Auto

Test drive: BYD Atto 2, ηλεκτρική καινοτομία στην ιδανική τιμή

Η γκάμα της BYD στην Ελλάδα τα είχε όλα εκτός από έναν εκπρόσωπο στην πιο εμπορική κατηγορία της αγοράς. Αυτή των B-SUV. Το BYD Atto 2 αλλάζει αυτή τη συνθήκη, διεκδικώντας ένα σημαντικό μερίδιο χάρη στον πλούσιο εξοπλισμό, το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο και την ανταγωνιστική τιμή.

Η δραστηριοποίηση της BYD στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας ξεκινά από το όχι και τόσο μακρινό 2003. Με την εξέλιξή της, όχι μόνο για τα αυτοκινητικά αλλά και για τα ευρύτερα επιχειρηματικά δεδομένα να είναι αλματώδης. Αρκεί να αναφέρουμε πως μέσα στο 2024 πούλησε 4,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 3,7 ήταν NEV (New Energy Vehicles). Μετρά περισσότερα από 30 βιομηχανικά πάρκα παγκοσμίως, κατοχυρώνει καθημερινά 32 (!) πατέντες και απασχολεί περίπου ένα εκατομμύριο υπαλλήλους. Εκ των οποίων, οι 120.000 είναι μηχανικοί που εργάζονται στο τμήμα R&D. Το μεγαλύτερο τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης από οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία.

Με το BYD Atto 2, η κινεζική εταιρεία αντικρούει πειστικά όσους υποστηρίζουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν ακριβά

Για τη σχεδίαση του Atto 2, η BYD έλαβε feedback από τους Ευρωπαίους πελάτες της. Βλέπουμε λοιπόν ένα κατά γενική ομολογία ευχάριστο στο μάτι αυτοκίνητο με καμπύλες γραμμές και λείες επιφάνειες. Παρατηρώντας το δε από το πλάι, δεν είνα καθόλου απίθανο να σου έρθει στο μυαλό το smart#1

Στην Ελλάδα, υπό την σκέπη του Ομίλου Σφακιανάκη έχει πουλήσει σε έναν χρόνο 2.000 αυτοκίνητα. Σημαιοφόροι στην κατά τεκμήριο επιτυχημένη εμπορική πορεία της εταιρείας είναι τα Dolphin και Atto 3. Το πρώτο είναι ένα σχεδόν κόμπακτ χάτσμπακ και το δεύτερο ένα σύγχρονο ηλεκτρικό C-SUV. Τα συστατικά αυτών των δύο αναλαμβάνει να συνδυάσει το BYD Atto 2. Κόμπακτ διαστάσεις και τζιπάδικη σιλουέτα.

Αναμφίβολα λοιπόν πρόκειται για ένα πιο σημαντικά μοντέλα της BYD στην ελληνική αγορά. Το έργο του μόνο εύκολο δεν είναι, μιας και έχει να ανταγωνιστεί την πληθώρα μοντέλων του Ομίλου Stellantis -να είναι καλά η πλατφόρμα eCMP. Έχουμε και λέμε, λοιπόν:  Alfa Romeo Junior, FΙΑΤ 600e, Jeep Avenger EV, Peugeot Ε-2008, Opel Mokka-e. Για να συνεχίσουμε με τα ασιατικής προέλευσης MG ZS EV, Hyundai Kona Electric. Και φυσικά, το Kia EV3, που όπως θα έχετε διαβάσει είναι μια κατηγορία μόνο του.

To BYD Atto 2, που είχαμε οδηγήσει πριν από μερικές εβδομάδες στη Μαδρίτη, με μήκος στα 4,31 m θα λέγαμε πως τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας των B-SUV. Κάτι που επιβεβαιώνεται τόσο από το πλάτος (1,83 m) όσο και από το ύψος (1,65 m). Με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2,62 m.

Test drive: BYD Atto 2, Photos © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το Atto 2 είναι ένα αυτοκίνητο που δεν θα σε μπερδέψει καθόλου ως προς το τεχνικό του φύλλο καθώς έρχεται στην αγορά με κοινή μπαταρία και στις δύο εκδόσεις εξοπλισμού. Που ομολογουμένως είναι αρκετά πλούσιες! Μάλιστα, κατά τα ειωθότα της BYD, στη βασική έκδοση Active, το χρώμα δεν χρεώνεται.

