
Δοκιμή: MINI Aceman SE – –
Η MINI έχει αποδείξει ότι δεν φοβάται να πειραματιστεί με διάφορες παραλλαγές επάνω στο μοτίβο που όρισε το κλασικό τρίθυρο MINI. Άλλες αποδείχθηκαν χρυσάφι, όπως το Countryman, ή αποτέλεσαν μια χρήσιμη προσθήκη στην γκάμα, όπως το Clubman. Άλλες χάθηκαν στη λήθη της Ιστορίας, όπως το τρίθυρο crossover Paceman και τα ιδιαίτερα Coupé και Roadster.
Το νέο Aceman δεν μοιάζει, όμως, με πείραμα αλλά με μια προσεκτικά μελετημένη κίνηση. Το άλμα διαστάσεων και κατηγορίας του Countryman μεγάλωσε τόσο πολύ το κενό ανάμεσα σε αυτό και το κλασικό MINI ώστε πρακτικά να δημιουργηθεί χώρος για ένα νέο μοντέλο.
Αυτό τον χώρο αξιοποιεί το Aceman προσφέροντας έναν έξυπνο συνδυασμό στοιχείων από την παράδοση της MINI, όπως η ευελιξία των compact διαστάσεων και η οδηγική φρεσκάδα, αλλά και από τη συνταγή επιτυχίας του Countryman, όπως η πρακτικότητα των χώρων και η αίσθηση ελευθερίας του SUV.
Το Aceman προσδιορίζεται ως crossover και παρόλο που είναι ελάχιστα πιο ψηλό από το κλασικό χάτσμπακ, οι πιο τονισμένοι θόλοι, τα πλαστικά προστατευτικά φιλέτα περιμετρικά του αμαξώματος και οι ράγες οροφής προσδίδουν το κατάλληλο ύφος, χωρίς ωστόσο να αλλοιώνουν την ταυτότητα της MINI.
Είναι ελάχιστα μακρύτερο από τα τέσσερα μέτρα -αντίστοιχο με το Countryman πρώτης γενιάς- οπότε διατηρεί το συμπαγές οπτικό αποτύπωμα με το μεταξόνιο των 2.606 mm να ξεπερνά κατά +80 mm και +41 mm το αντίστοιχο του τρίθυρου και του πεντάθυρου χάτσμπακ δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για ένα πιο ευρύχωρο σαλόνι, κάτι που εισπράττεται στην πράξη, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως οι χώροι αποτελούν πλεονέκτημα του Aceman.

Είναι όμως επαρκείς ώστε δύο ενήλικες να βολευτούν στο πίσω κάθισμα χωρίς να χρειάζεται να διπλωθούν στα τέσσερα, ενώ τα 300 lt του πορτμπαγκάζ αρκούν για τα ψώνια του σούπερ μάρκετ και για τις αποσκευές ενός ζευγαριού ή μιας μικρής οικογένειας σε μια σύντομη εκδρομή.
Αυτή η θετική διαφοροποίηση των χωροταξικών δεδομένων, μαζί με ελάχιστες στυλιστικές πινελιές, όπως οι αιωρούμενες χειρολαβές στις πόρτες, είναι πρακτικά και οι μόνες ουσιαστικές αλλαγές στο εσωτερικό, το οποίο ακολουθεί το μινιμαλιστικό αλλά ευχάριστο μοτίβο που βρίσκουμε σε όλα τα MINI νέας γενιάς.
Αυτό σημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι ο διάκοσμος έχει ως κυρίαρχο στοιχείο τις συνθετικές υφασμάτινες επενδύσεις από ανακυκλώσιμα υλικά με πλέξη που δημιουργεί παιχνιδιάρικες διχρωμίες οι οποίες τονίζονται από τον κρυφό φωτισμό, που με τη σειρά του αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα στο Experience Modes.
