BMW X3 M50 xDrive, επιβλητική και με σπορ DNA
H γνωριμία μας με τη νέα γενιά του βαυαρικού SUV επί ελληνικού εδάφους ξεκινά με την κορυφαία και πιο ισχυρή έκδοση της γκάμας. Την ακριβοθώρητη BMW X3 M50 xDrive.
Όπως είχαμε επισημάνει και στην πρώτη μας επαφή στο Μόναχο, η νέα X3 λανσαρίστηκε με σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τον προκάτοχό της. Προσφέροντας έναν πιο σπορτίβ χαρακτήρα, προηγμένες τεχνολογίες και στην περίπτωση της M50 xDrive, έναν 6κύλινδρο κινητήρα που παρέχει δυνατές συγκινήσεις. Ωστόσο, δεν είναι όλα ιδανικά, καθώς κάποιες επιλογές της BMW αφήνουν ερωτηματικά.
Ας ξεκινήσουμε με τα πιο πιπεράτα νέα και την καρδιά της X3 M50 που είναι ένας 6κύλινδρος 3λιτρος κινητήρας τούρμπο που αποδίδει 398 ίππους και 580 Nm, ενσωματώνοντας ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογία 48V. Το οποίο υποβοηθά στις χαμηλές ταχύτητες και στροφές λειτουργίας του κινητήρα με ένα ηλεκτρικό μπουστ 18 ίππων και 200 Nm.
Συνεργάζεται με ένα 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF, που μεταφέρει τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης xDrive. To παραπάνω σύστημα κίνησης δεν τα βρίσκει σκούρα απέναντι στους 2+ τόνους που ζυγίζει η συγκεκριμένη έκδοση της Χ3. Και το αποτέλεσμα είναι εκρηκτικές επιδόσεις από στάση με το σπριντ 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε μόλις 4,6” και την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Και στις ρεπρίζ, το γερμανικό SUV επιταχύνει δυναμικά ακόμα και με τριψήφια νούμερα στο ψηφιακό του κοντέρ.
Ο 6κύλινδρος κινητήρας αποδίδει γραμμικά, με άφθονη ροπή από χαμηλές στροφές, με συνέχεια και μπόλικο νεύρο στις πιο υψηλές. Κι έναν χαρακτηριστικό μπάσο ήχο που ενισχύει τη σπορ αίσθηση που περιμένεις από οποιοδήποτε μοντέλο φέρνει το σήμα «Μ». Για το ηχητικό αποτέλεσμα, η BMW έχει επενδύσει σε ένα εξελιγμένο σύστημα εξάτμισης με τετραπλές μπούκες, που προσφέρει απολαυστικό ήχο κάθε φορά που βυθίζεις το γκάζι ή το αφήνεις απότομα. Με ένα μέρος της ηχητικής εμπειρίας να ενισχύεται από τα ηχεία του ηχοσύστηματος. Χωρίς όμως ο ήχος να είναι τεχνητός ή να υποβαθμίζει τον φυσικό.
Η οδική συμπεριφορά είναι το πιο δυνατό σημείο της X3 M50. Η βαυαρική εταιρεία επιδεικνύει για ακόμα μια φορά τη μαεστρία της στο συγκεκριμένο τομέα, κάνοντας ένα ακόμα μεγάλο και βαρύ SUV να είναι στον δρόμο πιο ευέλικτο και ικανό απ’ όσο προϊδεάζει η μάζα του. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και το αποτέλεσμα, μειώνοντας την κλίση στις στροφές και προσφέροντας άμεσο έλεγχο.
Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της Adaptive M ανάρτησης προσαρμόζουν τη σκληρότητα και την απόσβεση μέσω αισθητήρων, αναλύοντας συνεχώς τις συνθήκες του δρόμου και το στιλ οδήγησης. Το αποτέλεσμα είναι υψηλό επίπεδο πρόσφυσης. Ακόμα και σε απαιτητικές διαδρομές, με την X3 M50 να σου δείχνει στην πλειονότητα των περιπτώσεων ότι το όριό της είναι πολύ ψηλότερο απ’ όσο υπολογίζεις φτάνοντας σε μια στροφή. Με τη συμπεριφορά να παραμένει ουδέτερη και να μην επηρεάζεται από απότομες μεταφορές του βάρους. Το τιμόνι είναι κοφτερό και άμεσο και τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους εμπρός πίσω, δυνατά και ανθεκτικά στη σκληρή χρήση.
