Auto

Test drive: CUPRA Terramar 2.0 TSI VZ, pace and space

H ισπανική φίρμα έχει μεγάλες φιλοδοξίες για το ηλεκτρικό μέλλον της. Αλλά πριν φτάσει εκεί, λανσάρει στην αγορά ένα από τα τελευταία μοντέλα της με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το CUPRA Terramar.

Το Terramar, SUV που μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα MQB Evo με μοντέλα του ομίλου όπως το Volkswagen Tiguan και το Škoda Kodiaq, έρχεται να αντικαταστήσει το Ateca στην γκάμα της CUPRA και να ανταγωνιστεί δημοφιλή SUV, όπως τα Hyundai Tucson, Ford Kuga, Toyota RAV4… Πρόκειται λοιπόν, για ένα σημαντικό μοντέλο που φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στα C-SUV, συνδυάζοντας τον σπορ χαρακτήρα της Abrera με τους χώρους και την πρακτικότητα -στοιχεία απαραίτητα για κάθε SUV αυτού του μεγέθους.

Με την επιλογή των προγραμμάτων Performance, το CUPRA Terramar ξεδιπλώνει έναν χαρακτήρα που παραπέμπει περισσότερο σε GTi παρά σε SUV

Η ονομασία του κάθε άλλο παρά τυχαία είναι. Αντλεί έμπνευση από τo ιστορικό οβάλ Autódromo de Terramar, πίστα που χτίστηκε το 1923 στην Καταλονία και ήταν μια από τις πρώτες στην Ευρώπη. Και, παρόλο που δεν βιώνει την καλύτερη στιγμή της λόγω έλλειψης συντήρησης, εξακολουθεί να αντικατοπτρίζει την αθλητική και πρωτοποριακή ιστορία της CUPRA. Παράλληλα, η σύντμηση των λέξεων «Terra» (γη) και «Mar» (θάλασσα) είναι μια ένδειξη ισορροπίας μεταξύ σταθερότητας και ελευθερίας. Ιδανικό μότο για ένα μοντέλο που θέλει να δηλώσει ότι η χαρά της οδήγησης μπορεί να συνδυαστεί με την καθημερινή πρακτικότητα.

Η σχεδίαση ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της CUPRA, με έντονα σπορτίφ στοιχεία, μυώδες αμάξωμα και δυναμικές αναλογίες. Με τη χαρακτηριστική πλέον μάσκα που έκανε πρεμιέρα στα νέα Formentor και Leon. Με μήκος 4,52 m, πλάτος 1,86 και ύψος 1,58 m, το CUPRA Terramar είναι δυο πόντους πιο κοντό, 2,1 φαρδύτερο και 7,6 χαμηλότερο από το Tiguan, με το οποίο μοιράζεται πολλά κοινά μηχανικά μέρη και στοιχεία. Αυτές οι διαστάσεις του χαρίζουν ένα πιο σπορτίφ παρουσιαστικό, με τους εσωτερικούς χώρους να παραμένουν ευρύχωροι και λειτουργικοί.

Test drive: CUPRA Terramar 2.0 TSI 265 PS VZ DSG 4DRIVE/Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η κορυφαία έκδοση Launch Edition που είχαμε στη διάθεσή μας ξεχωρίζει αμέσως χάρη στην πολύ προσεγμένη καμπίνα. Οι χαρακτηριστικές χαλκόχρωμες λεπτομέρειες -σήμα κατατεθέν της CUPRA- δίνουν αίσθηση πολυτέλειας και διαφοροποιούνται από τις συνηθισμένες γκρι και μαύρες αποχρώσεις που κυριαρχούν στα περισσότερα SUV του ανταγωνισμού. Τα μπάκετ εμπρός είναι ιδιαίτερα άνετα, υποστηρικτικά και καλαίσθητα. Το σπορ DNA της μάρκας αναδεικνύεται περαιτέρω με το επίπεδο στο κάτω μέρος τιμόνι, το οποίο διαθέτει ευδιάκριτα κουμπιά για την εκκίνηση του αυτοκινήτου και την επιλογή του προγράμματος οδήγησης.

Οι σχεδιαστές της φίρμας πέτυχαν εξαιρετικό συνδυασμό στιλ και πρακτικότητας με το ταμπλό και την κεντρική κονσόλα του Terramar. Η τελευταία, παρότι αρκετά ογκώδης, δίνει μια ξεχωριστή εικόνα και προσφέρει πολλές αποθηκευτικές λύσεις. Όπως δύο ποτηροθήκες, βάση ασύρματης φόρτισης, δύο θύρες USB-C, καθώς κι έναν καλυμμένο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο. Επιπλέον, στο πίσω μέρος της καμπίνας υπάρχουν επιπλέον θύρες USB-C, αεραγωγοί και χειριστήρια θερμοκρασίας για τους επιβάτες.

