Spoofing: Πώς να αναγνωρίσετε τις απάτες – Τι δεν θα σας ζητούσε ποτέ η τράπεζα
Ένα τηλεφώνημα αρκεί για να χάσετε ακόμα και χιλιάδες ευρώ, καθώς οι τηλεφωνικές απάτες με «Caller ID Spoofing» γίνονται και πιο συχνό φαινόμενο.
Πρόκειται για ένα είδος απάτης που μετρά όλο και περισσότερα θύματα σε όλη την Ελλάδα, καθώς οι σύγχρονες τεχνολογίες κάνουν τα τηλεφωνήματα όλο και πιο «πιστευτά». Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Στην πράξη πρόκειται για υποκλοπή και χρήση ενός πραγματικού αριθμού από έναν απατεώνα.
Αν δεχθείτε μία κλήση και νιώσετε ότι προσπαθούν να σας εξαπατήσουν, τερματίστε αμέσως την κλήση και καλέστε εσείς στον αριθμό εξυπηρέτησης πελατών της Τράπεζάς σας.
Τι δεν θα σας ζητούσε ποτέ η τράπεζα
Για να προστατευτείτε από τέτοιου είδους απάτες η Ελληνική Ένωση Τραπεζών δίνει ορισμένες συμβουλές και σημεία που πρέπει να προσέχετε. Συγκεκριμένα, η τράπεζα σας:
- Δεν θα σας ζητήσει ποτέ να πληκτρολογήσετε «κωδικούς» που σας υποδεικνύουν κατά την διάρκεια τέτοιων κλήσεων.
- Δεν θα σας ζητήσει τα στοιχεία της κάρτα σας, ολόκληρο το PIN ή τα συνθηματικά ηλεκτρονικής τραπεζικής σας (user name & password).
- Δεν θα σας ασκήσει πίεση να κάνετε κάτι άμεσα, εκείνη τη στιγμή, χωρίς νας σας δώσει χρόνο να το σκεφτείτε.
- Δεν θα σας ζητήσει να μεταφέρετε τα χρήματα σας σε άλλο «ασφαλή» λογαριασμό ή να κάνετε μία «εικονική»/ «δοκιμαστική» συναλλαγή.
- Δεν θα σας ζητήσει να πάτε σε ATM για να κάνετε ανάληψη ή μεταφορά σε λογαριασμό που θα σας υποδείξουν.
- Δεν θα στείλουν κάποιο courier στο σπίτι σας για να τους δώσετε την κάρτα σας και το PIN σας ή χρήματα που σας έπεισαν να αναλάβετε από ΑΤΜ για να τα προστατεύσουν.
- Δεν θα σας καλέσουν στο σταθερό τηλέφωνο και ζητώντας πληροφορίες για τη συσκευή του κινητού σας. Και δεν θα σας προτρέπουν να το απενεργοποιήσετε.
- Δεν θα σας στείλουν μήνυμα sms στο κινητό, ενώ μιλάτε στο τηλέφωνο για να ακυρώσετε την απατηλή συναλλαγή. Στην πραγματικότητα δεν χρειάζεται κανένα κωδικός μίας χρήσης για να ακυρώσει η Τράπεζα τυχόν απατηλή συναλλαγή εις βάρος σας.
Να θυμάστε πάντοτε ότι κατά την διάρκεια μίας γνήσιας επικοινωνίας από την Τράπεζά σας, ακόμη και αν δεν την περιμένετε ή όντως αφορά επαλήθευση συναλλαγών, δεν θα σας ζητηθεί ποτέ να αποκαλύψετε ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία όπως αυτά που περιγράφονται παραπάνω.
Τέλος, πρέπει να διαβάζετε πολύ προσεκτικά ολόκληρα τα μηνύματα που σας στέλνει η Τράπεζά σας με SMS OTP ή Viber OTP και να μην περιορίζεστε στην αναζήτηση και άμεση πληκτρολόγηση του εξαψήφιου κωδικού μίας χρήσης.
Πώς λειτουργεί το «Caller ID Spoofing»
Συχνά ο πολίτης βρίσκει στο τηλέφωνο του μια αναπάντητη κλήση από αριθμό που αντιστοιχεί σε τράπεζα.
Στο δεύτερο τηλεφώνημα, ο απατεώνες ισχυρίζεται ότι καλεί από την Τράπεζα και λέει πως εντόπισε μια προσπάθεια εξαπάτησης.
Συγκεκριμένα, ο απατεώνας υποδύεται κάποιο τραπεζικό στέλεχος και ζητά από τον πολίτη να του δώσει προσωπικά και τραπεζικά στοιχεία με τη δικαιολογία πως «πρέπει να γίνει ενημέρωση των στοιχείων του» ή λέγοντας πως «πρέπει να προστατεύσουν τον λογαριασμό τους από κακόβουλες ενέργειες».
Μάλιστα πολύ συχνά λένε στον πολίτη πως «έπεσε θύμα απάτης» και πρέπει «να παγώσουν τον λογαριασμό και την κάρτα τους».
Με τον τρόπο αυτό προσπαθώνούν να υποκλέψουν ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία όπως username & password, αριθμούς καρτών, PIN, OTPs, κ.λπ.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-09 11:47:00