Auto

H Volvo χρησιμοποιεί το AI για να κάνει πιο έξυπνα τα μοντέλα της

Η Volvo είναι πλέον σε θέση να συνδυάζει δεδομένα περιστατικών τα οποία συλλέγονται από τους προηγμένους αισθητήρες των μοντέλων της, όπως δεδομένα για το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και τους απότομους ελιγμούς στο σύστημα διεύθυνσης, με ή χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.

Αυτό επιτρέπει στη σουηδική φίρμα να τα δοκιμάζει, να τα ανασυνθέτει και να τα διερευνεί με νέους τρόπους, για να κατανοήσει καλύτερα το πώς ένα συμβάν θα μπορούσε να αποφευχθεί.

H τεχνική Gaussian splatting επιτρέπει στη Volvo να εκθέτει το λογισμικό ασφαλείας σε όλους τους τύπους των κυκλοφοριακών συνθηκών

Αυτό είναι εφικτό χάρη σε μία προηγμένη υπολογιστική τεχνική που ονομάζεται Gaussian splatting, η οποία μπορεί να δημιουργεί έναν τεράστιο αριθμό από ρεαλιστικές, τρισδιάστατες ψηφιακές σκηνές υψηλής πιστότητας και αντικείμενα από εικόνες του πραγματικού κόσμου. Το εικονικό περιβάλλον μπορεί, για παράδειγμα, να αναδιαμορφωθεί μέσω προσθήκης ή αφαίρεσης χρηστών του δρόμου και αλλαγών στη συμπεριφορά όσων συμμετέχουν στην κυκλοφορία ή εμποδίων στον δρόμο – προκειμένου να παραχθούν διαφορετικά αποτελέσματα.

Η συγκεκριμένη τεχνική επιτρέπει στη Volvo να εκθέτει το λογισμικό ασφαλείας σε όλους τους τύπους των κυκλοφοριακών συνθηκών, σε κλίμακα και με ταχύτητα που δεν ήταν εφικτές προηγουμένως.

«Διαθέτουμε ήδη εκατομμύρια δεδομένα από στιγμές που δεν συνέβησαν ποτέ, τα οποία χρησιμοποιούμε για να εξελίξουμε το λογισμικό μας», λέει ο Alwin Bakkenes, επικεφαλής εξέλιξης λογισμικού της Volvo Cars. «Χάρη στο Gaussian splatting, μπορούμε να επιλέξουμε μία εξαιρετικά σπάνια περίπτωση και να την επεκτείνουμε σε χιλιάδες νέες παραλλαγές της, προκειμένου να ελέγξουμε και να εκπαιδεύσουμε για αυτές τα μοντέλα μας. Αυτό δίνει τη δυνατότητα να ξεκλειδώσουμε μία κλίμακα στην οποία δεν είχαμε ποτέ πρόσβαση στο παρελθόν, καθώς και να προληφθούν ακραίες καταστάσεις πριν συμβούν στον πραγματικό κόσμο».

Volvo Cars AI

Η Volvo Cars χρησιμοποιεί εικονικά περιβάλλοντα, μαζί με δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, για την εκπαίδευση του λογισμικού, την εξέλιξη και την επαλήθευση, διότι είναι ασφαλή, επεκτάσιμα και οικονομικά. Τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά σε συνεργασία με τη Zenseact, την εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo Cars.

Το έργο αποτελεί τμήμα ενός προγράμματος PhD για κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια, με σκοπό να διερευνηθεί εάν οι νευρωνικές τεχνικές απεικόνισης θα ενσωματωθούν σε μελλοντικές πρωτοβουλίες για την ασφάλεια. Η μελέτη επιχορηγείται από το Wallenberg AI, Autonomous Systems and Software Program (WASP).

Κατά τη δεκαετία του 1970, η εταιρεία άρχισε να αξιοποιεί δεδομένα για τη βελτίωση της ασφάλειας, χάρη στη δική της ομάδα Έρευνας για την Ασφάλεια. Στις απαρχές της, η ομάδα μετέβαινε στον τόπο των ατυχημάτων με μετρητικές ταινίες, συνεκτιμώντας τα σημάδια ολίσθησης και άλλους δείκτες της σύγκρουσης.

Τα δεδομένα και η γνώση που συγκεντρώθηκαν από τα ατυχήματα έχουν εμπνεύσει πολλές καινοτομίες που σώζουν ζωές, όπως το σύστημα προστασίας του αυχένα από τραυματισμό (Whiplash Injury Protection System) και το σύστημα προστασίας από πλευρική σύγκρουση (Side Impact Protection System).

Επιποροσθέτως, έχει τη δυνατότητα να διερευνά τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting χάρη στη συνεργασία της με την NVIDIA, την οποία επέκτεινε πρόσφατα. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κατασκευασμένη πάνω σε εξαιρετικά γρήγορους υπολογιστές (accelerated computers) της NVIDIA, συγκεντρώνει δεδομένα από διάφορους αισθητήρες για να κατανοήσει ό,τι συμβαίνει μέσα και γύρω από το αυτοκίνητο, καλύτερα από ποτέ.

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-22 00:43:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button