
Test drive: Ford Capri RWD ER, ξαναγράφοντας την Ιστορία
Πριν από 56 χρόνια, το Μπλε Οβάλ αποκάλυψε στο Ford Capri στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, τον Ιανουάριο του 1969.
Τότε, ήταν ένα μικρό, ανεπιτήδευτο κουπέ, το οποίο λανσαρίστηκε ως μια ευρωπαϊκή ματιά στη Mustang. Εξάλλου, ο Philip Clark που είχε εμπλακεί στον σχεδιασμό του αμερικανικού pony car ήταν και ο στιλίστας του ευρωπαϊκού αναλόγου του. Το μάρκετινγκ κράτησε ζωντανό το Capri μέχρι το 1986, με περισσότερα από δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα να πουλιούνται σε όλον τον κόσμο.
Tο νέο Ford Capri εισέρχεται σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία, όπου πλέον θα πρέπει να βρει τη θέση του. Με την τιμή του να δικαιολογείται από τον πλούσιο εξοπλισμό
Τώρα όμως, 39 χρόνια ύστερα από το τέλος της καριέρας του ορίτζιναλ μοντέλου, το όνομα «Ford Capri» επανέρχεται στο προσκήνιο και πλέον αναγράφεται στους καταλόγους της εταιρείας. Ο tempora, o mores! Οι Αμερικανοί αποφάσισαν να αναβιώσουν το όνομα, σε μια πολύ διαφορετική μορφή. Καθώς «Capri» ονομάζεται πλέον ένα ηλεκτρικό μεσαίο SUV που πρωτοείδαμε τον Ιούλιο του 2024 και που προκάλεσε αίσθηση λίγους μήνες αργότερα, κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού.
Μια ριζική αλλαγή που, απ’ ό,τι έχουμε διαβάσει στα σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα κι έχουμε ακούσει σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις με τους γενίτσαρους των θερμικών, τους πολέμιους των λογής λογής SUV/crossover και τους φανατικούς της φίρμας, δεν χαροποίησε διόλου. Και το Μπλε Οβάλ απ’ ό,τι βλέπουμε δεν διστάζει να τους τσιτσιρίζει. Το ίδιο έκανε με τη Ford Mustang Mach-E, ακόμη παλιότερα με το Ford Puma, το οποίο μάλιστα ετοιμάζεται οσονούπω να λανσαριστεί σε μια νέα ηλεκτρική έκδοση. Και να μην ξεχνάμε επίσης τη μεταμόρφωση του Explorer.
Με την πρώτη ματιά, το νέο Ford Capri δηλώνει με φειδώ ότι αποτελεί έναν φόρο τιμής στο παρελθόν. Διακριτικό, αλλά φόρο. Πώς; Κάνοντας μερικά μικρά νεύματα στο παρελθόν σε ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία για να κολάσει προφανώς τη μεγάλη απογοήτευση των οπαδών του ορίτζιναλ Capri.
Το πιο εμφανές νεύμα είναι τα εμπρός φώτα LED με το ορθογώνιο σχήμα εμπνευσμένο από την πρώτη γενιά του κουπέ. Φώτα που για την περίπτωση είναι ενσωματωμένα σε μια παχιά μαύρη λωρίδα που θυμίζει και πάλι την ορίτζιναλ εκδοχή του Capri αλλά και πρακτική που είναι σύννομη με την τρέχουσα τάση. Ακριβώς από κάτω, βρίσκουμε μια εντελώς φιμωμένη μάσκα, με στόχο τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής. Συνταγή που λειτουργεί, καθώς η Ford ανακοινώνει συντελεστή οπισθέλκουσας Cx 0,26. Τίμια απόδοση, ωστόσο μακριά από το 0,23 του best-seller, του Tesla Model Y.

Θα λέγαμε πάντως ότι η αεροδυναμική απόδοση του Capri παραμένει εξαιρετικά ικανοποιητική για την κατηγορία, ειδικά επειδή η εικόνα του είναι πιο γωνιώδης από του Τεξανού αντιπάλου του. Και πάντως, με εμφάνιση πιο δυναμική από το Explorer με το οποίο μοιράζεται πολλά στοιχεία. Σημειώνουμε τους ιδιαίτερα κοντούς προβόλους, καθώς και το μακρύ καπό με τις ελαφρές νευρώσεις.
