Renault: Πέντε εντυπωσιακά κεντρομήχανα μοντέλα
Η Renault ιδρύθηκε το μακρινό 1899 και θεωρείται μία από τις παλαιότερες και πιο επιτυχημένες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου. Η ιστορία της είναι μεγάλη και μεταξύ άλλων έχει ξεχωρίσει σε μεγάλες κατηγορίες motorsport, με επιτυχίες κυρίως στη Formula 1.
Έχοντας, λοιπόν, την τεχνογνωσία στα σπορ αυτοκίνητα, ουκ ολίγες ήταν οι φορές που κατασκεύασε και διέθεσε μοντέλα παραγωγής, τα οποία ξεχώριζαν από τον ανταγωνισμό, είχαν υψηλή απόδοση και πρόσφεραν τον ενθουσιασμό που όλοι ψάχνουν στην οδήγηση.
Αλλά επειδή μερικά μοντέλα της ξεχώρισαν περισσότερο από άλλα σε αυτή την κλειστή κατηγορία, το eportal.gr επέλεξε τα πέντε πιο ξεχωριστά, που καθόλου τυχαία είναι και κεντρομήχανα.
Renault 5 Turbo
Το 1980, η Renault εξέπληξε το ευρύ κοινό, διαθέτοντας μία σπορ έκδοση του Renault 5, ονομάζοντάς το 5 Turbo.
Αρχικά, προοριζόταν μόνο για τα Ράλι, όντας μία ειδική εκδοχή του Renault 5, καθώς χαρακτηριστικά, όπως το ενισχυμένο αμάξωμα και ο turbo τετρακύλινδρος των 160 ίππων που βρισκόταν κεντρικά στο αυτοκίνητο, το έκαναν να διαφέρει σημαντικά από την αρχική έκδοση.
Ωστόσο, δεν άργησε να μπει στην παραγωγή η οποία σημειώθηκε μεταξύ 1980 και 1984. Μέχρι και σήμερα, το Renault 5 Turbo θεωρείται ένα από τα πιο εμβληματικά hot-hatch όλων των εποχών.
Renault Clio V6
Παρά την λαϊκή απαίτηση για έναν αντικαταστάτη του R5 Turbo, η γαλλική εταιρεία δε διέθεσε άμεσα ένα νέο hot-hatch. Για την ακρίβεια, χρειάστηκαν 17 χρόνια μετά τη διακοπή παραγωγής του, για να δούμε ένα αντίστοιχο.
Τότε ήταν που η Renault αποφάσισε να παρουσιάσει μία σπορ έκδοση του Clio, η οποία στη βάση της είχε το αγωνιστικό Renault Sport Clio V6 Trophy.
Το πλαίσιο ήταν εξατομικευμένο και το αμάξωμα αιχμηρό και σπορ, με παραπομπή στους αγώνες. Αλλά το καλύτερο ήταν πως το Clio V6 ήταν πισωκίνητο και κεντρομήχανο.
Ο ατμοσφαιρικός, 24βάλβιδος V6 των 2,9 λίτρων είχε κατασκευαστεί από το PSA Group και απέδιδε 230 ίππους. Αυτό ήταν μέχρι το 2003 που η Renault το αναβάθμισε, αυξάνοντας την ισχύ στους 255 ίππους, σηματοδοτώντας το ισχυρότερο hot-hatch της εποχής του.
Η παραγωγή του σταμάτησε το 2005 και σήμερα είναι ένα από τα πιο δυσεύρετα Renault.
Renault Espace F1
Το 1995, το τότε δημοφιλές Espace γιόρτασε 15 χρόνια «ζωής». Για να σημαδεύσει την επέτειο, η Renault δημιούργησε μία πολύ ξεχωριστή έκδοση του MPV.
