Auto

Ferrari F80: To νέο ιταλικό hypercar έρχεται με V6 κινητήρα και 1.184 υβριδικούς ίππους

Η Ferrari παρουσίασε το νέο της hypercar, την F80, που αποτελεί τον διάδοχο της θρυλικής LaFerrari. 

Περισσότερο από μία δεκαετία μετά την κυκλοφορία της τελευταίας, η F80 έρχεται να φέρει νέα δεδομένα στην κατηγορία των hypercars, εισάγοντας όχι μόνο τεχνολογικές καινοτομίες, αλλά και έναν νέο σχεδιαστικό προσανατολισμό για την ιταλική μάρκα.

Η μεγαλύτερη είδηση είναι αναμφίβολα το σύστημα κίνησής της. Η Ferrari πήρε τον παραδοσιακό V12 και τον μείωσε σε V6, προσθέτοντας τρεις ηλεκτροκινητήρες για ένα υβριδικό σύνολο που αποδίδει συνολικά 1.184 ίππους. Το τρίλιτρο μοτέρ αποδίδει από μόνο του 900 ίππους, καθιστώντας την F80 το πιο ισχυρό αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Ferrari.

Ο χρόνος που χρειάζεται για να φτάσει τα 100 km/h είναι μόλις 2,15’’, ενώ στα 200 km/h φτάνει σε 5,75’’. Η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 350 km/h, ξεπερνώντας ελαφρώς τη McLaren W1 που παρουσιάστηκε πριν από λίγες μέρες.

Ferrari F80

Ο V6 της F80 βασίζεται στον κινητήρα της 296 GTB και του αγωνιστικού 499P για το Le Mans, αλλά με μια σειρά τροποποιήσεων που περιλαμβάνουν την αύξηση της πίεσης στους θαλάμους καύσης κατά 20% και την επαναρρύθμιση του κιβωτίου ταχυτήτων για να αντέχει αυτή την επιπλέον ισχύ.

Η Ferrari ανέπτυξε τους ηλεκτροκινητήρες της εσωτερικά. Στον εμπρός άξονα υπάρχουν δύο κινητήρες, ενώ ένας τρίτος βρίσκεται στον πίσω άξονα. Αυτή η διάταξη επιτρέπει τη λειτουργία torque vectoring, ενώ η ανάκτηση ενέργειας μέσω του συστήματος πέδησης προσφέρει επιπλέον απόδοση.

Οι τρεις κινητήρες συνδέονται με μια μπαταρία 800 V, ικανή να παράγει συνολικά 325 ίππους. Το ηλεκτρικό σύστημα δεν χρησιμοποιείται μόνο για την τροφοδοσία, αλλά και για την εκκίνηση του κινητήρα, την ανάκτηση ενέργειας και την παροχή πρόσθετης ροπής όταν χρειάζεται.

Ferrari F80

Ο σχεδιασμός της F80 δημιουργήθηκε από τον Flavio Manzoni και την ομάδα του στο Ferrari Styling Center, με έμπνευση από κλασικά μοντέλα όπως η Daytona και η F40. Το αμάξωμα έχει χαμηλότερο ύψος από τη LaFerrari, ενώ οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω και εμπρός και η χαρακτηριστική πίσω πτέρυγα προσθέτουν μια μοναδική αισθητική.

Η αεροδυναμική της F80 ακολουθεί τις αρχές της Formula 1, με αποτέλεσμα την παραγωγή 1.000 kg κάθετης δύναμης στον εμπρός άξονα και 1.300 kg στον πίσω άξονα στα 250 km/h.

Η F80 διαθέτει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Hybrid, Performance και Qualify. Στη λειτουργία Hybrid δίνεται έμφαση στην ανάκτηση ενέργειας, ενώ στη λειτουργία Qualify απελευθερώνεται όλη η ισχύς του αυτοκινήτου. Η Ferrari εισήγαγε επίσης τη νέα τεχνολογία «Boost Optimization», που προσαρμόζει την επιπλέον ισχύ κατά την οδήγηση.

Ferrari F80

Για την πέδηση, η Ferrari συνεργάστηκε με την Brembo, αναπτύσσοντας νέους κεραμικούς δίσκους CCM-R Plus που προσφέρουν 100% περισσότερη μηχανική αντοχή και 300% καλύτερη θερμική απόδοση από τους συμβατικούς κεραμικούς δίσκους.

Εξοπλίζεται επίσης με ένα προηγμένο σύστημα ενεργής ανάρτησης που βασίζεται στα αμορτισέρ spool-valve της Multimatic. Το σύστημα αυτό προσαρμόζεται αυτόματα στις ανάγκες της οδήγησης, εξαλείφοντας την ανάγκη για αντιστρεπτικές ράβδους και εξασφαλίζοντας σταθερό αεροδυναμικό προφίλ.

Ferrari F80

Επιπλέον, η Ferrari προσφέρει το αυτοκίνητο με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 ή 2R, ενώ έχουν προστεθεί και σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, όπως αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων.

Η F80 κοστίζει 3,6 εκατομμύρια ευρώ, καθιστώντας την το ακριβότερο μοντέλο στην ιστορία της Ferrari. Η παραγωγή θα περιοριστεί σε 799 μονάδες και θα ξεκινήσει στα τέλη του 2025, με ολοκλήρωση το 2027.




Δημοσιεύτηκε ! 2024-10-17 16:29:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button