Πίσω από τη σχεδίαση του κινεζικού B-SUV βρίσκεται γνωστός Γερμανός σχεδιαστής Wolfgang Egger που στο παρελθόν διετέλεσε αρχισχεδιαστής των Audi, Alfa Romeo και Lamborghini. Ως εκ τούτου, το Atto 2 έχει μια ξεκάθαρα ευρωπαϊκή αύρα. Χωρίς όμως να παίρνει κάποιο σχεδιαστικό ρίσκο που θα τρόμαζε το καταναλωτικό κοινό της Γηραιάς Ηπείρου. Μόνο που σε σύγκριση με τα υπόλοιπα SUV της φίρμας που έρχονται στην Ελλάδα (Atto 3 και Seal U) έχει πιο καμπύλες γραμμές, απαλές και λείες επιφάνειες.

Test drive: BYD Atto 2, Photos © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τα λεπτά φωτιστικά σώματα (LED εμπρός-πίσω) έχουν υιοθετήσει όπως και στο Atto 3 τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Dragon Face».

Στο εμπρός μέρος υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Dragon Face» που χαρίζει στο σύνολο επιθετική και δυναμική μάσκα. Στις άκρες του προφυλακτήρα παίρνουν θέση οι εισαγωγές αέρα και πάνω από αυτές, βλέπουμε τις λεπτές φωτιστικές μονάδες που πλαισιώνονται από την κλειστή μάσκα.

Στο πλάι, τα προστατευτικά πλαστικά ενισχύουν το παρουσιαστικό του κινεζικού SUV και οι στάνταρ 17άρηδες τροχοί γεμίζουν ιδανικά τους θόλους. Την ίδια ώρα που η «αιωρούμενη» γραμμή της οροφής δένει αρμονικά με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες στην πίσω κολόνα.

Στο πίσω μέρος, το χαρακτηριστικό χείλος εκφυγής στο τελείωμα της πίσω πόρτας βρίσκεται πάνω από τη φωτεινή μπάρα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου. Ενώνει δε τα πίσω φώτα με τα εσωτερικά γραφικά του Mobius Infinity Ring, ένα ξαπλωμένο 8άρι δηλαδή, που συμβολίζει την ατελείωτη καλοτυχία.

Test drive: BYD Atto 2, Photos © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το Atto 2 δεν παίρνει σχεδιαστικά ρίσκα ως προς την εμφάνισή του. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως είναι και βαρετό! Η ανύψωση της γραμμής της οροφής για παράδειγμα είναι μια ευχάριστη λεπτομέρεια.

Ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός του BYD Atto 2 συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Κάτι που αντιλαμβάνεσαι ακόμα και από τον στιβαρό τρόπο που κλείνει η πόρτα! Οι άνθρωποι της εταιρείας φαίνεται πως αποφάσισαν να ακολουθήσουν μια πιο συγκρατημένη λογική κι έτσι, οι παιχνιδιάρικες λεπτομέρειες που είδαμε στο Atto 3 απουσιάζουν. Έχουμε λοιπόν ένα καλοφτιαγμένο εσωτερικό με απλές, καθαρές γραμμές που συμβάλλουν στη δημιουργία ζεστής ατμόσφαιρας.

Το ταμπλό είναι ένα αμάλγαμα μαλακών (στα περισσότερα σημεία που θα ακουμπήσει το χέρι) και σκληρών πλαστικών με εξαιρετική συναρμογή και μοντάρισμα. Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 8,8”. Δίνει μπόλικη πληροφορία στον οδηγό, με ευανάγνωστα και καθαρά γραφικά, αν και η γραμματοσειρά είναι κομμάτι μικρή.

Test drive: BYD Atto 2, Photos © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι «τσαχπινιές» του Atto 3 απουσιάζουν, με το μικρότερο SUV της BYD να είναι κάπως πιο συγκρατημένο. Πέρα λοιπόν από τις δύο μεγάλες οθόνες (8,8″ και 12,8″) αυτό που σε κερδίζει είναι η απτή ποιότητα των υλικών, οι φροντισμένες επενδύσεις και οι μπόλικοι χώροι για τα μικροαντικείμενα.

Το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου συμπληρώνει η κεντρική οθόνη στις 10,1” στη βασική έκδοση Active ή στις 12,8” στην Boost της δοκιμής μας. Που όπως σε όλα τα μοντέλα της φίρμας είναι περιστρεφόμενη. Στην προκειμένη περίπτωση ενσωματώνει το πιο πρόσφατο λογισμικό της BYD, υποστηρίζει ελληνικό μενού και διακρίνεται για την πολύ γρήγορη απόκριση και τα καλαίσθητα γραφικά.

