
Η BYD εξετάζει τη Γερμανία για το τρίτο της εργοστάσιο στην Ευρώπη
Η BYD εξετάζει τη Γερμανία ως πιθανή τοποθεσία για ένα τρίτο εργοστάσιο συναρμολόγησης στην Ευρώπη, σύμφωνα με το Reuters.
Η μεγαλύτερη οικονομία και αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης είχε αντιταχθεί στους δασμούς που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2023, γεγονός που φαίνεται να παίζει ρόλο στις αποφάσεις του κινεζικού κολοσσού.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να δημιουργήσουν εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ευρώπη, ώστε να προωθήσουν τα χαμηλότερου κόστους μοντέλα τους και να ανταγωνιστούν τους Ευρωπαίους κατασκευαστές, καθώς η ζήτηση στην κινεζική αγορά, τη μεγαλύτερη παγκοσμίως, επιβραδύνεται. Παράλληλα, η τοπική παραγωγή θα τους επιτρέψει να αποφύγουν τους ευρωπαϊκούς δασμούς στις εισαγωγές οχημάτων από την Κίνα.
Η Ευρώπη είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα της BYD – και η Γερμανία ίσως κρατά το κλειδί
Η στρατηγική επιλογή της Γερμανίας
Η Stella Li, εκτελεστική αντιπρόεδρος της BYD, δήλωσε νωρίτερα μέσα στον Μάρτιο στο Automobilwoche ότι η εταιρεία σχεδιάζει ένα τρίτο εργοστάσιο στην Ευρώπη μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, συμπληρώνοντας τις εγκαταστάσεις που ήδη κατασκευάζει στην Ουγγαρία και την Τουρκία. Ωστόσο, δεν διευκρίνισε ποια χώρα εξετάζεται.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Γερμανία αποτελεί την κορυφαία επιλογή της BYD, παρά τα υψηλά κόστη εργασίας και ενέργειας, τη χαμηλή παραγωγικότητα και τη μειωμένη ευελιξία σε σύγκριση με άλλες αγορές. Ωστόσο, δεν έχει ληφθεί τελική απόφαση.
Η BYD εξετάζει χώρες της Δυτικής Ευρώπης προκειμένου να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα της μάρκας της στους Ευρωπαίους καταναλωτές ως τοπικός κατασκευαστής. Παράλληλα, ακολουθεί την πολιτική του Πεκίνου να αποφεύγει επενδύσεις σε χώρες που στήριξαν τους δασμούς της ΕΕ στα κινεζικά EV, γεγονός που αποκλείει προς το παρόν χώρες όπως η Ιταλία και η Γαλλία.
Η Γερμανία φαίνεται να βρίσκεται στο επίκεντρο των κινεζικών σχεδιασμών, καθώς η κυβέρνηση εξετάζει πιθανές επενδύσεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η αντιπολίτευση, με επικεφαλής το Χριστιανοδημοκρατικό κόμμα (CDU), το οποίο πιθανότατα θα ηγηθεί της επόμενης κυβέρνησης, έχει δεσμευτεί να μειώσει τη φορολογία των επιχειρήσεων και να προσελκύσει εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό. Ωστόσο, αντιτίθεται στις κρατικές επιδοτήσεις, τις οποίες η κυβέρνηση του Olaf Scholz έχει αξιοποιήσει ευρέως, όπως συνέβη με τη σχεδόν 10 δισ. ευρώ επιδότηση στην Intel για νέο εργοστάσιο, που τελικά καθυστέρησε σημαντικά.
Το πώς θα εξελιχθούν οι σχέσεις των ευρωπαϊκών χωρών με την Κίνα τα επόμενα χρόνια θα είναι καθοριστικό για την τελική απόφαση της BYD. Παράλληλα, η εταιρεία θα αξιολογήσει την απόδοσή της στις ευρωπαϊκές πωλήσεις και τη δυναμικότητα των εργοστασίων σε Ουγγαρία και Τουρκία, προτού προχωρήσει με το τρίτο εργοστάσιο.
Οι επόμενες κινήσεις της BYD στην Ευρώπη
Το εργοστάσιο της BYD στην Ουγγαρία αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή τον Οκτώβριο του 2025, ενώ αυτό στην Τουρκία προγραμματίζεται να τεθεί σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2026. Όταν φτάσουν στη μέγιστη δυναμικότητά τους, οι δύο μονάδες θα μπορούν να παράγουν συνολικά 500.000 αυτοκίνητα ετησίως.
Εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, η BYD ποντάρει και στην υβριδική τεχνολογία για τη διεύρυνση της παρουσίας της στην Ευρώπη. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της S&P Global Mobility, οι πωλήσεις της BYD στην ήπειρο αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν φέτος, φτάνοντας τις 186.000 μονάδες, από 83.000 το 2024, ενώ μέχρι το 2029 αναμένονται να αγγίξουν τις 400.000 μονάδες.
Η τελική απόφαση για το τρίτο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της BYD θα εξαρτηθεί από μια σειρά παραγόντων, με τις πολιτικές ισορροπίες, το οικονομικό περιβάλλον και τη ζήτηση στην αγορά να παίζουν καθοριστικό ρόλο.
–
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-17 12:44:00