Auto

Test drive: BMW 120, o άσσος στο μανίκι του Μονάχου

Η νέα BMW 1 Series επιστρέφει δυναμικά στην ελληνική αγορά, με μια εκτενή ανανέωση που ενίσχυσε το σπορ και τεχνολογικό υπόβαθρό της. Και με κύριο ατού στην Ελλάδα, την ανταγωνιστική τιμή στη βασική BMW 120, στοχεύοντας όχι μόνο τους συνήθεις υπόπτους, Audi A3 και Mercedes-Benz A-Class, αλλά και σε πιο mainstream μοντέλα της κατηγορίας, όπως το VW Golf και το Peugeot 308.

Με σχεδίαση που ξεχωρίζει για τη φρεσκάδα της, η «μικρή» BMW παρουσιάζεται στην τέταρτη γενιά πιο ώριμη και προηγμένη από ποτέ. Με βελτιώσεις και αλλαγές που, όπως διαπιστώσαμε και στην πρώτη μας επαφή στα ξένα πριν από λίγους μήνες, της δίνουν σημαντικό προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών της.

Η νέα BMW 120 επιβεβαιώνει για ακόμα μία φορά τη φήμη των Βαυαρών να δημιουργούν, ανεξαρτήτως μεγέθους, αυτοκίνητα που συνδυάζουν ποιότητα, τεχνολογία και οδηγική απόλαυση

H BMW ισχυρίζεται ότι η 1 Series έχει αλλάξει ολοκληρωτικά, από την πλήρη ανανέωση της πλατφόρμας UKL μέχρι τον εσωτερικό κωδικό της (από F40 σε F70). Έχουμε να κάνουμε λοιπόν με μια νέα γενιά, την τέταρτη, που αντικατέστησε την προηγούμενη ύστερα από μόλις πέντε χρόνια υπηρεσίας.

Πλέον, ήρθε η στιγμή να τη γνωρίσουμε και στους ελληνικούς δρόμους, με τη βασική έκδοση 120 να αναλαμβάνει τις συστάσεις. Εξοπλισμένη με έναν ήπια υβριδικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων, αποτελεί την πρόταση-κλειδί για την ελληνική αγορά και αναμένεται να εξελιχθεί στη δημοφιλέστερη επιλογή της.

Σε επίπεδο εμφάνισης, ο νέος «Άσσος» απέκτησε πιο αιχμηρές γραμμές και μια νέα ερμηνεία της χαρακτηριστικής μάσκας της φίρμας. Η οποία είναι πλέον τοποθετημένη πιο χαμηλά και πλαισιώνεται από νέα φανάρια LED με κάθετα στοιχεία για τα φώτα ημέρας και τα φλας.

Test drive: BMW 120, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Αν και διατηρεί το πνεύμα της προηγούμενης γενιάς, η νέα 1 Series υιοθετεί μπόλικες στιλιστικές εξελίξεις: Ανασχεδιασμένα εμπρός φανάρια με κάθετη φωτεινή υπογραφή σε διπλές γραμμές, φαρδύτερη μάσκα με νέες πρωτότυπες μπαρέτες, κάθετες και λοξές. Οι νέες ζάντες, εδώ σε 19″ στο Μ Sport Pack, ο ψευδό-διαχύτης (Μ Sport Pack) το πιο έντονο Hofmeister Kink που φιλοξενεί το «1» και οι ανασχεδιασμένες πίσω κολόνες ενισχύουν το ξεχωριστό στιλ του αυτοκινήτου. Πίσω, τα φώτα LED έχουν οδοντωτή σχεδίαση, την ίδια που έχουμε δει στην BMW X2, σηματοδοτώντας την αισθητική συνέχεια εντός της γκάμας.

