Auto

Test drive: Hyundai Inster Long Range, μικρό, ηλεκτρικό και… ανατρεπτικό

Από τη στιγμή που η ηλεκτροκίνηση έγινε μέρος της ζωής μας, οι Κορεάτες δεν σταματούν να μας εκπλήσσουν. Με το νέο, 100% ηλεκτρικό Hyundai Inster, η μάρκα φέρνει στην αγορά ένα από τα μικρότερα, πιο προσιτά και ταυτόχρονα πιο ικανά μοντέλα της γκάμας της. Φιλοδοξώντας να ανατρέψει τα δεδομένα σε μια κατηγορία που τους τελευταίους μήνες γεμίζει σιγά σιγά με ολοένα και περισσότερες ενδιαφέρουσες προτάσεις.

Από άποψη μεγέθους και χαρακτηριστικών, το ολοκαίνουργιο Inster, τοποθετείται μεταξύ του i10 και του i20 στην γκάμα της Hyundai. Επί της ουσίας ακροβατεί ανάμεσα σε δυο κατηγορίες. Από τη μια έρχεται για να ανταγωνιστεί τα οικονομικά προσιτά μικρά ηλεκτρικά της ελληνικής αγοράς, όπως το Dacia Spring και το Leapmotor T03. Από την άλλη τα βάζει με τα λίγο μεγαλύτερα Citroën ë-C3 -που το αναμένουμε- ή ακόμα και το BYD Dolphin.

Και μαζί με αυτά φυσικά, οποιοδήποτε θερμικό μίνι ή σουπερμίνι με τιμή που κινείται στην περιοχή των €20.000.

To Hyundai Inster αποτελεί «πρόβλημα» ακόμα και για τον βενζινοκίνητο ανταγωνισμό στα μίνι και σουπερμίνι

Η Hyundai ξέρει καλά ότι η τιμή παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την κατηγορία. Πόσω μάλλον όταν πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό που έχει να αντιμετωπίσει και τη δυσπιστία του κόσμου προς μια νέα τεχνολογία και πραγματικότητα. Και το Inster δεν απογοητεύει.

Στην ελληνική αγορά, η γκάμα ξεκινά από τις €22.390 για την έκδοση Standard Range (97 PS, 42 kWh) στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού Style. Τιμή που με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και το Green Bonus που δίνει η Hyundai για το λανσάρισμα του Inster, πέφτει στις €16.973 -νούμερο που το καθιστά εξαιρετικά ανταγωνιστικό. Σκεφτείτε ότι το Hyundai i10 με τους 63 «θερμικούς» ίππους ξεκινά από τις €16.890.

Αν ανεβούμε στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Premium, η τιμή χωρίς επιδότηση είναι €23.190 (ή €17.580 με επιδότηση). Για όσους θέλουν μεγαλύτερη αυτονομία, η έκδοση Long Range (115 PS, 49 kWh) ξεκινά από €24.790 στην Premium (ή €18.792 με επιδότηση), φτάνει τις €26.590 στην Distinctive (€20.157 με επιδότηση) και κορυφώνεται στις €27.790 για την πιο σκληροτράχηλη Cross (€21.067 με επιδότηση).

Οι τιμές αυτές, ειδικά με την επιδότηση, δείχνουν ότι η Hyundai δεν αστειεύεται: Θέλει το Inster να γίνει ο «λαϊκός» ήρωας της ηλεκτροκίνησης. Κι όλα αυτά, όπως θα δούμε παρακάτω, χωρίς να θυσιάζει οδικά χαρακτηριστικά και πρακτικότητα ή στοιχεία εξοπλισμού και ασφάλειας.

Hyundai Inster

Σε επίπεδο εμφάνισης, το Inster είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που δεν περνούν απαρατήρητα. Στην «ακριβή» έκδοση δε, που είχαμε στη διάθεσή μας, με τους μεγάλους τροχούς και τις μπάρες οροφής δηλαδή, σε κερδίζει με την πρώτη ματιά: Ψηλό, γωνιώδες και τετραγωνισμένο σχήμα που εκπέμπει μια παιχνιδιάρικη γοητεία. Ιδίως όταν συνδυάζεται με φωτεινά χρώματα, όπως το Unbleached Ivory που βλέπετε στις φωτογραφίες.

Οι φωτιστικές μονάδες με τα pixel που παραπέμπουν στο μεγαλύτερο Ioniq 5, οι στρογγυλοί προβολείς LED ημέρας και οι τετραγωνισμένοι θόλοι των τροχών δίνουν μια ξεχωριστή σύγχρονη ταυτότητα. Από το πλάι, δεν μπορείς να μην παρατηρήσεις μια ομοιότητα με το Suzuki Ignis -κάτι που, ειλικρινά, δεν είναι κακό.

