Auto

CATL και Nio σε συζητήσεις για το δίκτυο ανταλλαγής μπαταριών

Η CATL, παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα των μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φέρεται να βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για την εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου της Nio Power — της θυγατρικής της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Nio- που έχει αναπτύξει ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα σταθμών ανταλλαγής μπαταριών στον κόσμο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, η CATL είχε ήδη ανακοινώσει πιθανή επένδυση ύψους περίπου 345 εκατομμυρίων ευρώ στη Nio Power τον Μάρτιο. Παρά την απουσία επίσημης επιβεβαίωσης, οι πληροφορίες ενισχύονται από τις υπάρχουσες συνεργασίες μεταξύ των δύο εταιρειών και τις κοινές τους βλέψεις στον τομέα της ανταλλαγής μπαταριών.

Η CATL φέρεται να βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για την εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου της Nio Power

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BYD Atto 2, ηλεκτρική καινοτομία στην ιδανική τιμή

Η Nio, ενώ παρουσίασε δυναμική αύξηση εσόδων 8,32 δισ. ευρώ το 2024, (+18,2% σε σχέση με το 2022), συνεχίζει να λειτουργεί με σημαντικές ζημίες. Το 2024 κατέγραψε καθαρές απώλειες 2,8 δισ. ευρώ, με τις συνολικές ζημίες της πενταετίας να ανέρχονται σε 9,3 δισ. ευρώ.

Η βασική αιτία είναι οι μαζικές επενδύσεις στο καινοτόμο αλλά κοστοβόρο δίκτυο ανταλλαγής μπαταριών. Η Nio διαθέτει πάνω από 3.200 σταθμούς, οι οποίοι προσφέρουν στους οδηγούς τη δυνατότητα άμεσης αντικατάστασης της άδειας μπαταρίας με πλήρως φορτισμένη  μέσα σε λίγα λεπτά. Το κόστος ενός σταθμού κυμαίνεται από €200.000 έως €300.000, χωρίς να υπολογίζονται οι δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης.

Nio Swap batteries

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέα επένδυση 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Nio

Η ενδεχόμενη πώληση πλειοψηφικού πακέτου της Nio Power θα μπορούσε να ελαφρύνει σημαντικά το οικονομικό βάρος και να ενισχύσει την επιδίωξη της εταιρείας για κερδοφορία έως το τέλος του 2025.

Για την CATL, η εξαγορά θα μια κίνηση με μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον. Η εταιρεία έχει ήδη ιδρύσει την EVOGO — θυγατρική με στόχο τη δημιουργία ενός παγκόσμιου οικοσυστήματος ανταλλαγής μπαταριών, το λεγόμενο «Chocolate Battery Swap». Οι φιλόδοξοι στόχοι της περιλαμβάνουν 1.000 σταθμούς μέχρι το 2025 και 30.000–40.000 έως το 2030. Με την απόκτηση των 3.200 σταθμών της Nio, η CATL θα γινόταν αμέσως ο ηγέτης στην αγορά, παρακάμπτοντας τα πολυδάπανα στάδια της ανάπτυξης υποδομών και αποκτώντας έτοιμη παρουσία σε στρατηγικά σημεία της Κίνας.

Οι δύο εταιρείες έχουν ήδη κοινά σχέδια. Τα μελλοντικά οχήματα της Nio από τη νέα σειρά Firefly θα είναι συμβατά με το πρότυπο ανταλλαγής «Chocolate» της CATL, λειτουργώντας παράλληλα με το υπάρχον δίκτυο της Nio Power.

CATL swap batteries

Η ενίσχυση αυτής της συμμαχίας θα μπορούσε να αποτελέσει κομβικό σημείο για το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενισχύοντας ένα εναλλακτικό μοντέλο φόρτισης που προσφέρει ταχύτητα, ευκολία και εξοικονόμηση χρόνου στους χρήστες.

Ενώ οι επίσημες ανακοινώσεις εκκρεμούν, το στρατηγικό νόημα της συμφωνίας είναι ξεκάθαρο: η Nio αναζητά κεφάλαια για να συνεχίσει την ανάπτυξή της χωρίς να θυσιάσει την καινοτομία, ενώ η CATL βλέπει την ευκαιρία να κυριαρχήσει σε έναν αναδυόμενο τομέα με τεράστιες προοπτικές.

Αν τελικά επιτευχθεί, αυτή η συμφωνία δεν θα επηρεάσει μόνο τις δύο εταιρείες, αλλά θα μπορούσε να επαναπροσδιορίσει το μέλλον των υποδομών ηλεκτροκίνησης, πρωτίστως στην Κίνα κι εν συνεχεία σε παγκόσμιο επίπεδο.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-04-08 00:48:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button