
Δοκιμή: Alfa Romeo Junior Elettrica
Για κάποιον που είχε μεγαλώσει ακούγοντας τον ήχο του 1.5 μιας Alfasud, όπως εγώ, είναι μα την αλήθεια παράξενο να βρίσκεται πίσω από τον τιμόνι με τον περίφημο θυρεό, να πατάει το γκάζι και να εισπράττει ώση και… ησυχία. Αλλά η ζωή επιφυλάσσει πάντοτε εκπλήξεις και ευτυχώς που πλέον έχουμε αποκτήσει μια εμπειρία με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα διότι διαφορετικά η οδήγηση μιας ηλεκτρικής Alfa θα ήταν εμπειρία ανάλογη ταινίας του Ντέιβιντ Λιντς.
Πώς να ενώσεις δύο τόσο διαφορετικούς κόσμους με τόσο διαφορετικές προτεραιότητες; Θα μου πείτε το έκανε η Porsche, αλλά οι Γερμανοί είχαν την ελευθερία των ελάχιστων συμβιβασμών και της υψηλότατης τιμολόγησης. Εδώ πρέπει να συμβιβάσεις τη λογική με το συναίσθημα, την οικονομία κλίμακας με τον χαρακτήρα, το packaging με την ξεχωριστή εμφάνιση.
Ωστόσο, είναι φανερό ότι εδώ υπάρχει μια διαλεκτική σχέση ανάμεσα στη νέα τεχνολογία και την ιδιαιτερότητα της μάρκας, η οποία, κατά τη γνώμη μου, δημιουργεί ένα ισορροπημένο σύνολο. Πρώτα, όμως, οφείλω να σταθώ σε έναν καίριο τομέα, αυτόν της εμφάνισης.
Με συμπαγείς διαστάσεις αλλά σωστές αναλογίες, όσο επιθετική προσήκει σε μια Alfa Romeo και όσο σύγχρονη επιτάσσει η εποχή και ο αμείλικτος ανταγωνισμός, η Junior ξεχωρίζει και ξαφνιάζει. Ο Giovanni Ribotta, ο υπεύθυνος Εξωτερικού σχεδιασμού της Junior, μας είχε πει κάτι πολύ εύστοχο όταν την αντικρίσαμε για πρώτη φορά από κοντά στο Μιλάνο πριν από μερικούς μήνες:
«Η Junior είναι ιδιαίτερη διότι από τη μια αντηχεί τη σχεδιαστική σχολή coda tronca, του κοφτού πίσω μέρους που πρώτη φορά είχε εφαρμοστεί στην Giulia TZ του 1963 και από την άλλη βλέπεις σε αυτή νεωτερικά στοιχεία που κατά μεγάλο μέρος εισάγουν στη νέα σχεδιαστική γλώσσα που θα δείτε στις επόμενες Alfa Romeo».
Βασικό χαρακτηριστικό της είναι η εντυπωσιακή μάσκα με τον καινούριο θυρεό, που προσφέρεται σε δύο διαφορετικά μοτίβα (Leggenda ή Progresso) και συνδυάζεται με λεπτής σχεδίασης Full LED φωτιστικά σώματα που φέρουν την κωδική ονομασία «3+3». Εδώ υπάρχει, πάντως, μια ένσταση διότι το μαύρο χρώμα ουσιαστικά δημιουργεί την εντύπωση ενός τριγωνικού… κενού.
Πίσω κυριαρχεί το έντονο ανάγλυφο που ενισχύει το στυλ της Junior και ταυτόχρονα λειτουργεί και ως αεροδυναμικό βοήθημα, κάτι που ισχύει και για την κατάληξη της οροφής. Οι εξωτερικές συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 4,17 m, πλάτος 1,78 m και ύψος 1,5 m) τοποθετούν την Junior στην καρδιά της κατηγορίας των B-SUV.

