Auto

Stellantis και κυβέρνηση τσακώνονται για Autobianchi και Innocenti

Οι παλιότεροι και οι αυτοκινητάνθρωποι δεν έχουμε ξεχάσει τα ονόματα των Innocenti και Autobianchi. Δύο ιταλικές φίρμες που ακόμα και σήμερα μνημονεύονται για τα χαριτωμένα και πρακτικά μικρά αυτοκίνητά τους, τόσο δημοφιλή στις δεκαετίες του ’60 και του ’70. 

Αυτές οι δύο μάρκες σήμερα ανήκουν στον Όμιλο Stellantis, όπως ονομάστηκε η εταιρική οντότητα που προέκυψε τη συγχώνευση της FCA και της PSA στις αρχές της δεκαετίας. Προς το παρόν, πάντως. Διότι πριν από λίγες εβδομάδες μάθαμε ότι η ιταλική κυβέρνηση επιδιώκει να απαλλοτριώσει αυτές τις δύο μάρκες από τον Όμιλο Stellantis με στόχο να τις μεταπωλήσει σε εταιρείες που επιθυμούν να τις αναβιώσουν. Και πιο συγκεκριμένα σε κινεζικούς ομίλους. 

Ο Όμιλος Stellantis έχει πολλά περισσότερα προβλήματα να λύσει από το να συντάξει ένα σχέδιο για να αναστήσει αυτά τα δύο ξεχασμένα μπραντ

To Autobianchi A112, μέσα από τις τέσσερις φάσεις του, από το 1969 μέχρι το 1986, πούλησε 1.254.158 αυτοκίνητα. Εμβληματικό μικρό που στο τιμόνι του έμαθαν να οδηγούν χιλιάδες οδηγοί κι ακόμη περισσότεροι να ζήσουν τη νιότη τους. Πολλοί εξ αυτών και στην Ελλάδα. Εδώ το βλέπετε σε ένα μοντέλο Junior της Phase 3 (1979-1984) με το παλαίμαχο μοτέρ των 903 cc να αποδίδει 42 άλογα.

Για να το κάνει αυτό, η ιταλική κυβέρνηση βασίζεται σε έναν νέο νόμο που την εξουσιοδοτεί να εθνικοποιεί τις κατεστραμμένες μάρκες υπό τον όρο ότι θα έχουν σταματήσει κάθε δραστηριότητα για τουλάχιστον πέντε χρόνια.

Όπως αναφέρουν οι συνάδελφοί μας στην Automotive News, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, δεν είναι καθόλου διατεθειμένος να αφήσει αυτές τις δύο μάρκες φύγουν από το μαντρί του ομίλου: «Αν ισχύει αυτός ο νόμος, θα τον σεβαστούμε. Αλλά αν δεν ισχύει, θα κάνουμε τα πάντα για να διαφυλάξουμε τα συμφέροντά μας», δήλωσε. Υπονοώντας ότι η εκμετάλλευση αυτών των δύο σημάτων προς όφελος των ανταγωνιστικών ομίλων μπορεί να είναι επιζήμια.

Όμιλος Stellantis
Το Innocenti 90 (1974-1978), με περίπου 350.000 πωλήσεις, ήταν ένα Mini που κρυβόταν κάτω από ένα φόρεμα που σχεδίασε ο Bertone. Κι έκανε στην καριέρα του πολλά περισσότερα από το να υπερασπιστεί τον εαυτό του, καθώς συνέβαλε τα μέγιστα στην επιβίωση της Innocenti. Καταλήγοντας μάλιστα να απελευθερωθεί πλήρως από τις βρετανικές ρίζες του, φορώντας γιαπωνέζικα μοτέρ.

Από την άλλη, ο Όμιλος Stellantis μάλλον δεν έχει σχέδιο να αναστήσει αυτά τα δύο ξεχασμένα brand. Έχει ήδη μπλέξει σε ένα λαβύρινθο προβλημάτων με τα ζέοντα θέματα στις Ηνωμένες Πολιτείες και τα αμερικανικά εμπορικά σήματά του, την επί ξυρού ακμής κατάσταση της Maserati και τη φιλόδοξη επιστροφή της Lancia.

Κι αν θέλετε να θυμηθείτε τις Autobianchi και Innocenti, πατήστε στα link

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Autobianchi Bianchina Eden Roc 1960-1969 , το πρώτο αίμα
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Autobianchi A112 1969-1986, ένα καλύτερο Mini αλά ιταλικά
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Autobianchi A111 1969-1972, σικάτο 124
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Autobianchi A112 Abarth
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Innocenti de Tomaso Turbo 1982-1990, διεθνές σπορ κοκτέιλ

 




Δημοσιεύτηκε ! 2024-10-09 18:20:16

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button