Alfa Romeo, ανατροπή στα σχέδια του πλήρους εξηλεκτρισμού
Η Alfa Romeo, μέλος του ομίλου Stellantis, αναθεωρεί την προηγούμενη στρατηγική της για πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έως το 2027, επιλέγοντας πλέον μια «πολυενεργειακή» προσέγγιση που περιλαμβάνει βενζινοκίνητα, ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.
Αυτή η απόφαση έρχεται ως απάντηση στις προκλήσεις της αγοράς και στις ανάγκες των αντιπροσώπων της, ιδιαίτερα στη Βόρεια Αμερική.
H Alfa Romeo επιλέγει την ευελιξία ως το νέο της μονοπάτι, διατηρώντας τους θερμικούς κινητήρες
Σύμφωνα με τον Chris Feuell, επικεφαλής της Alfa Romeo Βόρειας Αμερικής, η αποκλειστική πώληση ηλεκτρικών σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ήταν περιοριστική για τους αντιπροσώπους.
«Έχουμε 110 αντιπροσώπους στο δίκτυό μας στις ΗΠΑ και θα ήταν πολύ δύσκολο για αυτούς να επιβιώσουν με ένα χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η ιταλική φίρμα αντιμετωπίζει ήδη σημαντικές προκλήσεις στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 19% πέρυσι στις ΗΠΑ, φτάνοντας τα 8.865 αυτοκίνητα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν η Alfa Romeo ανακοίνωσε αρχικά την πρόθεσή της για πλήρη ηλεκτροκίνηση στη Βόρεια Αμερική, είχε επίσης δηλώσει ότι θα ακολουθήσει την ίδια στρατηγική στην Ευρώπη και την Κίνα. Ωστόσο, δεν είναι σαφές αν ο στόχος του 2027 εξακολουθεί να ισχύει για αυτές τις περιοχές.
Ο πρώην CEO, Jean-Philippe Imparato, είχε πρόσφατα δηλώσει ότι η εταιρεία μπορεί να υιοθετήσει μια πιο ποικιλόμορφη γκάμα κινητήρων, διατηρώντας τους βενζινοκινητήρες εφόσον το επιθυμούν οι καταναλωτές.
Ο Imparato ανέφερε ότι ο νέος επικεφαλής της εταιρείας, Santo Ficili, «έχει την ευελιξία» να λανσάρει εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης για τις αντικαταστάτριες των Giulia και Stelvio. Τα δύο αυτά μοντέλα θα βασίζονται στην πλατφόρμα STLA Large, η οποία έχει σχεδιαστεί για να υποστηρίζει τόσο βενζινοκινητήρες όσο και ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Το SUV αναμένεται να παρουσιαστεί αργότερα φέτος, ενώ η μπερλίνα θα ακολουθήσει το 2026.
Όπως και άλλες μάρκες του ομίλου Stellantis, η Alfa Romeo αντιμετωπίζει προβλήματα αποθεμάτων. Περίπου το ήμισυ των αυτοκινήτων που βρίσκονται στις αντιπροσωπείες των ΗΠΑ είναι μοντέλα του 2024, γι’ αυτό και προγραμματίζονται εκπτώσεις για το πρώτο τρίμηνο του 2025, προκειμένου να διατεθούν τα αδιάθετα αυτοκίνητα.
Η νέα Junior δεν διατίθεται στην Αμερική. Ωστόσο, πρόσφατα, οι αντιπρόσωποι στις ΗΠΑ ρωτήθηκαν αν το μικρότερο αυτό μοντέλο θα πρέπει να εισαχθεί στην αγορά, τοποθετούμενο κάτω από το Tonale. Θυμίζουμε ότι εδώ και στην υπόλοιπη Ευρώπη, η Alfa προσφέρει το νέο κόμπακτ SUV της σε βενζινοκίνητη και πλήρως ηλεκτρική έκδοση.
Στην κορυφή της γκάμας, η Alfa Romeo εργάζεται πάνω σε ένα νέο σούπερκαρ που θα διαδεχθεί την 33 Stradale. Το νέο μοντέλο θα έχει επίσης ρετρό σχεδιασμό και αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026. Αν και το προηγούμενο κορυφαίο μοντέλο διαφημίστηκε ως το τελευταίο σούπερκαρ με κινητήρα εσωτερικής καύσης της εταιρείας, δεδομένων των χαλαρότερων στόχων για την ηλεκτροκίνηση, δεν θα αποτελέσει έκπληξη αν υπάρξει και έκδοση με βενζινοκινητήρα.
Αυτή η αλλαγή στρατηγικής της Alfa Romeo αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου πολλές εταιρείες αναθεωρούν τους φιλόδοξους στόχους τους για πλήρη ηλεκτροκίνηση, λαμβάνοντας υπόψη τη ζήτηση της αγοράς και τις συζητήσεις σχετικά με την προτεινόμενη απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2035.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-01-27 13:39:00