Η φαρδιά μαύρη λωρίδα πίσω που ενσωματώνει ομοίως την φωτεινή υπογραφή LED που συντίθεται από τέσσερις λεπτές γραμμές, είναι μια ακόμη αναφορά στο ορίτζιναλ. Όπως και στρογγυλεμένη σχεδίαση του πίσω μέρους που συνοδεύεται από πολύ ογκώδεις κολόνες. Στη μέση, το όνομα του μοντέλου αναγράφεται ολογράφως, ακριβώς κάτω από τον λογότυπο της μάρκας.
Το νέο Ford Capri έχει μήκος 4,63 m, ύψος 1,63 και πλάτος 1,87 μέτρα. Όσο για τη χρωματική παλέτα του και διατίθεται σε έξι αποχρώσεις περιλαμβανομένου του στάνταρ Vivid Yellow. To Capri μας ήταν βαμμένο στο «σοβαρό» Magnetic. Τέλος, η επιλογή στις ζάντες ξεκινά από τις 19 και φτάνει στις 21 ίντσες, με το δικό μας να φοράει 20άρες.
Το Capri είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το Ford Explorer όσον αφορά το συνολικό μέγεθος, καθιστώντας το ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί κυρίως για οικογενειακή χρήση. Κι αυτό φαίνεται όσον αφορά τον χώρο στην καμπίνα που είναι γενναιόδωρος. Χρησιμοποιώντας το ίδιο μεταξόνιο με το Explorer (2,76 m), το Capri προσφέρει φιλόξενο πίσω κάθισμα, ακόμη και για τους ψηλούς.
Θα μπορούσες να υποθέσεις τα χειρότερα με την οπισθοκλινή οροφή, αλλά η βύθισή της ξεκινά μετά το πίσω κάθισμα. Έτσι προσφέρει καλή ευρυχωρία, με ικανό διαθέσιμο αέρα τόσο για το κεφάλι όσο και για τα πόδια. Το μόνο μειονέκτημα προέρχεται από την κεντρική θέση, στενή και όχι πολύ άνετη. Αλλά αυτό συμβαίνει λίγο πολύ σε όλον τον ανταγωνισμό. Οι πίσω επωφελούνται επίσης από δύο θύρες USB-C και κλιματισμό.
Αναμενόμενα, οδηγός και συνοδηγός κάθονται πολύ καλύτερα, με τον πρώτο να επωφελείται από το στάνταρ ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα (12 κατευθύνσεις), εξοπλισμένο με λειτουργία μασάζ. Αντίθετα, ο συνοδηγός θα πρέπει να αρκεστεί στη χειροκίνητη ρύθμιση. Αυτό όμως που κάνει το Capri ιδιαίτερα πρακτικό είναι πάνω από όλα οι πολυάριθμοι αποθηκευτικοί του χώροι. Με τον μεγαλύτερο να βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.
Ονόματι «MegaConsole», ο χώρος αυτός διαθέτει αξιοποιήσιμο όγκο 17 lt, επιτρέποντάς σου να αποθηκεύσεις έξι μπουκάλια νερού ακόμα κι ένα λάπτοπ 15”. Ένας ακόμη χώρος που ονομάζεται «My Private Locker», είναι επίσης κρυμμένος πίσω από την ανακλινόμενη κεντρική οθόνη αφής. Που κλειδώνει μάλιστα και σου επιτρέπει να αποθηκεύσεις πολύτιμα μικροαντικείμενα, όπως ένα smartphone για παράδειγμα.
Πίσω του, υπάρχουν δύο υποδοχές φιλοξενίας smartphone, με την μία για επαγωγική φόρτωση, και παραπίσω οι δύο ποτηροθήκες.
Κατά τα λοιπά, η καμπίνα είναι στάνταρ ντυμένη με ημί-δερμάτινη επένδυση Sensico για το ελληνικό μοντέλο, με την έξτρα επιλογή τα καθίσματα να είναι ανατομικά AGR (€630). Δηλαδή πιστοποιημένα από τη Aktion Gesunder Rücken, την ανεξάρτητη γερμανική ένωση που προωθεί την έρευνα σχετικά με την πρόληψη τον πόνων της πλάτης. Με τη Ford αν ενστερνίζεται έτσι την πελατοκεντρική προσέγγιση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην κινητικότητα.
