Auto

Model 3 λαμπάδιασε στην Αγία Παρασκευή, η μπαταρία ανέπαφη

Γνωρίζουμε από στατιστικά στοιχεία ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα αναφλέγονται πολύ πιο σπάνια από τα θερμικά. Όταν όμως συμβεί αυτό, τότε η κατάσβεση συνήθως διαρκεί πολύ περισσότερο. Ένα Tesla Model 3 που λαμπαδιάζει σε κεντρικό δήμο της Αττικής δεν θα μπορούσε να μη γίνει πρώτη είδηση.

Πρόκειται για τη facelift έκδοση του Tesla Model 3, το λεγόμενο «Highland». Βρισκόταν παρκαρισμένο σε θέση φόρτισης στην Αγία Παρασκευή, όταν πήρε φωτιά. Το περιστατικό συνέβη χτες Κυριακή, με την Πυροσβεστική να σβήνει επιτυχώς την πυρκαγιά.

Αν η φωτιά είχε εξαπλωθεί στην μπαταρία και στο πεύκο, τώρα θα μιλούσαμε για τελείως διαφορετική κατάληξη

Το ευτύχημα είναι ότι η φωτιά δεν επεκτάθηκε στην μπαταρία, η οποία έμεινε ανέπαφη. Κι αυτό οδηγεί σε κάμποσα ερωτήματα. Πρώτον, κανείς δεν γνωρίζει την αιτία της ανάφλεξης. Ευθύνεται ο φορτιστής της DEI blue; Μήπως η θύρα φόρτισης του οχήματος; Ήταν το καλώδιο που πήρε φωτιά; Πρόκειται για απόπειρα εμπρησμού; Δεύτερον, πάνω στο καπό της ηλεκτρικής μπερλίνας διακρίνονται πούσια από το δέντρο που βρίσκεται παραδίπλα και στο οποίο δεν εξαπλώθηκε η φωτιά. Για να μαζευτούν τόσα ξεραμένα πούσια σε ένα αυτοκίνητο, πρέπει να βρισκόταν παρατημένο εκεί για πολλές ημέρες. Άραγε ο κάτοχος είχε αφήσει το αυτοκίνητο πριζωμένο στον φορτιστή τόσες μέρες;

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Κι όμως, αυτό είναι ένα Tesla Model 3. Κι ο οδηγός έζησε!

Δεν θέλουμε να σκεφτόμαστε την κατάληξη της πυρκαγιάς, σε περίπτωση που είχε λαμπαδιάσει η μπαταρία και το παρακείμενο δέντρο. Ευτυχώς οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής έσπευσαν αμέσως στο σημείο κι από τη στιγμή που δεν είχε «αρπάξει» η μπαταρία, η κατάσβεση ήταν μια σχετικά απλή διαδικασία. Έχουμε όμως λόγο να φοβούμαστε για τις «ηλεκτρικές φωτιές»; Σε έρευνα που δημοσιεύσαμε στις αρχές του μήνα, αναφέρουμε ότι υπάρχει μεγάλη άγνοια σχετικά με θέματα που άπτονται της ηλεκτροκίνησης. Ένα από αυτά είναι ότι τα ηλεκτρικά είναι πιο επιρρεπή σε φωτιές από τα θερμικά. Η πραγματικότητα δεν θα μπορούσε να είναι πιο διαφορετική.

Οι αμερικανικές NTSB (National Transportation Safety Board) και NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) σε από κοινού έρευνά τους διαπίστωσαν ότι ανά 100.000 πωλήσεων, η στατιστική αποκαλύπτει ότι πρωταθλητές σε φωτιές είναι τα υβριδικά με 3.474,5 περιπτώσεις, πίσω τους τα μοντέλα βενζίνης με 1.529,9 και τελευταία -δηλαδή ασφαλέστερα- τα ηλεκτρικά με 25,1! Με στρογγυλοποίηση, για να γίνουν πιο εύπεπτα τα νούμερα, μιλάμε για 3.500 vs 1.500 vs 25 περιπτώσεις ανά 100.000 πωλήσεων για το κάθε καύσιμο!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγός Tesla Model 3 επιζεί από 100 σφαίρες της Χαμάς

Αυτό που δεν χωράει αμφισβήτηση είναι ότι οι ηλεκτρικές πυρκαγιές θέλουν πολλαπλάσιους πόρους για να ελεγχθούν σε χρόνο, νερό κι ανθρώπινο δυναμικό. Αν κι υπάρχουν λύσεις, όπως η επαναχρησιμοποιούμενη ειδικά αναπτυγμένη κουβέρτα πυροπροστασίας της VLITEX. Την ίδια στιγμή, δεδομένα από το EV FireSafe υποδηλώνουν ότι μόνο το 15% των EV πυρκαγιών συμβαίνουν κατά τη φόρτιση. Πιο συγκεκριμένα, από τις 490 επαληθευμένες πυρκαγιές ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως τα τελευταία 14 χρόνια, μόλις οι 78 συνέβησαν ενώ το αυτοκίνητο φόρτιζε.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2024-09-23 20:17:35

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button