Test drive: CUPRA Terramar 2.0 TSI 265 PS VZ DSG 4DRIVE/Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Σπορ ατμόσφαιρα με premium πινελιές στο εσωτερικό του Terramar που σε κερδίζει με την ποιότητα των υλικών, τους χώρους και τις πρακτικές λύσεις που προσφέρει.

Αν και οι φωτογραφίες αποτυπώνουν τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες της καμπίνας, αυτό που δεν μπορεί να αποδοθεί μέσω εικόνων είναι η αίσθηση ποιότητας που αποπνέει το εσωτερικό. Κοινώς παρονομαστής των πλαστικών και των επενδύσεων είναι τα ιδιαίτερα ποιοτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και η προσεγμένη συναρμογή τους. Οι διακόπτες έχουν στιβαρή αίσθηση και ο φωτισμός περιβάλλοντος δημιουργεί μια ατμόσφαιρα που παραπέμπει σε premium αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Όσον αφορά τη χωροταξία, οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν γενναιόδωρο χώρο για τα γόνατα, με αρκετό αέρα πάνω από το κεφάλι και ικανοποιητικό πλάτος καμπίνας. Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα είναι το συρόμενο πίσω κάθισμα, το οποίο μπορεί να μετακινηθεί κατά 15 πόντους, ρυθμίζοντας έτσι τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από τα 540 έως τα 642 lt.

Test drive: CUPRA Terramar 2.0 TSI 265 PS VZ DSG 4DRIVE/Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Όπως ήταν αναμενόμενο, το Terramar χρησιμοποιεί την ψηφιακή τεχνολογία του γερμανικού ομίλου που είδαμε και στα νέα Formentor και Leon. Μια οθόνη 10,25” εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων, προσφέροντας διάφορες επιλογές προβολής. Και το head-up display επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει την ταχύτητα και άλλες πληροφορίες χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.

Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μια μεγάλη οθόνη αφής 12,9”, τοποθετημένη σε σημείο που παραμένει εντός του οπτικού πεδίου κατά την οδήγηση. Στη βάση της, φωτιζόμενη slider bar με απτικούς διακόπτες επιτρέπει τη ρύθμιση της θερμοκρασίας και της έντασης του ήχου, με όχι ιδιαίτερα εργονομικό τρόπο είναι η αλήθεια. Από την άλλη, το μενού του infotainment είναι πλήρως διαμορφώσιμο, με μεγάλα ευδιάκριτα εικονίδια και ευκρινή γραφικά. Η συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto γίνεται ασύρματα, ενώ ειδικής μνείας χρήζει το ηχοσύστημα με τα 12 ηχεία που φέρει την υπογραφή της Sennheiser και αποδίδει πολύ ποιοτικό ήχο.

Στην έκδοση VZ με τον δίλιτρο TSI που μας παραχωρήθηκε, το Terramar κινείται από έναν από τους ελάχιστους «καθαρόαιμους» βενζινοκινητήρες που έχουν επιβιώσει στην αγορά. Χωρίς κάποια ηλεκτρική υποβοήθηση, δηλαδή. Αποδίδει 265 ίππους και 400 Nm, διαθέσιμα από τις 1.650 έως τις 4.350 rpm, εξασφαλίζοντας στο ισπανικό SUV εκρηκτικές επιδόσεις. Επιταχύνει στα 0-100 km/h σε 5,9”, με την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 243 km/h.

Test drive: CUPRA Terramar 2.0 TSI 265 PS VZ DSG 4DRIVE/Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η απόκριση του κινητήρα είναι εξαιρετική, με σταθερή παροχή δύναμης σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Και η αγαστή συνεργασία του με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, εξασφαλίζει με τη σειρά της γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων.

Με την επιλογή των προγραμμάτων Performance ή CUPRA, ξεδιπλώνει έναν χαρακτήρα που παραπέμπει περισσότερο σε GTi παρά σε SUV. Η απόκριση στο γκάζι γίνεται πιο άμεση, το τιμόνι βαραίνει για πιο ακριβείς χειρισμούς και ο ήχος του κινητήρα και των εξατμίσεων –αν και τεχνητά ενισχυμένος– πλημυρίζει την καμπίνα με απολαυστικές χροιές.

Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση 4DRIVE προσαρμόζεται δυναμικά στις συνθήκες του δρόμου, εξασφαλίζοντας εξαιρετικό κράτημα ανεξαρτήτως συνθηκών πρόσφυσης. Παρά το βάρος των 1.750 kg, το Terramar διατηρεί εξαιρετική ισορροπία στις στροφές, χωρίς έντονη κλίση και απολαυστικό κράτημα όταν κινείσαι με γραμμές. Τον σπορ χαρακτήρα που σε ωθεί να κινείσαι σβέλτα σε μια περιφερειακή διαδρομή, υποστηρίζουν άψογα τα φρένα της Akebono με 6πίστονες δαγκάνες και αεριζόμενους δίσκους που παρέχουν δυνατή και ακούραστη πέδηση.