Σε σχέση με το βενζινοκίνητο Casper που πωλείται στην Ινδία όπου και βασίζεται, το Inster έχει μακρύτερο μεταξόνιο για να φιλοξενήσει την μπαταρία και να προσφέρει περισσότερο χώρο πίσω. Το μήκος του φθάνει τα 3,82 m, το πλάτος τα 1,61 και το ύψος τα 1,57 m. Με μεταξόνιο 2,58 m είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το i10 σε μήκος (3,67 m) και ύψος (1,48 m), αλλά επτά πόντους πιο στενό, κάτι που του δίνει μια ελαφρώς ασυνήθιστη αναλογία από ορισμένες γωνίες.

Hyundai Inster

Περνώντας στο εσωτερικό του Inster, η πρώτη εντύπωση είναι ότι σε αντίθεση με πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα η Hyundai δεν έκανε εκπτώσεις για να κρατήσει χαμηλά την τιμή. Τουναντίον, έχει υιοθετήσει στοιχεία που συναντάμε στα μεγαλύτερα μοντέλα της, όπως οι οθόνες και ο λεβιές ταχυτήτων για παράδειγμα. Με τον τελευταίο να είναι τοποθετημένος στο τιμόνι και να είναι αυτός που είδαμε στο Ioniq 5 αρχικά και στα υπόλοιπα μεγαλύτερα ηλεκτρικά Hyundai στη συνέχεια.

Η καμπίνα είναι πολύ ευχάριστη στο μάτι, παρόλο που κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά. Αναμενόμενο σε αυτή την κατηγορία τιμής. Η ποιότητά τους όμως είναι πολύ καλύτερη από αυτή του Dacia Spring και παρόμοια αν όχι ανώτερη σε πολλά σημεία από αυτή των Leapmotor T03 και του Citroën ë-C3, που είχαμε οδηγήσει στο εξωτερικό και το αναμένουμε σύντομα στη χώρα μας. Η συναρμογή δείχνει στιβαρή, με τις επιφάνειες να φαίνονται ιδιαίτερα ανθεκτικές στη φθορά από τον χρόνο.

Hyundai Inster

Η ορατότητα είναι εξαιρετική χάρη στα μεγάλα παράθυρα, η θέση οδήγησης ψηλή και άνετη –αν και, λόγω του πλάτους, οι πιο εύσωμοι οδηγοί μπορεί να νιώσουν τον αγκώνα τους να πιέζεται στην πόρτα. Και οι ρυθμίσεις πλούσιες. Το κάθισμα ρυθμίζεται και σε ύψος, ενώ το τιμόνι σε ύψος και απόσταση. Στα πίσω καθίσματα, ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι είναι εντυπωσιακός για ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο, με άνεση ακόμα και για ψηλούς επιβάτες. Ωστόσο, το στενό πλάτος της καμπίνας κάνει τη διάταξη του Inster αυστηρά τετραθέσια αν πρόκειται να μετακινηθούν ενήλικοι.

Ένα από τα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά της καμπίνας είναι ότι όλα τα καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν -περιλαμβανομένου του καθίσματος του οδηγού- για ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία στη χρήση. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται σε ποσοστό 50:50 και είναι συρόμενα και ανακλινόμενα.

Hyundai Inster

Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 280 lt και μπορεί να επεκταθεί στα περίπου 350 lt αν σύρεις την πίσω σειρά τέρμα εμπρός. Με την πλήρη αναδίπλωσή τους φτάνουμε τα 1.059 lt. Όχι κι άσχημα για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται κυρίως για καθημερινές αστικές μετακινήσεις. Ωστόσο, θα θέλαμε να έχει λίγο πιο λειτουργικό σχήμα. Περισσότερο βάθος για την ακρίβεια, ώστε να μπορείς να βολέψεις πιο εύκολα πιο ογκώδη αντικείμενα.

Τι δεν μας άρεσε στην καμπίνα; Οι ελάχιστες και όχι τόσο πρακτικές θήκες. Ο χώρος με την επαγωγική φόρτιση του κινητού στη κεντρική κονσόλα είναι μικρός για να βολέψεις και άλλα αντικείμενα. Οι τσέπες στις πόρτες είναι στενές και δεν χωρούν ούτε ένα μπουκαλάκι νερό, ενώ οι δύο ποτηροθήκες -μέρος των «ενιαίων» εμπρός καθισμάτων, δεν είναι σε βολική θέση. Επιπλέον, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι κάποια στιγμή θα χυθεί ο καφές, με τον κίνδυνο να λερωθούν οι υφασμάτινες επενδύσεις να είναι μεγάλος.

