Auto

Stellantis, κατασκεύασε 500.000 λιγότερα οχήματα στην Ιταλία

Πριν από 18 μήνες, ο Όμιλος Stellantis συμφώνησε με την ιταλική κυβέρνηση να αυξήσει την ετήσια παραγωγή του στη χώρα στο ένα εκατομμύριο μονάδες. Ωστόσο, το 2024, η τοπική παραγωγή μειώθηκε κατά 37%. 

Κάτι που ισοδυναμεί με την κατασκευή 500.000 λιγότερων οχημάτων σε σχέση με το 2023. Πράγμα που σημαίνει ότι ο Stellantis έχει πολύ δρόμο να διανύσει αν θέλει να τηρήσει τις υποσχέσεις του έναντι της Ιταλίας. Σύμφωνα με το σωματείο FIM-CISL, ο Stellantis κατασκεύασε μόλις 475.090 οχήματα στην Ιταλία πέρυσι, σε σχέση με τα 751.384 οχήματα στη χώρα το 2023. Η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 46% στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1956, ενώ τα επαγγελματικά οχήματα μειώθηκαν κατά 17%.

Οι σχέσεις Ιταλίας – Stellantis είναι τεταμένες, αν και βελτιώθηκαν μετά την αποχώρηση του Carlos Tavares

Ένα από τα εργοστάσια του Stellantis που επλήγησαν περισσότερο είναι το Mirafiori στο Τορίνο, το οποίο παρουσίασε πτώση της παραγωγής κατά 70% σε σχέση με το 2023, αναφέρει το Reuters. Η αυτοκινητοβιομηχανία διέκοψε επανειλημμένα την παραγωγή σε αυτό το εργοστάσιο κατά τη διάρκεια μεγάλου μέρους του 2024, κυρίως λόγω της μειωμένης ζήτησης για το 100% ηλεκτρικό FIAT 500e που κατασκευάζεται εκεί. Η παραγωγή θα επανεκκινήσει στις 3 Φεβρουαρίου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Stellantis και CATL επενδύουν 4,1 δισ. ευρώ σε εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία

Το εργοστάσιο της Maserati στη Μόντενα ανέφερε ακόμη πιο σημαντική πτώση της παραγωγής κατά 79% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μιλώντας στα μέσα ενημέρωσης, ο επικεφαλής του συνδικάτου FIM-CISL, Ferdinando Uliano, δήλωσε ότι «ανησυχούν πολύ για τη Maserati» κι ότι αναμένει «ένα ξεκάθαρο και λεπτομερές σχέδιο δράσης».

Stellantis

Λίγο αφότου ο Carlos Tavares άφησε τη θέση του ως CEO του Stellantis στις αρχές Δεκεμβρίου, ο Όμιλος ανακοίνωσε μια επένδυση πολλών δισεκατομμυρίων στην Ιταλία. Θα κρατήσει ανοιχτά όλα τα τοπικά εργοστάσιά του και θα επενδύσει δύο δισεκατομμύρια εντός του 2025.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Stellantis, το ιταλικό κοινοβούλιο ξετίναξε τον Carlos Tavares

Αρκετά σημαντικά νέα μοντέλα βρίσκονται στα σκαριά, συμπεριλαμβανομένης της επόμενης γενιάς των Alfa Romeo Giulia και Stelvio. Επιπλέον, τουλάχιστον δύο νέα κόμπακτ μοντέλα θα κατασκευαστούν στις εγκαταστάσεις του Pomigliano D’Arco στη νότια Ιταλία από το 2028. Το εργοστάσιο του Mirafiori θα αρχίσει την παραγωγή της υβριδικής έκδοσης του 500 στα τέλη του 2025. 

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-06 18:45:00

Back to top button