Το πίσω μέρος έχει αποκτήσει ελαφρώς πιο μυώδη εμφάνιση, με νέα πίσω φώτα και προφυλακτήρα που φιλοξενεί έναν διακοσμητικό διαχύτη. Η εμφάνιση διαφοροποιείται σημαντικά ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού και τα προαιρετικά πακέτα. Η έκδοση M Sport που είχαμε στη διάθεσή μας για παράδειγμα, έρχεται με μαύρες εξωτερικές λεπτομέρειες, πιο επιθετικές εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα και πιο έντονες πλαϊνές ποδιές. Και στην περίπτωσή μας, με έξτρα τροχούς 19”.

Όσον αφορά τις διαστάσεις, άλλαξαν ελάχιστα σε σχέση με την απερχόμενη 1 Series. Το μήκος αυξήθηκε κατά 4,2 cm φτάνοντας στα 4,36 m, με το μεταξόνιο να είναι 2,67 m. Το πλάτος είναι 1,8 m, ενώ το ύψος αυξήθηκε 2,5 πόντους και φθάνει πλέον τα 1,46 m.

Test drive: BMW 120, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η νέα BMW 1 Series φιγουράρει με μια σιλουέτα λιγότερο… MPV από αυτή του προηγούμενου Άσσου και με τη μάσκα με τα μεγάλα ρουθούνια-φετίχ του σχεδιαστή του Μονάχου, Domagoj Dukec -αποχώρησε από την εταιρεία το περασμένο φθινόπωρο.

Περνώντας στα ενδότερα, η καμπίνα της νέας BMW 120 αντικατοπτρίζει πλήρως τη φιλοσοφία της βαυαρικής μάρκας. Συνδυάζοντας πολυτέλεια, τεχνολογία και εργονομία, ακόμα και σε ένα μοντέλο που αποτελεί την είσοδο στην γκάμα της εταιρείας. 

Η συνολική εμπειρία θυμίζει έντονα τα μεγαλύτερα μοντέλα της BMW, όπως η 3 Series, προσφέροντας υψηλή αίσθηση ποιότητας και προσοχή στη λεπτομέρεια.

Test drive: BMW 120, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η 1 Series ενέδωσε στη μόδα των γιγαντιαίων ψηφιακών πάνελ που συγκεντρώνουν όλες τις εντολές. Η εργονομία είναι αμφισβητήσιμη, αλλά το φινίρισμα σχεδόν αψεγάδιαστο όπου πιάνεις και όπου βλέπει το μάτι σου. Ωραία φινιρισμένα υλικά, ωραίες ραφές και προσεγμένη συναρμογή. Αλλά και προσπάθεια για μείωση του κόστους με αρκετά σκληρά πλαστικά. Ευτυχώς όχι πολύ ορατά, διότι αφορούν κυρίως τα κάτω μέρη.
Test drive: BMW 120, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο πίνακας οργάνων προτιμά να παίζει με γεωμετρικά σχήματα που δεν είναι πάντα ευανάγνωστα. Η μετάβαση στο all-touch δεν έχει μόνο πλεονεκτήματα, από τη στιγμή που το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι ήδη πολύπλοκο στη βάση του. Η BMW έχει αφαιρέσει τον τροχίσκο iDrive ανάμεσα στα καθίσματα και έχει υπερφορτώσει το σύστημά της. Ευτυχώς, το QuickSelect σου επιτρέπει να προγραμματίσεις μερικές συντομεύσεις, αποφεύγοντας έτσι να χαθείς στον λαβύρινθο των μενού.

Τα καθίσματα ξεχωρίζουν για τη σχεδίαση και την άνεση που προσφέρουν. Με τα εμπρός να παρέχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη και με τις πολλαπλές ρυθμίσεις τους να επιτρέπουν σε οποιοδήποτε οδηγό να βρει την ιδανική θέση οδήγησης. Η μίνιμαλ σχεδίαση και η χρήση ποιοτικών υλικών ενισχύουν την αίσθηση πολυτέλειας. Σε ταιριαστό συνδυασμό με τον νέο ατμοσφαιρικό φωτισμό και κάποιες στιλάτες λεπτομέρειες, όπως οι ραφές στα χρώματα της BMW M στο πάνω μέρος του ταμπλό.

