
Aston Martin: Μείωση 5% στο εργατικό δυναμικό και νέα καθυστέρηση για το πρώτο EV
Η Aston Martin ανακοίνωσε σήμερα (Τετάρτη 26/2) τη μείωση περίπου 5% του παγκόσμιου εργατικού της δυναμικού, στο πλαίσιο προσπάθειας περαιτέρω μείωσης του κόστους και ενίσχυσης των μελλοντικών επενδύσεων. Παράλληλα, καθυστερεί για δεύτερη φορά την κυκλοφορία του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
«Μετά από μια περίοδο έντονων λανσαρισμάτων νέων μοντέλων, σε συνδυασμό με τις προκλήσεις της βιομηχανίας και της ίδιας της εταιρείας, η προσοχή μας στρέφεται πλέον στην επιχειρησιακή εκτέλεση και στην επίτευξη χρηματοοικονομικής βιωσιμότητας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aston Martin, Adrian Hallmark.
Νέα αναβολή για την πρώτη ηλεκτρική Aston Martin, η οποία αναμένεται πλέον προς το τέλος της δεκαετίας
Η απόφαση αυτή έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως o όμιλος Volkswagen και η Stellantis, προειδοποιούν για αυξανόμενο κόστος εν μέσω επιδεινούμενων προοπτικών ζήτησης σε βασικές αγορές όπως η Κίνα, αλλά και υπό τον φόβο ενός εμπορικού πολέμου μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Πεκίνου.
Η Aston Martin εκτιμά ότι η περικοπή θέσεων εργασίας θα της αποφέρει εξοικονόμηση περίπου 25 εκατομμυρίων λιρών (31,6 εκατομμύρια δολάρια).
Όσον αφορά τα μοντέλα, η βρετανική φίρμα θα δώσει προτεραιότητα στο plug-in hybrid Valhalla, ενώ το πρώτο BEV αναμένεται πλέον να κυκλοφορήσει προς το τέλος της δεκαετίας. Η κυκλοφορία του πρώτου της ηλεκτρικού είχε αρχικά προγραμματιστεί για το 2026, αλλά αναβλήθηκε λόγω χαμηλής ζήτησης από τους καταναλωτές.
Η Aston Martin, με έδρα το Gaydon του Ηνωμένου Βασιλείου, έχει στραφεί στην ανανέωση των υφιστάμενων μοντέλων, όπως η Vantage και το SUV DBX707, με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεών της. Η εταιρεία βασίζεται στη ζήτηση για τη Valhalla, οι παραδόσεις της οποίας θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2025, για να επιτύχει θετικά προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη και θετικές ταμειακές ροές στο δεύτερο μισό του έτους.
Για το περασμένο οικονομικό έτος, η Aston Martin ανέφερε προσαρμοσμένες ζημίες προ φόρων ύψους 255,5 εκατομμυρίων λιρών, έναντι 171,8 εκατομμυρίων λιρών το προηγούμενο έτος και έναντι της εκτίμησης των 259 εκατομμυρίων λιρών σύμφωνα με την εσωτερική πρόβλεψη της εταιρείας.
Η στρατηγική της Aston Martin για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση φαίνεται να συναντά προκλήσεις, ωστόσο η εταιρεία παραμένει αισιόδοξη ότι τα νέα μοντέλα της θα ενισχύσουν τη θέση της στην αγορά πολυτελών αυτοκινήτων.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-26 12:24:00