Auto

Mercedes-Benz: Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να περιμένει

Ο όμιλος Mercedes-Benz αναδιαρθρώνει τη στρατηγική παραγωγής του λόγω της μείωσης των κερδών και του έντονου παγκόσμιου ανταγωνισμού.

Η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να μειώσει την παραγωγική ικανότητα στη Γερμανία, ενώ μεταφέρει μέρος της παραγωγής σε περιοχές με χαμηλότερο κόστος.

Η κίνηση αυτή αποσκοπεί στη μείωση του κόστους παραγωγής κατά 10% έως το 2027, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει την αύξηση των τιμών των υλικών και την εξασθένηση της ζήτησης, ιδιαίτερα στην Κίνα και τη Γερμανία.

Το 2024, η Mercedes γνώρισε σημαντική ύφεση, με τα λειτουργικά κέρδη να κατακρημνίζονται κατά 30% και το περιθώριο κέρδους της αυτοκινητοβιομηχανίας να πέφτει από το 12,6% στο 8,1%.

Τα κέρδη του τμήματος αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 40%, γεγονός που οδήγησε σε ανησυχίες σχετικά με τη μακροπρόθεσμη κερδοφορία της εταιρείας.

Για το 2025, η Mercedes αναμένει ότι τα περιθώρια κέρδους θα μειωθούν περαιτέρω, φτάνοντας ενδεχομένως στο 6%, σε πλήρη αντίθεση με τον προηγούμενο στόχο της για τουλάχιστον 8%.

Η εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει την παραγωγή στα γερμανικά εργοστάσιά της από ένα εκατομμύριο σε 900.000 αυτοκίνητα.

Αν και δεν προβλέπονται κλεισίματα εργοστασίων, οι μειώσεις θέσεων εργασίας θα πραγματοποιηθούν μέσω της εθελουσίας εξόδου

Επιπλέον, η παραγωγή ενός νέου μικρού αυτοκινήτου θα μεταφερθεί από τη Γερμανία στην Ουγγαρία, όπου το κόστος είναι 70% χαμηλότερο.

Η Mercedes θα αναθέσει επίσης σε εξωτερικούς συνεργάτες ορισμένες επιχειρηματικές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών, του ανθρώπινου δυναμικού και των προμηθειών, για τον εξορθολογισμό των λειτουργιών.

Οι ΗΠΑ θεωρούνται ως βασική αγορά ανάπτυξης, με το εργοστάσιο της Αλαμπάμα να αναμένεται να προσθέσει άλλο ένα «βασικό» μοντέλο, ενδεχομένως την GLC, μέχρι το 2027.

Η απόφαση αυτή ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική της εταιρείας να ενισχύσει την παρουσία της στην αμερικανική αγορά, ακόμη και όταν οι πιθανοί δασμοί από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλούν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Παρά την ώθησή της προς την ηλεκτροκίνηση, η Mercedes θα λανσάρει περισσότερα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης από ό,τι ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία τα επόμενα χρόνια.

Μέχρι το 2027, η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει 19 νέα μοντέλα βενζίνης και ντίζελ μαζί με 17 ηλεκτρικά μοντέλα.

Αυτή η μετατόπιση αντανακλά τη συνεχιζόμενη κυριαρχία των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έναντι των EV, οι πωλήσεις των οποίων σημείωσαν απότομη πτώση πέρυσι.

Η Mercedes παραμένει προσηλωμένη στη στρατηγική της να δίνει προτεραιότητα στα πολυτελή οχήματα υψηλού περιθωρίου κέρδους, παρά τις δυσκολίες στην Κίνα, όπου η ζήτηση για premium μοντέλα όπως τα Maybach, AMG και τα SUV της G-Class έχει αποδυναμωθεί.

Τα νέα προϊόντα που θα κυκλοφορήσουν φέτος στις εκθέσεις περιλαμβάνουν την CLA sedan, η οποία θα διατίθεται σε μορφές EV και συμβατική, με πολύ παρόμοιες τιμές και θα γεννήσει μια οικογένεια αυτοκινήτων που θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα.

Η νέα οικογένεια μοντέλων CLA θα διαθέτει πολλά διαφορετικά αμαξώματα, συμπεριλαμβανομένου ενός SUV και ενός wagon.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα GLC και C-Class είναι επίσης στα σκαριά και η Mercedes επιβεβαίωσε ότι εργάζεται πάνω σε ένα EV της E-Class που θα ανταγωνιστεί την i5 της BMW.

Από την πλευρά των συμβατικών μοντέλων, η εταιρεία θα παρουσιάσει σύντομα μια ανανεωμένη S-Class και λέει ότι κινητήρες με τέσσερις έως οκτώ κυλίνδρους θα είναι διαθέσιμοι σε όλη τη γκάμα της Mercedes, εξοπλισμένοι για να πληρούν τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7. Και επίσης κρατάει τον πανίσχυρο κινητήρα V12 για τις ναυαρχίδες της στις λιμουζίνες.

Η εταιρεία ελπίζει ότι τα νέα μοντέλα θα ενισχύσουν τις πωλήσεις και θα βοηθήσουν στην αποκατάσταση των περιθωρίων κέρδους σε τουλάχιστον 10% μέχρι το 2027.

Ωστόσο, με τις αυξανόμενες πολιτικές παρεμβάσεις και τις αβεβαιότητες του παγκόσμιου εμπορίου, η Mercedes αντιμετωπίζει μια περίπλοκη πορεία προς τα εμπρός.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-21 20:15:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button