Auto

Οδηγούμε τη νέα BMW iX στην Ισπανία

Η BMW iX δεν είναι ένα ακόμη μεγάλο SUV. Ούτε ένα συνηθισμένο ηλεκτρικό SUV. Η iX συνδυάζει τις δυνατότητες ενός ισχυρού υπολογιστή, με την άνεση μίας λιμουζίνας και τις επιδόσεις ενός supercar. Και όλα αυτά με μηδενικό αποτύπωμα στο περιβάλλον.

Ταξιδέψαμε μέχρι την Βαρκελώνη, όντας το μοναδικό ελληνικό αυτοκινητικό Μέσο για να πάρουμε μία μικρή, όπως αποδείχθηκε, γεύση από τη νέα γενιά του βαυαρικού μοντέλου, το οποίο έχει δεχθεί αλλαγές, τόσο στην σχεδίαση, όσο και στα μηχανικά μέρη.



Σχεδιαστικά, οι ρευστές γραμμές της νέας iX συνεχίζουν να τονίζουν την εκλεπτυσμένη αισθητική και τον αεροδυναμικό χαρακτήρα, γι’ αυτό και καθίσταται επιβλητική περισσότερο από αυτά τα στοιχεία και λιγότερο από τις διαστάσεις της.

Οι οποίες πάντως είναι αξιοπρόσεκτες, με 4,97 μ. μήκος, 1,97 μ. πλάτος και 1,70 μ. ύψος. Όμως έχουν μικρότερη επίδραση στο σύνολο από όση περιμένεις, αφήνοντας τις λεπτομέρειες να κάνουν τη διαφορά. Δεδομένου του όγκου και της ταυτότητάς της πάντως, η iX είναι πολύ κομψή και φινετσάτη.

Το αλουμίνιο έχει την τιμητική του, δίνοντας περισσότερη λάμψη, στην κομψή Γερμανίδα. Τη συνέχεια και την αρμονία έρχονται να δώσουν τα στοιχεία του πίσω μέρους, που έχουν τοποθετηθεί με παρόμοια λογική με αυτή που συναντάμε εμπρός.

Στην περίπτωση της έκδοσης M70 xDrive,  η οποία αποτελεί και την κορυφαία στη γκάμα, έρχονται να προστεθούν και λεπτομέρειες, όπως οι κόκκινες δαγκάνες για τα φρένα και οι πανέμορφες ζάντες των 22 ιντσών, ενώ το βασικό highlight παραμένει η μάσκα BMW Iconic Glow με το πολύ ιδιαίτερο μοτίβο.



Τα κορυφαία υλικά και η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό συνάδουν προφανώς με όλα τα παραπάνω, ενώ στοιχεία όπως το σύστημα μασάζ των καθισμάτων, ο ενεργός αρωματισμός και ο LED φωτισμός της καμπίνας δημιουργούν αυτή την ξεχωριστή «ζεν» αίσθηση που όλοι ονειρεύονται.

Σε κάθε περίπτωση τα τιμώμενα πρόσωπα είναι όλοι όσοι βρίσκονται στην καμπίνα. Σε αυτό συνηγορούν και οι άφθονοι χώροι για το κεφάλι και τα πόδια ιδιαίτερα των πίσω, με το κάθισμα να έχει όλες τις ρυθμίσεις και άνετα προσκέφαλα για να συμπληρώσει την μοναδική φιλοξενία.



Ως οδηγός, κάθεσαι σχετικά χαμηλά, έχεις εξαιρετική περιμετρική ορατότητα και τη δυνατότητα να διαχειρίζεσαι τα πολλά συστήματα και την πληροφόρηση από τις μεγάλες έγχρωμες οθόνες στην κονσόλα και τον πίνακα οργάνων (14,9 ίντσες η πρώτη, 12,3 η δεύτερη).

Το αμάξωμα της iX είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), ένας συνδυασμός που έχει δημιουργηθεί για να μεγιστοποιεί την ακαμψία, ενώ παράλληλα μειώνει το βάρος όσο το δυνατόν περισσότερο.

Βέβαια, με +2,6 τόνους, παραμένει ένα αρκετά βαρύ όχημα, αλλά η μπαταρία είναι τοποθετημένη χαμηλά κάτω από την καμπίνα, διατηρώντας το μεγαλύτερο μέρος της μάζας κοντά στο έδαφος. Παρά τη φαρδιά μάσκα και το ογκώδες αμάξωμα, ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,26, κάτι που την καθιστά ιδιαίτερα αεροδυναμική.



H γκάμα της iX αποτελείται από τρεις εκδόσεις, οι οποίες πλέον έχουν βελτιωμένη απόδοση και αυξημένη αυτονομία. Στη βάση υπάρχει η iX xDrive45, η οποία παίρνει τη θέση της iX xDrive40, με την ισχύ να έχει αυξηθεί κατά 82 ίππους, φτάνοντας τους 408 ίππους, με τη ροπή να φτάνει τα 700 Nm. Χάρη στη νέα τεχνολογία κυψελών, η ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου έχει αυξηθεί κατά 30%, πλέον στις 94,8 kWh, ενώ η αυτονομία φτάνει έως και τα 602 χλμ.