Υποστηρίζει δε και μια «έξυπνη» λειτουργία για τον χειρισμό του κλιματισμού. Κινώντας πάνω-κάτω τα τρία σου δάχτυλα αυξομειώνεις τη θερμοκρασία και δεξιά-αριστερά ρυθμίζεις την ένταση του ανεμιστήρα. Καλή προσπάθεια, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί με την ύπαρξη ξεχωριστού πάνελ.

Test drive: BYD Atto 2, Photos © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Όπως και σε κάθε μοντέλο της BYD, η κεντρική οθόνη είναι περιστρφομενη. Στο Atto 2 ενσωματώνει το πιο πρόσφατο λογισμικό της BYD, με την απόκριση στις εντολές να είναι υψηλού επιπέδου. Υποστηρίζει επισης ελληνικό μενού και το ιντερφέις του μοιάζει αρκετά με εκείνο ενός Android κινητού τηλεφώνου.

Κατά τα λοιπά, το ιντερφέις μοιάζει πολύ με εκείνο των συσκευών Android, κάνοντας ακόμα πιο εύκολη την κατανόησή του. Ανεξάρτητα από την οθόνη, το ενσωματωμένο λογισμικό της BYD προσφέρει υποστήριξη για εφαρμογές όπως Spotify, YouTube, Zoom, το Amazon Music. Ακόμη και καραόκε της Stingray. Επιπλέον, μπορεί να αναβαθμίζεται μέσω ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού.

Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει δύο ποτηροθήκες, υποβραχιόνιο και τον «κρυστάλλινο» λεβιέ. Γύρω του μάλιστα υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για ορισμένες βασικές λειτουργίες, όπως το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ, on/off του κλιματισμού και της έντασης του ηχοσυστήματος, βελτιώνοντας την εργονομία.

Στον βασικό εξοπλισμό θα βρεις εμπρός καθίσματα με επενδύσεις από vegan δέρμα και ενσωματωμένο προσκέφαλο που ρυθμίζονται ηλεκτρικά, κάτι που σπάνια συναντάς στην κατηγορία. Επιπλέον, η πλούσια έκδοση Boost που είχαμε στη διάθεσή μας περιλαμβάνει θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι.

Χωροταξικά, το Atto 2 θα ικανοποιήσει με χαρακτηριστική άνεση τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Οι επιβάτες έρχονται σε επαφή με μια ευάερη και ευήλια καμπίνα, απόρροια των μεγάλων γυάλινων επιφανειών αλλά και της στάνταρ (!) πανοραμικής οροφής με σκιάδιο.

Test drive: BYD Atto 2, Photos © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Πέρα από τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα με ενσωματωμένο προσκέφαλο και επενδύση από vegan δέρμα, στον στάνταρ εξοπλισμό του BYD Atto 2 θα βρεις αντλία θερμότητας και πανοραμική ηλιοροφοφή. Πράγματα που σε άλλους κατασκευαστές μόνο φθηνά δεν χρεώνονται!

Πέρα από το μεταξόνιο των 2,62 m, οι άνθρωποι της BYD μερίμνησαν και για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των διαθέσιμων χώρων. Τα καθίσματα είναι άνετα και αφράτα, με τους πίσω επιβάτες να έχουν μπόλικο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι, βολικές τσέπες στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων και δύο θύρες USB Type A και C.

Test drive: BYD Atto 2, Photos © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το BYD Atto 2 θα φιλοξενήσει χωρίς κανέναν απολύτως συμβιβασμό ακόμα και δύο ενήλικες πάνω από 1,90 m. Ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια είναι παραπάνω από επαρκής. Την ίδια στιγμή, το φλατ πάτωμα θα επιτρέψει και την μεταφορά ενός τρίτου ενήλικα κανονικού αναστήματος. Αξίζει επίσης να σταθούμε και στο λαστιχένιο πατάκι που καλύπτει τη μοκέτα δαπέδου. Μια πρακτική λύση που προστατεύει το πάτωμα και φυσικά, πλένεται εύκολα.