Κι όλα αυτά με την άνεση να παραμένει σε πολύ καλό επίπεδο στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, όπου μόνο οι έντονες λακκούβες και ανωμαλίες του δρόμου γίνονται αισθητές. Στο αυτοκίνητο που μας παραχωρήθηκε δεν βοηθούσαν και οι έξτρα τροχοί 21” -η στάνταρ επιλογή είναι 20άρες με λάστιχα διάστασης 255/45 εμπρός και 285/40.
Η κατανάλωση της X3 M50 xDrive είναι ένας τομέας που δεν αποτελεί προτεραιότητα για τους δυνητικούς αγοραστές -οπότε και για την BMW. Μιας και απευθύνεται σε ανθρώπους που συνειδητά αποκτούν ένα μοντέλο που επικεντρώνεται στις επιδόσεις και στην οδηγική εμπειρία. Παρόλα αυτά, η κατανάλωση παραμένει λογική για τον χαρακτήρα του, με το 48βολτο υβριδικό σύστημα να εισφέρει όσο μπορεί σε αυτό. Τα 7,7 lt/100 km που ανακοινώνει η BMW είναι πολύ αισιόδοξα για μέση τιμή. Σε πραγματικές συνθήκες, το νούμερο αυτό θα επιβεβαιωθεί μόνο με χαμηλή τριψήφια ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Αν δεν είσαι ιδιαίτερα επιθετικός στην οδήγηση, σε καθημερινές συνθήκες θα δεις μέση τιμή κοντά στα 11,0-12,0 lt/100 km. Νούμερο απόλυτα αναμενόμενο για ένα SUV αυτού του μεγέθους και με σχεδόν 400 ίππους.
Σε επίπεδο εμφάνισης, η νέα BMW X3 M50 xDrive έρχεται με πιο σπορτίφ και δυναμικό σχεδιασμό, ο οποίος είναι εμπνευσμένος από τα τελευταία μοντέλα της BMW και κυρίως το πρωτότυπο Neue Klasse X. Η σιλουέτα είναι πιο μυώδης, ενώ οι σχεδιαστικές γραμμές προσδίδουν την αίσθηση ότι το αμάξωμα έχει διαμορφωθεί από ένα ενιαίο κομμάτι μετάλλου.
Στο εμπρός μέρος, η χαρακτηριστική μάσκα της BMW διατηρείται σε μεγάλη διάσταση, αλλά όχι υπερβολικά, όπως συμβαίνει σε άλλα μοντέλα της φίρμας. Το σύστημα φωτισμού «Iconic Glow» προσφέρει πιο εντυπωσιακή φωτεινή επιγραφή τη νύχτα, ενώ τα νέα φανάρια LED ενσωματώνουν σύγχρονες τεχνολογίες φωτισμού για βελτιωμένη ορατότητα. Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές είναι πιο διακριτικές, με ανασχεδιασμένες φωτιστικές μονάδες και λίγο πιο κοφτό τελείωμα της ουράς.
Η έκδοση M50 ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες X3 χάρη σε πιο σπορ χαρακτηριστικά. Οι λίγο πιο επιθετικοί προφυλακτήρες, οι τετραπλές μπούκες εξάτμισης και το μαύρο πάνελ στο ρύγχος δίνουν στο αυτοκίνητο μια επιβλητική παρουσία στον δρόμο. Από άποψη διαστάσεων, με 3,4 πόντους επιπλέον στο μήκος της σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, η νέα X3 ξεπερνά τα 4,75 m, ενώ το πλάτος της αυξήθηκε κατά 2,9 πόντους, φτάνοντας τα 1,92 m.
Το πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό από την πλευρά του, ακολουθεί μια πιο μινιμαλιστική και σύγχρονη προσέγγιση, με έμφαση στην τεχνολογία. Παρότι ο συνολικός διάκοσμος δείχνει πιο κομψός στο μάτι, με τον φωτισμό περιβάλλοντος να δημιουργεί όμορφη ατμόσφαιρα τη νύχτα στην καμπίνα, η ποιότητα των υλικών δεν ανταποκρίνεται απόλυτα στις προσδοκίες για ένα premium SUV αυτής της τιμής.
