Auto

Δοκιμή: Subaru Forester 2.0i e-Boxer

Το νέο Forester είναι από εκείνα τα SUV που ξέρεις τι να περιμένεις. Γιαπωνέζικα ποιοτικά στάνταρ, μεγάλους χώρους, άνεση στην οδήγηση και κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες. Από τον κανόνα δεν αποκλίνει ούτε η 6η γενιά του μοντέλου που συνεχίζει την προίκα όλων των προηγούμενων ικανοποιώντας τους πιστούς της μάρκας και μυώντας όσους θέλουν ένα πολυτάλαντο SUV με old school χαρακτήρα. Πάμε να δούμε το πως…

Μία συνειδητή περίπτωση. Έτσι όπως έχουν σήμερα τα πράγματα, αυτό είναι το Forester απέναντι στο γερμανικό (βλέπε Tiguan) ή στον κορεατικό (βλέπε Tucson) ανταγωνισμό ή ακόμη και στον ιαπωνικό (βλέπε RAV4). Δεν είναι μόνο το ότι πρεσβεύει το λογότυπο της Πούλιας αλλά και γενικότερα η αύρα που βγάζει κάθε Subaru που στην Ευρώπη μας έρχεται από την εργοστάσιο της μάρκας στην Ιαπωνία.



Μία αύρα που αποτυπώνεται στο διαχρονικό στιλ και του νέου Forester που διατηρεί τη βασική του σχεδιαστική φόρμα, με την μάσκα να έχει ένα «εξηλεκτρισμένο» στιλ, τους θόλους των τροχών να έχουν τονιστεί περισσότερο, τις ράγες της οροφής να συμβάλλουν στο off-road στοιχείο κ.α..

Με την πρώτη ματιά, μερικοί ίσως να κατηγορήσουν τους Ιάπωνες για έλλειψη φαντασίας και δημιουργικότητας. Αλλά κάτι μας λέει πως το πιστό κοινό της μάρκας προτιμά το Forester να παραμείνει… Forester (με μία απόσταση από το έδαφος στα 22 εκατοστά). Και καλά κάνουν…



Μάλιστα, το νέο Forester είναι μεγαλύτερο από κάθε προηγούμενο, έχοντας προσθέσει στο μήκος του περίπου 3 εκατοστά για να φτάσει τα 4,67 μέτρα. Την ίδια στιγμή το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 1,5 εκατοστά (συνολικά στα 1,83 μέτρα, αμετάβλητο ύψος στα 1,73) και σε συνδυασμό με το μεγάλο (επίσης αμετάβλητο) μεταξόνιο των 2.670 χιλιοστών το όφελος για τους επιβαίνοντες γίνεται άμεσα αντιληπτό αφού βολεύονται με ακόμη περισσότερη άνεση. Αρχοντικά, θα έλεγα…



Χαρακτηριστικό της ευρυχωρίας είναι το πορτμπαγκάζ των 508 λίτρων (ίδιο αλλά με πιο εύκολο άνοιγμα φόρτωσης) με την πρακτικότητα να εκτοξεύεται στα 1.720 λίτρα όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα. Μάλιστα, υπάρχουν πολλές έξυπνες και λειτουργικές λύσεις, από θήκες για μικροαντικείμενα μέχρι και άγκιστρα πρόσδεσης ή «διχτάκια».

Και σε ό,τι αφορά την ποιότητα των υλικών και το φινίρισμα αυτών, θα έλεγα πως είναι ό,τι πιο προσεγμένο έχουμε δει σε Subaru. Ακόμη και αν δεν σου βγάζει τόσο το σούπερ premium στοιχείο, δίνει την πεποίθηση της αντοχής στο χρόνο.

Όσον αφορά το ψηφιακό πακέτο η όλη εικόνα μας παραπέμπει στο XV που έχουμε ήδη δοκιμάσει. Η κεντρική οθόνη αφής 11,6 ιντσών έχει ένα σχετικά εύκολο και πληρέστατο μενού (στο πάνω μέρος έχει info για θερμοκρασίες λαδιού/ νερού, τις γωνίες του αμαξώματος κ.α.) με πλήρη συνδεσιμότητα σε Apple CarPlay και Android Auto (υπάρχει και ασύρματη φόρτιση smartphone με ισχύ 10 W).

Στην βάση της υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό βελτιώνοντας την χρηστικότητα. Πληρέστατη είναι και η πληροφόρηση από τον αναλογικό πίνακα οργάνων (ενδιάμεσα υπάρχει μια οθόνη πολλαπλών λειτουργιών), ενώ οι διακόπτες στο τιμόνι βελτιώνουν την χρηστικότητα.

Πολύ καλή είναι η ορατότητα προς τα έξω (εδώ βοηθούν και τα τριγωνικά κρύσταλλα χαμηλά στις κολόνες του παρμπρίζ) με τα καθίσματα να είναι άνετα και αναπαυτικά. Ειδικότερα εκείνο του οδηγού έχει όλες τις ρυθμίσεις που χρειάζονται για να βρεις την επιθυμητή θέση (οδήγησης), ενώ όλοι οι επιβάτες θα νιώσουν ιδιαίτερα ευχάριστα μέσα σε μία… ευάερη και ευήλια καμπίνα.

Το πακέτο  ασφάλειας με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης ονομάζεται Eyesight και είναι αναβαθμισμένο με πέντε νέες λειτουργίες. Αχρείαστο να είναι, βρίσκεται πάντα stand by και σε ορισμένες περιπτώσεις, π.χ. σε βρεγμένο οδόστρωμα, μπορεί κάποια στιγμή να φανεί υπερβολικό. Πάντως, επιβλέπει συνεχώς τον οδηγό αφού όταν έχει το βλέμμμα του μακριά από το δρόμο και για περισσότερη ώρα από ότι πρέπει, τότε το Eyesight θα τον προειδοποιήσει με οπτικοακουστική ειδοποίηση.



