
Ποια BMW έχει τις πιο περίεργες πόρτες; (+video)
Από το 1913 που ιδρύθηκε, η BMW το όνομά της είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το σπορ στοιχείο, την υψηλή απόδοση και την πολυτέλεια. Ανέκαθεν, τα μοντέλα της προσέφεραν συγκινήσεις με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, κυρίως με την οδική τους συμπεριφορά.
Η Z4 για παράδειγμα ήταν και παραμένει ένα από τα κορυφαία roadster που έχουν κατασκευαστεί, καθώς συνδύαζε μοναδική οδηγική εμπειρία, όντας παράλληλα ένα cool ανοιχτό αυτοκίνητο.
Ωστόσο, υπήρξε ένα roadster που ξέφυγε πολύ από τα συνηθισμένα. Ο λόγος για την BMW Z1, η οποία είχε ένα πολύ αλλόκοτο design στις πόρτες που συνδυάστηκε με τεχνολογία η οποία ήταν αρκετά μπροστά από την εποχή της.
Η ιστορία της ξεκίνησε το 1985, όταν η BMW έστησε ένα εξειδικευμένο τμήμα ονόματι BMW Technick, για να επιτρέψει στους μηχανικούς της να δοκιμάζουν ό,τι πιο… τρελό και ευφάνταστο έχουν στο μυαλό τους.
Η Z1 ήταν το πρώτο μοντέλο που βγήκε από το BMW Technik και με βάση αυτήν δημιουργήθηκαν αρκετά πρωτότυπα τα οποία ποτέ δεν είδαμε.

Στην αρχή, η BMW Z1 προοριζόταν κι εκείνη μόνο για πρωτότυπη μορφή και όχι για μαζική παραγωγή. Η πρώτη φορά που εμφανίστηκε δημόσια ήταν το 1986. Παραδόξως, σύλλεξε μεγάλο ενδιαφέρον και αρκετοί επίδοξοι αγοραστές πίεσαν την βαυαρική εταιρεία να την κάνει επίσημο μοντέλο.
Όπερ και εγένετο, με τη Z1 να κάνει το επίσημο ντεμπούτο της στη Φρανκφούρτη το 1987. Και πάλι, τα σχόλια ήταν πολύ θετικά, γεγονός που οδήγησε την BMW στο να βάλει το roadster με τις περίεργες πόρτες σε γραμμή παραγωγής το 1988.
Ανεξαρτήτως που όλοι ενθουσιάστηκαν τότε με το γεγονός πως ήταν το πρώτο roadster της εταιρείας από την αποτυχημένη εμπορικά BMW 507, δεν μπορούσε να παραλειφθεί ο «ελέφαντας στο δωμάτιο», δηλαδή το προηγμένο αλλά αλλόκοτο ντιζάιν στις πόρτες.

Διότι είχαν με ηλεκτρική λειτουργία, πράγμα σπάνια για την εποχή, όμως άνοιγαν προς τα κάτω και κατά μία έννοια γίνονταν «ένα» με το πλαίσιο. Κάτι σαν τις αναδυόμενες χειρολαβές που γνωρίζουμε σε πολλά αυτοκίνητα σήμερα.
Για να επιτευχθεί αυτό, το κατώφλι του αμαξώματος χαμηλά ήταν ειδικά σχεδιασμένο και αρκετά φαρδύ, για να χωράει κυριολεκτικά ολόκληρη πόρτα.

Παράξενο είναι επίσης που υπήρχε η δυνατότητα να οδηγείς χωρίς τις πόρτες στο πλάι σου με το αυτοκίνητο ανοιχτό δεξιά-αριστερά, καθώς η BMW είχε προβλέψει και είχε σχεδιάσει έτσι τα μαρσπιέ ώστε σε μία πλευρική πρόσκρουση να μπορούν να προστατέψουν τους επιβαίνοντες. Γεγονός που έκανε εν πολλοίς τις πόρτες ένα καθαρά αισθητικό μέρος της Z1.
Το τζάμι ακολουθούσε την πορεία της πόρτας, καθώς πρώτα χαμήλωνε η πόρτα και μετά το ίδιο το τζάμι, ώστε να μη σκοντάψει κάποιος πάνω του ή το σπάσει.

Επειδή οι ηλεκτρικές ρυθμίσεις ήταν τότε σε πρώιμο στάδιο, η BMW προέβλεψε και τοποθέτησε και χειροκίνητη λειτουργία για τις πόρτες και τα τζάμια. Έτσι, εάν το ηλεκτρικό σύστημα πάθαινε βλάβη ή δυσλειτουργούσε, μπορούσες χειροκίνητα μέσω μοχλού να χαμηλώσεις την πόρτα ή να τη φέρεις στο ύψος της θέσης οδήγησης.
Σήμερα, μία BMW Z1 κοστίζει περίπου 90.000 ευρώ εάν τη βρείτε σε καλή κατάσταση και εύκολα μπορεί να περάσει το «εκατοστάρικο» εάν είναι σε άριστη κατάσταση.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-03-02 18:00:00