Ενώ η τεχνολογική αναβάθμιση είναι αισθητή, με το BMW Curved Display, τα υλικά κατασκευής δεν βρίσκονται στο ανάλογο υψηλό επίπεδο που μας έχουν συνηθίσει οι Βαυαροί. Υπάρχουν αρκετά σκληρά πλαστικά σε περιοχές όπως οι χειρολαβές των θυρών, το πάνω μέρος του ταμπλό και χαμηλά στην κεντρική κονσόλα, που αφαιρούν μέρος της πολυτελούς αίσθησης που χαρακτήριζε τις προηγούμενες γενιές της X3. Και με εξαίρεση την υφασμάτινη φάσα που καλύπτει μεγάλο μέρος του ταμπλό, όλα τα πλαστικά είναι κατά πλειονότητα από ανακυκλωμένα υλικά και σκληρά σε αφή.
Η νέα κυρτή οθόνη που συνδυάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment με το τελευταίο λογισμικό Operating System 9, είναι εντυπωσιακή τόσο σε ανάλυση όσο και σε απόκριση. Με πλήθος λειτουργιών, φωνητική χρήση και όλες τις σύγχρονες επιλογές συνδεσιμότητας. Με εξαίρεση κάποιους διακόπτες στο τιμόνι και στην κονσόλα δαπέδου, η BMW έχει αφαιρέσει σχεδόν όλα τα φυσικά κουμπιά από το ταμπλό. Επιλογή που επηρεάζει την εργονομία και τη χρήση βασικών λειτουργιών όπως, π.χ., ο έλεγχος του κλιματισμού ή η επιλογή του προγράμματος οδήγησης. Λειτουργίες που έχουν ενσωματωθεί πλήρως στην οθόνη αφής του infotainment.
Η θέση οδήγησης είναι άριστη και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα άνετα για μεγάλα ταξίδια και με σωστή στήριξη. Η υπόλοιπη καμπίνα είναι πολύ ευρύχωρη, με άπλετο χώρο για τους επιβάτες στις πίσω θέσεις και γενναιόδωρο χώρο αποσκευών 570 lt. Ο οποίος επεκτείνεται σημαντικά όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν φθάνοντας έως τα 1.700 lt.
Στον τομέα της ασφάλειας και των τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης, η BMW έχει εξοπλίσει την X3 M50 με όλα τα σύγχρονα συστήματα που περιμένει κάποιος από ένα premium SUV. Το πακέτο Driving Assistant Professional περιλαμβάνει συστήματα όπως η ενεργή διατήρηση λωρίδας, η αποφυγή σύγκρουσης, η ανίχνευση τυφλού σημείου και το σύστημα προειδοποίησης κυκλοφορίας πίσω.
Η νέα BMW X3 M50 xDrive προσφέρει συναρπαστικό συνδυασμό επιδόσεων, τεχνολογίας και επιβλητικής εμφάνισης. Με μόνο μεμπτό σημείο την ποιότητα των υλικών στην καμπίνα, η οποία δεν βρίσκεται στο επίπεδο που θα περίμενε κάποιος από ένα premium SUV με τιμή που ξεκινά από τις €97.200. Ακόμα και έτσι όμως, για όσους αναζητούν ένα SUV με έντονα σπορ χαρακτήρα, κορυφαία οδική συμπεριφορά και ισχυρές επιδόσεις, η έκδοση M50 αποτελεί ίσως μονόδρομο στις θερμικές επιλογές της κατηγορίας.
BMW X3 M50 xDrive |
|
---|---|
Τι λέει το DRIVE | Η X3 M50 xDrive συνδυάζει επιδόσεις, τεχνολογία και δυναμική εμφάνιση. Μοναδικό μειονέκτημα, η ποιότητα υλικών στην καμπίνα, που δεν ανταποκρίνεται πλήρως στα premium πρότυπα. Παρ’ όλα αυτά, για όσους θέλουν ένα σπορ SUV με κορυφαία οδική συμπεριφορά και ισχυρές επιδόσεις, η M50 είναι ίσως η κορυφαία θερμική επιλογή. |
Τιμή | Aπό €97.200 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας βενζίνης 2.998 cc, i6, 24v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός, άμεσος ψεκασμός, 381 PS/5.200-6.250 rpm, 540 Nm/1.900-4.800 rpm, ηλεκτροκινητήρας 18 PS, 200 Nm/, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων |
Συνδυαστική απόδοση | 398 PS, 580 Nm |
Διαστάσεις | 4.755 mm x 1.920 mm x 1.660 mm |
Χώρος αποσκευών | 570-1.700 lt |
Βάρος | 2.055 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 4,6″ |
Τελική ταχύτητα | 250 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 11,5 lt /100 km |
Εκπομπές C02 | 175 g/km |
*Μετρήσεις DRIVE | |
Φωτογραφίες | DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-11 18:43:00