Όσον αφορά τη συνολική παρουσίαση της καμπίνας του Ford Capri, είναι σε γενικές γραμμές ικανοποιητική. Και θα μπορούσε να πιάσει τον χαρακτηρισμό «πολύ καλή». Η μαζική χρήση σκληρών πλαστικών όμως, δεν επιτρέπει στον Αμερικανό να ανταγωνιστεί τους καλύτερους της κατηγορίας. Κρίμα, διότι οι συναρμολογήσεις είναι προσεγμένες και τα φινιρίσματα φροντισμένα.
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται στον μέσον όρο για την κατηγορία, εκτεινόμενος από 572 έως τα 1.510 λίτρα, όταν η πλάτη του διαιρούμενου καθίσματος (60/40) αναδιπλωθεί πλήρως. Συγκριτικά με το Explorer και με το κάθισμα στη θέση του, το πορτμπαγκάζ του Capri είναι 102 lt περισσότερα.
Ο χώρος φόρτωσης διαθέτει διπλό πάτο, με το πάτωμα να χρειάζεται να βρίσκεται στην πάνω θέση για να έρθει πρόσωπο με τα πεσμένα καθίσματα. Να σημειώσουμε ακόμη τις δύο ευμεγέθεις σκάφες στα πλαϊνά, με τη μία να υποστηρίζεται και από πλαστικό κάδο. Τέλος, το Capri είναι επίσης εξοπλισμένο με καταπακτή για σκι, αλλά όχι και με frunk.
Εκτός από το τιμόνι με το διάτρητο μεταλλικό κάτω μέρος που αποτίνει επίσης φόρο τιμής στο πρώτο Capri, το εσωτερικό του νέου, παραπέμπει άμεσα στον πρόσφατο κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύμφωνα με την τάση, χρησιμοποιεί μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής, περιορίζοντας δραστικά τα φυσικά κουμπιά υπέρ των απτικών χειριστηρίων.
Δεν είναι απόλυτα του γούστου μας η τάση αυτή, ωστόσο, «διασκεδάζουμε» βρίσκοντας πολλές λεπτομέρειες που παραπέμπουν στη συνεργασία της Ford με τη Volkswagen. Έτσι, η μικρή ψηφιακή οθόνη των οργάνων, το περιστροφικό χειριστήριο του κιβωτίου ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού ή ακόμα και το πάνελ και τα χειριστήρια των παραθύρων που απαιτεί δεύτερο κουμπί για την εναλλαγή στα πίσω παράθυρα, έρχονται απευθείας από άλλα μοντέλα της Volkswagen ή της Škoda.
Καθήμενος πίσω από το τιμόνι, εάν είσαι παρατηρητικός ή απλώς αν γνωρίζεις ήδη λίγα πράγματα για τα EV της Ford, θα καταλάβεις ότι η θέση οδήγησης προέρχεται από το Explorer. Κάτι που προφανώς επέτρεψε στον κατασκευαστή να μειώσει το κόστος εξέλιξης και παραγωγής, ομογενοποιώντας ταυτόχρονα την ηλεκτρική γκάμα του.
Μια στρατηγική που χρησιμοποιείται ήδη από πολλές άλλες φίρμες, περιλαμβανομένης της Tesla, φυσικά. Χωρίς ιδιαίτερη έκπληξη, βρίσκουμε λοιπόν την ίδια στάνταρ οθόνη αφής 14,6 ιντσών σε κάθετη διάταξη. Που ολισθαίνει πάνω κάτω σε ένα κυκλικό τομέα, κάτι που βοηθά στη μείωση των αντανακλάσεων ανάλογα με τη θέση που βρίσκεται ο ήλιος. Φυσικά, είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και φωνητικό έλεγχο που παρέχεται από την Alexa.
Το ενσωματωμένο σύστημα SYNC Move τελευταίας γενιάς υποστηρίζει επίσης απομακρυσμένες ενημερώσεις over the air. Θα πρέπει επίσης να αναφέρουμε ότι το Capri είναι εξοπλισμένο με το μόντεμ FordPass Connect με συνδρομή που προσφέρεται για 10 χρόνια. Αυτό σου επιτρέπει να συνδέσεις το αυτοκίνητο με την εφαρμογή για κινητά, προκειμένου να το βάλεις εμπρός από απόσταση και να επωφεληθείς από τον προγραμματιστή διαδρομής.
Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να βρεις το πλησιέστερο τερματικό και να ελέγξεις το επίπεδο φόρτισης, αλλά και να προγραμματίσεις το τελευταίο για να εκμεταλλευτεί τις ώρες εκτός αιχμής.
Η οθόνη αφής που ενσωματώνει όλα τα χειριστήρια του αυτοκινήτου, όπως είπαμε σχεδόν εξαφάνισε όλα τα φυσικά κουμπιά. Ωστόσο, στις ρυθμίσεις του κλιματισμού έχεις συνεχώς πρόσβαση, κάτι που ωφελεί τη συνολική εργονομία. Η αρχική σελίδα μπορεί να εξατομικευτεί με διαφορετικά widget, λίγο πολύ όπως ένα smartphone και επωφελείται από σύγχρονα γραφικά.
Όσον αφορά το λογισμικό, η Ford πληρώνει την επιλογή της. Ή μάλλον ο χρήστης που μπλέκει με το λογισμικό της VW έστω κι αν το Μπλε Οβάλ έβαλε την πινελιά του για να το φέρει κοντά στο σπιτικό software. Περίπλοκο μενού, πολυάριθμα συστήματα ασφαλείας που παρεμβαίνουν και προειδοποιούν συνεχώς τον χρήστη, αργοπορία, κουμπιά που δεν ανταποκρίνονται πάντα ή δεν ανταποκρίνονται καθόλου.
Μπορείς βέβαια να εγκαταστήσεις συντομεύσεις στην αρχική οθόνη, χειραγώγηση που κάνει να μην χρειάζεται κάθε φορά που ξεκινάς να εισάγεις πέντε έξι μενού και υπομενού για να βρεις τις λειτουργίες. Αλλά και πάλι, το Capri δεν έβαζε γλώσσα μέσα του. Οπότε, το Android Auto παραμένει η αποτελεσματική λύση, με τα πάντα διαθέσιμα σε ένα οικείο περιβάλλον.
Ο οδηγός έχει εμπρός του τον μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,3” που εμφανίζει όλα τα σημαντικά δεδομένα οδήγησης, όπως ταχύτητα, πλοήγηση και υπολειπόμενη αυτονομία. Προαιρετικά προσφέρεται επίσης head-up display που περιλαμβάνεται στο πακέτο Driver Assistance Pack (€1.800), το οποίο ενσωματώνει επίσης το Active Park Assist την κάμερα 360o, τη διατήρηση στο κέντρο της λωρίδας και την υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας.
Δύο υποδοχές USB-C είναι διαθέσιμες στο εμπρός μέρος για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Σημειώστε ότι η πρόσβαση και η εκκίνηση είναι χωρίς κλειδί, ενώ το αυτοξκίνητο διαθέτει ηχοσύστημα B&O με δέκα ηχεία, μεταξύ των οποίων και ηχόμπαρα στο πάνω μέρος του ταμπλό, και σαμπγούφερ.
Η κατανομή των βοηθημάτων οδήγησης είναι αρκετά γενναιόδωρη, καθώς το Capri διατίθεται στάνταρ με πολλές τεχνολογίες, στις οποίες περιλαμβάνεται η αυτόματη ενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας των φώτων και της υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός και πίσω. Συνολικά, το αυτοκίνητο διαθέτει δώδεκα αισθητήρες υπερήχων που συνεργάζονται με πέντε κάμερες και τρία ραντάρ.
Η αρμάδα αυτή του επιτρέπει επίσης να προσφέρει προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία Stop & Go και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας. Τα δύο αυτά συνδυαζόμενα προσφέρουν ημί-αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2. Κλείνοντας με τα ADAS, να αναφέρουμε την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και ποδηλατών. Πλούσιος εξοπλισμός, ο οποίος μπορεί επίσης να συμπληρωθεί με διάφορα πρόσθετα προαιρετικά χαρακτηριστικά.