Από την άλλη, τα 400 lt του πορτμπαγκάζ (1.340 lt με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος), κινούνται στο χαμηλότερο άκρο της κατηγορίας. Το διπλό δάπεδο όμως και ο πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος θα βοηθήσουν όταν οι μεταφορικές ανάγκες είναι αυξημένες. Αν κάτι μας έλειψε πάντως είναι το frunk στο οποίο θα μπορούσαν να αποθηκευτούν τα καλώδια φόρτισης, εξοικονομώντας λίγο περισσότερο χώρο για άλλα αντικείμενα.

Ως τέκνο της BYD, το Atto 2 εξοπλίζεται με όλο τα τεχνολογικό στοκ που έχει στη διάθεσή του ο κινεζικός κολοσσός. Ο Βενιαμίν των ηλεκτρικών SUV της φίρμας πατά στην προηγμένη αρχιτεκτονική e-Platform 3.0 (αποκλειστικά εξελιγμένη για την Ευρώπη), όπως τα περισσότερα EV της μάρκας. Όμως για πρώτη φορά σε ένα κόμπακτ μοντέλο της BYD χρησιμοποιείται η δομή Cell-to-Body. 

Test drive: BYD Atto 2, Photos © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες κινείται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας αλλά δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για το πορτμπαγκάζ, στα 400 lt. Τουλάχιστον υπάρχει διπλό πάτωμα, δεν δημιουργεί σκαλοπάτι και έχει πλήρως εκμταλλεύσιμο σχήμα. Στοιχεία που θα διευκολύνουν τον ιδιοκτήτη όταν θα χρειαστεί να το φορτώσει.

Η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του αυτοκινήτου, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών. Αρχιτεκτονική που επιτρέπει έως και 50% καλύτερη αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου, ενισχύει την ακαμψία και κατανέμει καλύτερα το βάρος. Μέσα σε όλα αυτά, να αναφέρουμε πως χρησιμοποιεί τη δομή 8-in-1, που συνδυάζει οκτώ βασικά εξαρτήματα σε μια ενιαία μονάδα.

Υποστηρίζει δε τεχνολογία V2L (Vehicle-to-Load), κάτι που επιτρέπει στο BYD Atto 2 να τροφοδοτεί εξωτερικές συσκευές με ρεύμα από την μπαταρία του, με ισχύ 3,3 kW.  Και έρχεται με στάνταρ αντλία θερμότητας, πράγμα επίσης σπάνιο για την κατηγορία.

Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με μπαταρία Blade που παράγεται in-house, με τις κυψέλες να βρίσκονται εγκατεστημένες σαν λεπίδες αντί να τοποθετούνται σε πολλαπλές μονάδες. Έχει δε χωρητικότητα 45,1 kWh που τροφοδοτεί με ενέργεια το ηλεκτρομοτέρ που αποδίδει 177 PS και 290 Nm.

Ο συγκεκριμένος τύπος μπαταρίας χρησιμοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου. Το κόστος παραγωγής τους είναι μικρότερο από τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, όχι μόνο επειδή κατασκευάζονται από την BYD αλλά επειδή είναι απαλλαγμένες από κοβάλτιο ή άλλες σπάνιες γαίες. Ακόμη, ο συσσωρευτής είναι πιο ανθεκτικός σε ακραίες θερμοκρασίες και μπορεί να αντέξει περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς σχεδόν καμία απώλεια χωρητικότητας.

Όταν έρθει η ώρα της φόρτισης, ο ενσωματωμένος φορτιστής έχει ισχύ 11 kW σε AC με την πλήρη φόρτιση να διαρκεί περίπου 5,5 ώρες. Επίδοση καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Σε ταχυφορτιστή DC, το BMS υποστηρίζει ισχύ έως 65 kW και φορτίζει από το 10%-80% σε 37 λεπτά. Επίδοση κάτω του μετρίου, με τον ανταγωνισμό να προσφέρει ισχύ που ξεπερνά τα 100 kW και φτάνει τα 135 kW στο Volvo EX30.

Test drive: BYD Atto 2, Photos © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο ενσωματωμένος 11άρης θα φορτίσει πλήρως σε AC το Atto 2 σε 5,5 ώρες. Επίδοση καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας, Δεν τα καταφέρνει το ίδιο καλά όμως στην ταχυφόρτιση. Σε DC το BMS υποστηρίζει ισχύ έως 65 kW και φορτίζει από το 10%-80% σε 37 λεπτά. Όταν ο ανταγωνισμός (βλέπε Stellantis) προσφέρει ισχύ τουλάχιστον 100 kW.

