Test drive: BMW 430i xDrive Coupé, GT παλαιάς κοπής
Σε μια εποχή που τα κάθε λογής SUV και crossover καταλαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος στις προτιμήσεις των αγοραστών, στο Μόναχο σμιλεύουν κουπέ που τα εξοπλίζουν με ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει μεν, αλλά και στοχεύοντας στη χαρά της οδήγησης. Ένα τέτοιο είναι και η ανανεωμένη BMW 430i xDrive Coupé. Με εκείνον το παλιό τρόπο που σιγά σιγά εξαφανίζεται…
Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν, η BMW όχι μόνον τιμά την παράδοσή της, αλλά εξακολουθεί να δημιουργεί δίνοντας στους φίλους της φίρμας αυτό στο οποίο τους είχε συνηθίσει: Κινητήρα-διαμάντι, πλαίσιο ζυγισμένο, κιβώτιο άμεσο και βέβαια ένα εντυπωσιακό σύστημα διεύθυνσης, κοφτερό και ακριβές σαν ξυράφι.
Σχεδιασμένη ως GT, η BMW 430i xDrive Coupé, όπως και κάθε 4 Series, επωφελείται από την κατανομή βάρους 50/50, μεγαλύτερo πίσω μετατρόχιo και χαμηλότερο κέντρο βάρους σε σύγκριση με τη 3 Series από την οποία προέρχεται
Όλα τα παραπάνω τα ντύνει με την απαραίτητη πολυτέλεια (premium, γαρ), τον κορυφαίο εξοπλισμό αλλά και την εργονομία που αρμόζει σε ένα αληθινά σπορ αυτοκίνητο. Αποκρυπτογραφώντας την ονομασία του μοντέλου έχουμε το διακριτικό «xDrive» να παραπέμπει στην ύπαρξη τετρακίνησης και τον «430i» που (πλέον) παραπέμπει σε έναν δίλιτρο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα τούρμπο που αποδίδει 245 PS/4.500-6.500 rpm και μάξιμουμ 400 Nm από τις 1.600 μέχρι τις 4.000 rpm.
Αναμφισβήτητα η εμφάνιση της ανανεωμένης 4άρας εντυπωσιάζει. Η μεγάλη μάσκα μπορεί να είναι αμφιλεγόμενης αισθητικής (περί ορέξεως ουδείς λόγος), όμως σίγουρα κλέβει την παράσταση στο εμπρός μέρος.
Η δίθυρη κουπέ 4 Series με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25, στολίζεται με φώτα LED εμπρός και πίσω, διαχύτη και με εντυπωσιακής σχεδίασης ζάντες 19 ιντσών. Oι οποίες γίνονται ακόμη πιο εντυπωσιακές χάρη στις κόκκινες δαγκάνες των φρένων.
Με διαστάσεις 4,77 m μήκος, 1,85 πλάτος και 1,39 m ύψος γίνεται αντιληπτό πως έχουμε να κάνουμε με ένα μεγάλο αυτοκίνητο αλλά ταυτόχρονα πολύ «κοντό». Αυτό σημαίνει πως η διαδικασία μπες βγες για τους μεγαλόσωμους επιβάτες δεν είναι και τόσο εύκολη. Και γίνεται εξαιρετικά δύσκολη αν αυτοί δεν είναι ο οδηγός ή ο συνοδηγός, αλλά αναζητούν μια θέση πίσω όπου ο χώρος στην ουσία είναι για παιδιά. Αλλά αλήθεια, ποιος θα αγοράσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αν έχει ανάγκη από άπλετους χώρους;
Θα το αγοράσει όμως για την κορυφαία ποιότητα των υλικών και τον εξοπλισμό του. Στο εσωτερικό λοιπόν πρωταγωνιστεί – υπακούοντας στις επιταγές των καιρών – ένα εντυπωσιακό πάνελ που υποστηρίζεται από το BMW Operating System 8,5. Αυτό περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη 12,3 ιντσών που επέχει ρόλο πίνακα οργάνων και μια δεύτερη αφής, με διαγώνιο 14,9 ιντσών, όπου φιλοξενούνται όλες οι εφαρμογές του infotainment και ο έλεγχος των συστημάτων του αυτοκινήτου. Η απόκριση στις εντολές (φωνητικές ή μη) είναι άμεση και το λειτουργικό από τα πιο φιλικά προς τον χρήστη.