Σημαίνει επίσης πως το ψηφιακό οικοσύστημα του Aceman είναι συγκεντρωμένο στη στρογγυλή λεπτή οθόνη αφής OLED με το λειτουργικό MINI OS 9 και την αντίστοιχα κυκλική απεικονιστική διαμόρφωση που προσφέρει μια πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα αισθητική η οποία επιτρέπει ακόμα και προσομοιώσεις κλασικών αναλογικών οργάνων.
Το περιεχόμενο είναι πλούσιο και πλήρως διαμορφώσιμο με μεγάλη ποικιλία υπηρεσιών και εφαρμογών, όμως η αρκετά σύνθετη δομή των μενού και η συγκέντρωση του ελέγχου όλων των λειτουργιών στην οθόνη δεν κολακεύουν τη χρηστικότητα. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Aceman σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα της MINI είναι πως έχει αποκλειστικά ηλεκτρική ταυτότητα.
Η χρήση μιας επιμηκυμένης εκδοχής της ίδιας πλατφόρμας με το τρίθυρο χάτσμπακ συνεπάγεται και την υιοθέτηση της ίδιας τεχνολογίας. Η έκδοση SE της δοκιμής μας είναι η πιο δυνατή κι αυτή με την περισσότερο σπορ απόχρωση, η οποία εν μέρει στηρίζεται στους 218 PS και τα 330 Nm του ηλεκτροκινητήρα που φιλοξενείται κάτω από καπό δίνοντας κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Τα 7,1” για το 0-100 km/h δεν είναι κάτι εντυπωσιακό για τα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης, δηλώνοντας πως το Aceman SE δεν είναι από τα αυτοκίνητα που σε κολλούν βίαια στο κάθισμα. Είναι, όμως, ιδιαίτερα ζωηρό στο περιβάλλον της πόλης και ευχάριστα σβέλτο για μια γρήγορη βόλτα έξω από αυτή. Η διαδραστικότητα των Experience modes είναι μάλιστα πιο σαφής σε σχέση με τα θερμικά MINI, καθώς δίνει μια ενδιαφέρουσα απόχρωση στον τεχνητό ήχο, ειδικά στο σπορ πρόγραμμα Go Kart, όπου το απότομο άφημα του γκαζιού συνοδεύεται από ένα φουτουριστικό σφύριγμα σκάστρας.
Την ίδια στιγμή η ενεργειακή διαχείριση αποδεικνύεται αρκετά καλή αναλογικά με την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και το βάρος του Aceman, καθώς η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στις 16,5 kWh/100 km. Αυτή η επίδοση ισορροπεί κάπως την αδυναμία τοποθέτησης μεγάλης μπαταρίας στην πλατφόρμα για μικρά μοντέλα που χρησιμοποιεί το Aceman.
Η μπαταρία των 54,2 kWh (49,2 ωφέλιμα) που συνοδεύει την έκδοση SE είναι επαρκής για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, δημιουργεί όμως την ανάγκη για συχνές φορτίσεις σε ένα ταξίδι, καθώς η πραγματική αυτονομία κυμαίνεται λίγο κάτω από τα 300 km και μάλιστα με σχετικά προσεκτική οδήγηση. Και κάποιες φορές αυτός ο περιορισμός μοιάζει με αγκάθι στο οδηγικό ταμπεραμέντο του Aceman.

Η χαμηλή θέση οδήγησης είναι μια σαφής πρώτη ένδειξη ότι ο δυναμικός χαρακτήρας είναι πιο κοντά στα ζωηρά πρότυπα του τρίθυρου χάτσμπακ παρά στην πιο ήπια προσέγγιση του Coutryman. Η διαδρομή της ανάρτησης είναι αυξημένη ώστε να σιδερώνει με περισσότερη χάρη τις ανωμαλίες, αλλά όχι τόσο μεγάλη ώστε να τονίζει την ενδοτικότητα και τις κλίσεις στις στροφές. Το αμάξωμα είναι μεγαλύτερο αλλά όχι τόσο ογκώδες ώστε να αισθάνεσαι ότι οδηγείς κάτι με μεγάλο αποτύπωμα στον δρόμο και, κυρίως, όχι τόσο επιδραστικό στην αμεσότητα των αντιδράσεων.