Το νέο Ford Capri διατίθεται σε πολλές εκδόσεις, με τουλάχιστον τρία επίπεδα ισχύος, δηλαδή 170, 286 και 340 ίππους. Με τις δύο πρώτες πισωκίνητες και την ισχυρότερη, τετρακίνητη. Εμείς είχαμε στα χέρια μας τη μεσαία πισωκίνητη στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Premium με τη μεγάλη μπαταρία Extended Range. Έκδοση που χρησιμοποιεί έναν σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 286 άλογα και περνά τα 545 Nm στον πίσω άξονα.
Αν και η Ford περιγράφει το Capri ως «ένα σπορ αυτοκίνητο για την οικογένεια», στην πραγματικότητα θα το επέλεγες περισσότερο για την οικογενειακή παρά για τη δυναμική πλευρά του. Εδώ να σας θυμίσουμε ότι το Capri μοιράζεται το ίδιο υποκείμενο, δηλαδή την πλατφόρμα MEB, με τα VW ID.5, Audi Q4 e-tron, Cupra Born και Škoda Enyaq, μεταξύ άλλων. Όπως επίσης χρησιμοποιεί τα ηλεκτρικά μοτέρ του γερμανικού ομίλου.
Συνολικά, ειδικά στην καθημερινή οδήγηση το Ford Capri αποδεικνύεται πειστικό, αφού προσφέρει ιδιαίτερα αξιόλογη άνεση και μεγάλη ευελιξία. Παρά το μέγεθός του, το Ford Capri είναι μανιτζέβελο στην πόλη χάρη στη μικρή διάμετρο στροφής των 9,7 m. Με την κάμερα 360° να διευκολύνει τους ελιγμούς και να βελτιώνει την ορατότητα. Θα πρέπει να είσαι πολύ μεμψίμοιρος για να παραπονεθείς για τη σφιχτή αντίδραση του πίσω άξονα στις μεγάλες ανωμαλίες με μικρή ταχύτητα.
Με χρόνο για το σπριντ των 0-100 km/h τα 6,4 δευτερόλεπτα, το Ford Capri RWD Extended Range προσφέρει πολύ πειστική επιτάχυνση. Παρά τα 2.114 kg (Premium), παραμένει σταθερό και ευέλικτο χάρη στο ελαφρύ αλλά ακριβές σύστημα διεύθυνσης και τις καλά ρυθμισμένες αναρτήσεις που απορροφούν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου.
Χωρίς να έχει προσαρμοζόμενες αναρτήσεις όπως το VW ID.5, το Capri με τις κλασικές πετυχαίνει εξαιρετικό συμβιβασμό μεταξύ της άνεσης στην απόσβεση και του κρατήματος. Ως εκ τούτου, οι οδηγικές ρυθμίσεις, το μόνο που επηρεάζουν είναι η απόκριση στο γκάζι και λίγο βάρος στο τιμόνι. Η οδική συμπεριφορά μάλιστα, θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο ακριβής, αν τα λάστιχα στον πίσω άξονα ήταν φαρδύτερα από του εμπρός, περιορίζοντας έτσι την κινητικότητα του πίσω μέρους.
Στην εθνική, παρόλο που η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 km/h, δεν χρειάζεσαι παραπάνω για να κάνεις μια γρήγορη προσπέραση. Το ίδιο και στους δρόμους της περιφέρειας. Η σταθερότητα του Capri είναι πολύ καθησυχαστική στην υψηλή ταχύτητα, παρά την απουσία μιας πίσω πτέρυγας, το τιμόνι δεν χρειάζεται συνεχείς διορθώσεις γύρω από τη θέση της ευθείας και οι αναρτήσεις απορροφούν τέλεια τις ανισομέρειες.
Ως μειονέκτημα θα σημειώναμε την αρκετά ελαφριά ηχομόνωση που αφήνει να περνά στην καμπίνα αεροδυναμικός θόρυβος από τους καθρέφτες και τα πλαϊνά παράθυρα.
Όταν ο ρυθμός ανεβεί σε στροφιλίκι, νιώθεις γρήγορα ότι το Capri φτάνει στο όριό του, φυσικά λόγω του βάρους που ξεπερνά τους δύο τόνους. Τότε η συμπεριφορά του γίνεται κομμάτι αδέξια και η τάση του είναι να φύγει με τα μούτρα. Ωστόσο, πρέπει να θυμόμαστε ότι πάνω από όλα πρόκειται για ένα αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση και όχι για ένα σπόρτσκαρ.
