
Οι Γερμανικές εκλογές θα τα αλλάξουν όλα και για τα αυτοκίνητά μας
Η Γερμανία διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αποτελώντας τη βάση για κορυφαίες εταιρείες όπως το Volkswagen group, το BMW group, και η Mercedes-Benz. Η ισχύς της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει συμβάλει καθοριστικά στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας αλλά αναμφίβολα και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) συνολικά. Ωστόσο, πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις και αντιπαραθέσεις ενδέχεται να επηρεάσουν σημαντικά τον κλάδο.
Η Γερμανία, ως η μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ, έχει σημαντική επιρροή στη διαμόρφωση των ευρωπαϊκών πολιτικών, ιδιαίτερα σε θέματα βιομηχανίας και περιβάλλοντος. Οι αποφάσεις της γερμανικής κυβέρνησης συχνά καθορίζουν την κατεύθυνση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, επηρεάζοντας άμεσα την αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο, η αυξανόμενη επιρροή κομμάτων όπως το AfD, που προτείνουν την αποχώρηση της Γερμανίας από την ΕΕ, θα μπορούσε να ανατρέψει αυτή την ισορροπία, οδηγώντας σε αβεβαιότητα και πιθανές ανακατατάξεις στον κλάδο.
Αντιπαραθέσεις πολιτικών προγραμμάτων και επιπτώσεις
Οι πολιτικές προτάσεις του CDU και του AfD έρχονται σε αντίθεση με τις τρέχουσες κατευθύνσεις της ΕΕ, όπως η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035. Το AfD, για παράδειγμα, υποστηρίζει την άμεση άρση αυτών των περιορισμών, θεωρώντας ότι βλάπτουν την ανταγωνιστικότητα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτές οι αντιπαραθέσεις μπορεί να οδηγήσουν σε συγκρούσεις μεταξύ της γερμανικής κυβέρνησης και των ευρωπαϊκών θεσμών, επηρεάζοντας την ενιαία αγορά και τις εμπορικές σχέσεις.
Επιπτώσεις σε οχήματα και ανταλλακτικά
Οι διαφωνίες μεταξύ των γερμανικών πολιτικών κομμάτων και της ΕΕ σχετικά με τις περιβαλλοντικές πολιτικές ενδέχεται να επηρεάσουν την παραγωγή και την τιμολόγηση των αυτοκινήτων και των ανταλλακτικών. Εάν η Γερμανία επιλέξει να χαλαρώσει τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε διαφοροποιήσεις στα πρότυπα παραγωγής, δημιουργώντας προκλήσεις για την εναρμόνιση των προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά. Επιπλέον, οι καταναλωτές μπορεί να αντιμετωπίσουν αυξημένες τιμές λόγω πιθανών εμπορικών φραγμών ή αλλαγών στη ζήτηση. Η ισχύς της Γερμανίας στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι αδιαμφισβήτητη. Ωστόσο, οι εσωτερικές πολιτικές αντιπαραθέσεις και οι αποκλίσεις από τις ευρωπαϊκές πολιτικές μπορεί να προκαλέσουν αναταράξεις στον κλάδο, επηρεάζοντας τόσο την παραγωγή όσο και την κατανάλωση οχημάτων και ανταλλακτικών.
Τα προγράμματα των φαβορί
CDU/CSU: Οι Χριστιανοδημοκράτες (CDU) και το αδελφό κόμμα CSU αντιτίθενται στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) από το 2035. Υποστηρίζουν την ελευθερία επιλογής της τεχνολογίας κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων των συνθετικών καυσίμων, και προτείνουν την επανεξέταση των ορίων εκπομπών CO₂, ώστε να μην επιβάλλονται υπερβολικά πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Επιπλέον, προτείνουν τη μείωση των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας μέσω περικοπής των τελών δικτύου και αύξησης των τιμών των δικαιωμάτων εκπομπών άνθρακα. Είναι επίσης ανοιχτοί στην επανεξέταση της χρήσης της πυρηνικής ενέργειας. Οι πολιτικές του CDU/CSU, που επικεντρώνονται στη διατήρηση των παραδοσιακών τεχνολογιών και στη μείωση των περιβαλλοντικών περιορισμών, ενδέχεται να διατηρήσουν τις τιμές των συμβατικών αυτοκινήτων σταθερές, ενώ μπορεί να επιβραδύνουν την αύξηση των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων λόγω μειωμένων επενδύσεων σε υποδομές φόρτισης.
AfD: Το ακροδεξιό κόμμα Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD) προτείνει τη διατήρηση της χρήσης φυσικού αερίου, πετρελαίου και άνθρακα, καθώς και την αναβίωση της πυρηνικής ενέργειας. Επιθυμεί την αποχώρηση από τη Συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα, τη μείωση των φόρων ενέργειας και την επανεκκίνηση των αγωγών εισαγωγής φυσικού αερίου Nord Stream από τη Ρωσία. Το AfD αντιτίθεται στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και υποστηρίζει ότι οι γραμμές παραγωγής αυτών των κινητήρων πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, προκειμένου να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας.Οι προτάσεις του AfD για μείωση των φόρων ενέργειας και επανεκκίνηση των εισαγωγών φθηνότερου ρωσικού φυσικού αερίου θα μπορούσαν να μειώσουν το κόστος παραγωγής, επηρεάζοντας θετικά τις τιμές των αυτοκινήτων. Ωστόσο, η αποχώρηση από διεθνείς συμφωνίες για το κλίμα και η επαναφορά παλαιών τεχνολογιών ενδέχεται να οδηγήσουν σε εμπορικές κυρώσεις ή αυξημένους δασμούς από άλλες χώρες, γεγονός που θα μπορούσε να αυξήσει τις τιμές των οχημάτων.
SPD: Ο Καγκελάριος της Γερμανίας, Όλαφ Σολτς και το σοσιαλδημοκρατικό κόμμα υποστηρίζει την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την επίτευξη των κλιματικών στόχων, αλλά παράλληλα αναγνωρίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Ο Καγκελάριος Σολτς έχει ζητήσει την εφαρμογή πανευρωπαϊκών κινήτρων για την προώθηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, με στόχο την ενίσχυση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και τη βελτίωση των υποδομών φόρτισης σε όλη την Ευρώπη. Αυτή η πρόταση έρχεται ως απάντηση στη μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα μετά τη λήξη της κρατικής επιδότησης “Umweltbonus” στα τέλη του 2023.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-22 19:48:00