Οικονομία

Dominique Leroy (Telekom): τα πλάνα για την αξιοποίηση του brand «T» στην Ελλάδα

«Το brand της Cosmote είναι πολύ ισχυρό στην Ελλάδα, εκείνο της «Τ» πολύ ισχυρό σε παγκόσμιο επίπεδο. Η προσπάθεια μας έγκειται στο πως θα φέρουμε αυτά τα δύο εμπορικά σήματα πιο κοντά μεταξύ τους». Αυτή ήταν η πρώτη απάντηση της Dominique Leroy, επικεφαλής της Deutsche Telekom για τις ευρωπαϊκές δραστηριότητες του γερμανικού τηλεπικοινωνιακού ομίλου, κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε με εκπροσώπους ελληνικών μέσων ενημέρωσης στο πλαίσιο του φετινού MWC Barcelona, όταν ρωτήθηκε για το κατά πόσον επίκειται αλλαγή της επωνυμίας της Cosmote. Μία φήμη που απασχολεί έντονα την τηλεπικοινωνιακή αγορά και όχι μόνο τους τελευταίους μήνες.

Η κα Leroy ήταν αρκετά “διπλωματική” όσον αφορά στο θέμα της αλλαγής της εμπορικής επωνυμίας της Cosmote, υποστηρίζοντας αρκετές φορές ότι ο στόχος είναι η κεφαλοποίηση του brand «Τ» στην Ελλάδα, η οποία αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά για τον όμιλο της Telekom μετά από εκείνες της Γερμανίας και των Ηνωμένων Πολιτειών. «Θέλουμε να κάνει πιο έντονη την παρουσία του το brand «Τ» και αξιοποιήσουμε περαιτέρω τις συνεργασίες που υπάρχουν με μεγάλους διεθνείς κατασκευαστές» σημείωσε η κα Leroy, σπεύδοντας να αναφερθεί σε συνεργασίες που υπάρχουν με εταιρείες όπως η Fortinet και η Palo Alto. Σύμφωνα με το υψηλόβαθμο στέλεχος της Telekom, ο χώρος των υπηρεσιών και των εφαρμογών για διεθνείς πελάτες (Β2Β) είναι αυτός όπου μπορούν να αξιοποιήσουν περισσότερο τις συνέργιες δεδομένου ότι οι μεγάλοι εταιρικοί πελάτες με διεθνή παρουσία γνωρίζουν πολύ καλά το μέγεθος του γερμανικού ομίλου. Όσον αφορά στις υπηρεσίες για οικιακούς καταναλωτές, παραδείγματα υπάρχουν ήδη όπως είναι η περίπτωση του Netflix, το οποίο παρέχεται πλέον και μέσω της Cosmote στο πλαίσιο της διεθνούς συνεργασίας του γερμανικού ομίλου με τη γνωστή υπηρεσία video streaming.

Γενικότερα, πάντως, ο γερμανικός όμιλος επιδιώκει να αξιοποιήσει εφαρμογές και υπηρεσίες που έχουν αναπτυχθεί σε μία χώρα και στις υπόλοιπες αγορές που δραστηριοποιείται. Ένα τέτοιο παράδειγμα με ελληνική «εμπλοκή» είναι το Payzy, το οποίο είναι διαθέσιμο στη Γερμανία με την κα Leroy να δηλώνει χρήστης της συγκεκριμένης εφαρμογής πληρωμών. Και να σπεύδει να αφήσει ανοικτό να επεκταθεί η χρήση του και σε άλλες χώρες όπου δραστηριοποιείται η Telekom. Το πρόβλημα, σύμφωνα με την κα Leroy είναι το διαφορετικό κανονιστικό και ρυθμιστικό πλαίσιο που υπάρχει μεταξύ των ευρωπαϊκών αγορών που δημιουργεί σημαντικά εμπόδια στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής καινοτομίας.

H Claudia Nemat (Deutsche Telekom) με το AI Phone

DEUTSCHE TELEKOM

Magenta AI και Ελλάδα

Ένα δείγμα πάντως της πρόθεσης της Telekom να ισχυροποιήσει το brand «T» στην Ελλάδα είναι το γεγονός ότι ο γερμανικός όμιλος σχεδιάζει να διαθέσει στη χώρα μας το ΑΙ Phone, το οποίο παρουσιάζει αυτές τις ημέρες στη Βαρκελώνη στο πλαίσιο του MWC.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα smartphone με ενσωματωμένο έναν AI ψηφιακό βοηθό, ο οποίος αξιοποιεί τις δυνατότητες της πλατφόρμας τεχνητής νοημοσύνης της Perplexity, μία από τις ανερχόμενες «δυνάμεις» στο χώρο του AI. Το AI Phone θα είναι διαθέσιμο στο δεύτερο μισό της φετινής χρονιάς αλλά όσον αφορά στην Ελλάδα δεν έχει ξεκαθαρίσει πότε και με ποιον ακριβώς τρόπο θα γίνει η διάθεση της συγκεκριμένης συσκευής, όπως επεσήμανε η κα Leroy.

Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για το Magenta AI, τον ψηφιακό βοηθό που αναπτύσσει η Telekom και τμήματα του οποίου έχουν ήδη αρχίσει να είναι διαθέσιμα στην εφαρμογή που έχει ο γερμανικός όμιλος για τους πελάτες του (MeinMagenta). «Είναι πολύ νωρίς ακόμη για να πούμε πως θα γίνει η ενσωμάτωση» ανέφερε το υψηλόβαθμο στέλεχος της Telekom στη συνάντηση της με τους Έλληνες δημοσιογράφους.

Οι νέες εφαρμογές του ΑΙ είναι ορισμένες από τις καινούριες εφαρμογές και λύσεις που παρουσιάζει στο booth της η Telekom στο πλαίσιο του MWC Barcelona. Λύσεις που σχετίζονται, για παράδειγμα, με την κυβερνοασφάλεια, τα «έξυπνα» δίκτυα επόμενης γενιάς αλλά και εφαρμογές όπως είναι η εγκατάσταση εξοπλισμού σε drone, το οποίο λειτουργεί ως ένα είδος ιπτάμενου σταθμού βάσης ώστε να παρέχονται υπηρεσίες κινητής επικοινωνίας σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

bi-250303-mwc-overall-en.jpg

Παράδειγμα το ελληνικό Δημόσιο

Στο χώρο της Telekom μεγάλη έμφαση δίνεται και στον τομέα των έργων για το δημόσιο τομέα και είναι αξιοσημείωτο ότι η Ελλάδα έχει την τιμητική της. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, η Claudia Nemat, εκτελεστική διευθύντρια του τομέα τεχνολογίας και καινοτομίας της Deutsche Telekom, αναφέρθηκε στην περίπτωση του mAIgov, το οποίο έχει υλοποιηθεί από τον όμιλο ΟΤΕ, σημειώνοντας ότι «μπορεί να είναι κάτι που πρέπει να λάβει υπόψιν της η νέα γερμανική κυβέρνηση».

Από την πλευρά της, η κα Leroy σημείωσε ότι η Ελλάδα είναι παράδειγμα για πολλές χώρες στην Ευρώπη όσον αφορά στην ψηφιοποίηση του δημοσίου τομέα. «Η ψηφιοποίηση προχώρησε πολύ γρήγορα» ήταν η χαρακτηριστική ατάκα της κας Leroy, η οποία όταν ρωτήθηκε για τις προκλήσεις που υπάρχουν στη χώρα μας αναφέρθηκε στο θέμα της γραφειοκρατίας και των εμποδίων που υπάρχουν αναφορικά με τομείς όπως είναι η ανάπτυξη των τηλεπικοινωνιακών δικτύων επόμενης γενιάς. Και σημείωσε την περίπτωση του Smart Readiness, το οποίο δεν προχωρά με τους ρυθμούς που θα μπορούσε. «Θα πρέπει να απλοποιηθούν οι διαδικασίες» επεσήμανε το υψηλόβαθμο στέλεχος της Telekom.

Πάντως, γενικότερα υπάρχει ένας προβληματισμός μεταξύ των τηλεπικοινωνιακών ομίλων της Ευρώπης αναφορικά με το κανονιστικό πλαίσιο και τη γραφειοκρατία στη Γηραιά Ήπειρο και πως την έχει φέρει πίσω σε σχέση με άλλες περιοχές του πλανήτη με την κα Leroy να επισημαίνει ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες η ανάπτυξη και η υλοποίηση νέων, καινοτόμων υπηρεσιών γίνεται πολύ πιο γρήγορα. «Το κανονιστικό πλαίσιο είναι ιδιαίτερα διασπαμένο» τόνισε η κα Leroy, σημειώνοντας ότι μακροπρόθεσμα χρειαζόμαστε μία υγιή βιομηχανία και ισχυρούς Ευρωπαίους «παίκτες», ενώ είναι απαραίτητο να υπάρξει και μία διαφορετική προσέγγιση όσον αφορά στο θέμα των συγχωνεύσεων στον τηλεπικοινωνιακό κλάδο.




Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-04 12:00:00

Back to top button