Κλείνοντας τον δυναμικό τομέα, να πούμε και τι καντάρια πιάνουν τα ADAS στην πράξη. Tο Capri διατηρεί καλά το κεντράρισμα στη λωρίδα και το τιμόνι αναγνωρίζει την παρουσία των χεριών στη στεφάνη χωρίς να απαιτεί κινήσεις. Αντίθετα, τα κουμπιά απτικής ανάδρασης πάνω στο τιμόνι δεν έχουν την απαιτούμενη ακρίβεια για να ρυθμίσεις την ταχύτητα και την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο -ή ακόμα και την ένταση του ραδιοφώνου.
To νέο Ford Capri με την αρωγή της αρχιτεκτονικής του Wolfsburg αναμενόμενα κληρονομεί τις μπαταρίες και τα χαρακτηριστικά τους. Οπότε, στην περίπτωσή μας μιλάμε για μια μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας NMC των 82 kWh, με νετ χωρητικότητα τις 77.
Στα χαρτιά, το Capri μας έχει αυτονομία 598 km κατά WLTP με 20άρες ζάντες -πάνω από 600 με τις 19άρες. Σε πραγματικές συνθήκες, σε μικτή χρήση κάψαμε 18,4 kWh με κρύο καιρό. Στις επιμέρους μετρήσεις, στην εθνική καίγαμε σχεδόν 21 kWh, σε δρόμους της περιφέρειας 17,3 και στην πόλη 14,7 kWh/100 km.
Έτσι, σύμφωνα με το πρωτόκολλο του DRIVE, η μέση κατανάλωσή μας ήταν 16,7 kWh/100 km και η αυτονομία 460 km. Κάνοντας ειδική μνεία για τα ταξίδια της εθνικής, το Ford Capri RWD ER, ξεκινώντας γεμάτο θα κληθεί να ξαναφορτίσει στα 300 km (ρεζέρβα 20%), με κάθε επόμενη φόρτιση (φάσμα 20%-80%) να γίνεται ανά 220 km.
Φτάνοντας πια στην ταχυφόρτιση DC, το Capri τα πηγαίνει καλά. Παρότι το BMS της μπαταρίας περιορίζει τη μέγιστη ισχύ φόρτισης στα 135 kW, η καμπύλη της παραμένει σταθερή και σου επιτρέπει να ανέβεις από το 10% στο 80% σε μόλις 28 λεπτά. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα, ο ενσωματωμένος φορτιστής των 11 kW επιτρέπει πλήρη φόρτιση από το 0 σε κάτι παραπάνω από οκτώ ώρες σε μια τριφασική 16άρα πρίζα ή σε ένα 11άρι wallbox.
Κλείνοντας το ενεργειακό κομμάτι, να σημειώσουμε ότι για την ανάκτηση ενέργειας υπάρχει η λειτουργία Β, αλλά χωρίς μετάβαση σε «one pedal» που θα επέτρεπε την πλήρη ακινητοποίηση. Από την άλλη, η αντλία θερμότητας δεν αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού και διατίθεται μόνο προαιρετικά έναντι 1.300 ευρώ. Κρίμα, διότι αυτό το στοιχείο θα μπορούσε να μειώσει την κατανάλωσης τον χειμώνα και στα μεγάλα ταξίδια.
Το νέο Ford Capri είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία με χρόνο παράδοσης περίπου 20 εβδομάδες. Η βασική έκδοση Style του Capri RWD ER ξεκινά από τις €51.200, με την πλουσιότερη Premium από τις €53.900. Χωρίς επιδότηση. Δηλαδή, με την αρωγή της πολιτείας το αγοράζεις με 41 και 43 χιλιάρικα αντίστοιχα.
Όσο για να μάθετε αναλυτικά τον εξοπλισμό ή τις άλλες επιλογές, δεν έχετε παρά να διαμορφώσετε το μοντέλο που σας ενδιαφέρει στον configurator της αντιπροσωπείας, εδώ. Ή να δείτε τον στάνταρ και έξτρα εξοπλισμό του δικού μας Capri, στο συνημμένο αρχείο, στο τέλος της σελίδας.
