![H VW προλογίζει το ID.1, το νέο μικρό και οικονομικό ηλεκτρικό μοντέλο της H VW προλογίζει το ID.1, το νέο μικρό και οικονομικό ηλεκτρικό μοντέλο της](https://eportal.gr/portal/wp-content/uploads/2025/02/0c00539b-VW-ID1-og-780x470.jpg)
H VW προλογίζει το ID.1, το νέο μικρό και οικονομικό ηλεκτρικό μοντέλο της
Η Volkswagen ετοιμάζεται να εμπλουτίσει τη γκάμα της με ένα νέο, προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο, το ID.1 που θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2027 με τιμή περίπου 20.000 ευρώ.
Το μικρό BEV (Battery Electric Vehicle) θα αποκαλυφθεί επίσημα στις αρχές Μαρτίου, ενώ η γερμανική εταιρεία έδωσε ήδη στη δημοσιότητα μια εικόνα teaser, η οποία δείχνει μια επιστροφή σε ένα πιο παραδοσιακό σχεδιαστικό ύφος, εγκαταλείποντας τη μέχρι τώρα αισθητική της γκάμα των ID που δεν έτυχε καθολικής αποδοχής.
Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του επικεφαλής της Volkswagen Thomas Schaefer ο οποίος είπε πώς «το ID.1 θα είναι ένα προσιτό, ποιοτικό και κερδοφόρο ηλεκτρικό Volkswagen, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη για την Ευρώπη».
Η ανάπτυξη του ID.1 εντάσσεται στη στρατηγική του ομίλου της Volkswagen για τη δημιουργία μιας νέας γενιάς μικρών ηλεκτρικών μοντέλων, που εκτός από το μοντέλο της VW θα περιλαμβάνει και αντίστοιχα των Skoda και Seat/Cupra.
Δεδομένο είναι πως υπήρξαν συζητήσεις για πιθανή συνεργασία με τη Renault, αλλά η Volkswagen αποφάσισε να προχωρήσει αυτόνομα, δίνοντας έμφαση στην ευρωπαϊκή παραγωγή και στη μείωση του κόστους μέσω τοπικών προμηθευτών.
Το ID.1 θα έρθει χρονικά μετά το ID.2, ένα μικρό ηλεκτρικό SUV που θα παρουσιαστεί το 2026 με τιμή περίπου 25.000 ευρώ, θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα SSP (Scalable Systems Platform) και θα κατασκευάζεται στην Ισπανία παράλληλα με τα Skoda Epiq και Cupra Raval.
Για το ID.1, η VW δεν έχει ακόμα αποκαλύψει ούτε την πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί ούτε το εργοστάσιο στο οποίο θα κατασκευάζεται. Ωστόσο, η παρουσίασή του στο Wolfsburg θεωρείται κίνηση στήριξης των Γερμανών εργαζομένων, μετά τις σκληρές διαπραγματεύσεις για τη μείωση του κόστους.
Το πλάνο εξοικονόμησης των 15 δισ. ευρώ που συμφωνήθηκε τον Δεκέμβριο περιλαμβάνει την κατάργηση 35.000 θέσεων εργασίας στη Γερμανία έως το 2030 και τη μείωση της ετήσιας παραγωγής κατά 700.000 αυτοκίνητα.
Παράλληλα, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι το κεντρικό της εργοστάσιο στο Wolfsburg θα αποτελέσει βασικό κέντρο παραγωγής για τη νέα γενιά των ηλεκτρικών της μοντέλων, όπως τα e-Golf και T-Cross, με ετήσια παραγωγική δυνατότητα άνω των 500.000 μονάδων.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-07 10:46:00