Auto

Πόσο αμερικάνικα είναι τα… αμερικάνικα αυτοκίνητα;

Η είδηση των ημερών για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι αναμφίβολα η ανακοίνωση της κυβέρνησης Τραμπ για την επιβολή τελωνειακών δασμών ύψους 25% σε όλα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα.

Η απόφαση αφορά κάθε αυτοκίνητο που δεν κατασκευάζεται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η αμερικανική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι οι νέοι δασμοί θα ενισχύσουν τα δημόσια έσοδα και θα στηρίξουν την εγχώρια βιομηχανική παραγωγή. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;



Οι ΗΠΑ εισήγαγαν το 2024 επιβατικά αυτοκίνητα συνολικής αξίας περίπου 202 δισ. ευρώ και ανταλλακτικά ή άλλα συναφή είδη ύψους 435 δισ. ευρώ.

Οι κυριότεροι εξαγωγείς προς τις ΗΠΑ είναι το Μεξικό, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, ο Καναδάς και η Γερμανία, με τις χώρες αυτές να αναμένεται να δεχθούν και το μεγαλύτερο οικονομικό πλήγμα από την επιβολή των νέων μέτρων.

Υπό αυτό το πρίσμα, η διαρροή του κυβερνητικού εγγράφου, γνωστού και ως AALA (American Automotive Labeling Act), έρχεται να μας δείξει πόσο… αμερικάνικα είναι τα αυτοκίνητα που πωλούνται στις ΗΠΑ.



Το έγγραφο -για να το δείτε ολόκληρο κάντε κλικ ΕΔΩ– αποκαλύπτει αρχικά το κατά πόσο η κατασκευή ενός αυτοκινήτου λαμβάνει χώρα στις Ηνωμένες Πολιτείες ή τον Καναδά και έπειτα δείχνει ακριβώς που πραγματοποιείται το τελικό στάδιο συναρμολόγησης.

Επιπλέον, το κυβερνητικό έγγραφο AALA αναφέρει την προέλευση του κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης, πριν μας δώσει λεπτομέρειες σχετικά με το κατά πόσο τα μέρη του αυτοκινήτου προέρχονται από άλλες ηπείρους. Για παράδειγμα, το Hyundai Ioniq 5 κατασκευάζεται κατά 29% στην Αμερική, με το ίδιο ποσοστό να αφορά και στην Κορέα, ενώ το 33% των μερών του έρχεται από την Ουγγαρία.



Το Volvo S60 T8 PHEV παράγεται στο 20% του στην Αμερική, καθώς το 15% των μερών του έρχεται από τη Φινλανδία και ένα 15% από τη Σουηδία.

Ωστόσο, παραδείγματα σαν αυτά τα δύο μοντέλα είναι συγκεκριμένα και η πλειονότητα των αυτοκινήτων που παράγονται στις ΗΠΑ δεν έχουν μέρη από τόσα διαφορετικά σημεία του πλανήτη. Είτε παράγονται κατά βάση στις ΗΠΑ/ Καναδά είτε εκτός αυτών.

Για παράδειγμα, το 80% του Kia EV6 παράγεται στην Αμερική, όπως και το 70% των Honda Ridgeline και Acura MDX.



Στο σύνολο, περίπου το 45% των οχημάτων που πωλούνται στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού είναι εισαγόμενα, με την μερίδα του λέοντος να έχουν φυσικά Καναδάς και Μεξικό (χώρες όπου πολλοί μεγάλοι κατασκευαστές έχουν εργοστάσια).

Αλλά το πιο σημαντικό δεν είναι τόσο η παραγωγή, όσο τα ανταλλακτικά που έρχονται από άλλες χώρες και ηπείρους. Όπως προαναφέρθηκε, τα ανταλλακτικά ή άλλα συναφή μέρη των αυτοκινήτων που εισάχθηκαν στις ΗΠΑ πέρυσι είχαν υπερδιπλάσια αξία από εκείνη των εισαγόμενων οχημάτων.

Γίνεται, λοιπόν, εύκολα κατανοητό, πως το υψηλό ποσοστό των τελωνειακών δασμών που επέβαλλε η κυβέρνηση Τραμπ σε όλα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα και ανταλλακτικά θα αποτελέσει έναν μόνιμο και βαρύ «πονοκέφαλο» για τις περισσότερες εταιρείες που δεν είναι αμερικανικές. Διότι ακόμα και εάν έχουν εργοστάσιο στις ΗΠΑ, πολλά ανταλλακτικά που χρειάζονται θα τα πληρώνουν… έξτρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-28 11:15:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button