Στο εσωτερικό γίνεται εκτενής χρήση τεχνολογικών καινοτομιών, όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη των 10,25”, που περιλαμβάνει το infotainment με ενσωματωμένα widgets, λειτουργίες μέσω φωνητικών εντολών, όπως και το chatbot ChatGPT που βασίζεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Η παραλληλόγραμμη σχεδίαση της οθόνης και, κυρίως, η χαμηλή της τοποθέτηση ξενίζει λίγο, αλλά από την άλλη έτσι έχεις πολύ καλή ορατότητα προς τα εμπρός (δεν θα έλεγα το ίδιο και για πίσω…).
Ο πίνακας οργάνων είναι επίσης ψηφιακός, με ευανάγνωστη γραμματοσειρά και αρκετές δυνατότητες παραμετροποίησης. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι σε γενικές γραμμές αρκετοί και η ποιότητα κατασκευής συνεπής, αλλά όχι κορυφαία. Υπάρχουν μάλιστα κάποια σημεία, όπως το γείσο πάνω από τον πίνακα οργάνων που επιδέχονται βελτίωσης. Περισσότερο, πάντως, ξενίζει η όψη των σκληρών πλαστικών που κυριαρχούν παρά η καθαυτή συναρμογή τους που φαίνεται πολύ στιβαρή.

Ξέρετε όμως τι «κλοτσάει» στην πραγματικότητα; Η Alfa Romeo Junior είναι υπερβολικά… Stellantis. Αν έχεις δει άλλα παρόμοια μοντέλα, διαπιστώνεις υπερβολικά πολλές ομοιότητες, κάτι που μπορεί να είναι εντάξει σε ένα FIAT αλλά όχι σε μια Alfa Romeo. Πάντως, το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε δύο μοναδικά στοιχεία, πέραν βεβαίως της εμφάνισης: αυτό το τόσο ιδιαίτερο κόκκινο χρώμα και τα εκπληκτικά Sabelt μπάκετ καθίσματα. Αμφότερα ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό και τα δεύτερα κοστίζουν €3.000, αλλά αξίζουν κάθε σεντ τους.
Δεν είναι μόνο πανέμορφα σε εμφάνιση, τόσο που αλλάζουν όλη την αύρα του εσωτερικού, δεν είναι μόνο ότι, μολονότι ογκώδη, ανοίγουν περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών εξαιτίας των ειδικά σχεδιασμένων εσοχών, είναι κυρίως ότι στηρίζουν καταπληκτικά το σώμα και την ίδια στιγμή προσφέρουν υψηλό επίπεδο άνεσης. Κατά τα άλλα η θέση οδήγησης είναι επίσης πολύ καλή και ο συνολικός εξοπλισμός άνεση και ασφάλειας υπερπλήρης.

Η αμιγώς ηλεκτρική Junior Elettrica εφοδιάζεται με έναν τοποθετημένο εμπρός σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα, τεχνολογίας Hybrid Synchronous με την απόδοση να φτάνει στους 156 PS και τα 260 Nm. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 54 kWh προσφέρει σε μεικτές συνθήκες εργοστασιακή αυτονομία 410 km, ενώ όταν κινείται αποκλειστικά εντός πόλης, φτάνει τα 590 km (WLTP).
Αυτά στη θεωρία. Παραδόξως, η πράξη δεν απέχει πολύ, κάτι πολύ ευχάριστο διότι η Junior σε ωθεί να οδηγήσεις με περισσότερο ενθουσιασμό απ’ ό,τι συνήθως, ακόμα και μέσα στην πόλη. Εχει μια ανάλαφρη και ρευστή συμπεριφορά που σε κάνει να θέλεις να κινείσαι σβέλτα, λίγο πιο επιθετικά. Παρ’ όλα αυτά λοιπόν, η πραγματική αυτονομία σπάνια θα πέσει κάτω από τα 330 km. Η διαχείριση της ενέργειας αποδεικνύεται πολύ σωστά μελετημένη, παρότι δεν υπάρχει λειτουργία one-pedal.