Ο παραδοσιακός περιστροφικός διακόπτης της BMW στην κονσόλα δίνει το παρών, ενώ στο παρμπρίζ προβάλλονται βασικές πληροφορίες μέσω του head-up display.
O μικρός λεβιές του κιβωτίου μάλιστα, είναι διαφανής θυμίζοντας το κρυστάλλινο look που πρωτοείδαμε στη Volvo. Τον λεβιέ περιστοιχίζουν διακόπτες που ενεργοποιούν διάφορες λειτουργίες. Όπως την εντυπωσιακή κάμερα περιμετρική θέασης, την επιλογή ανάμεσα στα τρία προγράμματα οδήγησης, το αυτόματο χειρόφρενο, το σύστημα stop/start και βέβαια το στάρτερ του μοτέρ.
Μπόλικες θήκες για μικροπράγματα είναι διάσπαρτες στην καμπίνα, την ώρα που η ρύθμιση της έντασης του ήχου γίνεται είτε από το τιμόνι είτε από κλασικό διακόπτη που βρίσκεται κάτω από τον κεντρικό αεραγωγό στο ταμπλό μαζί με του μπουτόν των αλάρμ και τους διακόπτες για το ξεθόλωμα του παρπρίζ και του πίσω κρύσταλλου. Γενικά η εικόνα στο εσωτερικό της 430i Coupé είναι άκρως οδηγοκεντρική, λειτουργική και σαφώς ποιοτική, παραμένοντας πιστή στο DNA της βαυαρικής φίρμας.
Κάτω από το μακρύ καπό της 430i ζει το μοτέρ TwinPower Turbo με τα 1.998 cc. Αποδίδει 245 PS/4.500 rpm και 400 Nm από τις 1.600 rpm. Με τη ροπή να μοιράζεται σε όλους τους τροχούς με το οικείο μας αυτόματο 8άρι Steptronic. Βέβεια να διευκρινίσουμε ότι κατά προτεραιότητα η ροπή περνά στους πίσω τροχούς. Και μόνο όταν το σύστημα διαγνώσει απώλεια πρόσφυσης μέσα από την άμεση αξιολόγηση διαφορετικών παραμέτρων, εμπλέκει και τους εμπρός τροχούς. Kάπως έτσι τα 100 km/h έρχονται από στάση σε 5,7” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 250 km/h.
Η BMW υπόσχεται κατανάλωση της τάξης των 7,5 lt/100 km, επίδοση που εμείς δεν είδαμε ποτέ στην αντίστοιχη ένδειξη του πίνακα. Έτσι κινούμενοι κυρίως με το πρόγραμμα normal (υπάρχουν ακόμη το Sport και το Eco), σημαδέψαμε τα 9 lt/100km. Επί της ουσίας πρόκειται για μια πολύ καλή επίδοση, αν σκεφτεί κάποιος ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που σε ωθεί να πατήσεις βαθιά το δεξί πεντάλ.
Αν τρυπώσεις στη θέση του οδηγού, τα υπόλοιπα είναι εύκολα: Τιμόνι και κάθισμα ρυθμίζονται στην ιδανική «πολεμική» θέση και… πάμε!
Το σύστημα διεύθυνσης σου μιλάει, λέγοντάς σου ανά πάσα στιγμή που βρίσκονται οι τροχοί. Είναι αυτό που λέμε «ξυράφι». Το πλαίσιο είναι στιβαρό και ζυγισμένο και το κιβώτιο ακόμη και στη ράθυμη ρύθμιση «Eco» είναι γρήγορο. Αν μάλιστα επιλέξεις τη ρύθμιση «Sport» και περάσεις στις αλλαγές από τα paddles, απολαμβάνεις αίσθηση που μόνο τα μοντέλα του M Division σου δίνουν. Αν δε απενεργοποιήσεις τον έλεγχο πρόσφυσης, μπορείς να παίξεις και να επιτύχεις καλές γωνίες στις αργές στροφές, ωστόσο δεν είναι κάτι που το συνιστούμε.