Test drive: CUPRA Terramar 2.0 TSI 265 PS VZ DSG 4DRIVE/Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, προσφέρει καμιά δεκαριά ρυθμίσεις μέσω του προγράμματος Individual, επιτρέποντας στον οδηγό να διαμορφώσει την απόσβεση ανάλογα με τις προτιμήσεις του. Ωστόσο, ακόμα και στη ρύθμιση Comfort, η ανάρτηση παραμένει σφιχτή, κάτι που επηρεάζει την άνεση στις καθημερινές αστικές διαδρομές. Δεν βοηθούν βλέπεις και οι 20άρες ζάντες με τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα 255/40.

Στο ταξίδι πάντως, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και η ανάρτηση καταφέρνει να τα κάνει πιο άνετα από όταν καλείται να τα βάλει με τους ταλαιπωρημένους στην πλειονότητά τους, αστικούς δρόμους. Παρά την ύπαρξη τετρακίνησης και επιλογής Off-Road, στα προγράμματα οδήγησης, οι εκτός ασφάλτου δυνατότητές περιορίζονται σε βατούς και κατά προτίμηση «στρωμένους» χωματόδρομους. Κι αυτό λόγω των καθαρά ασφάλτινων ελαστικών με το ελάχιστο μάγουλο που, σε συνδυασμό με την απουσία ρεζέρβας, μπορεί να σου χαλάσουν τη μέρα σε περίπτωση σχισίματος.

Test drive: CUPRA Terramar 2.0 TSI 265 PS VZ DSG 4DRIVE/Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι ζάντες 20″ ενισχύουν την εμφάνιση και το κράτημα, αλλά επηρεάζουν την άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις σε συνδυασμό με τη σφικτή ανάρτηση.

Όσον αφορά την κατανάλωση, την εργοστασιακή τιμή των 8,6 lt/100 km θα τη δεις μόνο σε σταθερή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Σε μικτό περιβάλλον με την πλειονότητα των χιλιομέτρων σε αστικές ταχύτητες , η μέση τιμή της κυμαίνεται πιο κοντά στα 12,0 lt/100 km.

Στη συγκεκριμένη, πληθωρική έκδοση, το CUPRA Terramar είναι ένα SUV που εστιάζει ξεκάθαρα στην οδική συμπεριφορά και στην οδηγική απόλαυση. Χωρίς όμως να θυσιάζει εντελώς την καθημερινή χρηστικότητα. Ο σπορ χαρακτήρας είναι εμφανής σε κάθε πτυχή του: Από τον ήχο και την απόκριση του κινητήρα, μέχρι την αίσθηση του τιμονιού και την εξαιρετική πρόσφυση, με τον οδηγό να απολαμβάνει κάθε διαδρομή, αγκαλιασμένος από τα ανατομικά μπάκετ.

Test drive: CUPRA Terramar 2.0 TSI 265 PS VZ DSG 4DRIVE/Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Πρόκειται για ένα ειδικό αυτοκίνητο, κάτι που αποτυπώνεται και στην τιμή, η οποία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί προσιτή. Με πλήρες πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, η βασική έκδοση ξεκινά από €57.490, ενώ η Launch Edition που είχαμε στη διάθεσή μας φτάνει τις €66.000.

Δεν είναι το κλασικό οικογενειακό C-SUV, αλλά μια σπορ πρόταση που απευθύνεται σε οδηγούς που θέλουν να απολαμβάνουν κάθε διαδρομή, χωρίς να παραμελούν τις οικογενειακές υποχρεώσεις. Προσφέρει μοναδικό συνδυασμό επιδόσεων, τεχνολογίας και χρηστικότητας, μέσα σε ένα premium περιβάλλον που ελάχιστα μοντέλα της κατηγορίας είναι σε θέση να προσφέρουν.

CUPRA Terramar 2.0 TSI VZ DSG 4DRIVE

Τι λέει το DRIVE Το Terramar VZ 2.0 TSI DSG 4Drive είναι μια σαφής δήλωση προθέσεων από την CUPRA: Σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Συνδυάζοντας με επιτυχία την τολμηρή σχεδίαση, την προηγμένη τεχνολογία και τις εξαιρετικές επιδόσεις. με ευέλικτη, διασκεδαστική και εκλεπτυσμένη οδηγική εμπειρία.
Τιμή     Από €57.490
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογία Kινητήρας βενζίνης 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων DSG, τετρακίνηση
Απόδοση  265 PS/5.300-6.500 rpm, 400 Nm/1.650-4.350 rpm
Διαστάσεις 4.519 mm x 1.863 mm x 1.584 mm
Χώρος αποσκευών 540-642 lt
Βάρος 1.750 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,9″ 
Τελική ταχύτητα 243 km/h
Μέση κατανάλωση* 12,0 lt /100 km
Εκπομπές C02 194 g/km
*Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-19 16:03:00

Back to top button