Μόλις βρεθείς πίσω από το τιμόνι του BYD Atto 2 καταλαβαίνεις πως έχεις να κάνεις με ένα στιβαρό και ισορροπημένο αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 7,9” και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h. Νούμερα επαρκή για ένα ηλεκτρικό B-SUV.

Το αυτοκίνητο θα επιταχύνει γραμμικά, χωρίς παρασιτικές αντιδράσεις, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του ικανοποιητική δύναμη στο δεξί πεντάλ και τη ροπή άμεσα διαθέσιμη ακόμα και στο πρόγραμμα Eco (υπάρχουν επίσης Normal, Sport και Snowfield).

Η ανάρτηση είναι ιδανικά ζυγισμένη, κλείνοντας περισσότερο το μάτι στην άνεση και λιγότερο στη δυναμική οδήγηση. Σε βαθμό που νομίζεις πως πίσω υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοι και όχι ημιάκαμπτος άξονας πίσω (γόνατα μακφέρσον εμπρός). Η απορροφητικότητα παίρνει καλό βαθμό, τη στιγμή που απουσιάζουν οι γνωστές ξερές αντιδράσεις του ημιάκαμπτου. Στην άνεση κομβικό ρόλο παίζουν επίσης και τα ψηλοπρόφιλα λάστιχα 215/60 R17.

Test drive: BYD Atto 2, Photos © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
To BYD Atto 2 είναι το πρώτο κόμπακτ μοντέλο του κινεζικού κολοσσού που χρησιμοποιεί τη δομή Cell-to-Body. H μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του αυτοκινήτου διασφαλίζοντας εκτός των άλλων καλύτερη κατανομή βάρους. Πράγματι, τα 1.570 kg είναι μια χαρά για ηλεκτρικό B-SUV. Ως εκ τούτου λοιπόν έχουμε ένα καλοστημένο και ομοιογενές σύνολο. 

Στην πόλη, το BYD Atto 2 είναι ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Θα εκτιμήσεις την ψηλή θέση οδήγησης και την συνακόλουθα καλή περιμετρική ορατότητα και την καλά ηχομονωμένη καμπίνα. Η τοποθέτηση του μοτέρ εμπρός ανεβάζει τη διάμετρο στροφής στα 10,5 m, τιμή αποδεκτή . Στις ελιγμικές δυνατότητες του αυτοκινήτου, εισφέρουν οι υψηλής ευκρίνειας κάμερες 360o που κάνουν τη ζωή σου εύκολη στο παρκάρισμα ή στους ελιγμούς σε στενά δρομάκια.

Σε οδικό δίκτυο της περιφέρειας και σε μια ορεινή διαδρομή, το BYD Atto 2, διατηρεί την ποιοτική κύλιση, ον παράλληλα πιο σφιχτό από τα Atto 3 και Dolphin. Κάτι που εν πολλοίς οφείλεται στη δομή CTB που εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους. Σε συνδυασμό λοιπόν με τα 1.570 kg, νούμερο χαμηλό για ηλεκτρικό B-SUV (το Kia EV3 προσεγγίζει τα 1.900 kg) έχουμε ένα καλοστημένο και ομοιογενές σύνολο.

Test drive: BYD Atto 2, Photos © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Οι 177 PS, τα 290 Nm και το χαμηλό βάρος χαρίζουν στο Atto 2 την απαραίτητη σπιρτάδα όταν απαιτηθεί. Μεταξύ άνεσης και δυναμικής οδήγησης υπερισχύει ξεκάθαρα η πρώτη. Κάτι που καταλαβαίνεις και από την ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα μακφέρσον εμπρός ημιάκαμπτος πίσω) που φιλτράρει πειστικά τις ανισομέρειες του οδοστρώματος.

Όχι όμως σπορτίφ, παρά το καλό κράτημα που εξασφαλίζουν τα Hankook ion GT. Η κλίση είναι υπαρκτή, όπως στα περισσότερα B-SUV και το κατά τα άλλα ακριβές τιμόνι δεν έχει να σου πει πολλά με την τεχνητή του αίσθηση, περιορίζοντας τον ενθουσιασμό των πιο σπορ οδηγών. Τα φρένα είναι μεν δυνατά και αποτελεσματικά, αλλά η αναγεννητική πέδηση δίνει σπογγώδη αίσθηση στο πεντάλ και το πέρασμα από το ανακτητικό φρενάρισμα σε αυτό της τριβής γίνεται αντιληπτό. Να σημειώσουμε ακόμη ότι ακόμη κι αν επιλέξεις την πιο ισχυρή ρύθμιση ανάκτησης ούτε καν προσεγγίζεις την οδήγηση με ένα πεντάλ.

