Auto

CEO της Stellantis: «Δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά; Είναι παγίδα»

Πώς αλλάζουν οι καιροί… Στις αρχές του 2023, ο Carlos Tavares, νούμερο ένα της Stellantis, υπερασπιζόταν τη θωράκιση των ευρωπαϊκών αγορών με δασμούς. Ώστε τα «κινεζικά ηλεκτρικά να μην καταστρέψουν την Ευρώπη» και τις εταιρείες της.

Τώρα, βρίσκεται στο απέναντι στρατόπεδο και περιγράφει τους πρόσθετους δασμούς ως «μεγάλη παγίδα». Διότι θα φέρουν εφησυχασμό στις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες — μεταξύ των οποίων κι ο Όμιλος Stellantis —  και δεν θα γίνουν ανταγωνιστικοί μακροπρόθεσμοι έναντι των Κινέζων.

«Αν μας βοηθήσουν, θα μας σώσουν, αλλά βραχυπρόθεσμα. Αν θέλουμε να γίνουμε ανταγωνιστικοί, πρέπει να αλλάξουν πολλά»

Οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν νέους δασμούς 100% στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα κι η ασιατική χώρα ανταπάντησε, με την κατάσταση να χαρακτηρίζεται πολύ τεταμένη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Κίνα, έτοιμη για επιβολή φόρου 25% στα δυτικά αυτοκίνητα

Πολλοί δυτικοί κατασκευαστές είναι αντίθετοι με την τακτική, όχι απαραίτητα γιατί δεν συμφωνούν ιδεολογικά, αλλά γιατί θα δουν τις πωλήσεις τους να μειώνονται στην Κίνα. Τη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως…

Stellantis

Τώρα, παρότι στο παρελθόν ήταν από τους πρώτους που ζητούσαν κρατική προστασία, ο Mr. Stellantis θεωρεί ότι οι δασμοί δεν θα ενθαρρύνουν τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αναδιαρθρωθούν επαρκώς ώστε να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις που θέτουν οι Κινέζοι κατασκευαστές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Φοιτήτρια Νομικής αναγκάζει τον Όμιλο Stellantis να πληρώσει €8+ εκατομμύρια

Θεωρεί μάλιστα ότι οι Κινέζοι έχουν 30% χαμηλότερο κόστος κατασκευής, όπως δήλωσε στο Reuters, αλλά οι δασμοί δεν είναι η λύση. «Όταν παλεύεις ενάντια στον ανταγωνισμό των Κινέζων και θες να ρίξεις το κόστος σου, θα υπάρξουν κοινωνικές συνέπειες. Αλλά οι κυβερνήσεις, οι κυβερνήσεις της Ευρώπης, δεν θέλουν να δουν κατάματα αυτήν την πραγματικότητα αυτή τη στιγμή».

Stellantis

«Δεν θα είναι εύκολο για τους αντιπροσώπους. Δεν θα είναι εύκολο για τους προμηθευτές. Δεν θα είναι εύκολο για τις εταιρείες. Όλοι στην Ευρώπη μιλούν για αλλαγή, αρκεί η αλλαγή να αφορά πάντα κάποιον άλλο».

Θυμίζουμε ότι ο Carlos Tavares βρίσκεται σε ανοιχτό πόλεμο με την ιταλική κυβέρνηση. Αρχικά διότι η Alfa Romeo Junior — πρώην Milano — αποτελεί την πρώτη Alfa που κατασκευάζεται εκτός Ιταλίας. Με τις ιταλικές αρχές να τον αναγκάζουν να μετονομάσει το νέο B-SUV, ώστε να μην έχει το όνομα μιας ιταλικής πόλης.

Stellantis

Στη συνέχεια, προχώρησαν στην κατάσχεση 134 FIAT Topolino στο λιμάνι του Λιβόρνο στην Τοσκάνη. Εξαιτίας μιας μικρής ιταλικής σημαίας που κοσμεί τα φτερά του ηλεκτρικού μοντέλου, το οποίο όμως κατασκευάζεται στο Μαρόκο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν κοινή γραμμή απέναντι στην επέλαση των κινεζικών EV.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2024-05-23 13:50:52

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button