Αυτό όμως που θα αρέσει στους πιστούς της Subaru είναι το μηχανολογικό DNA του Forester που διατηρεί τη γνωστή συνταγή του δίλιτρου boxer και της μηχανικής τετρακίνησης. Λόγω ρύπων η ισχύς του ατμοσφαιρικού, τετρακύλινδρου μοτέρ με άμεσο ψεκασμό, έχει μειωθεί στους 136 ίππους και η ροπή στα 182 Nm. Για όσους έχουν μάθει στο turbo η ισχύς θα φανεί απλά ικανοποιητική για το απόβαρο των περίπου 1,8 τόνων.

Ωστόσο, το ζητούμενο από το Forester δεν είναι να βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά να σε ταξιδεύει με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και προπάντων ξεκούραστα. Κάτι που το καταφέρνει διάνα, έστω και αν παρατήρησα κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους στις υψηλές ταχύτητες, που ωστόσο δεν επισκιάζει την συνολικά θετική εικόνα. Μία σημαντική αναβάθμιση αφορά στο ηλεκτρομηχανικό τιμόνι, με το διπλό πινιόν στην κρεμαγέρα, που προσφέρει βελτιωμένη ακρίβεια και παρά την μία μικρή ελαφρότητα γύρω από την ευθεία.



Το κιβώτιο Lineartronic (τύπου CVT) βοηθά το μοτέρ στις ρεπρίζ και για λόγους οδηγικής εμπειρίας έχει επτά «διαβαθμίσεις», ενώ στο πρόγραμμα Sport οι αλλαγές από τα paddles είναι πιο άμεσες. Υπάρχει και ήπια υβριδική υποβοήθηση με ηλεκτρομοτέρ (12,3 kW/ 66 Nm, μπαταρία 0,6 kWh) ενσωματωμένο στο κιβώτιο, που πρακτικά βοηθά στις ρεπρίζ και που θεωρητικά μειώνει την κατανάλωση.

Η οποία όμως σε μεικτές συνθήκες κυμαίνεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα (κάπου στα 9 με 10 λίτρα/100 χλμ., το μικρό ρεζερβουάρ των 48 λίτρων απαιτεί πιο συχνές επισκέψεις στα βενζινάδικα), κάτι όμως που είναι λίγο-πολύ αναμενόμενο για ένα «βαρύ» SUV με «βαριά» μόνιμη τετρακίνηση.



Η «καλοκουρδισμένη» ανάρτηση (με γόνατα MacPherson μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω) έχει μία μαγική ικανότητα να «ρουφά» τις ανωμαλίες του δρόμου και στο off-road να προσφέρει τέτοια επίπεδα άνεσης που θα ζήλευαν ακόμη και πολύ ακριβότερα SUV με αεραναρτήσεις και άλλα γλυκάδια.

Στα ατού το Forester παραμένει η «συμμετρική» τετρακίνηση που σε βγάζει ασπροπρόσωπο μακριά από την άσφαλτο με το σύστημα X-Mode (με λειτουργίες Normal, Snow/Dirt και Deep Snow/Mud) να διασφαλίζει το πέρασμα της ροπής στο τροχό με την περισσότερη πρόσφυση. Και με σύμμαχο την μεγάλη απόσταση από το έδαφος, το Forester να είναι ένα από τα κορυφαία τετρακίνητα SUV (με αυξημένες γωνίες προσέγγισης, ράμπας, διαφυγής στις 20,4, 20,9 και 25,7 μοίρες, αντίστοιχα).



Σε νορμάλ συνθήκες κίνησης η κατανομή ανάμεσα στους δύο άξονες είναι σε αναλογία 60/40 (μπροστά/πίσω), ενώ αν χρειαστεί το Active Torque Split και συγκεκριμένα ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης μπορεί να περάσει ισόποσα τη ροπή (50/50). Επίσης, το Hill Descent Control είναι ένα χρήσιμο σύστημα σε απότομες καταβάσεις, διατηρώντας αυτόματα σταθερή ταχύτητα έως 20 χλμ./ώρα, προσφέροντας καλύτερο έλεγχο και ασφάλεια στον οδηγό.

Συνοψίζοντας, τα 45.920 ευρώ που ζητά το Forester για να γίνει δικό σας δεν ακούγονται λίγα. Δεν είναι όμως και πολλά όταν αναλογιστείς πως μιλάμε για ένα μεγάλο SUV με άνετους χώρους, αυτόματη μετάδοση και μόνιμη τετρακίνηση που εγγυάται απροβλημάτιστες διαδρομές εντός ή εκτός ασφάλτου.

Όλα αυτά τα γνωρίζουν όσοι έχουν παραστάσεις με ένα brutal SUV που στο off-road κάνει τα περισσότερα του ανταγωνισμού να «κοκκινίζουν» από την ντροπή τους. Και όποιος θέλει να το ανακαλύψει, δεν θα χάσει…



Τεχνικά χαρακτηριστικά – Subaru Forester 2.0i e-Boxer
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος boxer, ατμοσφαιρικός με mild hybrid, 1.995 cc
Μέγιστη ισχύς: 136 PS/5.600 rpm
Μέγιστη ροπή: 182 Nm/4.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο τύπου CVT με 7 διαβαθμίσεις
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,2 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 8,1 lt/100 km / 9,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 183 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.670/1.830/1.730 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Βάρος: 1.722 kg
Χώρος αποσκευών: 508-1.731 lt
Τιμή: Από 45.920 ευρώ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-11 08:00:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button