Και βέβαια υπάρχουν όλα τα χαρακτηριστικά που δηλώνουν μια οδηγοκεντρική διάθεση, όπως το κοφτερό τιμόνι, η ακρίβεια σε κάθε αλλαγή κατεύθυνσης αλλά και τα δυνατά φρένα που αναμειγνύουν ιδανικά τη μηχανική πέδηση με την ανάκτηση. Δυνατό χαρτί είναι και ο εξαιρετικός έλεγχος της μετάδοσης που βασίζεται στην απευθείας ρύθμιση της ροπής του ηλεκτροκινητήρα με βάση τη διαθέσιμη πρόσφυση και δίνει στο μπροστινό μέρος την ακρίβεια που θα χάριζε ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Εν κατακλείδι, το Aceman φέρνει στην γκάμα της MINI την πιο ισορροπημένη προσέγγιση ανάμεσα στον γεμάτο ζωντάνια χαρακτήρα, που έχει γίνει κομμάτι του DNA της εταιρείας, και στο όραμα του sir Αλεκ Ισιγόνη για μέγιστη χωροταξική αξιοποίηση στις ελάχιστες δυνατές διαστάσεις. Εχει το σωστό μέγεθος, το κατάλληλο ύφος και τους χώρους για περισσότερα από δύο άτομα. Είναι ένα MINI που χαίρεσαι να οδηγείς και απολαμβάνεις να συμβιώνεις.
Θα θέλαμε κάποια στιγμή να το δούμε και σε θερμική έκδοση όπως και τα υπόλοιπα MINI; Σίγουρα ναι, καθώς το Aceman SE αποδεικνύει ότι έχει την αυθεντικότητα του δυναμισμού που περιμένεις από ένα ΜΙΝΙ, όμως η ηλεκτρική ταυτότητα θέτει περιορισμούς ενώ η τιμή των 47.900 ευρώ (36.900 με επιδότηση) το βάζει στην καρδιά της κατηγορίας των σπορ ηλεκτρικών χάτσμπακ (όπως τα VW ID.3 GTX και Cupra Born) που φαίνεται να συγκεντρώνει την προσοχή όλο και περισσότερων εταιρειών.
KEY TECH

Στο πλαίσιο των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης, το Aceman προσφέρει ένα έξυπνο σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος. Με τη βοήθεια δώδεκα αισθητήρων υπερήχων και τεσσάρων καμερών Surround View το αυτοκίνητο μπορεί να εντοπίζει με μεγάλη ακρίβεια τις κενές θέσεις παράλληλης ή κάθετης στάθμευσης και να εκτελεί αυτόματα ελιγμούς, ακόμα και όταν ο χώρος είναι περιορισμένος. Επιπλέον η νέα λειτουργία Remote Parking -που περιλαμβάνεται στο προαιρετικό Parking Assistant Pro- επιτρέπει τη στάθμευση αλλά και μετακίνηση του οχήματος από απόσταση μέσω της εφαρμογής MINI στο smartphone. Με αυτόν τον τρόπο το Aceman μπορεί να κινηθεί αυτόνομα από ή προς της θέση στάθμευσης διευκολύνοντας την είσοδο και έξοδο του οδηγού αν ο διαθέσιμος χώρος στα πλαϊνά είναι περιορισμένος.
TECH – MINI ACEMAN SE
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, 218 PS, 330 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 54,2 kWh (49,2 kWh net)
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 7,1”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 16,5 kWh/100 km (WLTP: 14,0)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 298 km (WLTP: 405)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.079/1.754/1.514 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.606 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 300 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.785 kg
ΤΙΜΗ: Από €47.900 (€36.900 ME ΚΡΑΤ. ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΥΡΣΗ)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-21 08:00:00