Hyundai Inster

Ένα από τα δυνατά όπλα του Inster απέναντι στον ανταγωνισμό είναι ο πολύ πλούσιος εξοπλισμός. Ακόμα και η βασική έκδοση Style περιλαμβάνει δύο οθόνες 10,25” -μια για τον πίνακα οργάνων και μια αφής στο κέντρο του ταμπλό για το infotainment. Apple CarPlay και Android Auto για σύνδεση smartphone, πλοήγηση, αισθητήρες στάθμευσης με κάμερα, κλιματισμό, ενεργό cruise control με λειτουργία stop & go, κ.ά. είναι στάνταρ. Αν ανεβούμε στις πιο πλούσιες εκδόσεις, προστίθενται φωτιστικά LED, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός, ambient φωτισμός 64 χρωμάτων, ασύρματη φόρτιση κινητού και πολλά ακόμα.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι και το σύστημα τηλεματικής Hyundai BlueLink που επιτρέπει απομακρυσμένο έλεγχο διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου μέσω smartphone.

Στάνταρ από την βασική κιόλας έκδοση είναι η σουίτα ADAS, Smart Sense με 19 συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται τα Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) για αποφυγή μετωπικών συγκρούσεων, το Lane Keeping Assist (LKA) για διατήρηση λωρίδας, το Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) για αναγνώριση ορίων ταχύτητας και το Smart Cruise Control με stop & go για αυτόματη ρύθμιση της ταχύτητας ανάλογα με την κίνηση. Προαιρετικά διατίθεται το Surround View Monitor για εικόνα 360° κατά τη στάθμευση.

Όσον αφορά τις οθόνες, είναι ευκρινείς με πολύ καλά γραφικά για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο πίνακας οργάνων είναι υπερπλήρης και δεν προσφέρει «κουτσουρεμένος» μόνο τις βασικές πληροφορίες. Η οθόνη του infotainment εξοπλίζεται με το λογισμικό των νεότερων μοντέλων της Hyundai και αποκρίνεται άμεσα στις εντολές αφής.

Hyundai Inster

Την εργονομία βελτιώνει η παρουσία φυσικών χειριστηρίων για τον κλιματισμό στην κεντρική κονσόλα, καθιστώντας τη ρύθμισή του πολύ πιο εύκολη κατά την οδήγηση. Ενώ και η επιλογή του προγράμματος οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Snow) γίνεται άμεσα από έναν διακόπτη στο τιμόνι και όχι ψάχνοντας τα υπομενού του infotainment.

Η γκάμα του Inster περιλαμβάνει δύο επιλογές: Standard Range με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 97 PS και μπαταρία 42 kWh και Long Range με ισχυρότερο ηλεκτρομοτέρ 115 PS και λίγο μεγαλύτερη μπαταρία, 49 kWh. Και οι δύο αποδίδουν 146 Nm. Η «μικρή» έκδοση δίνει αυτονομία 327 km και η Long Range μπορεί να φθάσει σε μικτές συνθήκες τα 370 km, σύμφωνα πάντα με τα νούμερα που ανακοινώνει η Hyundai για μέτρηση με το πρωτόκολλο WLTP.

Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας την πιο ισχυρή Long Range, με βάρος 1.410 kg και 115 ίππους. Μόλις λίγα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Inster αρκούν για να σου αποδείξει πως είναι ένα μικρό αυτοκίνητο που υπερβαίνει τις προσδοκίες που δημιουργούν η τιμή και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά.

Hyundai Inster

Στην πόλη, η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα και η ελαφριά, μα ακριβής κρεμαγέρα, του δίνουν ένα πολύ ευχάριστό και ευέλικτο χαρακτήρα. Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 50-60 km/h είναι δυνατή και παραμένει πολύ ζωηρή και στις λεωφόρους με ταχύτητες 90-100 km/h όπου δεν μένει από ανάσες. Στον αυτοκινητόδρομο, πιάνει και διατηρεί εύκολα μια ταχύτητα ταξιδιού στα 120 km/h. Κάνοντας το ικανό και για κοντινές αποδράσεις από το κλεινόν άστυ. Κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι σε αυτές τις ταχύτητες είναι υπαρκτοί, αλλά όχι σε βαθμό που να ενοχλούν ή να μην καλύπτονται στο εσωτερικό από το ηχοσύστημα.

Όσον αφορά τα νούμερα των επιδόσεων, η Hyundai ανακοινώνει 10,6” για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 150 km/h.

Σε κάθε περίπτωση, η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου για αστικό αυτοκίνητο. Μόνο στα κακομονταρισμένα φρεάτια ή στα έντονα σαμαράκια θα ακούσεις την ανάρτηση να κάνει θόρυβο και να περνά κάποιους κραδασμούς στους επιβάτες. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, παρά τη σφιχτή ρύθμισή της για καλύτερη διαχείριση τους βάρους του αυτοκινήτου, είναι πραγματικά πολύ άνετη.

