Auto

Tο Alpine A110 R Ultime είναι το απόλυτο τετρακύλινδρο για την πίστα (+video)

Όταν η Alpine αποφάσισε να κατασκευάσει μία ειδική έκδοση του A110 με καθαρόαιμο χαρακτήρα πίστας, αγκάλιασε την πρόκληση υιοθετώντας τη φιλοσοφία μίας ομάδας αγώνων και δημιουργώντας συνεργασίες με κορυφαίους προμηθευτές από τον χώρο του motorsport.

Τα πάντα αλλάζουν σε αυτή την εκδοχή του πρώτου της sportscar στη νέας εποχή, αρχής γενομένης με τον turbo τετρακύλινδρο των 1.800 κ. εκ. ο οποίος δέχθηκε πληθώρα αναβαθμίσεων με την τοποθέτηση νέων εξαρτημάτων -όπως ένα μεγαλύτερο turbo- ώστε η μέγιστη ισχύς του να φτάνει πλέον τους 345 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 420 Nm ροπής από τις 3.200 σ.α.λ.



Οι τιμές αυτές μεταφράζονται σε 3,2 κιλά ανά ίππο, αφού το A110 R Ultime θεωρητικά ζυγίζει λιγότερο από 1.100 κιλά. Αλλά πρέπει να σημειωθεί, πως ολόκληρη η ανακοινώσιμη ιπποδύναμη έρχεται μόνο με καύσιμο 102 οκτανίων.

Ο turbo τετρακύλινδρος συνεργάζεται με νέο 6άρι DCT κιβώτιο, το οποίο μπορεί να διαχειριστεί την έξτρα ισχύ και βοηθάει το γαλλικό sportscar να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα.

Για το πλαίσιο, η Alpine αξιοποίησε εξ ολοκλήρου αλουμίνιο, ενώ για το αμάξωμα προτίμηση το ανθρακόνημα, θέλοντας το R Ultime να ένα από τα ελαφρύτερα σπορ αυτοκίνητα στον κόσμο.



Σχετικά με το σασί, αναθεώρησε ορισμένα χαρακτηριστικά της ανάρτησης τοποθετώντας νέα αμορτισέρ της Ohlins που ρυθμίζονται υδραυλικά σε δύο θέσεις για τη συμπίεση και την επαναφορά.

Τα φρένα της AP Racing επίσης αναβαθμίστηκαν με μεγαλύτερους δίσκους και αγωνιστικά τακάκια. Οι ζάντες είναι 18 ιντσών μπροστά και 19 πίσω και φορούν semi-slick ελαστικά της Michelin.

Στην αεροδυναμική, η Alpine έδωσε μεγάλη βάση στην αύξηση της κάθετης δύναμης, τοποθετώντας ένα εύκαμπτο splitter μπροστά, πτερύγια στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα και μία μεγάλη ρυθμιζόμενη αεροτομή που αποτελείται από δύο μέρη και τελειώνει με ducktail.



Το αποτέλεσμα των αναβαθμίσεων αντικατοπτρίζεται στα νούμερα, με το A110 R Ultime να βλέπει αύξηση 160 κιλών στην κάθετη δύναμη συγκριτικά με το A110 R.

Σύμφωνα με την Alpine, το πισταδόρικο μοντέλο ολοκληρώνει έναν γύρο στο Nurburgring 20 δευτερόλεπτα ταχύτερα από το A110 R. Με απλά μαθηματικά, το A110 R Ultime γύρισε την Πράσινη Κόλαση σε περίπου 7 λεπτά και 15 δευτερόλεπτα, κάτι που η εταιρεία δεν ανακοίνωσε επίσημα με νούμερο.

Μόλις 110 μονάδες αναμένεται να βγουν από το εργοστάσιο της Διέππης, με την τιμή να έχει οριστεί από την Alpine στις 265.000 ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-12 20:15:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button