![Πώς η Nissan έχασε το κύρος της ως ισάξια της Honda Πώς η Nissan έχασε το κύρος της ως ισάξια της Honda](https://eportal.gr/portal/wp-content/uploads/2025/02/Nissan-003-780x470.jpg)
Πώς η Nissan έχασε το κύρος της ως ισάξια της Honda
Η Nissan Motor εξετάζει συνεργασίες με νέους εταίρους, συμπεριλαμβανομένων τεχνολογικών εταιρειών, έπειτα από την αποτυχία των διαπραγματεύσεων συγχώνευσης με την Honda Motor, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν τις εξελίξεις στον ιαπωνικό κολοσσό.
Οι δύο εταιρείες είχαν στόχο να δημιουργήσουν τον τέταρτο μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο, με ετήσια παραγωγή σχεδόν 7 εκατομμυρίων οχημάτων, πίσω μόνο από την Toyota Motor, τη γερμανική Volkswagen και το δίδυμο Hyundai Motor – Kia από τη Νότια Κορέα, σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων του 2024.
Από ισότιμος ανταγωνιστής, σε οικονομικό αουτσάιντερ – η Nissan παλεύει να ξανακερδίσει το χαμένο της κύρος
Ωστόσο, η Nissan αποχώρησε από τις συνομιλίες όταν η Honda πρότεινε να καταστεί θυγατρική της, επιδεινώνοντας ακόμη περισσότερο την ήδη εύθραυστη οικονομική της κατάσταση. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει υποστεί σοβαρή πτώση πωλήσεων στις ΗΠΑ και την Κίνα – δύο από τις μεγαλύτερες αγορές της – και προσπαθεί να ανακάμψει μέσω ενός προγράμματος αναδιάρθρωσης που περιλαμβάνει περικοπές θέσεων εργασίας και μείωση της παραγωγικής της δυναμικότητας.
Η πτώση των κερδών έχει περιορίσει τη ρευστότητα της Nissan, εμποδίζοντας τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, έναν τομέα ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση του ανταγωνισμού από την κινεζική BYD και άλλες αναδυόμενες κινεζικές εταιρείες που έχουν ανατρέψει την παγκόσμια αγορά με προσιτά ηλεκτρικά οχήματα.
Από το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο του 2024, η Nissan καταγράφει ζημίες αντί για θετικές ταμειακές ροές, λόγω των υψηλών κεφαλαιακών δαπανών και της συρρίκνωσης των κερδών. Παράλληλα, η εταιρεία έχει ομόλογα ύψους περίπου 1 τρισεκατομμυρίου γιεν (6,58 δισεκατομμύρια δολάρια) που λήγουν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, αντιπροσωπεύοντας το 43% του συνολικού της χρέους.
Η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει πλήξει τη Nissan περισσότερο από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς δεν ανέκαμψε ποτέ πλήρως από την κρίση που προκλήθηκε το 2018 με την αποπομπή και τη σύλληψη του πρώην προέδρου της, Carlos Ghosn.
Η χρηματιστηριακή αξία της Nissan είναι πλέον πέντε φορές μικρότερη από εκείνη της Honda, η οποία ανέρχεται σε περίπου 7,6 τρισεκατομμύρια γιεν. Πριν από μία δεκαετία, και οι δύο εταιρείες είχαν παρόμοια κεφαλαιοποίηση, ύψους 4,6 τρισεκατομμυρίων γιεν.
Η μετοχή της Nissan έχει σημειώσει πτώση σχεδόν 30% τους τελευταίους 12 μήνες, φτάνοντας κάτω από τα 400 γιεν – τιμή στην οποία η γαλλική Renault είχε αποτιμήσει τη Nissan το 2002 για να αυξήσει το μερίδιό της στην εταιρεία. Παρά την προσωρινή ανάκαμψη της μετοχής τον Δεκέμβριο, μετά την ανακοίνωση των συνομιλιών με τη Honda, τη Δευτέρα (10/2) διαπραγματευόταν στα 443 γιεν.
–
Δημοσιεύτηκε ! 2025-02-10 12:59:00