Αν μέσα στην πόλη η ηλεκτρική Junior φαίνεται -και είναι- ευχάριστη και εύχρηστη (σε αυτό βοηθά και το ελαφρύ τιμόνι και οι συμπαγείς διαστάσεις), δικαιώνει το όνομά της μόλις αντικρίσει μια πιο απαιτητική διαδρομή. Εκεί διαπιστώνεις την πολύ ισορροπημένη ρύθμιση της ανάρτησης, τη γρήγορη απόκριση του τιμονιού (το οποίο πάντως είναι κάπως αδρανές γύρω από την ευθεία) και τη σχεδόν διαισθητική τοποθέτηση του αυτοκινήτου μέσα στη στροφή.
Οι κλίσεις είναι αμελητέες, τα φρένα λίγο «σφουγγάρια» στην αρχή, αλλά με πολύ καλή απόδοση και η απόκριση του μπροστινού τόσο άμεση που ξεχνάς ότι πρόκειται για ένα υπερυψωμένο crossover. Η Junior είναι τόσο καλή σε αυτό που (μπορεί να) κάνει που οι 156 PS της ιπποδύναμης μοιάζουν φτωχοί, παρά την άμεση απόκριση. Σίγουρα η έκδοση Veloce με τους 240 PS θα ανταποκρίνεται περισσότερο στις δυνατότητες του πλαισίου και στο εξαιρετικό στήσιμο της ανάρτησης.

Ακόμα κι έτσι, όμως, σπάνια συναντάς ένα αυτοκίνητο της συγκεκριμένης συνομοταξίας (ηλεκτρικό ή όχι) που να προσφέρει τόσο απλόχερα αυτή την ένταση και τη σιγουριά συνάμα. Λείπει ο ήχος, σύμφωνοι, αλλά όλο το υπόλοιπο DNA της Alfa είναι αναμφίβολα εδώ. Και αυτό είναι που την κάνει να ξεχωρίζει ουσιαστικά, αλλά και να δίνει υποσχέσεις ότι οι ηλεκτρικές Alfa Romeo του μέλλοντος θα είναι άξιοι συνεχιστές μιας παράδοσης που θα ήταν κρίμα να χαθεί στον κυκεώνα της ομογενοποιήσης.
KEY TECH
Η αμιγώς ηλεκτρική Junior μπορεί να φορτίσει σε παροχή ισχύος 7,4 kW και 11 kW, αντίστοιχα. Στη δεύτερη περίπτωση, για μια πλήρη φόρτιση απαιτούνται 5 h και 45 min. Σε ταχυφόρτιση συνεχούς ρεύματος η μέγιστη παροχή είναι 100 kW. Τότε, χρειάζονται 27 min της ώρας για τη φόρτιση από το 20% μέχρι το 80%. Μαζί με την Junior Elettrica αποκτάς πρόσβαση στο δίκτυο Free2Charge με την κάρτα η οποία παρέχει πρόσβαση στο 99,9% των 640.000 δημόσιων σταθμών φόρτισης παντού στην Ευρώπη. Το EV Routing, που παρέχεται από την TomTom, σχεδιάζει ταξίδια εκτός αυτονομίας, παρέχοντας αυτόματη προσθήκη των απαραίτητων στάσεων φόρτισης, ενσωματώνοντας τον χρόνο φόρτισης και τα δεδομένα της κίνησης για την καλύτερη συνολική διαδρομή.

TECH – ALFA ROMEO JUNIOR SPECIALE ELETTRICA
ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, 156 PS, 260 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 54 kWh, (50,8 kWh net)
ΦΟΡΤΙΣΗ: 11 Kw (AC), 100 kW (DC)
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 9,0”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 150 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 16,7 kWh/100 km (15,1 WLTP)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 330 km (411 WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.173/1.781/1.532 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.562 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 400 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.620 kg
ΤΙΜΗ: Από 27.290 ευρώ (με κρατική επιδότηση)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-17 08:00:00