Οικονομία

Πώς τα κινητά έγιναν… λογιστήρια

Περισσότερες από 12.000 επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες κατέβασαν στα κινητά τους τηλέφωνα την εφαρμογή της ΑΑΔΕ myData app μέσω της οποίας έχουν τη δυνατότητα να εκδίδουν τιμολόγια και αποδείξεις και να τα διαβιβάσουν ψηφιακά στην ΑΑΔΕ.

Στις πρώτες τρεις εβδομάδες λειτουργίας της εφαρμογής , από τους 12.000 που την εγκατέστησαν , 575 ΑΦΜ πέρασαν και στο επόμενο βήμα εκδίδοντας 1.518 παραστατικά , χωρίς να χρειάζεται να βρίσκονται καν στο χώρο της επαγγελματικής-επιχειρηματικής τους δραστηριότητας.

Η νέα εφαρμογή έρχεται να απλοποιήσει τη διαδικασία τιμολόγησης , επιτρέποντας την αδιάλειπτη διαχείριση των φορολογικών υποχρεώσεων επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών, ακόμα και εν κινήσει επιτρέποντας την έκδοση τιμολογίων, αποδείξεων και δελτίων αποστολής από όπου κι αν βρίσκονται μέσα από το κινητό τους.

Η εφαρμογή έχει ήδη εγκατασταθεί σε 6.170 κινητά τηλέφωνα IOS και σε 6.270 συσκευές android. Εκτός από την έκδοση παραστατικών, οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να διαχειρίζονται το πελατολόγιό τους και να ενημερώνουν τα στοιχεία τους αλλά και να παρακολουθούν τη ροή εσόδων -εξόδων και να διαβιβάζουν δεδομένα στην πλατφόρμα myDATA.

Με έναν επικαιοποιημένο Οδηγό χρήσης, η ΑΑΔΕ επιχειρεί να απαντήσει σε πιθανές απορίες των χρηστών.

1. Ποιοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή myDATAapp;

Η δωρεάν εφαρμογή για κινητές συσκευές, myDATAapp επιτρέπει την ψηφιακή έκδοση παραστατικών της επιχείρησης και την ταυτόχρονη διαβίβασή τους στην πλατφόρμα myDATA. Η εφαρμογή απευθύνεται σε επιχειρήσεις, χρήστες της εφαρμογής timologio της ΑΑΔΕ που επιθυμούν να εκδώσουν παραστατικά μέσω κινητής συσκευής. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη χρήση της εφαρμογής myDATAapp είναι η δημιουργία λογαριασμού (αν δεν υπάρχει) στη web εφαρμογή timologio της ΑΑΔΕ και η δημιουργία “Φιλικών Κωδικών” μέσω της εφαρμογής myDATAusers.

Για την έκδοση παραστατικών μέσω της εφαρμογής myDATAapp, οι επιχειρήσεις πρέπει στην εφαρμογή timologio να:

  1. ενημερώσουν τα γενικά στοιχεία της επιχείρησής τους.
  2. καθορίσουν τις κατηγορίες των παραστατικών τους.
  3. δημιουργήσουν τα αγαθά ή τις υπηρεσίες τους με τους αντίστοιχους χαρακτηρισμούς, καθώς και τις σειρές έκδοσης.

2. Πώς μπορώ να αποκτήσω πρόσβαση στην εφαρμογή myDATAapp;

Για να αποκτήσετε πρόσβαση στην εφαρμογή myDATAapp, χρειάζεστε “Φιλικούς Κωδικούς”, έναν συνδυασμό ονόματος χρήστη και κωδικού που χρησιμοποιείται για την ασφαλή είσοδο στην εφαρμογή myDATAapp. Οι κωδικοί δημιουργούνται μέσω της εφαρμογής myDATAusers, από τον διαχειριστή της επιχείρησης και διασφαλίζουν ότι μόνο εξουσιοδοτημένα άτομα έχουν πρόσβαση στις λειτουργίες της εφαρμογής.

3. Πώς αποκτώ “Φιλικούς Κωδικούς” για να χρησιμοποιήσω την εφαρμογή myDATAapp;

Στην οθόνη σύνδεσης της εφαρμογής myDATAapp, επιλέξτε “Δημιουργία” αν δεν διαθέτετε κωδικό χρήστη και όνομα. Θα μεταφερθείτε στην εφαρμογή myDATAusers, όπου οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν “Φιλικούς Κωδικούς” με τους κωδικούς Taxisnet. Οι Εξουσιοδοτημένοι χρήστες χρειάζεται πρώτα να αποδεχτούν την εξουσιοδότηση μέσω της εφαρμογής myDATAusers και στη συνέχεια να δημιουργήσουν τους δικούς τους “Φιλικούς Κωδικούς” για την είσοδο στην εφαρμογή myDATAapp.

4. Τι κάνω αν ξεχάσω τους “Φιλικούς Κωδικούς” ή θέλω να τα αλλάξω;

Αν ξεχάσετε τους “Φιλικούς Κωδικούς”, μπορείτε να επιλέξετε “Ξέχασα όνομα χρήστη και κωδικό” στην οθόνη σύνδεσης της εφαρμογής myDATAapp. Η επαναφορά κωδικού γίνεται αποκλειστικά μέσω της εφαρμογής myDATAusers, ενώ το Όνομα Χρήστη δεν μπορεί να τροποποιηθεί.

5. Υπάρχει δυνατότητα απομνημόνευσης των κωδικών πρόσβασης κατά την είσοδο στην εφαρμογή;

Όχι. Η δυνατότητα αυτή δεν παρέχεται για να διασφαλιστεί η αποκλειστικότητα στην πρόσβαση των προσωπικών δεδομένων (προσωπικών φιλικών κωδικών) του χρήστη. Για γρήγορη και εύκολη πρόσβαση, οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν προσωπικό κωδικό PIN ή να ενεργοποιήσουν την πρόσβαση με βιομετρικά στοιχεία μέσα από το μενού ρυθμίσεων της εφαρμογής (Ρυθμίσεις > Δημιουργία PIN).

6. Μπορώ να κατεβάσω το παραστατικό που εκδίδω μέσω της εφαρμογής σε μορφή pdf στην τηλεφωνική συσκευή μου;

Ναι, μέσω της οθόνης αναζήτησης παραστατικών (Αρχική -> Αναζήτηση παραστατικού).




Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-24 08:05:00

Back to top button