Στον αυτοκινητόδρομο το Atto 2 θα κινηθεί με μπρίο, ευθύβολα και σταθερά, χωρίς να απαιτούνται μικροδιορθώσεις στο τιμόνι. Η καλά ηχομονωμένη καμπίνα διασφαλίζει άνετο και ξεκούραστο ταξίδι και μόνο οι αεροδυναμικοί θόρυβοι από τους μεγάλους καθρέφτες θα διαταράξουν την ησυχία.

Test drive: BYD Atto 2, Photos © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Τι γίνεται όμως με την αυτονομία; Σύμφωνα με την BYD, το Atto 2 μπορεί να διανύσει 312 km σε μικτή χρήση και 463 km σε αστική. Επί του πρακτέου, στην πόλη, χωρίς την παραμικρή πίεση η κατανάλωση μένει κάτω από τις 13 kWh/100 km. Επιτρέποντας στο κινεζικό Β-SUV να διανύσει αβίαστα γύρω στα 350 km

Στον αυτοκινητόδρομο καίει 17,6 kWh που ισοδυναμεί σε αυτονομία 180 km, κινούμενος στο οριακό φάσμα του 10%-80% -εκτός από την αρχική διαδρομή όπου είναι 230 km υπό την προϋπόθεση ότι ξεκίνησες με γεμάτη την μπαταρία. Σε κάθε περίπτωση, θα χρειαστείς σχεδόν 40′ στάσης για φόρτιση, πριν διανύσεις τα επόμενα 180 km. Μπορεί λοιπόν οι ενεργειακές απαιτήσεις του αυτοκινήτου να μην είναι μεγάλες, η μικρή αυτονομία στην εθνική και η μικρή ισχύς φόρτισης σε συνδυασμό με την απουσία route planner θα δυσκολέψουν τα μεγάλα ταξίδια με το Atto 2. Να κλείσουμε τον τομέα της κατανάλωσης με τη μέση τιμή της που σύμφωνα με το πρωτόκολλο του DRIVE (50% πόλη, 20% αυτοκινητόδρομος και 30% περιφέρεια), είναι 15,2 kWh/100 km. Ή αλλιώς, 300 km.

Test drive: BYD Atto 2, Photos © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Εντός πόλης, χωρίς καν να πιεστείς θα δεις νούμερα γύρω στις 12,5 kWh/100 km. Επίδοση αναμφίβολα πολύ καλή, που θα σου επιτρέψει να διανύσεις περί τα 350 km με μία μόνο φόρτιση. Σύμφωνα με το πρωτόκολλο του DRIVE, η μέση τιμή ανέρχεται σε 15,2 kWh/100 km. Αναντίλεκτα λοιπόν οι ενεργειακές του απαιτήσεις δεν είναι μεγάλες. Η μπαταρία του όμως είναι μικρή. Με αποτέλεσμα η ρεαλιστική αυτονομία του να προσεγγίζει τα 300 km.

Και αυτό ακριβώς φρονούμε πως είναι το μεγαλύτερό του μειονέκτημα. Ή μάλλον ο αστερίσκος μας όπως διαβάσατε στην αρχή! Μιας και η χρήση του Atto 2 περιορίζεται ως επί το πλείστον στην πόλη. Κρίμα, αν σκεφτούμε πως είναι ένα ευρύχωρο, ασφαλές και τεχνολογικά προηγμένο οικογενειακό αυτοκίνητο.

Που σημειωτέον, έρχεται με πολύ πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική κιόλας έκδοση Active και περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8”, ηλεκτρικά περιστρεφόμενη κεντρική οθόνη αφής 10,1” με ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, κάμερα οπισθοπορείας, πανοραμική οροφή με σκιάδιο, αντλία θερμότητας, ζάντες αλουμινίου 17”. Και φυσικά, μια πλούσια ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας με adaptive cruise control, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ανίχνευση τυφλού σημείου, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και πολλά ακόμη.