O κινητήρας πρόθυμος από χαμηλά και απόλυτος ψηλά, δεν θα σε προδώσει μέχρι το στροφόμετρο μπει βαθιά στο κόκκινο. Τα φρένα από την άλλη αποδεικνύονται ακούραστα και αποτελεσματικά όταν τα χρειάζεσαι, όπως και το xDrive που θα μπει σε λειτουργία μόνον όταν είναι απαραίτητο.
Γενικά έχεις την αίσθηση πως οδηγείς ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο που αντιδρά στην πλειονότητα των περιπτώσεων με τάση να διώξει την ουρά του. Με έναν τρόπο που δεν θα σε τρομάξει και με τον έλεγχο να εξελίσσεται με διασκεδαστικό τρόπο.
Η ανάρτηση εξανεμίζει με θετικό τρόπο τις ανωμαλίες του δρόμου και παράδοξα ενδοτικά για το χαμηλοπρόφιλο set-up του αυτοκινήτου μας: 255/40 R19 εμπρός και 255/35 R19 πίσω. Τηρουμένων βέβαια κάποιων αναλογιών με τα μεγάλα σαμάρια και ειδικά με τις λακκούβες να έχεις μεγάλη πιθανότητα να την ακούσεις με αβαρία σε κάποιο λάστιχο.
Σχεδιασμένη ως GT, η 430i όπως και κάθε 4 Series επωφελείται από την κατανομή βάρους 50/50, μεγαλύτερα πίσω μετατρόχιo και χαμηλότερο κέντρο βάρους σε σύγκριση με τη 3 Series από την οποία προέρχεται. Το αποτέλεσμα είναι λοιπόν πρώτης τάξεως οδική συμπεριφορά. Με το αυτοκίνητο είναι κολλημένο στην άσφαλτο και εξαιρετικά τιμονεμένο από το σύστημα διεύθυνσης μεταβλητού λόγου το οποίο εκτιμούμε δεόντως. Μια μεταφορά στον μαγικό κόσμο των σπορ κουπέ που θυσιάζονται σιγά σιγά στον βωμό της ηλεκτροκίνησης.
Αξίζει να σημειώσουμε πως η BMW είναι ένας από τους λίγους κατασκευαστές που ακόμη προσφέρει την επιλογή «βενζίνη, πετρέλαιο, ρεύμα» και αυτό της πιστώνεται, όμως δεν ξέρουμε για πόσο ακόμη.
Περιττό τέλος να αναφέρουμε πως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με όλα τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, περισσότερα και από αυτά που ζητούν οι ευρωπαϊκές νόρμες.
Η τιμή της ανανεωμένης 430d xDrive Coupé ξεκινά από τις €76.000. Πολλά χρήματα και μακρύς κατάλογος από ακριβά έξτρα. Αν διαθέτεις όμως 76 χιλιάρικα και φτάσεις στο ταμείο βρίσκεσαι στο εξής δίλημμα: Να βάλεις το χέρι λίγο πιο βαθιά (+€8.000) για να αποκτήσεις Μ440i xDrive με τους 374 PS; Ή να δώσεις τέσσερα χιλιάρικα λιγότερα (€72.000) και να αγοράσεις την 6κύλινδρη ντίζελ 430d xDrive Coupé που είναι ισχυρότερη, ταχύτερη και πιο οικονομική; Μπερδευτήκατε; Κι εμείς!
BMW 430i xDrive Coupé |
|||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Η ανανεωμένη 430i xDrive Coupé, αναβαθμισμένη αισθητικά και ηλεκτρονικά, παραμένει ένα λίγο φθηνότερο υποκατάστατο GT έναντι της κορυφαίας M440i. Εμείς πάντως θα αγοράζαμε την πιο ισχυρή και ταξιδιάρα 6κύλινδρη 430d xDrive Coupé! | ||
Τιμή | € 76.000 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | Kινητήρας βενζίνης 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, ιντερκούλερ, αυτόματη τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων | ||
Απόδοση | 245 PS/4.500-6.500 rpm, 400 Nm/1.600-4.000 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.768 x 1.852 x 1.390 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 440 lt | ||
Βάρος | 1.680 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 5,7″ | ||
Τελική ταχύτητα | 250 km/h | ||
Eκπομπές CO2 | 157 g/km | ||
Μέση κατανάλωση* | 9 lt/100 km | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-09 16:01:00