Στην iX xDrive60 (πρώην iX xDrive50), η ισχύς έχει αυξηθεί κατά 21 ίππους, φτάνοντας στους 544, ενώ η ροπή ανέρχεται στα 765 Nm. Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι σαφώς αυξημένη, αγγίζοντας πλέον τις 109,1 kWh, και προσφέρει αυτονομία έως 701 χλμ.



Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει η M70 xDrive, που αντικαθιστά την M60 xDrive, την οποία είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε, έστω για μερικές δεκάδες χιλιόμετρα. Ο οδηγός του ισχυρότερου ηλεκτρικού μοντέλου της οικογένειας BMW «i» έχει να διαχειριστεί το διόλου ευκαταφρόνητο ζήτημα των 659 ίππων -στο πρόγραμμα My Mode Sport– και της τεράστιας ροπής των 1.100 Nm που προσφέρουν συνδυαστικά οι δύο ηλεκτροκινητήρες τεχνολογίας eDrive 5.0

Αυτός ο αριθμός είναι διαθέσιμος όταν ενεργοποιείται το launch control – χωρίς αυτό, έχετε «μόνο» 1.015 Nm στη διάθεσή σας. Το αποτέλεσμα είναι η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να πραγματοποιείται σε 3,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα.



Πάντως η βαυαρική εταιρεία το προχωρά ακόμα περισσότερο, ανακοινώνοντας χρόνο μόλις 3,5 δευτερολέπτων για το «0-100», χρησιμοποιώντας την ολοένα και πιο δημοφιλή μέθοδο μέτρησης «1-foot rollout». Εδώ, το όχημα ξεκινάει με μία μικρή κύλιση 30,5 εκατοστών πριν ξεκινήσει η μέτρηση του χρόνου, κάτι που ήδη χρησιμοποιείται στους αγώνες dragster.

Η μπαταρία στην iX M70 έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 108,9 kWh και είναι από τις μεγαλύτερες που υπάρχουν στην αγορά (115 kWh μικτή), προσφέροντας πραγματική αυτονομία της τάξης των 600 χλμ. χωρίς περιορισμούς.



Με τον onboard φορτιστή των 22 kW, η φόρτιση εξαρτάται από την παροχή ρεύματος, με μία τυπική ένδειξη ενός ταχυφορτιστή DC των 195 kW να χρειάζεται 35 λεπτά για φόρτιση από το 10-80% της μπαταρίας.

Η iX M70 είναι εξίσου εντυπωσιακή στην πραγματικότητα όσο δείχνουν και οι αριθμοί που την συνοδεύουν. Εκτοξεύεται προς τα εμπρός με έναν σχεδόν σουρεαλιστικό τρόπο για ένα τόσο μεγάλο και βαρύ όχημα, κολλώντας τον αυχένα του οδηγού στο προσκέφαλο και κάνοντάς τον να σφίξει ενστικτωδώς τα χέρια του στο τιμόνι.

Είναι ταυτόχρονα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για εντός πόλης μετακινήσεις και ένα ικανότατο Grand Tourer για αυτές εκτός του άστεως.



Διαθέτει στάνταρ αερανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, που την καθιστούν εξαιρετικά άνετη, αλλά και αποτελεσματική στην οδήγηση. Κρύβει τον όγκο της και το βάρος της, είναι εύκολη στην καθημερινότητα και δεν θα προβληματίσει ακόμα και σε αστικό περιβάλλον.

Η οδική συμπεριφορά της iX M70 είναι πραγματικά εντυπωσιακή, όχι μόνο σε σύγκριση με άλλα μεγάλα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και με οποιοδήποτε πολυτελές μοντέλο υψηλών επιδόσεων.

Το βάρος θα γίνει αισθητό, στις περιπτώσεις που κάποιος θέλει να κινηθεί γρήγορα, καθώς θα χρειαστεί να μειώσει σημαντικά την ταχύτητα πριν την στροφή. Ωστόσο, κατά την είσοδο, το πλαίσιο αποπνέει εντυπωσιακή ισορροπία, ενώ η τετραδιεύθυνση στον πίσω άξονα προσφέρει επιπλέον πόντους στην απροβλημάτιστη έξοδο από την στροφή.



Χωρίς πολλά πολλά και φιοριτούρες, η πρόσφυση της iX M70 xDrive είναι εξαιρετική σε κάθε περίπτωση και τα φρένα με τις 4πίστονες δαγκάνες στον εμπρός άξονα ελέγχουν το αμάξωμα, οπότε σου δίνει η κατασκευή τη δυνατότητα να πιέσεις ακόμα περισσότερο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-05 01:01:00

Δείτε και αυτό !
Close
Back to top button