
BYD, μπαταρίες στερεάς κατάστασης στα ηλεκτρικά της το 2027
H BYD ετοιμάζεται να φέρει τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης κάνοντας ένα ακόμα μεγάλο βήμα στην ηλεκτροκίνηση.
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα (σχεδόν διπλάσια) από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούν στο σύνολό τους οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ως εκ τούτου, προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία, που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 1.500 km. Μειώνοντας παράλληλα τον χρόνο φόρτισης.
H BYD θα ξεκινήσει να εξοπλίζει με μπαταρίες στερεάς κατάστασης τα premium μοντέλα της το 2027. Με τα πιο προσιτά να παίρνουν σειρά από το 2030
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Hyundai, έτοιμη για την παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης
Οι προθέσεις του κινεζικού κολοσσού για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης έγιναν γνωστές από τον Sun Huajun, επικεφαλής τεχνικό σύμβουλος της BYD Lithium Battery, στο πλαίσιο του China All-Solid-State Battery Innovation and Development Summit Forum. Θυμίζουμε άλλωστε πως εδώ και περίπου έναν χρόνο, η Κίνα έχει δημιουργήσει μια κοινοπραξία για την ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης, στην οποία συμμετέχουν οι έξι από τους δέκα μεγαλύτερους κατασκευαστές μπαταριών στον κόσμο.
Ο λόγος για τις CATL, FinDreams Battery (θυγατρική της BYD), CALB, Svolt Energy Technology, EVE Energy και Gotion High-Τech. Στην κοινοπραξία συμμετέχουν επίσης η BYD και η Nio. Mε την κινεζική κυβέρνηση να έχει την υψηλή εποπτεία της κοινοπραξίας. Κομβικό ρόλο θα έχουν και τα υπουργεία Βιομηχανίας, Τεχνολογίας, Διαχείρισης Περιουσιακών Στοιχείων και Ενέργειας.
Οι δοκιμές της BYD έχουν ξεκινήσει από το 2023 και η κινεζική φίρμα φαίνεται πως το 2027 θα είναι σε θέση να εξοπλίζει τα πιο premium μοντέλα της με μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Σταδιακά και όσο θα μειώνεται το κόστος παραγωγής, η κινεζική εταιρεία θα προχωρήσει στη μαζική παραγωγή. Εξοπλίζοντας σταδιακά όλα της τα μοντέλα με χρονικό ορίζοντα από το 2030 έως το 2032.
Αυτό που επίσης παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως η BYD δεν θα σταματήσει να εξελίσσει τις μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP). Κι αυτό γιατί τα στελέχη της BYD υποστηρίζουν πως οι εν λόγω μπαταρίες θα συνεχίσουν να αποτελούν σημείο αναφοράς στα πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τα επόμενα 15 χρόνια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ MG, το πρώτο EV με μπαταρίες στερεάς κατάστασης το 2025
Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, πέραν της BYD, αυτοκινητοβιομηχανίες-κολοσσοί όπως οι MG, Toyota και Hyundai επενδύουν στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, θέλοντας να πάρουν κεφάλι στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης.
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-24 11:43:00