Σε επίπεδο πρακτικότητας, το εσωτερικό της 120 διαθέτει άφθονους αποθηκευτικούς χώρους, όπως δύο ποτηροθήκες, ασύρματο φορτιστή για smartphone, μεγάλες θήκες στις πόρτες και έναν ευρύχωρο χώρο στην κεντρική κονσόλα.

Test drive: BMW 120, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Πολύ λίγα πράγματα άλλαξαν στο πίσω κάθισμα σε σύγκριση με την προηγούμενη 1 Series. O χώρος για τα πόδια και το κεφάλι είναι επαρκής αλλά όχι κι ο χώρος στους αγκώνες. Για έναν πιθανό μεσαίο επιβάτη, τα πράγματα είναι πολύ στενάχωρα. 

Όσον αφορά την χωροταξία πίσω, οι επιβάτες απολαμβάνουν ελαφρώς καλύτερους χώρους σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, με αρκετό ύψος για το κεφάλι και χώρο για τα πόδια. Ωστόσο, ο συνολικός διαθέσιμος χώρος παραμένει περιορισμένος για επιβάτες με ύψος πάνω από 1,80 m, με το «τούνελ μετάδοσης» να περιορίζει την άνεση του μεσαίου επιβάτη. Οι θύρες USB-C στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, προσθέτουν έξτρα πόντους στη συνολική πρακτικότητα του βαυαρικού χάτσμπακ.

Ο χώρος αποσκευών από την πλευρά του δεν εντυπωσιάζει, καθώς περιορίζεται από την μπαταρία του μικροϋβριδικού συστήματος που φιλοξενείται κάτω από το δάπεδο. Με χωρητικότητα 300 lt είναι μόλις επαρκής για τις καθημερινές ανάγκες και μακριά από τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας. Οι πλάτες των καθισμάτων διπλώνουν σε διάταξη 40/20/40, επιτρέποντας τη μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων.

Test drive: BMW 120, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Εν μέρει κατειλημμένο από την μπαταρία 48V που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο, το πορτμπαγκάζ της BMW 120 φτάνει τα 300 λίτρα. Τιμή σουπερμίνι!

Αναβαθμισμένη είναι και η σουίτα ADAS που περιλαμβάνει στάνταρ τα Driving Assistant με προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, Lane Departure Warning, Exit Warning και Traffic Sign Recognition και Parking Assistant με σύστημα υποβοήθησης της οπισθοπορείας. Προαιρετικά, η νέα BMW 120 μπορεί να αποκτήσει και δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης με τα συστήματα Steering and Lane Control Assist, Automatic Speed Limit Assist αλλά και καθοδήγηση διαδρομής όταν χρησιμοποιείται το Active Cruise Control με λειτουργία stop & go.

Προς το παρόν, η νέα 1 Series είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά σε τρεις εκδόσεις κινητήρα. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο 3κύλινδρος 1.500άρης με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που κινεί την έκδοση 120 της δοκιμής μας. Συνδυάζεται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic και αποδίδει 170 ίππους και 280 Nm. Υπενθυμίζουμε ότι το αυτόματο σασμάν αποτελεί και τη μόνη επιλογή, καθώς στη νέα γενιά της 1 Series δεν προβλέπεται χειροκίνητο κιβώτιο για καμία έκδοση. Τωρινή ή μελλοντική.

Test drive: BMW 120, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η 120, μαζί με το «i» στη σήμανσή της στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, εγκατέλειψε και τον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 178 ίππων για έναν ήπιο υβριδικό 3κύλινδρο με 170 άλογα. Λιγότερο ισχυρό αλλά και πολύ πιο οικονομικό.

Πρόκειται για την κινητήρια μονάδα που ήδη γνωρίσαμε στη νέα BMW X2 και στο νέο MINI Countryman C. Και με την απόδοσή του συνεχίζει την παράδοση της βαυαρικής εταιρείας να προσφέρει στα μοντέλα της αποδοτικά μοτέρ που συμβάλλουν σε μια οδική συμπεριφορά που ξεχωρίζει. Με τούρμπο και διπλό σύστημα άμεσου και έμμεσου ψεκασμού, ο 3κύλινδρος κινητήρας εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις στο βαυαρικό χάτσμπακ, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 7,8” και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 226 km/h.

