
Akio Toyoda, γιατί απογοητεύτηκε στις συνομιλίες Honda-Nissan;
Έχοντας ενταχθεί στην Toyota το 1984, ο Akio Toyoda γνωρίζει πέντε πράγματα παραπάνω για το πώς λειτουργεί η αυτοκινητοβιομηχανία. Ειδικά η ιαπωνική.
Ως διευθύνων σύμβουλος για πάνω από μια δεκαετία πριν παραιτηθεί το 2023 και γίνει πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, ο Akio Toyoda έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην άνοδο της Toyota στην παγκόσμια κυριαρχία.
Το 2024, η ιαπωνική εταιρεία που ιδρύθηκε από τον παππού του Kiichiro, ήταν η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο για 5η συνεχή χρονιά.
Πάντα ριζοσπαστικός, ο Akio Toyoda καταθέτει τη δική του οπτική για τα πρόσφατα γεγονότα
Σε πρόσφατη συνέντευξη στο Automotive News, ο 68χρονος έδωσε τη δική του οπτική για την αποτυχημένη συγχώνευση μεταξύ της Honda και της Nissan.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αν επικρατήσουν τα EV, θα πεινάσει κοσμάκης, λέει ο Akio Toyoda
Στην κοινή συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 2024, τα εμπλεκόμενα μέρη δεν ανέφεραν αυτό που πιστεύει ο Toyoda ότι είναι το πιο σημαντικό: Τα ίδια τα αυτοκίνητα.
«Στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε, ήμουν αρκετά απογοητευμένος όταν άκουσα τι είπαν. Δεν μίλησαν καθόλου για τα προϊόντα».
Αντίθετα, το μνημόνιο κατανόησης μεταξύ της Nissan και της Honda γέμισε με τσιτάτα όπως «συνέργειες» και «επιχειρηματική ολοκλήρωση». Με στόχο να εξελιχθεί η βιομηχανική βάση της Ιαπωνίας σε μια «κορυφαία εταιρεία κινητικότητας».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Nissan Primera επιστρέφει, αλλά ως ηλεκτρικό σεντάν
Για να είμαστε ακριβείς, το μνημόνιο ανέφερε σχέδια για την τυποποίηση των πλατφορμών και την κοινή χρήση μοντέλων μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά χωρίς συγκεκριμένες λεπτομέρειες.
Η Nissan έχει ήδη ανακοινώσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο νέων μοντέλων. Παρουσιάζοντας το νέο crossover Leaf, καθώς και τα ηλεκτρικά Micra και Juke.
Επιστρέφοντας στην ακυρωθείσα συγχώνευση της Honda με τη Nissan, ο Akio Toyoda αμφισβήτησε επίσης τα οφέλη της συγχώνευσης.
«Γνωρίζετε ένα παράδειγμα όπου υπήρξε ενοποίηση εταιρειών και έγιναν πιο ανταγωνιστικότητες; Το να έχεις όγκο πωλήσεων δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είσαι ισχυρός. Βραχυπρόθεσμα, μπορεί να δεις κάποιες θετικές επιπτώσεις. Αλλά μακροπρόθεσμα, μπορεί να είναι πολύ δύσκολο να φτάσεις σε μια κατάσταση όπου όλοι θα δηλώνουν χαρούμενοι με τη συμφωνία».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Carlos Ghosn, πιστεύει ότι μόνο ένας μπορεί να σώσει τη Nissan
Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα που προκάλεσαν την ακύρωση της συμφωνίας μόλις δύο μήνες μετά την ανακοίνωση, ήταν η επιθυμία της Honda να μετατρέψει τη Nissan σε θυγατρική της. Αντί να δημιουργηθεί μια συγχώνευση ίσων.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-30 16:32:00