Το ηλεκτρικό SUV του Μπλε Οβάλ έρχεται αντιμέτωπο στην αγορά με κάμποσα μοντέλα. Ξεκινώντας από το πρώτο ξαδέρφι του, το VW ID.5, που στην αντίστοιχη έκδοση ξεκινά χαμηλότερα, από €49.500, αυτονομία 558 km, αλλά και με πιο φτωχό εξοπλισμό. Μένοντας στον γερμανικό όμιλο, έχουμε ακόμη το Škoda Enyaq 85 στην κουπέ εκδοχή του, με αυτονομία 562 km, που ξεκινά ψηλότερα, από τις €52.200.
Βέβαια, το Ford Capri καλείται να κυνηγήσει απευθείας στην επικράτεια του best-seller, του Tesla Model Y. Το οποίο ξεκινά από 48.990 ευρώ στην entry-level έκδοση κι έχει αυτονομία 600 km.
Στην σπαζοκεφαλιά της δυνητικής αγοράς θα βάζαμε και το Peugeot E-3008 των €52.500 με αυτονομία 520 km.
Όπως καταλαβαίνετε, το νέο Ford Capri εισέρχεται σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία, όπου πλέον θα πρέπει να βρει τη θέση του. Με την τιμή να μην αποτελεί πλεονέκτημά του. Αλλά και σε μια κατηγορία που εκ των πραγμάτων είναι εμπορικά ισχνή στην ελληνική αγορά. Κάτι που καθιστά δύσκολο να χρίσεις ένα μοντέλο νικητή, όταν πρόκειται για μια κλάση που πουλά λίγες δεκάδες αυτοκίνητα.
Παρόλα αυτά, εμείς θα πούμε την ετυμηγορία μας, τολμώντας και μια ανατρεπτική παρατήρηση. Το νέο Ford Capri λοιπόν, ανατρίχιασε φαν και καθαρολόγους, που θα ήθελαν να απέλθουν απ’ αυτών ακόμη ένα πικρό ποτήρι ύστερα από τη Mustang Mach-E και το Puma. Ωστόσο, ύστερα και από τις πρώτες υποθέσεις (και δικές μας), το ηλεκτρικό SUV του Μπλε Οβάλ αποδεικνύεται πειστικό. Ξεκινώντας από το στιλ, περνώντας από την ευρύχωρη καμπίνα και το πορτμπαγκάζ και καταλήγοντας στο γενναιόδωρο τεχνολογικό υπόβαθρο και στον πλούσιο εξοπλισμό. Και στην βελτιωμένη αυτονομία σε σχέση με τα ξαδέρφια του στη VW.
Θα κάνουμε όμως εδώ την ανατροπή και θα τολμήσουμε να του αποδώσουμε ένα αιρετικό USP. To όνομα! Capri! Μπορεί γι’ αυτό να τρίζουν τα δόντια οι φανατικοί, είναι διαφορετικό όμως το αυτοκίνητό σου να το λένε «ID. τάδε», «Model Τάδε» και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, και διαφορετικό να το λένε «Capri»!
Ford Capri RWD ER |
|||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Η κουπέ σιλουέτα δημιουργεί ξεχωριστή προσωπικότητα έναντι του Explorer του οποίου αποτελεί παρέκταση, το Capri RWD ER με την ουσία και την αυτονομία ταξιδιάρικου οικογενειακού, δικαιολογεί την αλμυρή τιμή με πληθωρικό εξοπλισμό. | ||
Τιμή | Από €51.200 (€40.900 με επιδότηση και μπόνους απόσυρσης) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη πίσω, αρχιτεκτονική 400V, μπαταρία ιόντων λιθίου NMC 82 kWh (ωφέλιμη 77 kWh), κίνηση πίσω, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 286 PS, 545 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.643 x 1.872 x 1.626 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 572-1.510 lt | ||
Βάρος | 2.114 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 6,4″ | ||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 16,7 kWh/100 km | ||
Aυτονομία* | 460 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 100 kW, 10%-80% | 38′ | ||
DC 150 kW, 10%-80% | 28′ | ||
AC 7,4 kW, 0-100% | 12,25 ώρες | ||
AC 11 kW, 0-100% | 8,25 ώρες | ||
Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-17 19:33:00