Στις στροφές, η κλίση περιορίζεται καλύτερα απ’ ό,τι περιμένεις από ένα ψηλό και στενό αμάξωμα Με ικανοποιητική πρόσφυση, σταθερότητα και το τιμόνι να μην είναι τελείως αποκομμένο από τα δρώμενα των εμπρός τροχών. Είναι ακριβές και με σωστό βάρος. Στο ύψος των περιστάσεων στέκονται και τα φρένα που είναι δυνατά, με το πεντάλ να έχει σωστή διαδρομή και συμβατική αίσθηση.

Η αναγεννητική πέδηση, με πέντε επίπεδα που επιλέγεις από τα paddles πίσω από το τιμόνι, είναι καλά ρυθμισμένη και προσφέρει λειτουργία one-pedal. Τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Snow) δεν αλλάζουν δραματικά την εμπειρία οδήγησης πέρα από την απόκριση του γκαζιού. Προκαθορισμένη επιλογή είναι το Normal και πραγματικά σπάνια θα καταφύγεις σε κάποια από τις άλλες τρεις.

Hyundai Inster

Περνώντας στην κατανάλωση και κινούμενος σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον, η κατανάλωση κινείται στην περιοχή των 13 kWh/100 km. Σε μικτές διαδρομές, με χιλιόμετρα και σε ανοικτό δρόμο με υψηλότερη ταχύτητα, το Inster μας επιβεβαίωσε τα νούμερα που ανακοινώνει η Hyundai. Με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στις 15,2 kWh/100 km. 

Mε την μπαταρία των 49 kWh της Longe Range, το παραπάνω νούμερο μεταφράζεται σε αυτονομία που ξεπερνά εύκολα τα 320 km, με το συν/πλην να εξαρτάται από το πού κινείσαι περισσότερο. Σε καθαρά αστικό περιβάλλον, για τον μέσο χρήστη πολύ πιθανόν να αρκεί μια φόρτιση την ώρα των εβδομαδιαίων αγορών στο σουπερμάρκετ για να «βγάλει» την εβδομάδα.

Η τελευταία, σε AC φορτιστή 11 kW διαρκεί τέσσερις ώρες και 35 λεπτά για την έκδοση Long Range. Σε DC ισχύος 120 kW, η πλήρωση από το 10% στο 80% της μπαταρίας διαρκεί περίπου 30 λεπτά.

Κλείνοντας, το Hyundai Inster δεν είναι ούτε το πιο εντυπωσιακό ούτε το πιο δυναμικό ηλεκτρικό της αγοράς. Και μεταξύ μας, δεν χρειάζεται να είναι. Με ελκυστική σχεδίαση, πλούσιο εξοπλισμό, ικανότατη αυτονομία και, κυρίως, προσιτή τιμή, έρχεται να καλύψει ένα κενό για όσους θέλουν ένα πρακτικό δεύτερο αυτοκίνητο. Ή μια value-for-money είσοδο στην ηλεκτροκίνηση χωρίς να προβούν σε θυσίες.

Έχει απέναντί του σκληρό ανταγωνισμό, αλλά η Hyundai έχει βάλει γερά το χαρτί της λογικής στο τραπέζι. Προσφέροντας ένα μικρό ηλεκτρικό που σκοράρει ψηλά σε κάθε τομέα και προτάσσει έναν πολύ ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Ικανό να ανταγωνιστεί ακόμα και μεγαλύτερα μοντέλα. Στοιχεία που για εμάς, τουλάχιστον αρκούν για να χρηστεί ο… νέος βασιλιάς της πόλης!

Hyundai Inster Long Range

Τι λέει το DRIVE Ολοκληρωμένο, εξαιρετικά ικανό στον δρόμο, με πολύ καλή αυτονομία και τιμή που αποτελεί «πρόβλημα» ακόμα και για τον βενζινοκίνητο ανταγωνισμό στα μίνι και σουπερμίνι.
Τιμή Από €24.790 (€18.792 με επιδότηση)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογία BEV, ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία ιόντων λιθίου, μεικτή χωρητικότητα 49 kWh, κίνηση στους εμπρός τροχούς, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης 
Απόδοση 115 PS, 147 Nm
Διαστάσεις 3.825 x 1.610 x 1.575 mm
Πορτμπαγκάζ 280-1.059 lt
Βάρος 1.410 kg 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
0-100 km/h 10,6″ 
Τελική ταχύτητα 150 km/h
Κατανάλωση* 15,2 kWh/100 km
Αυτονομία* 320 km
ΦΟΡΤΙΣΗ  
DC 100 kW, 10%-80% 30 λεπτά
AC 11 kW, 0-100% 4 ώρες και 35 λεπτά
*Μετρήσεις DRIVE  
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 




Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-05 20:06:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button