Οικονομία

Προσχέδιο Προϋπολογισμού: Αυξήσεις 2,8% στις συντάξεις και 80 ευρώ στον κατώτατο μισθό

Αυξήσεις 2,8% στις συντάξεις από τον Ιανουάριο του 2027 και αυξήσεις 80 ευρώ σε δύο δόσεις στον κατώτατο μισθό (τον Απρίλιο και τον Ιανουάριο του 2028) ώστε να ανέβει από τα 920 ευρώ στα 1.000 ευρώ, προβλέπει το προσχέδιο του προυπολογισμού που κατατέθηκε στη Βουλή.

Στο πλαίσιο των συνολικών παροχών (μειώσεις φορολογίας εισοδήματος, αυξήσεις επιδομάτων) που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, το υπουργείο Οικονομικών ανέλαβε να αποτυπώσει στον προυπολογισμό τα μεγέθη (και το κόστος) για τις αυξήσεις που θα πάρουν συνταξιούχοι, δημόσιοι υπάλληλοι και όλοι οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα μέσω του μηχανισμού αύξησης του κατώτατου μισθού και των τριετιών.

Αναλυτικά το προσχέδιο του προυπολογισμού αναφέρει τα εξής:

1. Αυξήσεις 2,8% στις αποδοχές των συνταξιούχων


Από τον Νοέμβριο 2026 η ετήσια οικονομική ενίσχυση αυξάνεται από 300 ευρώ σε 400 ευρώ καθαρά και επεκτείνεται σε μόνιμη βάση στο σύνολο

των συνταξιούχων ηλικίας άνω των 65 ετών, καταλαμβάνοντας 270.000 νέους δικαιούχους (συνολικός αριθμός 2,2 εκατ. δικαιούχοι).


Το συνολικό δημοσιονομικό κόστος της ενίσχυσης ανέρχεται σε 879 εκατ. ευρώ.

Το ίδιο ποσό θα λαμβάνουν οι συνταξιούχοι ηλικίας άνω των 60 ετών οι οποίοι είναι δικαιούχοι μόνο σύνταξης λόγω θανάτου, τα άτομα με αναπηρία ανεξαρτήτως ηλικίας και οι ανασφάλιστοι υπερήλικες.


Παράλληλα, από την 01η.01.2027 εφαρμόζεται οριζόντια αύξηση των συντάξεων για το σύνολο των συνταξιούχων με βάση τον μέσο όρο του πληθωρισμού και της αύξησης του ΑΕΠ, χωρίς συμψηφισμό της προσωπικής διαφοράς. Με βάση τις μακροοικονομικές εκτιμήσεις του προσχεδίου του προϋπολογισμού, λαμβανομένων υπόψη και των μακροοικονομικών στοιχείων του 2025, η αύξηση υπολογίζεται σε 2,8% και το αναλογούν δημοσιονομικό κόστος σε 807 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, καταργείται η περικοπή κατά 50% στους δικαιούχους που λαμβάνουν συντάξεις λόγω θανάτου μετά την παρέλευση της τριετίας, με το δημοσιονομικό κόστος να ανέρχεται στο ποσό των 48 εκατ. ευρώ.

2. Αυξήσεις αποδοχών δημοσίων υπαλλήλων και Δώρο Χριστουγέννων

Θεσπίζεται σε μόνιμη βάση επίδομα εορτών Χριστουγέννων ύψους 500 ευρώ μικτά από τον Δεκέμβριο 2027 για τους περίπου 720.000 υπαλλήλους και λειτουργούς, με ετήσιο δημοσιονομικό κόστος 433 εκατ. ευρώ. Το καθαρό ποσό του επιδόματος κυμαίνεται από 257 ευρώ έως 389 ευρώ ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας, την ηλικία, το εισόδημα και τον αριθμό των προστατευόμενων τέκνων.

Επιπλέον, ο ονομαστικός μισθός αναπροσαρμόζεται οριζόντια, ακολουθώντας την αύξηση του κατώτατου μισθού.

3. Αύξηση κατώτατου μισθού μισθού ιδιωτικού τομέα

Ο κατώτατος μισθός αναμένεται να αυξηθεί σε 1.000 ευρώ (1.300 ευρώ συνυπολογιζομένων των τριετιών) έως το 2028 από 920 ευρώ, μέσω δύο αυξήσεων που θα λάβουν χώρα τον Απρίλιο 2027 και τον Ιανουάριο 2028.

Το συνολικό ποσοστό αύξησης (και των δύο δόσεων) ανέρχεται σε 8,7%.

Υπενθυμίζεται ότι ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα από την 1η Απριλίου 2026 είναι 920 ευρώ (μεικτά) το μήνα (από 880 € που ήταν το 2025, αυξημένος κατά 4,55%).

Το ημερομίσθιο (για εργατοτεχνίτες) ανέρχεται σε 41,09 ευρώ μεικτά..

Με την ενσωμάτωση των τριετιών, ο κατώτατος μισθός διαμορφώνεται ως εξής:

· Χωρίς προϋπηρεσία (0-3 έτη): 920 € βασικός (με τις τριετίες έως 1.012 €)

· 1 τριετία (3-6 έτη): 1.104 €

· 2 τριετίες (6-9 έτη): 1.196 €

4. Μείωση ασφαλιστικών εισφορών στην εργασία

Παράλληλα, από την 01η.4.2027 μειώνονται κατά 0,5 ποσοστιαία μονάδα οι ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα (κρατήσεις υπέρ ΔΥΠΑ), με το δημοσιονομικό κόστος, το οποίο καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, να ανέρχεται σε 163 εκατ. ευρώ το 2027 και σε 218 εκατ. ευρώ το 2028. Συνεπεία της εν λόγω μείωσης το ποσοστό των συνολικών εισφορών το 2027 υποχωρεί σε 34,66% (12,87% για τον εργαζόμενο και 21,79% για τον εργοδότη).

Ακολούθησε το . .

Πρόσθεσε το . ως προτιμώμενη πηγή στη Google




Δημοσιεύτηκε ! 2026-10-05 14:57:00

Back to top button