει σε επίπεδο εμφάνισης και ήχου, με μια πιο μπάσα εξάτμιση.
Το δικό μας Hyundai i20 N Line συνοδευόταν επιπλέον από το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που έχει εξελίξει η ίδια η Hyundai. Αυτό που εισπράττεις με το «καλημέρα» είναι πως το σασμάν συνεργάζεται με τον κινητήρα όπως πρέπει. Χωρίς μάλιστα να είναι απότομο στο ξεκίνημα, όπως συμβαίνει με άλλα κιβώτια του είδους.
Οι αλλαγές είναι ομαλές, θα τις θέλαμε ελάχιστα πιο γρήγορες, αλλά πάντως γίνονται τη στιγμή που πρέπει. Με τη Hyundai να το έχει εξελίξει με γνώμονα την άνεση που προσφέρει μια αυτόματη μετάδοση με την απόδοση μιας χειροκίνητης.
Το Hyundai i20 N Line με το αυτόματο κιβώτιο είναι ίσως το πιο διασκεδαστικό σουπερμίνι της ελληνικής αγοράς
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS, ρεβάνς
Από τους δύο συμπλέκτες, ο ένας ελέγχει τις μονές ταχύτητες κι ο άλλος τις ζυγές. Αυτή η δομή επιτρέπει την πιο γρήγορη αλλαγή ταχυτήτων, καθώς η επόμενη ταχύτητα είναι ήδη «προεπιλεγμένη». Και ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης (Eco, Normal και Sport), το κιβώτιο κρατά χαμηλά ή ψηλότερα τις στροφές του κινητήρα. Αυτό που μας έλειψε ήταν αναμφίβολα τα paddles πίσω από το τιμόνι, αν και υπάρχει χειροκίνητη λειτουργία μέσω του λεβιέ.
Η πολύ καλή λειτουργία του κιβωτίου πλαισιώνεται από τη ραφιναρισμένη λειτουργία του 3κύλινδρου κινητήρα της φίρμας. Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, το κιβώτιο αποσυνδέει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης μόλις ο οδηγός σηκώνει το πόδι από το γκάζι, μπαίνοντας σε λειτουργία ελεύθερου τροχασμού. Λειτουργία που είναι διαθέσιμη μόνο στο πρόγραμμα Eco.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG και πας για 1.000 km
Μπορεί σε σχέση με το προ facelift i20 Ν Line να έχει χάσει 20 ίππους, αποδεικνύεται όμως αρκετά πρόθυμος σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Παρά τους 100 PS στις 6.000 rpm και τα 200 Nm (2.000-2.500 rpm) που δεν πείθουν στο άκουσμα. Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν αποτυπώνεται στον δρόμο. Σε βαθμό που νομίζεις πως τα 11,4” (10,4” στη χειροκίνητη έκδοση) για το 0-100 km/h είναι μάλλον πολλά! Ακόμα κι αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο με τέσσερις επιβάτες, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του την απαιτούμενη δύναμη και σπιρτάδα προκειμένου να ολοκληρώνει σβέλτες προσπεράσεις.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Opel Corsa 1.2 Hybrid 100 PS
Συνολικά, στον ανοιχτό δρόμο έχουμε να κάνουμε με ένα ευθύβολο και με πληθωρικό πάτημα σουπερμίνι που δεν δυσκολευτεί καθόλου να κινηθεί με υψηλή μέση ωριαία. Σημειώστε βέβαια πως από τα 120 km/h και πάνω, αεροδυναμικοί θόρυβοι τρυπώνουν στην καμπίνα
Οι πραγματικές αρετές του i20 N Line ξεδιπλώνονται σε δρόμους με στροφές. Η διπλή μπούκα της εξάτμισης παράγει έναν ωραίο, μπάσο ήχο (ίσως το μοναδικό σουπερμίνι που σου δίνει αυτή τη χαρά), προ(σ)καλώντας σε να το οδηγείς πιο γρήγορα! Ίσως μάλιστα, περισσότερο παρόντα απ’ ό,τι θα ήθελε η πλειονότητα των οδηγών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG3 Hybrid+, ικανό και θρασύ!
Αν ενδώσεις, θα εκτιμήσεις τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, που επί της ουσίας κρατά το i20 ακλόνητο και σταθερό χωρίς να γέρνει στις στροφές. Το βάρος του τιμονιού είναι τηρουμένων των αναλογιών σωστό και η πληροφόρηση ξεπερνά κατά πολύ τον μέσο όρο της κατηγορίας. Από την εξίσωση δεν θα μπορούσε να απουσιάζει και το πολύ καλό σε αίσθηση και λειτουργία σύστημα πέδησης που αποτελείται από τέσσερα δισκόφρενα.