Συγκεκριμένα, το τμήμα Renault Sport, μαζί με τη Matra εξέλιξαν και κατασκεύασαν το Espace F1. Όπως προδίδει και η ονομασία, έμοιαζε με ένα 2ης γενιάς Espace, μπολιασμένο με τεχνολογία Formula 1.
Το πλαίσιό του ήταν από ανθρακονήματα, παρόμοια με εκείνα που χρησιμοποιούνταν στα μονοθέσια της F1, η ανάρτηση ήταν αγωνιστική και το σημαντικότερο, ο κινητήρας ήταν ένας γνήσιος V10 τεχνολογίας Formula 1.
Για την ακρίβεια, είχε παρθεί από την Williams-Renault FW15C. Ήταν ο εμβληματικός RS5 V10 των 3,5 λίτρων με μέγιστη απόδοση 800 ίππους.
Το παράδοξό του ήταν πως έμοιαζε με Espace, αλλά ακουγόταν και συμπεριφερόταν περισσότερο σαν μονοθέσιο F1. Δικαίως, «τρέλανε» τους φίλους του αυτοκινήτου.
Renault Sport Spider
Με την κατάργηση του R5 Turbo, η γαλλική μάρκα χρειαζόταν ένα μοντέλο που θα συνέχιζε να εκπροσωπεί το τμήμα Sport. Τον ρόλο αυτό ανέλαβε το Renault Sport Spider, ένα μικρό και ευκίνητο roadster που κατασκευάστηκε από την αρχή.
Στο κέντρο του αυτοκινήτου βρισκόταν ο F7R, ένας 16βάλβιδος τετρακύλινδρος ο οποίος απέδιδε 150 ίππους, τιμή πολύ υψηλή για τα μόλις 900+ κιλά απόβαρου.
Η «γαλλική Lotus» όπως χιουμοριστικά αποκαλούνταν, μπορούσε να ολοκληρώσει τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα. Αλλά αυτό που έκανε το Renault Sport Spider να ξεχωρίζει δεν ήταν τόσο οι απόλυτες επιδόσεις, όσο η οδική του συμπεριφορά.
Η παραγωγή του διήρκησε περίπου τέσσερα χρόνια, από το 1996 έως το 1999 και περιορίστηκε στις 1.685 μονάδες.
Alpine A110 (2017)
Από το 1963 έως το 1977, η Alpine που και τότε ήταν ανεξάρτητη από τη Renault, κατασκεύαζε το A110, ένα αξιοσέβαστο σπορ μοντέλο της ευρωπαϊκής αγοράς.
Περίπου τέσσερις δεκαετίες μετά το τελευταίο που βγήκε από το εργοστάσιο της Διέππης, η Renault ανακοίνωσε την αναβίωση του μοντέλου, έχοντας πρώτα επαναφέρει τη μάρκα Alpine στο προσκήνιο, για να αντικαταστήσει το τμήμα Sport.
Σχεδιασμένο από τον Deyan Denkov, το σύγχρονο A110 ήταν ένας αξιόλογος αντικαταστάτης του κλασικού μοντέλου. Όπως και στην περίπτωση του αρχέτυπου, πρόκειται ένα τρίθυρο κουπέ, με οδηγοκεντρική προσέγγιση.
Ο κινητήρας του είναι ο μικρός MR18DDT, ένας ελαφρύς, αλουμινένιος τετρακύλινδρος ο οποίος χωρούσε στο A110 και η μέγιστη απόδοσή τους άγγιζε τους 252 ίππους.
Το 2019, βγήκε μία ακόμα πιο αποδοτική έκδοση, ονόματι A110S με μέγιστη ισχύ τους 292 ίππους. Η πιο εντυπωσιακή έκδοση του μοντέλου, όμως, μέχρι και σήμερα είναι το A110R του 2022.
Είναι ελαφρύτερο, έχει πισταδόρικο στήσιμο και ο κινητήρας του αποδίδει 304 ίππους. Χάρη στο μικρότερο βάρος, το σπριντ των 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2024-11-09 21:00:00