Στη μεστή απόδοσή του συμβάλλει και το 48βολτο mild hybrid σύστημα που υποβοηθά τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση, με μια ηλεκτρική υποβοήθηση 20 ίππων. Βελτιώνοντας έτσι όχι μόνο την απόδοσή του αλλά κρατώντας και την κατανάλωση σε χαμηλό, πολύ ανταγωνιστικό επίπεδο για την ισχύ της 120. Στη διάρκεια που την είχαμε στα χέρια, η μέση τιμή της διαμορφώθηκε στα 7,5 lt/100 km, σε μια μικτή διαδρομή με τα περίπου μισά χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον. Στο ταξίδι, μπορεί να πέσει εύκολα κάτω από τα 7 lt.

Test drive: BMW 120, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Επιλέγοντας το πακέτο M Sport που φορούσε η δικιά μας 120, το πιο δυναμικό πλαίσιο και το αμεσότερο τιμόνι κάνουν την οδήγηση αυτής της 1 Series απολαυστική. Τα σπορ εμπρός καθίσματα προσφέρουν άψογη στήριξη και είναι εξοπλισμένα με ρυθμιζόμενο μαξιλάρι κάτω από τα γόνατα, που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι άνω του 1,80.

H οικονομία ωστόσο, δεν είναι ο κύριος λόγος που αγοράζει κάποιος μια BMW. Ακόμα και στο μικρότερο μοντέλο της γκάμας αναζητά το κάτι παραπάνω σε οδηγική αίσθηση και συμπεριφορά. Και η νέα BMW 120 δεν απογοητεύει. Η αναθεωρημένη ανάρτηση με νέα αμορτισέρ και αντιστρεπτικές αλλά και οι επεμβάσεις στο πλαίσιο την έχουν κάνει ακόμα καλύτερη από την προκάτοχό της. Ειδικά στη δική μας που φορούσε το πακέτο M Sport: Ανάρτηση Adaptive M με αμορτισέρ FSD για μεταβλητή απόσβεση ανάλογα με την κατάσταση του οδοστρώματος, χαμήλωμα 8 mm και πιο γρήγορο τιμόνι.

Με αυτά και με αυτά, η 120 προσφέρει εξαιρετική σταθερότητα στις στροφές, με περιορισμένη κλίση και υψηλή πρόσφυση. Στο τελευταίο βοηθούν και οι 19άρηδες τροχοί με τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα. Μέρος του πακέτου Μ Sport που φόραγε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Test drive: BMW 120, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
To πακέτο M Sport περιλαμβάνει ανάρτηση Adaptive M με διπλό υδραυλικό κύκλωμα (αμορτισέρ FSD με μεταβλητή απόσβεση ανάλογα με την κατάσταση του οδοστρώματος), χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος 8 mm και πιο γρήγορο τιμόνι. Συνιστώσες που στηρίζουν άψογα το πλαίσιο στον δρόμο, με ξυραφένιο εμπρός σύστημα και παιχνιδιάρικη διάθεση του πίσω μέρους, όταν αφήνεις το γκάζι.  Όσο όμως ο δρόμος δεν έχει διαδοχικές ανωμαλίες. Μιας κι έτσι, τα FSD μεταλλάσσονται σε καρικατούρα προσαρμοζόμενων αμορτισέρ, περισσότερο αναπηδώντας παρά απορροφώντας τις ανισομέρειες, διαταράσσοντας τελικά την οδηγική ακρίβεια.