Στην πόλη, το Hyundai I20, ακόμα και με τις 17άρες ζάντες της έκδοσης N Line παρουσιάζεται πιο άνετο από αυτό που θα περίμενες. Ναι, οι αντιδράσεις, κυρίως του πίσω άξονα είναι ξερές αλλά απέχουν πολύ από το να χαρακτηρίσουμε το αυτοκίνητο, «κούτσουρο». Ένας τομέας που δεν τα πάει καλά όμως, είναι αυτός της κατανάλωσης. Χωρίς (πολλές) υπερβολές προς τα πάνω, το Hyundai i20 N Line έκαψε στα χέρια μας 8,1 lt/100 km, νούμερο τσιμπημένο για ήπια υβριδικό σουπερμίνι.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: VW Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG, σαν το παλιό καλό κρασί
Στα της εμφάνισης, το ανανεωμένο Hyundai i20 N Line ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία Sensuous Sportiness, με τις απαραίτητες δυναμικές πινελιές (νικελένια διπλή απόληξη της εξάτμισης) και τους λογότυπους «N Line» να αναδεικνύουν την πιο επιθετική φύση του.
Στο εσωτερικό, μπορεί ο πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής να προέρχονται από τα συμβατικά i20. Το ξεχωριστό του πράγματος όμως διαφαίνεται στα καθίσματα με την καλύτερη πλευρική στήριξη, στις κόκκινες λεπτομέρειες (ραφές, αεραγωγοί, πάνελ θυρών), στον λογότυπο «N Line» στο δερμάτινο τιμόνι και στα αλουμινένια πεντάλ.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: CUPRA Leon 1.5 eTSI DSG, τα χάτσμπακ τραγουδάνε ακόμα
Αμετάβλητοι έχουν παραμείνει επίσης και οι χώροι. Κάτι που σημαίνει πως τέσσερις ενήλικοι δεν θα αντιμετωπίσουν την παραμικρή δυσκολία. Δεν θα λέγαμε όμως το ίδιο και για τον χώρο αποσκευών. Ο οποίος με 262 lt στις ήπια υβριδικές εκδόσεις βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας.
Για να αποκτήσεις το ήπια υβριδικό Hyundai i20 με το αυτόματο κιβώτιο, θα πρέπει να εκταμιεύσεις το ποσό των €21.390. Όσον αφορά την έκδοση N Line, το κόστος ανεβαίνει στις €24.290 ύστερα και από την έκπτωση της Hyundai. Ποσό που ναι μεν μοιάζει κάπως τσιμπημένο για σουπερμίνι αλλά δικαιολογείται. Τόσο λόγο του χαρακτήρα (ένα αυτόματο Škoda Fabia Monte Carlo με 116 άλογα είναι ένα χιλιάρικο πάνω) όσο και του υπερπλήρους εξοπλισμού.
Που περιλαμβάνει τη σουίτα συστημάτων ασφαλείας Hyundai Smart Sense, αυτόματο κλιματισμό, αλουμινένια πεντάλ, εμπρός και πίσω φώτα LED, κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές, το σύστημα τηλεματικής Hyundai BlueLink, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25”, έγχρωμη οθόνη αφής 10,25” και πολλά ακόμη. Να θυμίσουμε τέλος, πως το i20 συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων.
Hyundai i20 1.0T 7-DCT 48V Hybrid 100 PS N Line |
|||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | To Hyundai i20 στην έκδοση N Line με το αυτόματο κιβώτιο έχει έναν σαφώς πιο σπορ προσανατολισμό, χωρίς όμως να απαρνείται τον εύχρηστο, καθημερινό χαρακτήρα του. | ||
Τιμή | Από €24.290 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας βενζίνης 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, ηλεκτρικό μοτέρ BISG 48V 13,6 PS, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,46 kWh,κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο DCT επτά σχέσεων | ||
Απόδοση | 100 PS/6.000 rpm, 200 Nm/2.000-2.500 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.040 x 1.750 x 1.450 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 262-1.075 lt | ||
Βάρος | 1.190 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 11,4″ | ||
Τελική ταχύτητα | 185 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 8,1 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 128 g/km | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |
Δημοσιεύτηκε ! 2024-12-01 00:33:00