Test drive: BYD Atto 2, Photos © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Με την τιμή της έκδοσης Active να διαμορφώνεται στις €29.990 (€22.735 με επιδότηση). Στην πλουσιότερη έκδοση Boost της δοκιμής μας, που κοστίζει €31.990 (€24.250 με επιδότηση) προστίθενται ηλεκτρικά αναδιπλούμενη εξωτερική καθρέπτες, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, κεντρική οθόνη 12,8”, ασύρματη φόρτιση smartphone (15W), εμπρός αισθητήρες και κάμερα 360 μοιρών.

Αναντίλεκτα λοιπόν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που σημειώνει υψηλή βαθμολογία στον δείκτη τιμής-ουσίας και τεχνολογίας. Πώς τοποθετείται όμως απέναντι στον ανταγωνισμό; Με ισχυρό value for money, μιας και τα μοντέλα του Ομίλου Stellantis με την 54άρα μπαταρία ξεκινούν από τις 35 χιλιάδες στο φθηνότερο FIAT 600e, να κλιμακωθούν με το Jeep Avenger στις €36.300 και την Alfa Romeo Junior στις €37.192 και να πιάσουν ταβάνι με το Opel Mokka-e στις €38.900. Όσο για τον ασιατικό ανταγωνισμό το MG ZS EV με την μπαταρία των 51 ξεκινά από τις €35.950, το Hyundai Kona με την 48άρα από τις €31.990 και το Kia EV3 με την 58άρα απογειώνεται στις €41.990. Με τα νούμερα να φέρνουν μόνο το Kona σε απόσταση οικονομικής σύγκρισης, την ίδια στιγμή που όλα τα άλλα είναι ακριβότερα από πέντε χιλιάρικα και πάνω..

Test drive: BYD Atto 2, Photos © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Τα 16,5 cm απόστασης από το έδαφος, οι 17άρες ζάντες αλουμινίου και η απουσία τετρακίνησης θέτουν από νωρίς τα όρια στις εκτός δρόμου αναζητήσεις του ιδιοκτήτη.

Με το Atto 2, η BYD φαίνεται να υιοθετεί μια έξυπνη στρατηγική, απαντώντας πειστικά σε όσους θεωρούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπερβολικά ακριβά. Στην τιμή ενός θερμικού B-SUV, προσφέρει ένα πλήρως εξοπλισμένο και ολοκληρωμένο EV, ικανό να καλύψει με άνεση τις εβδομαδιαίες ανάγκες του μέσου οδηγού. Για όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω και θέλουν να εκδράμουν το Σαββατοκύριακο χωρίς το περιβόητο άγχος φόρτισης, η BYD ετοιμάζει τη δική της αντεπίθεση μέχρι το τέλος του έτους. Οπότε και θα λανσαριστεί η έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία και τη μικτή αυτονομία των 420 km.

Test drive: BYD Atto 2, Photos © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Μπορεί λοιπόν, ο ανταγωνισμός να κοιμάται ήσυχος μέχρι τότε; Μάλλον όχι! Διότι ακόμα κι έτσι, το BYD Atto 2 είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία για εκείνους που εστιάζουν στις οικονομικές μετακινήσεις μέσα και γύρω από το κλεινόν άστυ. Τέλος, να αναφέρουμε πως το Atto 2 συνοδεύεται από έξι χρόνια εγγύηση (ή 150.000 km), οκτώ χρόνια εγγύηση ηλεκτροκινητήρα (ή 150.000 χλμ.) και οκτώ χρόνια εγγύηση για τη μπαταρία (ή 200.000 km).

BYD Atto 2

Τι λέει το DRIVE Ποιοτικό, ευρύχωρο, με πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο, καλά εξοπλισμένο και σε δελεαστική τιμή αποτελούν στοιχεία που χρυσώνουν το χάπι της μικρής μπαταρίας που περιορίζει το Atto 2 σε κυρίως σε αστική χρήση
Τιμή     Από €31.990 (€24.250 με επιδότηση)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογία ΒEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη εμπρός 177 PS, 290 Nm, μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου LFP τύπου Blade 47 kWh (ωφέλιμες 45,1 kWh), κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης
Απόδοση  177 PS, 290 Nm
Διαστάσεις 4.310 x 1.830 x 1.575 mm
Χώρος αποσκευών 400-1.340 lt
Βάρος 1.570 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9″ 
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Μέση κατανάλωση* 15,2 kWh /100 km
Aυτονομία* 300 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC, 100 kW, 10%-80% 37 λεπτά
DC, 50 kW, 10-80% 50 λεπτά
AC, 11 kW, 0-100% 5,5 ώρες
Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-20 12:31:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button