Το εμπρός μέρος ανταποκρίνεται ζωηρά και και με ακρίβεια στις αλλαγές κατεύθυνσης, με το τιμόνι να έχει σωστό βάρος, αίσθηση και παχιά στεφάνη που γεμίζει τις παλάμες σου. Το πλαίσιο είναι άκρως συμμετοχικό και με τη διάθεση να γυρίσει παιχνιδιάρικα την ουρά του, όταν μεταφέρεις τις μάζες με το άφημα του γκαζιού στις στροφές. Η ανάρτηση Adaptive M όμως χάνει την… προσαρμόστικότητά της, στα κατσαρά. Οπότε σε τέτοιο τερέν στη σπορ οδήγηση, αναπηδά και μετατοπίζεται στο πίσω μέρος, καταστρέφοντας το παιχνίδι. Σε αντίστοιχο τερέν στην πόλη, απλώς επιβαρύνει την άνεση.

Αντίστοιχα καλά είναι και τα φρένα, με το μεσαίο πεντάλ να έχει γραμμική διαδρομή. Παρά τους μεγάλους τροχούς, η άνεση είναι από αποδεκτή έως καλή -όσο ο δρόμος είναι καλός, με την ανάρτηση να απορροφά σφιχτά μεν, αλλά αποτελεσματικά και χωρίς θορύβους τις ανισομέρειες. Το στιβαρό πλαίσιο συμβάλλει κι αυτό στην αίσθηση της άνεσης, όπως και ο χαμηλός θόρυβος από τον κινητήρα και τον άνεμο στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου.

Η νέα BMW 120 επιβεβαιώνει για ακόμα μία φορά τη φήμη των Βαυαρών να δημιουργούν, ανεξαρτήτως μεγέθους, αυτοκίνητα που συνδυάζουν ποιότητα, τεχνολογία και οδηγική απόλαυση. Με ένα ήπια υβριδικό σύστημα που εξασφαλίζει αποδοτικότητα, πολύ καλές επιδόσεις, παραμένει ένα αυθεντικό δείγμα της φιλοσοφίας της BMW.

Test drive: BMW 120, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ωστόσο, αυτό που την καθιστά πραγματικά ξεχωριστή στις μέρες μας είναι η ανταγωνιστική τιμή που ανατρέπει τα δεδομένα της κατηγορίας. Ξεκινώντας από μόλις €28.960 και με πλούσιο εξοπλισμό, η νέα 120 αποδεικνύει ότι η πολυτέλεια και η τεχνολογία δεν χρειάζεται να κοστίζουν υπερβολικά. 

Με αυτές τις προϋποθέσεις, αποτελεί μια ενδιαφέρουσα επιλογή στα premium χάτσμπακ. Αλλά κι έναν σοβαρό αντίπαλο για τα πιο «προσιτά» μοντέλα της κατηγορίας, όπου πολλά από αυτά έχασαν τα τελευταία χρόνια το πλεονέκτημα της τιμής που τα χαρακτήριζε. Με αυτά τα δεδομένα, η BMW κατάφερε με τη 120 να ρίξει στην αγορά έναν πραγματικό «Άσσο».

BMW 120

Τι λέει το DRIVE Η νέα BMW 120 αναβαθμίστηκε σε όλους τους τομείς και απέκτησε πληθωρικά χαρακτηριστικά. Κι όλα αυτά με τιμή που θέτει το νέο πρότυπο στα premium κόμπακτ χάτσμπακ μπαίνοντας μάλιστα και στα χωράφια πιο μαζικών κατασκευαστών.
 
Τιμή     € 28.960
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογία ΜHEV, κινητήρας βενζίνης 1.499 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ,156 PS/4.700-6.500 rpm, 240 Nm/1.500-4.400 rpm, ηλεκτροκινητήρας 20 PS, 55 Nm, μπαταρία 0,96 kWh, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, κίνηση εμπρός
Απόδοση 170 PS, 280 Nm
Διαστάσεις 4.361 x 1.800 x 1.459 mm
Χώρος αποσκευών 300-1.135 lt
Βάρος 1.500 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8″
Τελική ταχύτητα 226 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,5 lt/100 km*
Εκπομπές CΟ2 121 g/km
*Μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης




Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-17 20:54:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button