
Χωρίς «φρένο» η πτώση στη μετοχή της Tesla – Πώς χάθηκαν 800 δισ. δολάρια
Για επτά συνεχόμενες εβδομάδες οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla καταγράφουν συνεχή πτώση, κλείνοντας την Παρασκευή στα 270,48 δολάρια, σε μια πτώση άνω του 10% και στο χαμηλότερο επίπεδό τους από τις 5 Νοεμβρίου.
Από την κορύφωση της μετοχής στα σχεδόν 480 δολάρια στις 17 Δεκεμβρίου, η Tesla έχει χάσει πάνω από 800 δισ. δολάρια σε κεφαλαιοποίηση.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο τέτοιο σερί απωλειών για την Tesla στα 15 χρόνια της ως δημόσια εταιρεία, ενώ αρκετές εταιρείες της Wall Street αυτή την εβδομάδα μείωσαν τους στόχους τιμών τους για την Tesla.
Στη μείωση του στόχου τους από 490 δολάρια σε 380 δολάρια, οι αναλυτές της Bank of America αναφέρθηκαν στις ανησυχίες για την πτώση των πωλήσεων νέων οχημάτων της εταιρείας και την έλλειψη πρόσφατης ενημέρωσης από τον Musk σχετικά με ένα «μοντέλο χαμηλού κόστους».
Παράλληλα, η Goldman Sachs, η οποία μείωσε την τιμή-στόχο για τη μετοχή στα 320 δολάρια από 345 δολάρια, επισήμανε επίσης την πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων για την Tesla τους δύο πρώτους μήνες του έτους σε διάφορες αγορές στην Ευρώπη, την Κίνα και σε τμήματα των ΗΠΑ.
Οι αναλυτές της Goldman σημείωσαν ότι η Tesla αντιμετωπίζει «ένα σκληρό ανταγωνιστικό περιβάλλον για το FSD» στην Κίνα, όπου οι βασικοί ανταγωνιστές «γενικά δεν απαιτούν ξεχωριστή αγορά λογισμικού για τις λειτουργίες έξυπνης οδήγησης».
Το FSD, ή Full Self-Driving (Supervised), είναι το μερικώς αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης της Tesla, το οποίο η εταιρεία πωλεί ως premium επιλογή στις ΗΠΑ.
Από την πλευρά της, η Baird πρόσθεσε την Tesla στις «πτωτικές φρέσκες επιλογές» της αυτή την εβδομάδα, με τους αναλυτές της εταιρείας να γράφουν ότι «η διακοπή της παραγωγής» θα περιπλέξει «την πλευρά της προσφοράς της εξίσωσης» για την Tesla, καθώς η εταιρεία μεταβαίνει στην κατασκευή της νέας έκδοσης του Model Y SUV της.
Όμως η Wall Street δεν ανησυχεί μόνο για τις θεμελιώδεις μετρήσεις, όπως οι πωλήσεις και τα στοιχεία παραγωγής. Οι επενδυτές προσπαθούν επίσης να εκτιμήσουν πόσο η πολιτική του Μασκ και η εργασία του στον Λευκό Οίκο θα πιέσουν την Tesla και για πόσο καιρό, σύμφωνα με το CNBC.
«Η εμπλοκή του Μασκ με την κυβέρνηση Trump προσθέτει αβεβαιότητα στην πλευρά της ζήτησης», έγραψαν οι αναλυτές της Baird.
Υπενθυμίζεται πως πριν αναλάβει τον ρόλο του ως σύμβουλος του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και ως επικεφαλής του λεγόμενου Τμήματος Κυβερνητικής Αποδοτικότητας ή DOGE, ο Μασκ ήταν ήδη επικεφαλής των πολλών ιδιωτικών του επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένης της νεοφυούς επιχείρησης τεχνητής νοημοσύνης xAI, της εταιρείας μέσων κοινωνικής δικτύωσης X και της αεροδιαστημικής και αμυντικής εταιρείας SpaceX.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-10 16:32:00