Auto

Tesla: Γιατί το σύστημα αυτόνομης οδήγησης δεν έρχεται στην Ευρώπη;

Το σύστημα Full Self-Driving (FSD) της Tesla βρίσκεται στα πρόθυρα ανάπτυξης στην Κίνα, όμως παραμένει απαγορευμένο φρούτο για την Ευρώπη, με τις αρχές να το αντιμετωπίζουν με μεγάλη δυσπιστία.

Η εταιρεία φέρεται να έχει συνεργαστεί με τον κινεζικό γίγαντα του διαδικτύου Baidu για να εξασφαλίσει πρόσβαση σε δεδομένα χαρτογράφησης, επιτρέποντας την εισαγωγή της τεχνολογίας υποβοήθησης οδηγού εντός της χώρας.

Ενώ τα χαρακτηριστικά υποβοήθησης οδηγού της Tesla αντιμετωπίζουν έλεγχο από τις ρυθμιστικές αρχές στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Κίνα φαίνεται να καλωσορίζει την κορυφαία επιλογή Full Self-Driving της τεχνολογικής εταιρείας.

Οι αναφορές δείχνουν ότι η Tesla έχει συνάψει συμφωνία με την Baidu, διευκολύνοντας την πρόσβαση σε βασικά δεδομένα χαρτογράφησης που απαιτούνται για τη λειτουργία του FSD.

Η Baidu, ένας σημαντικός παίκτης στο διαδικτυακό τοπίο της Κίνας, θα εφοδιάσει την Tesla με ένα σύστημα πλοήγησης με πλήρη χαρτογράφηση.

Για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Tesla, που επιδιώκουν να εισαγάγουν συστήματα τύπου FSD στην Κίνα, η συνεργασία με μια τοπική εταιρεία είναι επιβεβλημένη για την απόκτηση της απαιτούμενης άδειας.

Με την Baidu να παρέχει ήδη δεδομένα χαρτογράφησης στην Tesla για τα οχήματά της στην κινεζική αγορά από το 2020, η συνεργασία ήταν μια λογική επιλογή.

Παρόλο που η Tesla δεν είναι ο μοναδικός δικαιούχος των δεδομένων χαρτογράφησης της Baidu – η εταιρεία έχει επιβεβαιώσει τη συνεργασία της με πολλές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Tesla – τα Tesla που λειτουργούν σε λειτουργία FSD θα έχουν τη νόμιμη εξουσιοδότηση να συλλέγουν δεδομένα σχετικά με το περιβάλλον οδήγησης.

Τα δεδομένα αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν τη χάραξη των δρόμων και τις πινακίδες κυκλοφορίας, αλλά τα δικαιώματα ιδιοκτησίας παραμένουν αβέβαια, με ερωτήματα που προκύπτουν σχετικά με το αν τα δεδομένα θα ανήκουν στην Tesla ή στην Baidu.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Elon Musk επισκέφθηκε πρόσφατα την Κίνα, συμμετέχοντας σε συζητήσεις με τον πρωθυπουργό Li Quang και επιδιώκοντας την έγκριση της κυβέρνησης για τη μεταφορά δεδομένων που συλλέγονται από τα οχήματα της Tesla στην Κίνα σε εγκαταστάσεις εκτός της χώρας.

Ενώ το FSD παραμένει μη διαθέσιμο στην Ευρώπη, προσφέρεται στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου τα αυτόνομα συστήματα της Tesla έχουν εμπλακεί σε διάφορα ατυχήματα, ορισμένα από τα οποία ήταν θανατηφόρα.

Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) ανακοίνωσε πρόσφατα τη διεξαγωγή έρευνας σχετικά με την ανάκληση του Autopilot της Tesla τον Δεκέμβριο, εξετάζοντας κατά πόσον οι πρόσθετες διασφαλίσεις που εφάρμοσε η αυτοκινητοβιομηχανία μέσω των over-air ενημερώσεων είναι επαρκείς.

Τα πολλά προβλήματα ασφαλείας που έχουν αναφερθεί είναι σημαντικός ανασταλτικός παράγοντας για να έρθει το FSD στην Ευρώπη.

Παράλληλα το ρυθμιστικό καθεστώς για τέτοιου είδους συστήματα είναι πολύ πιο αυστηρό στην Ευρώπη, απαιτώντας από την Tesla να προσαρμοστεί στα ευρωπαϊκά δεδομένα, να έχει ακριβή χαρτογράφηση σε επίπεδο λωρίδας και βέβαια να είναι ξεκάθαρη για το ποιος και με ποιον τρόπο αξιοποιεί τα δεδομένα της χρήσης του FSD.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2024-05-08 12:00:55

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button